Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill inte stöta mig med någon men efter att ha spelat på Unibet ett tag har jag nu avslutat kontot. Detta för att jag och min kompis uppfattar att det alltid dyker upp väldigt VÄLDIGT osannolika kort.

 

Sista gången vi spelade:

satt själv och vann lite ...inga vågade bettar. Efter ett tag spelar jag tajt men förlorar helt sanslösa händer. Får knappt en enda bra hand att betta med på säkert 2 timmar. Förlorade ungefär 125 E . Kompisen connectar och sätter in

20 E. Han kommer in på samma bord och får på de första händerna kåk, AA stege, färg. Då har jag suttit i 2 timmar utan att ens komma i närheten av sådan händer. Han vinner upp sig till 50 E. Då börjar oturen ...inga händer precis som mig och han hamnar på 19 E. Då händer följande: Han får på handen AK och höjer rätt bra . En spelare går med och drar Call. På floppen kommer Q J 10 ..Han får stege och sätter all in varpå den andre spelaren callar även detta och det visar sig att han har Q 8 på hand. Känndes nästan säkrat men vad dyker upp jo .....just det Q 10.

 

Kompisens hand : A K Q J 10

Den andre spelaren: Q Q Q 10 10

 

Alltså det är inte första gången detta händer. Otroligt många o framförallt skumma kort hos Unibet tycker vi. Vi spelar nu på en annan spelsajt och det är uppenbar skillnad på floppar o kort där.

 

Känns som om de vill att man ska sätta in pengar ...få bra händer vinna, förlora... gå ut o hämta mer pengar för att försöka vinna tillbaks. Har man inte varit inloggad på länge o går in blir det bra händer.

 

Nån annan som känner igen sig????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om de vill att man ska sätta in pengar ...få bra händer vinna, förlora... gå ut o hämta mer pengar för att försöka vinna tillbaks. Har man inte varit inloggad på länge o går in blir det bra händer.

Förlorar du mycket på Jack Vegas maskiner också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om de vill att man ska sätta in pengar ...få bra händer vinna, förlora... gå ut o hämta mer pengar för att försöka vinna tillbaks. Har man inte varit inloggad på länge o går in blir det bra händer.

Förlorar du mycket på Jack Vegas maskiner också?

 

Elakt... Men mycket, mycket roligt :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompisens hand : A K Q J 10

Den andre spelaren: Q Q Q 10 10

 

Din kompis reagera inte att när det första paret kom upp? Par på bordet => ta det lugnt och tänk efter. Att bli utdragen av tomtar är något man får leva på. I dag floppa jag 3 Kn och hade en på handen. Nästa gång får jag det emot mig. Man brukar bara komma ihåg de bad bets man får emot sig men när man själv sätter runer runner flushen så är det inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tror på riggade siter för att det är "märkliga händer".

Prova en gång att ta en helt vanlig origgad kortlek.

Lägg upp exempelvis KK mot 1010 mot AQ. Lägg sen ut 5 kort på bordet. Gör detta några gånger. Ni ANAR inte vad märkligt det kan bli.

 

tex: Flop AK10 - turn 2 river J

flop AA10 turn K river K

osv..

 

Igår när vi spelade live fick samma kille QJspader 2 gånger i rad.(RIGGAT!! RIGGAT!!) Han gick all in båda gångerna (shortstack) första gången mot AQ,

flop: AQ10 turn 8 river 9. (stege)

 

Andra gången (mot mig) får han en J på rivern. (sisådär 6% chans inför det kortet, och därför ungefär en miljard gånger större chans än att vinna på en trisslott)

 

Min poäng (som säkert alla fattade rätt tidigt, att ha som argument att det kommer "osannolika" kort håller inte alls. Så väldigt många kort finns det inte i en kortlek att det inte händer märkliga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelingen på korten är iofs normalfördelade men bara när antalet händer går mot oändligheten och så gamla lär ni aldrig bli. Innan dess så kommer vissa resultat att uppkomma oftare än andra.

 

Sen får man inte glöma det klassiska klumpningsfenomenet som det fanns någon länk till här på forumet. Ett exemple på det är att det är enkelt att skilja en serie med slantsinglingar från en serie med krona och klave som en människa har skrivit. Det gör man genom att en människa tex inte kommer att skriva 8 krona irad eftersom det för den männskliga hjärnan inte ser slumpmässigt ut. Men siglar du en slant 1000 ggr så kommer det ofta sådana klumpningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte stöta mig med någon men efter att ha spelat på Unibet ett tag har jag nu avslutat kontot. Detta för att jag och min kompis uppfattar att det alltid dyker upp väldigt VÄLDIGT osannolika kort.

 

Sista gången vi spelade:

satt själv och vann lite ...inga vågade bettar. Efter ett tag spelar jag tajt men förlorar helt sanslösa händer. Får knappt en enda bra hand att betta med på säkert 2 timmar. Förlorade ungefär 125 E . Kompisen connectar och sätter in

20 E. Han kommer in på samma bord och får på de första händerna kåk, AA stege, färg. Då har jag suttit i 2 timmar utan att ens komma i närheten av sådan händer. Han vinner upp sig till 50 E. Då börjar oturen ...inga händer precis som mig och han hamnar på 19 E. Då händer följande: Han får på handen AK och höjer rätt bra . En spelare går med och drar Call. På floppen kommer Q J 10 ..Han får stege och sätter all in varpå den andre spelaren callar även detta och det visar sig att han har Q 8 på hand. Känndes nästan säkrat men vad dyker upp jo .....just det Q 10.

