Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Om KK blir utdragat 13-14 förlorade jag med mina KK mot oftast endast 1 motståndare, otur ...Inte enligt min mening.... Det kan hända några gånger men inte så ofta..Jag fick alltså KK 13 av hundra spelade händer, Jag fick in sets där som jag postat innan, så fort nån får par så har 2 andra det. Händer inte i Live spel lika ofta.

 

Men du tillhör förmodligen skaran som inte tror på riggade sajter- man e ingen tomte för att man anklagar sajten för riggning. Däremot förstår jag att du kanske vill anylsera mina händer, men det behövs inte jag vet när osannolika situationer uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saken är ju den som många du tydligen aldrig tänker på....

 

 

Du spelar inte 1000-tals händer per kväll live...det är det som är skillnaden....

 

Och nej, jag tror inte på riggat.... du spelar ju på Expekt...Vad gillar du 4,6?? 664 rätt ofta på foppen....eller 446...

Omtalat=JA Riggat=NEJ...

Det kommer ofta pga att man förväntar sig det.... antagligen så..slår du ut händerna på en månad så floppar dom ju vare sig mer eller midre än nån annan flopp...

 

Och den viktigaste anledningen av alla:

Sajten skulle va riggad om du slog andre sets lika ofta dom slår dina... det är raken som huset tjänar på..inte om du vinner eller förlorar pengar...

 

Dessutom: Varför rigga nåt som fullkomligt ÖSER in pengar i företaget...skulle du chansa med det och åka dit, betala böter, betala tillbaks allas pengar, sitta inne 5-10år...istället för att bara nöja dig med "en stor sudd miljoner varje år" in på kontot?

 

Hmm, svårt val..eller hur??

 

Poker på nätet har funnits sen 98...När ska första riggade sajten upptäckas?? det vore kul om du har rätt... :) Men jag tror inte nån är så jävla dum faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill alltid ha mer än det man har...när det är pengar inblandat. Självklart tjänar dem på raken, vem kollar upp dessa företag då? Varför skattar dem ej då?Vilka platser ligger dem på? Varför alltid nått jävla virgin islands,

 

Självklart förekommer riggning, jag tror många håller med mig. Men jag tror riggningen förekommer mer på lägre nivåer än högre om jag ska vara ärlig,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den viktigaste anledningen av alla:

Sajten skulle va riggad om du slog andre sets lika ofta dom slår dina... det är raken som huset tjänar på..inte om du vinner eller förlorar pengar...

 

 

Hmm, men tänk om motståndaren är ett av företaget skapad användare, hmm har du tänkt på det ;)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har tänkt på allt... :lol:

 

Företaget drar in så mkt pengar i rake att det skulle vara totalt oekonomiskt att låta nån spela där,och rigga det till fördel får honom

(Tex Spybar på Multipoker) alternativt låta en boot spela (då dom flesta såna är matematiska och inte tänker speciellt mkt alls vilket gör dom hyfsat lättlurade)

 

Att Eddie:

 

Företagen placeras där det är som bäst företagsklimat, dvs så låg skatt som möjligt mm...Exempelvis Expekt betalar faktiskt skatt på det du vinner (hur det går till vet jag inte men dom är skyldiga att göra det)

 

Det är tex därför som många pokersajter flyttar sina licenser från XXX till England i år.... Eftersom England har grymt bra fördelar gentemot många andra länder...En anledning till det är att du ska slippa skatten som privatperson oxå...

 

Virgin Ilands är en jävligt liten ö och mig veterligen så ligger inte en enda pokerlicens där (Om inte herr Branson har startat Pokersajt då.. ;) )

 

Och företagen kollas upp regelbundet som det görs med alla slags spel och dobbel-grejer... Vill du veta mer exakt vilka det är så läs hela tråden då det står på nån utav sidorna vilka som kontrollerar dom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag dra den här tråden från ett annat håll....Hoppas ni som tror på riggade sajter hänger på nu....

 

 

OM en sajt är riggad, Hur riggar man den till fördel för huset(sajten) ???

 

Jag är inte alls insatt i programmering och sånt..fattar nada av det...

 

Men är inte kortdelningen en ständigt roterande kortlek som enbart stannar när du trycker på Call,Raise,Bet,Fold??

 

(Pga risken för att någon skulle hacka systemet och på det viset annars kunna utläsa nästa kort i programmet)

 

Rätta mig om jag har fel...

 

Om nu så är fallet, hur skulle man kunnarigga så att huset går vinnande ur det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört om sajter som kör boots för att spela och hitta andra boots MEN att det är ett vinnande spel för sajten pengamässigt har jag ingen aning om..mot sopor=kanske... mot bra spelare=Nä...

