Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Satte mig en kort 45 min session. Blandade spel på UB med spel på Ongame och SJUKT vad fisk det är ute på borden nu efter löningen. Trots detta landade jag på breakeven efter lite bakflyt, o någon oturlig bluff.

 

 

Blunda och pusha typ. Allt för dragvänlig bräda.

 

D_Blake is at seat 0 with $776.80.

JediGammon is at seat 1 with $400.

masko14 is at seat 2 with $290.80.

Hero is at seat 3 with $491.

godshammgod is at seat 4 with $1211.90.

ronb0y is at seat 5 with $452.

The button is at seat 4.

 

ronb0y posts the small blind of $2.

D_Blake posts the big blind of $4.

 

Hero: Ad Ah

 

Pre-flop:

 

JediGammon calls. masko14 folds. Hero

raises to $18. godshammgod folds. ronb0y calls.

D_Blake folds. JediGammon calls.

 

Flop (board: Td 7d 3h):

 

ronb0y checks. JediGammon checks. Hero bets

$47. ronb0y raises to $199. JediGammon folds.

Hero goes all-in for $473. ronb0y goes all-in

for $434. Hero is returned $39 (uncalled).

 

Turn (board: Td 7d 3h 6h):

River (board: Td 7d 3h 6h 5h):

 

 

Showdown:

ronb0y shows Ts Qh.

ronb0y has Ts Qh Td 7d 6h: a pair of tens.

 

 

Den e också skön

 

Jeff0811 is at seat 0 with $569.10.

NDBob is at seat 2 with $267.

JakusKhan is at seat 3 with $696.65.

Zercon is at seat 4 with $628.95.

Hero is at seat 5 with $648.

The button is at seat 2.

 

JakusKhan posts the small blind of $3.

Zercon posts the big blind of $6.

 

Hero: Jh Th

 

Pre-flop:

 

Hero raises to $21. Jeff0811 folds. NDBob

folds. JakusKhan folds. Zercon calls.

 

Flop (board: 8h 6d 5s):

 

Zercon checks. Hero bets $36. Zercon calls.

 

 

Turn (board: 8h 6d 5s Qh):

 

Zercon checks. Hero bets $97.50. Zercon

raises to $195. Hero calls.

 

River (board: 8h 6d 5s Qh Td):

 

Zercon bets $99. Hero calls.

 

Showdown:

Zercon shows 3c 3h.

 

 

Sen den hand jag kanske är minst stolt över men som ändå funkar. FI snapcallar flopp och turn i princip. Tror att han ska släppa J river men självlart har den gett honom tvåpar. Oturligt nog. Men även om jag tror han släpper river här med Jx så måste jag sluta trebarrela. Man ser ju hur standarden är på lirarna i händerna över liksom.

 

Seat 1: Hero [ 10 of Spades,Queen of Hearts ] ($396.00 in chips)

Seat 5: gauros30 ($780.10 in chips)

Seat 7: WrapSumden ($406.10 in chips)

Seat 8: guggenheim1 ($432.00 in chips)

Seat 10: AyhanAslan1 ($410.25 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), gauros30 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

WrapSumden folds, guggenheim1 folds, AyhanAslan1 folds, Hero bets $12, gauros30 calls $10.

 

FLOP [board cards Jack of Hearts,4 of Spades,7 of Clubs ]

Hero bets $19, gauros30 calls $19.

 

TURN [board cards Jack of Hearts,4 of Spades,7 of Clubs,3 of Clubs ]

Hero bets $46, gauros30 calls $46.

 

RIVER [board cards Jack of Hearts,4 of Spades,7 of Clubs,3 of Clubs,King of Hearts ]

Hero bets $132, gauros30 calls $132.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 10 of Spades,Queen of Hearts ]

gauros30 shows [ King of Diamonds,Jack of Clubs ]

gauros30 wins $419.

 

 

Slutade breakeven efter att ha börjat med ordentligt back efter lite oturshänder. Någon 50/50 och någon 20%are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FAN I HELVETE! Jag har årets jävla flyt i början av den här sessionen och jag vinner inte mindre än 2500$ ganska snabbt. Detta gör alltså att jag är 800+ för dagen, men som vanligt har man fiskar vid borden man inte gärna lämnar. Sitter kvar och åker på en tvåoutare enligt följande:

 

Möjligt att man kan checka turn, men FI är 62/6/0.8 och jag vill verkligen inte låta en sån här kille dra. Callar gör han nog med flera händer som jag slår ändå.