 

Kompisens hand : A K Q J 10

Den andre spelaren: Q Q Q 10 10

 

Alltså det är inte första gången detta händer. Otroligt många o framförallt skumma kort hos Unibet tycker vi. Vi spelar nu på en annan spelsajt och det är uppenbar skillnad på floppar o kort där.

 

Känns som om de vill att man ska sätta in pengar ...få bra händer vinna, förlora... gå ut o hämta mer pengar för att försöka vinna tillbaks. Har man inte varit inloggad på länge o går in blir det bra händer.

 

Nån annan som känner igen sig????

 

Ja, det skulle väl i så fall vara i att man för länge sedan i något tiltat ögonblick tänkte något åt det hållet. Sen tänkte man en gång till och insåg att man var ute och cyklade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompisens hand : A K Q J 10

Den andre spelaren: Q Q Q 10 10

 

Din kompis reagera inte att när det första paret kom upp? Par på bordet => ta det lugnt och tänk efter. Att bli utdragen av tomtar är något man får leva på. I dag floppa jag 3 Kn och hade en på handen. Nästa gång får jag det emot mig. Man brukar bara komma ihåg de bad bets man får emot sig men när man själv sätter runer runner flushen så är det inget speciellt.

 

Killen ställde ju in på floppen så det var nog lite svårt för honom att ta det lugnt.

 

 

Troligt -Det händer alla nångång och ganska ofta så det är lugnt. En dag gör du och din kompis likadant mot nån.

 

/Bj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIGGAT! :mrgreen:

 

Game # 74704316 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Listowel"

Game ended 2005-05-24 18:51:09 UTC

 

Players:

betsy45 (EUR 25,25 in seat 2)

kebabski (EUR 10,50 in seat 3)

Rains_83 (EUR 6,25 in seat 4)

Kerya (EUR 13,75 in seat 6)

 

Dealer: kebabski

Small Blind: Rains_83 (0,25)

Big Blind: Kerya (0,50)

 

 

betsy45 Fold

kebabski Call (0,50)

Rains_83 Call (0,25)

Kerya Check

 

Rains_83 changed 3 cards

Kerya changed 3 cards

kebabski changed 3 cards

 

Rains_83 Bet (1,25)

Kerya Raise (3,50)

kebabski Fold

Rains_83 All-In (4,50)

Kerya Call (2,25)

 

Rains_83 shows: Ts - 9s - Js - 7s - As (a flush, ace high)

Kerya shows: Th - 5h - Ah - 6h - Qh (a flush, ace high)

 

Kerya wins: EUR 12,75 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 0,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här grejen passar väl bäst här.

 

För några år sedan (jag förmodar att det var innan jag ens spelat online) så var där ju en skandal med RNGs. Jag minns inte vad siten heter men den var en av de största då. Grejen var inte att den var riggad utan att det var något fel som gjorde att det gick att förutse vilka kort som skulle komma. Skulle det kunna hända igen?

 

Anledningen till att jag ens funderar är givetvis att ett par situationer har planterat hjärnspöken hos mig. Senast var det en turnering där en kille med gott om chips höjer och blir reraisad rätt rejält. Den första killen har spelat en enda hand senaste 40 minuterna och det var AA, vidare har han gott om chips, kort sagt om han var på en steal så var det en given fold. Trots det kallar han med skräp och floppar stenhårt. Jag har sett flera liknande situationer där en spelare som inte alls gett intryck av att vara komplett galen göra såna här saker på sistone. Jag har naturligtvis sett liknande grejer innan på alla siter massor av gånger men situationen jag pratar om är när spelaren inte har någon som helst anledning att spela så och dessutom ger ett starkt intryck av att vara rätt tight. För att förtydliga ännu mer, det är inte heller så att betsen eller chipstackarna gör det korrekt eller någonstans i närheten av korrekt.

 

Jag sorterar det här under inbillade fenomen tills jag kommer på en förklaring, men jag har fan svårt att släppa det. Det jag menar är att det har ju bevisligen hänt tidigare och det är ju rätt skrämmande om det händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här grejen passar väl bäst här.

 

För några år sedan (jag förmodar att det var innan jag ens spelat online) så var där ju en skandal med RNGs. Jag minns inte vad siten heter men den var en av de största då. Grejen var inte att den var riggad utan att det var något fel som gjorde att det gick att förutse vilka kort som skulle komma. Skulle det kunna hända igen?

