Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Elvis!

 

Party ska snart börsintroduceras och det finns knappast många företag med deras vinstmarginaler. De skulle knappast riskera allt för att tjäna några procent extra genom fusk.

 

Mvh,

KKT

 

Dom tjänar inte några % extra på sin riggning, dom kan hålla 50-60 tusen spelare igång samtidigt pga sin riggning istället för att några hundra eller tusen spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Elvis!

 

Party ska snart börsintroduceras och det finns knappast många företag med deras vinstmarginaler. De skulle knappast riskera allt för att tjäna några procent extra genom fusk.

 

Mvh,

KKT

 

Dom tjänar inte några % extra på sin riggning, dom kan hålla 50-60 tusen spelare igång samtidigt pga sin riggning istället för att några hundra eller tusen spelar.

 

Ok, tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Elvis!

 

Party ska snart börsintroduceras och det finns knappast många företag med deras vinstmarginaler. De skulle knappast riskera allt för att tjäna några procent extra genom fusk.

 

Mvh,

KKT

 

Dom tjänar inte några % extra på sin riggning, dom kan hålla 50-60 tusen spelare igång samtidigt pga sin riggning istället för att några hundra eller tusen spelar.

 

Ok, tomte.

 

Håller inte med honom men jag tycker det är ganska kass attityd att kalla folk tomte etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tjänar man på riggning. Alla här som inte tror på riggning snackar om procent i vinst mer, vad skulle dem tjäna på att rigga?Dem tar ju redan rakes på borden??

 

1. För att göra spelet roligare, nybörjare som signar upp har skoj-dem träffar sina fyrtal o sina stegar o kåk o allt vad det heter...

 

2.Helt plötsligt förlorar dem allt, men sätter in pengar igen- för hur kan man tycka poker är kul om man inte träffar nått med sina kort- och varför skulle folk vilja spela om det inte var kul.

 

Min teori är helt enkelt det att sajterna vill ha kvar

spelarna- och låter dem därför vinna ett tag för att sen låta dem förlora lika mycket.

 

Tycker det är onödigt o kalla folk tomte,

 

Jag skulle inte trott på riggning- om det inte var för dem extremt osannolika situationerna som uppstår...Sitt i sen position med KJ...prova bara på prima...nån kommer höja i tidig position med AK...garanterat...har sett det 9/10 gånger...samma sak gäller par..prova det snälla ni som kallar alla tomtar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara roligt ifall 10 personer gjorde följande experiment på samma site:

 

1. Spela 20k händer på helt vanligt manér

2. Spela 20k händer och använd tricket elvis77 beskriver

 

Sedan sammanställs resultaten och jämförs. Även om urvalet inte är enormt så borde trender kunna ses ifall det finns några. Givetvis måste det vara hemligt vilka som gör experimentet så inte sajten på något vänster kan få reda på vilka de är i förväg.

 

 

Ja, bara en idé a'la brainstorm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Elvis!

 

Party ska snart börsintroduceras och det finns knappast många företag med deras vinstmarginaler. De skulle knappast riskera allt för att tjäna några procent extra genom fusk.

 

Mvh,

KKT

 

Dom tjänar inte några % extra på sin riggning, dom kan hålla 50-60 tusen spelare igång samtidigt pga sin riggning istället för att några hundra eller tusen spelar.

 

Ok, tomte.

 

Håller inte med honom men jag tycker det är ganska kass attityd att kalla folk tomte etc.

Det tycker jag också, skulle ha lagt till en ;) m.a.p. hans inlägg tidigare om att man kunde kalla honom tomte. Ber om ursäkt för den bryska framtoningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte trott på riggning- om det inte var för dem extremt osannolika situationerna som uppstår...Sitt i sen position med KJ...prova bara på prima...nån kommer höja i tidig position med AK...garanterat...har sett det 9/10 gånger...samma sak gäller par

Ge upp alla ni som tvivlar. Här har ni ju beviset presenterat 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte trott på riggning- om det inte var för dem extremt osannolika situationerna som uppstår...Sitt i sen position med KJ...prova bara på prima...nån kommer höja i tidig position med AK...garanterat...har sett det 9/10 gånger...samma sak gäller par..prova det snälla ni som kallar alla tomtar...

 

Vad är det som är konstigt med ovanstående? Att du sitter med KJ i sen position, eller att någon i tidig position har AK, eller par.. ja fattar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju sanslöst roligt... Ärligt talat eddie88 & elvis77, hur tusan vågar ni lira poker egentligen... Hade jag haft er övertygelse hade jag inte ens gått i närheten av en dator... Fast det är klart elvis77, du har ju knäckt da vinci-koden...