 

Seat 1: Hero [ King of Clubs,King of Spades ] ($1,352.80 in chips)

Seat 3: LunchAtSeven ($942.40 in chips)

Seat 4: giuva ($562.45 in chips)

Seat 5: benschl ($384.60 in chips)

Seat 9: LOLSUPERMAN ($612.90 in chips)

ANTES/BLINDS

LOLSUPERMAN posts blind ($3), Hero posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

LunchAtSeven folds, giuva bets $16, benschl calls $16, LOLSUPERMAN folds, Hero bets $58, giuva calls $48, benschl folds.

 

FLOP [board cards Queen of Spades,10 of Clubs,7 of Spades ]

Hero bets $122, giuva calls $122.

 

TURN [board cards Queen of Spades,10 of Clubs,7 of Spades,9 of Clubs ]

Hero bets $1,166.80 and is all-in, giuva calls $376.45 and is all-in.

 

RIVER [board cards Queen of Spades,10 of Clubs,7 of Spades,9 of Clubs,2 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,King of Spades ]

giuva shows [ 9 of Spades,9 of Diamonds ]

Hero wins $790.35, giuva wins $1,140.90.

 

 

Nåja, den kan man väl ta. Inget mer med det när jag haft sånt flyt innan. Sitter kvar o nöter o inget händer på ett tag. Så precis nu på slutet kommer dessa två händer.

 

FI är den jag suttit kvar vid bordet för och duktigt passiv. HUR hittar jag synen river här? Det är mest tiltsyn. Någon gång har jag väl bättre kicker än honom men det e fan sällan alltså :( Den ska ligga

 

Seat 3: romeosensini ($1,181.20 in chips)

Seat 5: Turboo111 ($695.10 in chips)

Seat 6: LunchAtSeven ($569.00 in chips)

Seat 7: FylleBorje ($1,082.05 in chips)

Seat 10: Hero [ 10 of Hearts,8 of Hearts ] ($1,957.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Turboo111 posts blind ($3), LunchAtSeven posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

FylleBorje folds, Hero bets $21, romeosensini folds, Turboo111 calls $18, LunchAtSeven folds.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,3 of Spades,Ace of Spades ]

Turboo111 checks, Hero checks.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,3 of Spades,Ace of Spades,6 of Hearts ]

Turboo111 bets $30, Hero calls $30.

 

RIVER [board cards 10 of Clubs,3 of Spades,Ace of Spades,6 of Hearts,10 of Diamonds ]

Turboo111 bets $40, Hero bets $135, Turboo111 bets $300, Hero calls $205.

 

SHOWDOWN

Turboo111 shows [ 10 of Spades,Jack of Spades ]

Hero mucks cards [ 10 of Hearts,8 of Hearts ]

Turboo111 wins $785.

 

 

Och sen den här. FI är 24/20/4 och jag är helt säker på att han kan squeeza med massor av händer. Har han sen vilket PP som helst eller AK-AQ har jag odds att syna ifall han går all in. Många gånger tar jag ner potten pre. Bör lägga på lite mer pre så att synen sen blir ännu självklarare. Tilt att han hittat en hand :( Det som talar mot mig är att den FI som sitter innan honom spelat lite donkish.

 

Seat 1: mek222 ($768.55 in chips)

Seat 4: Hero [ 5 of Diamonds,Ace of Spades ] ($416.00 in chips)

Seat 8: ollo62 ($361.45 in chips)

Seat 10: Zkrutt ($592.00 in chips)

ANTES/BLINDS

ollo62 posts blind ($2), Zkrutt posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

mek222 folds, Hero bets $14, ollo62 calls $12, Zkrutt bets $55, Hero bets $150, ollo62 folds, Zkrutt bets $533 and is all-in, Hero calls $252 and is all-in.

 

FLOP [board cards Queen of Diamonds,Jack of Spades,4 of Hearts ]

 

TURN [board cards Queen of Diamonds,Jack of Spades,4 of Hearts,8 of Spades ]

 

RIVER [board cards Queen of Diamonds,Jack of Spades,4 of Hearts,8 of Spades,7 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Zkrutt shows [ King of Hearts,Ace of Clubs ]

Hero shows [ 5 of Diamonds,Ace of Spades ]

 

 

 

Också slutar jag återigen med att tappa ganska mkt efter att ha tagit igen ett ordentligt back för dagen. Sist det hände så sa en kille till mig "ofta du inte lägger ner efter att ha tagit tillbaka det backet och ligger på +". De orden ekade i mitt huvud innan det vände neråt idag, men jag vägrade lyssna.

 

Tji fick man :roll:

 

Totalt för dagen: $723

Alltså bara plus 1k på sessionen nu. Så äckligt med de händerna jag trots allt hade! Spelade så stabilt fram till slutet.

 

Totalt 3406 händer spelade. Tror inte det blir spel alls imorgon.

