Gå till innehåll

Recommended Posts

Table "Marieville" Seat 6 is the button.

 

Seat 1: Handsken ($202 in chips)

Seat 2: GreenCap ($198.20 in chips)

Seat 3: thesparw ($229.45 in chips)

Seat 4: cloak ($275.45 in chips)

Seat 5: supafish ($199.30 in chips)

Seat 6: Froskeman ($36 in chips)

 

Handsken: posts small blind $1

GreenCap: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap :Ah::Kc:

 

thesparw: folds

cloak: folds

supafish: folds

Froskeman: calls $2

Handsken: raises to $8

GreenCap: raises to $22

Froskeman: folds

Handsken: calls $14

 

----- FLOP ----- Jack of Clubs7 of Clubs2 of Hearts

 

Handsken: checks

GreenCap: bets $34

Handsken: calls $34

 

----- TURN ----- Jack of Clubs7 of Clubs 2 of HeartsAce of Diamonds

 

Handsken: checks

GreenCap: checks

 

----- RIVER ----- Jack of Clubs7 of Clubs2 of Hearts Ace of Diamonds8 of Spades

 

Handsken: checks

GreenCap: bets $40

Handsken: raises to $146 and is all-in

 

 

Skulle gärna vilja höra lite kommentarer om den här handen. Främst undrar jag om vad göra på rivern, men jag vill även ha kritik på de andra gatorna med. Fi är tight-aggro/aggro (TAA enligt PT).

 

När Fi synar mig på floppen tror jag att han mycket väl kan ha en knekt (bland massa andra händer) och jag väljer att checka turn för att verka rädd för esset (är inte rädd för färgdraget med bara en motståndare). Min förhoppning är då att Fi ska beta en sämre hand på rivern eller syna med en marginell hand. Fi checkar och jag väljer att beta lite smått med förhoppning att fi ska hitta synen med en knekt eller pocketpar exempelvis. Då slår han om. Min plan var ju att han skulle syna som mest och nu funderar jag på om mitt lilla bet kan ha inducerat ett bluffomslag. Kan han ha spelat något såhär som han värdehöjer nu? 88?

 

Tack!

 

(Glömde skriva ordentlig rubrik. Ursäkta.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som alla andra sagt, betta turn :P dock så vettetusan om detta inte är en desperat bluff, din bet verkar ju själv ganska bluffig hehe. använd ditt read! (och ja, det vore väldigt fiskigt att syna flop med steg-drag men tänk så mycket jobbigare poker vore om folk inte spelade så). dock kan ju spelat nåt combo-drag passivt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tveksam till reraisen pre-flopp ur position. Träffar du inte så är handen svårspelad.

 

Med tanke på ditt ofantligt klena bet på river (kanske note på honom?) så är det troligt att han försöker bluffa bort dig de gånger han sitter med ett missat färgdrag.

 

Släng handen på river, vad slår du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att man bara slår färgdrag här, men vilken made hand spelar Fi såhär? Skulle ni checka river igen med ett monster efter att Hero har checkat bakom på turn?

 

Fi vet ju inte om Greencap träffat ett stort ess än i det läget eftersom han checkar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi vet ju inte om Greencap träffat ett stort ess än i det läget eftersom han checkar turn.

 

Precis, Hero ger intryck av att ha blivit skrämd av ässet, och öppnar sig därmed för bluffen på river. Det är svårt för Fi att sätta Hero på en hand som kan syna en CRAI helt enkelt, och därmed blir en bluff där rätt resonabel. Som sagt, vääääldigt få spelare skulle checka nöten på river efter en check bakom på turn. Jag synar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att man bara slår färgdrag här, men vilken made hand spelar Fi såhär? Skulle ni checka river igen med ett monster efter att Hero har checkat bakom på turn?

 

Håller med! Visst är man orolig att vara slagen här, men har han dig slagen spelar han väl riktigt illa - om han inte sett dig betta river typ 99% av gångerna. Svårt läge tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, Hero ger intryck av att ha blivit skrämd av ässet, och öppnar sig därmed för bluffen på river. Det är svårt för Fi att sätta Hero på en hand som kan syna en CRAI helt enkelt, och därmed blir en bluff där rätt resonabel. Som sagt, vääääldigt få spelare skulle checka nöten på river efter en check bakom på turn. Jag synar här.

 

Håller helt med.

Det är inte många spelare på NL200 (har själv ca 100k händer på nivån) som checkar nöten/monster på rivern, speciellt inte efter FI checkat på turn.

Jag tycker du spelar handen bra och tycker inte alls att man måste beta turn varje gång man träffar även om det kanske är std oftast. Rivern tror jag definitivt är +EV att syna även om det är en jobbig sits du hamnat i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tveksam till reraisen pre-flopp ur position. Träffar du inte så är handen svårspelad.

 

 

Han är väl i alla fall i position på den höjande fi?

 

Re-raisar du bara med höga pockets ur position annars?

 

 

Angeånde handen är det ett jävligt skumt spel av fi. Jag hade inte hittat folden om jag var du men när man sen tänker efter är det inte mycket man slår. Du slår AQ samt bustade färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, Hero ger intryck av att ha blivit skrämd av ässet, och öppnar sig därmed för bluffen på river. Det är svårt för Fi att sätta Hero på en hand som kan syna en CRAI helt enkelt, och därmed blir en bluff där rätt resonabel. Som sagt, vääääldigt få spelare skulle checka nöten på river efter en check bakom på turn. Jag synar här.

 

Jag var inne på fold tills jag läste det här. Det stämmer väldigt väldigt bra att väldigt få spelare checkar en nöthand här.

Men samtidigt känns det verkligen som att vi är slagna när han ställer in. Vad ska han ha satsat med rakt ut på floppen och nu ställer med..? Jag vet verkligen inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren och ideérna. Har inte hunnit skriva här på sistone så det blir väl lite bumpvarning på den här posten. Tänkte iaf säga att jag synade och han visade upp JT så min hand stod.

 

JT?? åh herregud vilken tomte, sätt upp han på vad för lista du nu kan ha. han check-raisar all-in alltså med en möjlig showdown-hand på river där du helt enkelt synar med en bluff-catcher, smart move!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...