 

/TF - Ska gå och se om jag inte kan rigga pokemon67s kontorsstol innan han dyker upp på jobbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju sanslöst roligt... Ärligt talat eddie88 & elvis77, hur tusan vågar ni lira poker egentligen... Hade jag haft er övertygelse hade jag inte ens gått i närheten av en dator... Fast det är klart elvis77, du har ju knäckt da vinci-koden...

 

/TF - Ska gå och se om jag inte kan rigga pokemon67s kontorsstol innan han dyker upp på jobbet...

 

Håller med TF. Om det nu är riggat så är det ju bara att lägga ner och spela på nätet. Men eftersom ni fortsätter spela så måste ni ju innerst inne tvivla ändå :P Att fortsätta spela på siter som ni vet är riggade måste ju vara det otroligt EV-

 

Själv ser jag inga problem att bli utdragen på rivern. Ibalnd är det ju faktiskt jag som blir räddad på rivern, men jag tror inte att hela världen konspirerar mot mig för det med undantag för de små tomtarna som springer om kring på kontoret och tar mina pennor.

 

Som jag har sagt innan om ni nu tror att siterna är riggade varför går ni inte till någon stor tidning och lägger fram era bevis eller går till en advokat ELLER kan det vara så att era s.k. bevis inte är tillräckligtstark utan mer är något som ni fått för er. Jag har själv insett att jag är en dålig pokerspelare. Kanske något för er att tänka på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte trott på riggning- om det inte var för dem extremt osannolika situationerna som uppstår...Sitt i sen position med KJ...prova bara på prima...nån kommer höja i tidig position med AK...garanterat...har sett det 9/10 gånger...samma sak gäller par..prova det snälla ni som kallar alla tomtar...

 

Har provat det flera gånger och dessa saker har händer inte 9/10 gånger för mig. Så vad har vi bevisat då? Absolut inget. Kan det inte vara så att du bara kommer ihåg när det drabbar dig negativt?

 

Lite OT har ju läst lite av din HH och där klagar du på att vissa spelar så dåligt när de i själva fallet spelar helt okej. Fast de är kanske bottar som bolagen har satt på borden för att tjäna mer pengar.

 

Som sagt visa gärna lite statestik över de riggade siterna. Kanske lite info från PO på ett par tusen händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med TF.

Var nog f*n första gången någon höll med mig :lol:

 

Jag har själv insett att jag är en dålig pokerspelare. Kanske något för er att tänka på ;)

Är det det här som kallas virtuell bitchslap? ;)

 

Den här diskussionen känns väldigt Don Quijote (rättstavningskontrollen är på semester) vs. väderkvarnarna. Fast jag kan inte bestämma mig för om e&e är väderkvarnar eller Quijote :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt MacAdress i routern

Byt IP adress

 

Partys programvara utgår garanterat från dessa 2 när diverse riggningar ställs in.

 

Missa först detta men efter att ha läst om det så måste jag bara fråga hur fan byter du MAC-adress i routern?

 

För det första så är MAC-adressen unik för varje hårdavara och för att byta det i tex en router så måste du flasha om epromet i routern. Efter som MAC-adressen är unik så behöver siten inte kolla på IP adressen eftersom de ändå kan veta att det är du med hjälp av MAC adressen.

 

Kan se det framför mig när du öppnar upp din router och pillar ut epromet och lägger det i din eprombrännare och ändrar MAC-adressen. Vad gör du när du råkar välja samma MAC-adress som någon annan användare hos din operatör har? Det lär inte bli kul att förklara det :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är MAC-adressen unik för varje hårdavara och för att byta det i tex en router så måste du flasha om epromet i routern. Efter som MAC-adressen är unik så behöver siten inte kolla på IP adressen eftersom de ändå kan veta att det är du med hjälp av MAC adressen.

 

Kan se det framför mig när du öppnar upp din router och pillar ut epromet och lägger det i din eprombrännare och ändrar MAC-adressen. Vad gör du när du råkar välja samma MAC-adress som någon annan användare hos din operatör har? Det lär inte bli kul att förklara det :twisted:

 

Googla lite och såg att det går att ända MAC-adressen enkelt i rätt många routrar. Så jag har dragit på mig min röda tomtemössa.

 

Sen rekomenderar jag inte folk att ändra MAC-adressen. Min ISP låser nämligen ens konto till en MAC-adress. Så då måste man registera om den nya adressen igen. Är nog smidigare att tapetsera om rummet med ungsfolie ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistik är väl tre stora delar:

 

Insamlandet av data, sammanställandet av data och tolkningen av sammanställningen?

Dvs det räcker inte att ha en massa siffror och tabeller över ett förlopp utan en beskrivande tolkning. Som jag förstår statistik så är "i min mening" en integrerad del i statistik.