 

Här är förresten grafen för dagen

 

swingygw0.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag blivit lite fegare på sistonde. Mina stats de senaste dagarna har varit någonstans runt 20/16/3 och jag vill helst ligga på iaf 22/17. Visst finns det en hel del shortisar på ongame som förstör, men sen finns det även lirare jag tror jag låter mig köras över av lite för lätt. Som ni ser ovan gick det ju inge vidare när jag skulle sätta ner foten :D. Iof gör fisken att jag blir lite mer selektiv med mina händer eftersom man ändå inte tar ner några potter med CBn. Är väl också en faktor att försvara sig med. Var som sagt väldigt längesen jag var med om så mkt fisk som framförallt idag och igår. Med dem följde också en herrans massa utdragningar ;)

 

Skämt åsido. Ska ta mig någon dag framöver o inte köra mer än 4 bord och ta 45-60 min sessioner där jag verkligen spelar koncentrerat o fokuserar på varje hand och situiation. Funderar på att köra typ en dag i veckan såhär. Tror det är utvecklande för spelet o.s.v Mest på NL600 är det jag inte spelar ut riktigt. Kan ju bero på att regularsen där är lite mer aggro än på NL400, och det är lite mindre fisk, men jag spelar ändå för tight. Behöver ju inte bli lika aggro som dem men iaf närma mig dem...

 

Känner för övrigt att jag har för många situationer de senaste dagarna där jag gör bort mig, och att jag definitivt kunnat tjäna mer pengar än jag gjort. Visst har jag haft otur men folk är ändå så jävla dåliga att det är sanslöst alltså. Satt o lirade lite när en polare var här förut. Det var den där 45 min sessionen. Han lirar microlimits o kunde inte tro sina ögon när dom sitter o slänger iväg hundratals $ med femteparet eller vad nu killen med 33 hade. Eller för den delen när QT c/r committar sig på T hög flopp mot mina AA

 

Är ganska säker på att mitt sämre spel har att göra med att jag suttit för långa sessioner, och spelat så oerhört mkt på senaste tid. Iaf jag brukar alltid tappa i spelet när jag spelar så mycket som jag gör nu. Behöver nog återgå till att innan sessionen börjar bestämma hur länge jag ska sitta. Så sjukt jobbigt att behöva lämna stora fiskar bara. Idag skulle jag dock ha gjort det för så jättestora var dom faktiskt inte.

 

 

 

P.g.a. av att du i dagboken påminde om löningshelgen satte jag mig för ännu en session ikväll, trots att jag bestämt mig för att ge mig för dagen i protest mot motriggen. $4k ytterligare kostade det mig, tack! :evil:

 

 

Detta kan jag bara beklaga :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand som gnager mig lite.

 

mek222 är en solid regular som kanske inte sticker ut mycket men lirar ganska standard. Han har 21/15.5/2.8 över ett gott sample av händer.

 

Vad jag egentligen undrar mest över är spelet flopp ifall vi haft 400$ stackar. Känns som QQ är en ganska stor del av hans range här. Hade vi haft 400 stackar hade väl c/r all in flopp varit ett fint spel? Men som det är nu med vårat stackdjup så bör det vara betta ut och folda mot raise eller?

 

Seat 1: romeosensini ($406.00 in chips)

Seat 3: mek222 ($622.50 in chips)

Seat 7: logam31 ($256.60 in chips)

Seat 9: Jappedip ($135.80 in chips)

Seat 10: Hero [ King of Clubs,Ace of Hearts ] ($1,281.05 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), romeosensini posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

mek222 bets $15, logam31 calls $15, Jappedip folds, Hero bets $60, romeosensini folds, mek222 calls $47, logam31 folds.

 

FLOP [board cards 7 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Hearts ]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ut och folda mot raise låter bra. Raisar han dig så har han dig krossad, c/c suger, c/r mot denna fi är väl inte så bra det heller för jag antar du inte har så bra fold equity och hans range som är rätt tight.

 

Är lite trött å tiltad så lita inte på min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du lirar på betsson ibland, du är aldrig uppe på NL1000 och spelar? Finns en sjuk kille "bizibizi" som har donerat mängder av inköp dom senaste dagarna. Några stats på honom?

 

Är på väg upp på NL1k men har bara enstaka händer där nu så vet inte mkt :) Ska hålla utkik! Nu krökar vi och snart äre utgång! Blir najs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens första bakfyllesession avklarad. Började riktigt svinigt med bland annat ett överset och jag var direkt back över $1.2k. Sen fick jag årets donation HU med tvåpar mot Khög+hålstegdrag, och sen spann det vidare. $1637 upp på NL400 över 450 händer. Sick flyt där.

