Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Enligt min teori så är det sådana här tankar som får en att tilta efter ett speciellt mönster, således åker pengarna in när man tror 'att nu måste jag vinna'. Inte allt för sällan ser man någon tomte som har förlorat 1/3del av sin stack efter att ha väntat på AA o bli utdragen mot en stege. Nästa hand är det allin som gäller, med alla par för FI måste ju sitta på ett drag. Därmed så är det du som håller riggen vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game 712290800

Silver_911 is all-in (3,500)

SVIN333 is all-in (3,475)

Jaune4 is all-in (3,475)

SVIN333 shows a straight, king high

Jaune4 shows a pair of fives

Silver_911 shows high card ace

SVIN333 wins (10,540) with a straight, king high

 

Tre killar går allin. En har JQ off, en har ess lågt off, och den tredje har någon skithand. Inget att anmärka på, underdog-riggen verkar för alla så de tar ut varandra och slumpen avgör, mediokra händer och en träffar bra, detta kan hända.

 

Nästa. Ok verkar vara mera rigglovande.

 

Ess-nio off mot Ess kung suited i spader.

 

Här kommer då två riggar att spelas ut mot varandra. Underdog-riggen och Ess högt suited betyder flush låt oss se resultatet.

 

Game 712291214

alexio24s is all-in (3,550)

S46N is all-in (3,252)

Alienrace was folded.

hasse55 was folded.

alexio24s shows a flush, ace high

S46N shows three of a kind, nines

alexio24s wins (6,544) with a flush, ace high

Player S46N is eliminated from the tournament.

 

OK i sann boostad underdog anda kommer det två nior på floppen, men då flushriggen är igång kommer det också två spader. Och där kom ett tredje spader på fjärde. Klockren rigghändelse.

 

Nästa preflop allin Ess dam mot K 5. Här kommer förmodligen underdogriggen att göra sitt. Just det där kom femman.

 

Här är andra potten jag spelade, ingen preflop allin men vi ser efter vad som händer. Får JJ och höjer. Floppen blir KJ? i hjärter. Jag vill köra bort eventuella enstaka hjärter så jag satsar med min triss och blir synad. Och på fjärde har vi ett hjärter till och killen går allin. Jag slänger direkt.

 

Klassiker, du träffar trissen med två knektar, tre hjärter på bordet och där satt draget.

 

Game 712299880

mano_50 was folded.

GOODY69 is all-in (1,597)

GOODY69 wins (1,335)

 

Tredje potten ohöjd pot, splittrad bräda, vinner med att jag lyckas träffa par i kungar.

 

Och till sist när man spelar ess lågt suited träffar man aldrig flushen, jag går allin här den fjärde potten bara för att visa på att min tes är sann.

 

Jag spelar ess fem suited i klöver och floppen är två klöver och jag vet att jag kommer att missa. Jag funderar lite, ska jag spela turneringen som jag brukar eller ska jag syna för att bevisa min tes nu när jag har börjat skriva på hatas dagbok.

 

OK, jag synar, monstrets nederlag är viktigare än en enstaka frirulle och mitt sargade ego.

 

Game 712307756

mano_50 was folded.

Dam-Sex, it's your turn.

Plentycash is all-in (14,448)

GOODY69 is all-in (2,752)

Dam-Sex is all-in (3,275)

Dam-Sex shows high card ace

Plentycash shows a pair of kings

Plentycash wins (1,846 side pot) with a pair of kings

GOODY69 shows a pair of queens

Plentycash wins (9,081 main pot) with a pair of kings

Player GOODY69 is eliminated from the tournament.

Player Dam-Sex is eliminated from the tournament.

There are now 934 players left in the tournament.

 

Givetvis kommer inget klöver och alla teserna i inlägget ovan bekräftade.

 

Det blev en kort turnering fyra händer spelade och fick endast se tre preflop allins, men det kommer fler och de ska också dokumenteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja antar att du har spelat tillräckligt många händer för att ha fått dig en uppfattning, men är det här statistisk från ditt medvetande och inte någon databasbaserad sådan, så får det mig att undra om det inte är ditt undermedvetna som trollar med dig. (eller oss).

Inga siffror nämns heller..

Knarkar du ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du kan läsa kommer jag att lägga in all statistik jag kommer att få hädanefter. Jag har lagt in en frirulle och alla händer jag spelade och alla preflop allins där man kan se alla korten.

 

Det kommer fler och efter det kan vi dra våra slutsatser.