 

Anledningen till att jag ens funderar är givetvis att ett par situationer har planterat hjärnspöken hos mig. Senast var det en turnering där en kille med gott om chips höjer och blir reraisad rätt rejält. Den första killen har spelat en enda hand senaste 40 minuterna och det var AA, vidare har han gott om chips, kort sagt om han var på en steal så var det en given fold. Trots det kallar han med skräp och floppar stenhårt. Jag har sett flera liknande situationer där en spelare som inte alls gett intryck av att vara komplett galen göra såna här saker på sistone. Jag har naturligtvis sett liknande grejer innan på alla siter massor av gånger men situationen jag pratar om är när spelaren inte har någon som helst anledning att spela så och dessutom ger ett starkt intryck av att vara rätt tight. För att förtydliga ännu mer, det är inte heller så att betsen eller chipstackarna gör det korrekt eller någonstans i närheten av korrekt.

 

Jag sorterar det här under inbillade fenomen tills jag kommer på en förklaring, men jag har fan svårt att släppa det. Det jag menar är att det har ju bevisligen hänt tidigare och det är ju rätt skrämmande om det händer igen.

 

Är du 100 på att det varit så galet spel då? När man får en reraise mot en får man ju ofta rätt okej odds för o syna.

 

Om den där snubben som inte spelat en hand på 40 minuter och kunde förutse floppen.

 

Då är frågan som poppar upp, varför har han inte spelat en enda hand på 40 minuter, nån mer gång under dom 40 minuterna så borde han väl kunnat floppa nånting sjysst :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade spelat en hand ju :D

 

Nä jag håller med om att om det var något skumt så kanske det borde finnas fler lägen. Dock så vet jag inte ett dyft om det där, det kan ju vara så att lägena bara dyker upp ibland, dvs man kanske inte kan förutse varje flop eller hålkort eller så, utan det är andra saker man kan se.

 

Jag vill förresten betona att jag inte tror att det ligger till på det där sättet eftersom det är ganska långsökt, men eftersom det har hänt så blir jag lite nojjig när jag inte kan hitta ngn annan förklaring.

 

Fast nu ger du en förklaring. Han hade absolut inte odds och det har inte varit så i andra situationer heller, då hade jag inte reagerat. Det är såna lägen att det inte ens föreligger någon anledning att fundera över det. Däremot så har jag på annan plats läst om fenomenet att människor tror sig ha odds till vad som helst i såna här situationer därför att de blandar ihop begreppen. Det kan vara en sån grej. Om man sen tänker sig att någon av situationerna dessutom är någon som tryckt fel och haft flyt så kan jag köpa det och få lite sinnesro, men jag är inte riktigt nöjd än, händer det igen blir jag nojjig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade spelat en hand ju :D

 

Nä jag håller med om att om det var något skumt så kanske det borde finnas fler lägen. Dock så vet jag inte ett dyft om det där, det kan ju vara så att lägena bara dyker upp ibland, dvs man kanske inte kan förutse varje flop eller hålkort eller så, utan det är andra saker man kan se.

 

Jag vill förresten betona att jag inte tror att det ligger till på det där sättet eftersom det är ganska långsökt, men eftersom det har hänt så blir jag lite nojjig när jag inte kan hitta ngn annan förklaring.

 

Fast nu ger du en förklaring. Han hade absolut inte odds och det har inte varit så i andra situationer heller, då hade jag inte reagerat. Det är såna lägen att det inte ens föreligger någon anledning att fundera över det. Däremot så har jag på annan plats läst om fenomenet att människor tror sig ha odds till vad som helst i såna här situationer därför att de blandar ihop begreppen. Det kan vara en sån grej. Om man sen tänker sig att någon av situationerna dessutom är någon som tryckt fel och haft flyt så kan jag köpa det och få lite sinnesro, men jag är inte riktigt nöjd än, händer det igen blir jag nojjig igen.

 

Yep, man kan inte förvänta sig att alla ska spela solid poker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det fanimej va nog.

<SNIP>

Jag slutar med cash game ...spelar nu endast turneringar,

 

Håller med. Nu får det fan vara nog med riggade siter

 

Här får jag 7d 2h, alla rundcheckar till mig som

satsar 90 x bb (dvs all-in)

 

Tomtedjäveln har AA

 

Givetvis dyker det upp ett A på floppen.

 

På turn A

 

På river A

 

Jag menar... hur ofta händer det????

 

Jag vill säga ALDRIG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det fanimej va nog. Mina senaste sets på dem senaste 10 game på expekt har någon haft högre. Helt osannolika situationer.

 

Jag slutar med cash game ...spelar nu endast turneringar,

 

sets på expekt är lite läskigt faktiskt, det måste jag hålla med om. Känns inte alls säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det fanimej va nog. Mina senaste sets på dem senaste 10 game på expekt har någon haft högre. Helt osannolika situationer.

 

Jag slutar med cash game ...spelar nu endast turneringar,

 

Så turneringarna på expekt är inte riggade eller? Enligt din åsikt alltså, själv tror jag inte expekt är riggat över huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom riggat dina sets Eddie?? :shock:

 

Damn that expekt site

 

Försökte du vara rolig nu eller?Jag skrattar ihjäl mig.

 

 

Ja...du vet väl vilken tråd du postar i??

 

-KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter?

 

 

Jag tyckte osså det var roligt som fan...hihi... :)

 

Posta gärna dina 10 HH så kan jag nog tala om sen att det inte är speciellt riggat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...