 

Mindre roligt gick det på NL600 där jag förutom allmänt bakflyt åkte på en AA vs KK där K självklart skulle titta fram river. 1k pott. Haft två såna nu de senaste dagarna. Riggidigg!

 

Back drygt $1300 på NL600. Totalt alltså mini+ för dagen, men det är ju bara bakflyt som är mellan mig och storplusset idag. Inte riktigt marginalerna på min sida idag heller.

 

Har spelat som en nit. Mkt fisk vid borden så jag orkade inte lösa upp. Hade rätt fin klonk på färghänder o.s.v men spelade vissa lite dåligt o skrämde iväg FI för tidigt.

 

Mer lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev visst inget mer spel idag. Hade en trevlig kväll med vänner istället!

 

Imorgon åker jag till göteborg och därmed har jag spelat färdigt för månaden. En helt okej månad där jag över 35500 händer slutar på 9450+. Allt plus är från NL400. Backade på samtliga andra nivåer om än marginellt. Väntar fortf på flytet på NL600. Äckligt vad folk kan dra mot mig där. 3.32PTBB/100 slutade jag på. Inte helt nöjd med det, men som sagt har det ju gått segt på sistonde. Antar att jag börjar rusha snart igen ;)

 

Känner att jag under de senaste två månaderna utvecklats enormt som spelare, och det känns riktigt positivt inför kommande månader.

 

I och med att jag spelat såpass mkt kommer jag få en fin RB. 1850 blir det bara från ongame. Håller även på med en $1500 bonus där nu. Ska ta ut den och unna mig något när jag är klar med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från en helt ok GBG resa. Sjuuukt vad mycket fina brudar det finns där. Så många jag sett under dessa två dagar var det längesen jag såg.

 

Inget spel idag. Grejar med annat istället. Drar igång igen imorgon. Tar mer om månadsmål och så då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens första session avklarad och jag är lite besviken. Började back 500 för att gå upp till + 1300 för att sedan gå ner till breakeven ungefär. Är sådär nöjd med mitt spel, och sjukt trött på regulars som synar trebets med skit för att floppa bra. Se även baloobas dagbok.

 

Tkr de e mysko att jag inte slutar + för det känns som jag vann flera potter som var av okej storlek. Kollar Jag PT känns de också konstigt, men jag antar att jag förlorade en massa små.

 

Spelade lite NL400 HU o vann 200 där iaf.

 

Mer lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört 2 bord NL400 HU i kanske 30 min. Spelade väl inte direkt A-game men det är sjukt vad dåliga folk är. Fick rätt hyffsade kort också så. 270 tog jag av en och 340 av en annan, - lite rejk. Vet inte riktigt hur mkt + totalt men säg drygt 500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål för augusti

 

*30k händer

*Minst hälften på NL600

*Lira ett par K händer HU

*Prova på lite NL1k om fisken finns o riggen legat rätt

*Spela bra och inte göra fler instasyner utan eftertanke

 

*Ha en riktigt trevlig vecka i bulgarien

*Försöka äta mindre chips o godis

*Öka lite på kebabintaget

 

 

Inget resultatmål då det bara är tiltande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bleh ska försöka att inte whina så mkt framöver men den här sessionen gick verkligen åt helvete. Tur att det var NL400 iaf. Spelade som en liten bitch på slutet också o slängde iväg en del i onödan. Gjorde en dum onödig fyrbet med AA också, där jag kunde tagit det lungt o fått ut mer.

 

Har en hand jag funderar över.

 

FI är 22/17/4. What the fuck to do? Han bettar 280 in i 380 potten. AKc eller valrfitt set känns ju definitivt inte omöjligt. AJc är väl inte heller omöjligt. Aja, whatever. Hittar vi synen här?

 

Seat 1: pna- ($671.65 in chips)

Seat 3: StekHasse ($391.30 in chips)

Seat 9: pytha ($327.65 in chips)

Seat 10: Hero [5 of Clubs,3C] ($777.20 in chips)

ANTES/BLINDS

pna- posts blind ($2), StekHasse posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

pytha folds, Hero bets $15, pna- bets $46, StekHasse calls $44, Hero calls $33.

 

FLOP [board cards 8 of Clubs,10 of Hearts,Queen of Clubs ]

pna- checks, StekHasse checks, Hero checks.

 

TURN [board cards 8 of Clubs,10 of Hearts,Queen of Clubs,7 of Hearts ]

pna- bets $115, StekHasse folds, Hero calls $115.

 

RIVER [board cards 8 of Clubs,10 of Hearts,Queen of Clubs,7 of Hearts,7 of Clubs ]

pna- bets $280, Hero ??

 

 

Inget mer spel idag nu. Låg 700+ för dagen men slutar $647

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...