Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HataB2B: HEJ! Kläm fram några väl valda ord nu. Det är läge! För övrigt så får du fan ta och skita i B2B. Dagboken kommer vara exakt lika rolig utan B2B. :P Om inte roligare. Sä, kom loss nu! :D

 

Säg inte så! Jag har aldrig varit hetare på B2B än vad jag är nu för i helvete! Över 2400 + på 3 dagar... + $3000 på andra siter :-D

 

Den guldruschen räddade förövrigt mig ifrån fullständig katastrof då CSN plötsligt upptäckte att jag befann mig i Sverige (hur fan kunde jag vara så dum att ansöka om ny CSN??) och begärde 12 000 SEK inom 1 månad vilket jag, naturligtvis, inte ägde. Det fanns inget annat alternativ än att börja vinna med mina sista 900 dollar (bokstavligt talat - hade 1.55 kronor på bankkontot)...

 

Anledningen till att jag inte har skrivit så mkt på sistone är att jag nästan har pressat in hela gymnasieryskan på 3 veckor... Ett rent helvete med tanke på att språket inte är normalt. :-D

 

Här är förövrigt min favoritfras: "On ni k materi v pizdu, ni v krasnaju armiju goditza" Vilket ungefär betyder: Han duger varken åt mammas fitta eller röda armén...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, såja. :D Ryska alltså. Vilket jävla språk som sagt. :P Hoppas det fortsätter då. Dega ut lite nu så du kan pröjsa CSN då? Eller det har du förhoppningsvis redan gjort. ;)

 

Jo, jag har pröjsat räkningar på över 20 000 denna förbannade månad :-(

Buhuhuhu... buhuhu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan i helvete, jag kämpade i 2 timmar med fjäsk i Malmö, men till ingen jävla nytta! Vad jag hade hoppats skulle vara två lesbiska kvinnor som ville ha insemination av sin inneboende visade sig vara en fetröv och en tråkmåns som föredrog en likasinnad till inneboende framför en älskvärd, skötsam och godhjärtad människa som jag själv. Må de båda brinna i helvetet!

 

 

Den enda trösten mot förnedringen är att jag har lite av en rekordmånad pokerwise... Till och med B2B har fått sig en rejäl känga! Hittintills har jag lyckats hala in nästan 14 000 dollar och jag hoppas det kan fortsätta så, men rutinerad som jag är så vet jag att det snart kommer en oändlig tiltad bad streak då black jackborden går varma och svetten rinner i pannan...

 

Funderar på att beställa en resa till Petersburg eller Moskva så jag åtminstone slipper förlora pengarna på poker...

 

Tenta på en hel termin på lördag; dags att dyka ner i böckerna. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tenta om 8 timmar och 20 000-gränsen passerad! Min 8 månader långa bad streak-tilt tycks vara över...

 

Det hela är troligen en karma-belöning för att jag vid flera tillfällen pressat mig till det yttersta i simhallen. Senaste rekordnoteringen är 150 meter utan att bli omsimmad av ngn annan förutom simnördarna på träningsbanan. Denna gång bestod motståndet bl.a. av en gammal, kvinnlig SO-lärare jag hade i högstadiet. Jag bad intensivt till gud att hon inte skulle känna igen mig medan jag plaskade fram på 25-metersbanan...

 

Lucky streaken gäller f.ö. även bowling där jag inte bara besegrade min tennis-nemesis utan även hela Helsingkrona nation. Priset var en nallebjörn i skimrande guld som jag genast och vänligt skänkte till min besegrade vän för att han "för alltid skulle minnas min medfödda överlägsenhet".

 

Nu är det bara en tight flickvän, en bostad i en större stad och en ny bärbar dator som fattas för att vara back in business på riktigt...

 

(BTW: ngn som har ngt tips på en billig bärbar dator med minst 1400*1050??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste rekordnoteringen är 150 meter utan att bli omsimmad av ngn annan förutom simnördarna på träningsbanan. Denna gång bestod motståndet bl.a. av en gammal, kvinnlig SO-lärare jag hade i högstadiet. Jag bad intensivt till gud att hon inte skulle känna igen mig medan jag plaskade fram på 25-metersbanan...