Man får väl definiera "min mening" här för att kunna bli exakta, och beroende på hur vi gör det kan vi båda ha rätt. Vi lever ju var och en i våra subjektiva världar och då kan man alltid prata om "sin mening". Såklart kan olika personer tolka datan och sammanställningen på olika sätt. Men om två personer dragit motsatta statistiskt säkerställda resultat så är något knas, tex:

1) Någon har tolkat fel enligt statistikens definitioner som hjälper oss prata samma språk (vilket jag misstänker här)

2) Alla tolkare har tolkat fel enligt statistikens definitioner

3) Det finns en lucka i den statistiska vetenskapen och dess härledningar och definitioner av olika begrepp behöver således ses över.

 

Jag förstår vad du menar med "min mening" och jag tror du kan förstå vad jag menar här också? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara roligt ifall 10 personer gjorde följande experiment på samma site:

 

1. Spela 20k händer på helt vanligt manér

2. Spela 20k händer och använd tricket elvis77 beskriver

 

Sedan sammanställs resultaten och jämförs. Även om urvalet inte är enormt så borde trender kunna ses ifall det finns några. Givetvis måste det vara hemligt vilka som gör experimentet så inte sajten på något vänster kan få reda på vilka de är i förväg.

 

 

Ja, bara en idé a'la brainstorm. :)

Det behövs inte. elvis77 har redan konstaterat riggningens faktum och det är dessutom statistiskt bekräftat enligt "hans mening".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt MacAdress i routern

Byt IP adress

 

Partys programvara utgår garanterat från dessa 2 när diverse riggningar ställs in.

 

Efter att ha tomtat till mig själv så har jag kommit på ett tips till partys programmerare. När man loggar in så kan ni skicka med hårddisk id och processor id för att identifiera vem användaren är. På det sättet så kan ni göra er rigning mycket mer effektiv. För att användaren ska kunna komma undan detta så måste de köpa en ny processor och formatera sin hård dsik. Så gör ni en "deal" med intel och AMD så kan ni dra in ännu mer pengar pga att deras försäljning kommer att öka. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori är helt enkelt det att sajterna vill ha kvar

spelarna- och låter dem därför vinna ett tag för att sen låta dem förlora lika mycket.

Då är det ju lite märkligt att de flesta verkar förlora i början. Och att de sen börjar vinna när de lär sig spela. Om du nu inte vinner längre beror det på att du spelar som en kratta. Jag har läst flera av dina hh:s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori är helt enkelt det att sajterna vill ha kvar

spelarna- och låter dem därför vinna ett tag för att sen låta dem förlora lika mycket.

Då är det ju lite märkligt att de flesta verkar förlora i början. Och att de sen börjar vinna när de lär sig spela. Om du nu inte vinner längre beror det på att du spelar som en kratta. Jag har läst många av dina hh:s.

 

Kunde inte sagt det bättre själv ;)

En annan anledning till att man kan börja förlora efter ett tag är att man börjar tro att man är bättre än vad man är och ska minsan spela ut tomtarna. Brukar själv spela så ibland, men jag är medveten om att jag gör så och försöker rätt till det. Kanske något för Eddie88 att tänka på ;)

 

BTW märks det att jag har mycket tid över just nu :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e bara kul o läsa era svar, nothing makes sense... Fortfarande allt detta försvar om att ingen sajt är riggad. Det förekommer ej fusk nånstans- du spelar som en kratta:)).

 

Men det är normalt att ni bedömer så, efter att ha sett 3-4 stycken hh- så bedömer ni mig.

 

Ni kanske skulle gå med i en sekt eller nått, DET FINNS INGA RIGGADE SAJTER- kan sekten heta om ni inte hittar nån. Lycka till o försvara sajterna--- Som tröst till er kan jag säga att jag vunnit runt 4000 dollar senaste veckan på 2 stora turneringar med över 4000 deltagande, men det var ju tur eftersom jag spelar som en kratta.

 

Mvh

 

Tomtefar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni läst Partypokers villkor för att få öppna konto?

 

The Games are for entertainment only, and your participation in the Games is solely for your own personal enjoyment and non-professional use

Och

Any participation in the Games is at your sole option, discretion and risk. By playing the Games, you acknowledge that you do not find the Games or Services to be offensive, objectionable, unfair, or indecent in any way

 

Har DU läst End-User License Agreement för Windows

 

Internet Gaming/Update Features. If you choose to utilize the Internet gaming or update features within the Product, it is necessary to use certain computer system, hardware, and software information to implement the features. By using these features, you explicitly authorize Microsoft or its designated agent to access and utilize the necessary information for Internet gaming and/or updating purposes. Microsoft may use this information solely to improve our products or to provide customized services or technologies to you. Microsoft may disclose this information to others, but not in a form that personally identifies you.

 

Mao så kanske det är onda Microsoft som hjälper Party att rigga sin site :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...