 

Dessutom så har jag inte en aning om det är sant eller bara snack...

 

Hur mkt tror du en boot skulle dra in på poker på en sajt? Antagligen inte många spänn....Han får nog slänga in en hel boot-arme om det ska va lönsamt..och så många bord finns det inte för han skulle ju inte tjäna nån rake från sina egna bootar...eller hur?

 

Och jag har som sagt ingen aning om det ens är så att dom använder sig av det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har aldrig hört om sajter som kör bots...??

Men hur kan du förklara teorin att alltid nån har par när någon annan har det? Det händer varje situation på prima..

 

Som sagt, det finns många program som skulle förklara alternativt förkasta din teori...

 

Vet inte vilka som funkar då jag inte använder nåt själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM en sajt är riggad, Hur riggar man den till fördel för huset(sajten) ???

..

..

..

..

Om nu så är fallet, hur skulle man kunnarigga så att huset går vinnande ur det hela?

 

Inte speciellt svårt.

 

Deala "powerflops", AA, KK, QQ, JJ, etc

Floppa draghänder, HHD, CCH, SSD mm

Floppa sets för flertalet "powerhands"

Floppa TPTK + draghänder.

ze list goes on....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM en sajt är riggad, Hur riggar man den till fördel för huset(sajten) ???

..

..

..

..

Om nu så är fallet, hur skulle man kunnarigga så att huset går vinnande ur det hela?

 

Inte speciellt svårt.

 

Deala "powerflops", AA, KK, QQ, JJ, etc

Floppa draghänder, HHD, CCH, SSD mm

Floppa sets för flertalet "powerhands"

Floppa TPTK + draghänder.

 

ze list goes on....

 

Fan.....sorry, tror svenska spel browsar här. Ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte speciellt svårt.

 

Deala "powerflops", AA, KK, QQ, JJ, etc

Floppa draghänder, HHD, CCH, SSD mm

Floppa sets för flertalet "powerhands"

Floppa TPTK + draghänder.

ze list goes on....

 

Om det vore så... Vore det inte enkelt att med ex pokertracker och liknande program se om höga par och draghänder är överrepresenterade??

 

Dom som testar systemen skulle ganska snabbt upptäcka det om dom nu inte använder 2 olika system (ett som spelas normalt och ett som spelas när myndigheter,kontrollanter m.m kommer på besök) om dom nu inte är i maskopi...

 

Dessutom, då skulle inte den ständigt rullande kortleken fungera som den gör och du skulle teoretiskt kunna hacka dig in och se händer i förväg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det vore så... <....>se om höga par och draghänder är överrepresenterade??

På 1000 händer? På 10000 händer? På 1000000000000 händer? Vad?

Standardavvikelse my ass. Skyll på ze randomajster.

 

Dom som testar systemen

Vilka dom? Männen i svarta kostymer och besynnerliga hattar?

 

Dessutom, då skulle inte den ständigt rullande kortleken fungera som den gör och du skulle teoretiskt kunna hacka dig in och se händer i förväg...

Ständigt rullande kortlek låter trevligt, ungefär som den evigt otömbara ölen. Att se händer i förväg, innan dom är dealade låter ännu trevligare. Var kan man få sig en rent-a-saida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det vore så... <....>se om höga par och draghänder är överrepresenterade??

På 1000 händer? På 10000 händer? På 1000000000000 händer? Vad?

Standardavvikelse my ass. Skyll på ze randomajster.

 

Dom som testar systemen

Vilka dom? Männen i svarta kostymer och besynnerliga hattar?

 

Dessutom, då skulle inte den ständigt rullande kortleken fungera som den gör och du skulle teoretiskt kunna hacka dig in och se händer i förväg...

Ständigt rullande kortlek låter trevligt, ungefär som den evigt otömbara ölen. Att se händer i förväg, innan dom är dealade låter ännu trevligare. Var kan man få sig en rent-a-saida?

 

http://www.paradisepoker.com/pwc_review.html <---the men in black from Paradise.. 8-)

 

 

Hur stora avvikelser tror du att du får fram om du kör pokertracker 1000händer? En del.... 10.000händer? en del men inte lika mkt... 100.000händer? en del men inte så mkt så att du höjer på ögonbrynen...

 

Ta sen 100.000 registrerade händer fråm 1000 olika personer så....har du väl ett resultat som ingen kommer bli förvånad över...möjligen att nån utav dom kan presentera nåt märkligt, men det i sig..är ju inte märkligt med det antalet händer så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...