 

Känner igen mig, jag o djens brukar oxå vara basängens bromsklossar. Senast blev vi omsimmade av 10 småbrudar i åldern 7-10... som övade ryggsim! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig, jag o djens brukar oxå vara basängens bromsklossar. Senast blev vi omsimmade av 10 småbrudar i åldern 7-10... som övade ryggsim! :shock:

 

 

Vissa saker är defenitivt inte bra för den egna självbilden. Känner så väl igen mig. Snart förlorar man väl i armbrytning mot nån unge också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra för dig! Får bara hoppas att du hittar en finfin ryska också då...

 

Vissa saker är defenitivt inte bra för den egna självbilden. Känner så väl igen mig. Snart förlorar man väl i armbrytning mot nån unge också...

 

Sant. Jag och kompisen blev utspelade av 3 tjejer i högklackat när vi spela fotboll på valborg förra året:oops: Visst, jag var full som en kastrull, men dom var ju inte riktigt nyktra heller å andra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställt tåg...

Det blevf en djefla helg, som Strindberg brukade säga...

 

Det hela började med att jag unnade mig lyxen att boka hotell i Göteborg dagen innan tenta för att kunna vara maximalt utvilad inför densamma. Det var ett vist beslut, men vädretsmakter kom i vägen och Statens Järnvägar ställde in all trafik. Fortfarande med modet i behåll väntade jag på de ersättningsbussar som normalt dyker upp, men till slut tvingades jag inse att det inte skulle vara möjligt att ta mig till Göteborg i tid till Tentamen. Desillusionerad kämpade jag mig hemåt i halvliggande ställning i den djävulska motvinden...

 

Halvvägs hemma var jag inte bara gråtfärdig utan även fullständigt utmattad. Det fanns inte mkt annat att göra än att gå in en mataffär och handla på sig så skräpmat nog att dränka sorgerna (min whiskey glömde jag självfallet kvar i Lund häromhelgen).

 

Under min jakt på gräddfil sprang jag på en gammal polare, vilket inte hade varit särskilt lyckosamt om det inte vore för att han nästa morgon skulle upp till Norge på oljeborrningskurs och glatt erbjöd sig att släppa av mig i Göteborg klockan 08:30.

 

Allt hade säkert varit frid och fröjd om min dygnsrytm hade varit normal, men när han kom förbi med sin Jeep klockan 06:00 dagen efter hade jag bara sovit en timme och var dödligt trött.

 

På vägen upp till Göteborg stannade vi till och jag smackade i mig en dubbel, kolsvart kaffe på tom mage för att vara i form till tentan. Att jag aldrig lyckas lära mig att jag är mer än överkänslig för centralstimulerande medel är ett mysterium för mig. Det var nog även ett mysterium för tentavakten att jag darrade som ett asplöv, svettades ymnigt och gick och pissade 8 gånger under de 2 första timmarna.

 

Första tentan gick mina darrningar till trots över förväntan och det blev en snabb matbit på Pressbyrån innan jag återvände till tenta no 2 för dagen. Min hjärna vägrade fungera och det ska till ett mirakel för godkänt resultat (och det skulle innebära min första misslyckade tenta någonsin buhuhuhuuhuu). Nästa gång jag ska försöka läsa in en kurs i 3 ggr normaltakt ska jag hålla mig borta ifrån poker veckan, och framförallt natten innan.

 

Nåväl efter tentan gick jag till stationen och gällde till mig en biljett hem efter stormdebaclet dagen innan. Biljett fick jag, men resvägen var minst sagt retarderad: Göteborg, via Falköping och Jönköping till Värnamo.

 

Väl på tåget kände jag mig fullständigt utsliten och jag kom på ett ypperligt sätt att inte somna, men det ledde tyvärr till ett pinsamt missöde som tvingade mig att i skam bege mig till restaurangvagnen och det var väl det missödet som...

 

I restaurangvagnen stötte jag på ett härligt sällskap; två artonåriga flickor tillsammans med den enes föräldrar. Tydligen hade föräldrarna shoppat och tjejerna varit på någon sorts privat modellfotografering (typ betala ett par hundra och få vara med om riktig modellplåtning). Den ene av dem var så där löjligt söt som bara en 18-åring kan vara.