 

Och din sista fråga. Jag knarkar inte ofta, jag knarkar aldrig.

 

Då har jag en fråga.

 

Arbetar du för någon inom pokerbranschen, någon online-site eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och fy vilka djävulsdygn jag har bakom mig...

Ett underbart välvilligt stejkerbjudande tillhandahölls mig och jag satte genast igång ett stenhårt grindande med 9 bord åt gången. Det första dygnet gick hyffsat och det tredje gick utmärkt.

 

Det enda smolket i glädjebägaren var att det plötsligt blev helt omöjligt att sova längre än 5 timmar per natt! Det hela berodde troligen på att jag vid denna monstruösa grind blev så pass uppstressad att hjärnan vägrade inta den välnärande REM-sömnen.

 

Det var inget större problem förrän på fjärde dygnet då jag blev nästintill manisk. Semibluffen blev grundstenen i den oerhört oturliga tid som följde. Ansåg jag mig ha en coinflip så fanns inte potkontroll på kartan. Allt skulle in!

 

Att kalla det hela för tilt är inte riktigt korrekt. Det var snarare fråga om att jag helt tappade känslan för rim och reson i mina tankemönster. På dessa låga nivåer finns allt utom fold equity och hade jag haft ett lucky streak hade jag säkerligen vunnit 2000 dollar rakt av. Nu hade jag inte ett lucky streak, vilket betydde att jag istället förlorade 2000 dollar.

 

Men att skylla en 40-inköps förlust på otur är som att förlora i fotboll med 10-0 och skylla på stolpe ut för egna laget och stolpe in för motståndarlaget. Pinsamt, men sant...

 

Det enda positiva med min maniska grind var att siten våldtog mig rake-wise, vilket lyckligtvis - och ironiskt nog - fick mig att hamna nästan på dollarn +- 0 tack vare RBn...

 

Vill min vänliga stejkare efter detta debacle låta mig fortsätta när RB:n kommer kring den 16e jan är han mer än välkommen. I annat fall betalar jag den eventuella lilla mellanskillnaden (affen har inte hunnit uppdatera hela vägen fram till busten ännu) ur egen ficka.

 

Jag har nämligen inte mage att låta min stejkare förlora en endaste liten dollar på mig efter detta idiotiska, maniska spelande utan sömn eller eftertanke! Min ära är min trohet, tänkte jag säga, men så kom jag på att de där bruna killarna på 30-talet hade samma slogan...

 

Hur som helst så känner jag att jag måste bjuda publiken på en av 90-talets allra bästa powerballader:

Wind of change

Är det inte underbart med en ballad som inte handlar om obesvarad kärlek?

 

Låttiteln passar förresten utmärkt idag! Genom ett mirakel kom jag 3a i en 279-personers free roll på pokerstars och vann 109 dollar. Genom klassisk rulleöverspelning har jag nu förvandlat dem till 280. Om gud är god är vinsten början på något nytt i sagan om tidernas mest misslyckade omahaspelare.

 

To be continued...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var B2B död och begraven. Lika bra det.

 

Länge leve Ipokerklienten! Utan tvekan en av de få fungerande klienterna "out there". Från 196 dollar till 978 på en natts grind. Rättvisan har segrat! Kan jag fortsätta på den vägen så kan jag ta bort min annons "manskropp till salu" från gay2gay.com

 

brothers.jpg

 

Det kan tilläggas att ovanstående bild EJ är fejk utan härrör från den tiden då två män helt asexuellt kunde kyssa varandra som bröder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipoker fortsätter att behandla mig väl!

Råkade vinna en 7 manna AI pre flop på 1/2. 952 dollar gav det miraklet.

Det betyder 2000+ på 2 dagar. Om bara min älskade gud i himmelen låter detta fortsätta månaden ut så kan jag köpa både ny dator och en tur och retur till Ulan Bator!

 

Halleluja!

 

Jag har mycket att tacka denna bok för:

GuidetillGud_.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje dagen i rad med pluss över $1000!

Har min evigt långa bad streak äntligen släppt taget om min ruttna själ? Ska fira dagens vinst med en rykande varm påse micropopcorn. Sedan ska jag drömma mig hela vägen till Tjernobyl, dit nästa resa är planerad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande running good??. oroväckande tyst här..

 

Har snittat över $1000 per dag i 4 dagar, så visst går det bra... Att bad streaken lurar bakom hörnet är inget jag tvekar över. För att undvika katatrof har jag cashat ut 1/3 av vinsten som ska investeras i omoraliskt leverne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...