 

Både föräldrarna och tjejerna var lite på lyset och visserligen var min moral till en början stark, men när de bjöd mig på ett glas rött vin så fick jag svårt att säga nej ytterligare ett och det hela slutade med att jag helt schemaenligt hoppade av i Falköping. Dessvärre hoppade jag inte på något nytt tåg utan in i en taxi och det dröjde inte länge förrän jag befann mig på familjefest någon stans i Falköping.

 

Det var en riktigt härlig tillställning och efterhand fylldes lägenheten upp med diverse släktingar, släktingars vänner osv. Det var utan tvekan den fest jag varit på i mitt liv med störst ålderspann och olika personligheter. Där fanns alltifrån den långhårige, piercade hårdrockaren till den tatuerade muskelknutten. Mest förvånad blev jag när mormor i familjen dök upp och inte ens hon var feg för ta sig ett rejält järn.

 

Efter ett par whiskyglas var jag rejält uppe i varv och snart befann sig min lyckliga tunga inne i den söta 18-åringens mun. Tyvärr (eller lyckligtvis) räckte inte detta till att få henne att avboka den dejt hon hade senare på kvällen.

 

Riktigt hur det kom sig minns jag inte, men ett ytterligare ett par glas senare hamnade jag på kinarestaurang med Pappan i huset och muskelknutten. Han jobbade visst för ngt inkassoföretag och verkade känna ett par av av det gamla pokergardet i Malmötrakterna. Av dåligt samvete över att jag intagit så mkt av deras alkoholhaltiga drycker kunde jag inte låta bli att stå för notan.

 

Efter ytterligare en vända tillbaka till lägenheten så börjar minnesbilderna bli allt mer luddiga, men på ngt sätt hamnade jag med ett gäng i en taxi och jag var fullständigt överlycklig för jag var övertygad om att vi var på väg till Bogrens i Skövde, men till min stora besvikelse hamnade vi på ngt 30+ställe i Falköping.

 

Jag vet inte varför men i fyllan och villan glömde jag alldeles bort att mamman i familjen bäddat en soffa åt mig och jag vinglade därför runt i lokalen och försökte övertyga allsköns trettioåringar om fördelarna med att låta mig sova över. Ungefär 2 "Nej" och 3 "min sambo står där borta" fick jag erkänna mig besegrad. Bedrövad (och patetiskt nog) talade jag ut om min prekära situation med en stackars tjej som jobbade i garderoben. om det var för att bli av med mig eller om det var av snällhet vet jag inte, men hon föreslog att jag skulle satsa på terassen.

 

På terassen var det bättre liv i luckan och det hela hade varit frid och fröjd om jag inte hade plötsligt hade börjat lipa. Såhär i efterhand kan jag faktiskt inte komma på riktigt vad det var som var så ohyggligt sorgligt kanske var det någon sorts blandning av fylla och övertrötthet. Hur som helst så gick det hela fort över och när det var dags för kvällens sista låt lyckades jag bli upphånglad av en lång brunett som, om möjligt, var än mer packad än jag själv.

 

Hand i hand kom vi ut i friska luften (läs: dödligt kalla). Jag var helt säker på att 1: få ligga. 2: få tak över huvudet. Jag fick inget. Hennes idiot till polare som stod för lägenheten vägrade samarbeta. Det hela slutade med att jag ensam och vilsen vinglade omkring i Falköping. Försökte ringa 18-åringen men fick inget svar.

 

Vad som hade varit en drömkväll hade förvandlats till mardrömsnatt. Kall och jävlig var jag när jag gick förbi centralstation och det var då jag påminde mig om det gamla tågtricket.

 

Det behövde dock inte användas fullt ut: ett stort tack riktar jag till Vättertågs slarver till lokförare som glömt låsa dörren till loket! (det vanliga tågtricket består i att man pressar händerna mot en nerfälbar ruta på tåget och har man tillräckligt klistriga handflator så är det bara en liten klättertur som fattas för en varm natts sömn :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...