Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte riktigt riverbetet med AJ. Du reppar KQ eller? Det känns som man får syn av extremt många händer när man tar den linjen. Du slår redan i princip alla bustade flushdrag dessutom.

 

Någon form av Q som ska folda ut mediumpockets. Han instasynade floppen så trodde han var svag hur som. Men det var helt galet i och med att han lär calla med måntga händer när färgdraget missade, samt att jag ibland är bra mot missat färgdrag. Onödigt, som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget mer lir idag. Kikade på en HU video med stinger istället. Tänkte äta lite äppelpaj också men så var vaniljsåsen slut :( Tilt. Fast vi kanske har glass ist! Bra ide...

 

Sitter och kikar genom min PT databas över det senaste året. 203k händer finns dokumentarede. Ingen monstergrind direkt med andra ord. Ligger på en PTBB/100 av 3.5. Ska man väl va rätt nöjd med va efter att inte ha varit särskilt rungood mer än en månad, samt breakeven två stycken på rad? :)

 

Länge legat back på NL600 men börjat vända på steken nu. Förhoppningsvis fortsätter det upp i trakterna 4PTBB där jag ligger på NL2 och NL4.

 

Nåja, anledningen till att jag kollade igenom hela databasen var för att jag ville se vad CarlDenStores all time stats är. Har 1650 händer på honom med nötstatsen 28/10/1. Kommer aldrig förstå hur han plussar som han gör... Eller, rungood kanske. ;)

 

Som sagt, första handen jag tittade :D

 

 

RIVER [board cards 4H,QC,8D,6C,KH ]

Clemenza12 bets $135.60 and is all-in, CarlDenStore bets $155 and is all-in.

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ KC,KD ]

Clemenza12 shows [ 8H,8C ]

CarlDenStore wins $829.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick upp i tro om att jag började kl 10 men så visade det sig att jag började 13 istället. Tog mig en session och det är ju blandade känslor men flera intressanta händer. Åkte på en dryg setup med QQ vs AA ai pre. Dumt av mig att fyrbetta dock 18/14 kille som jag hade poss på. Gjorde det för att jag fyrbettat honom och blivit all in med AK vs AK lite tidigare. Han hade dock inte givit någon action på ett tag så det var inge vidare. Var också button vs sb och han är kapabel till att reraisa hyffsat light. Onödigt ändå som sagt. NL600 såklart.

 

Så äckligt att man ska avsluta med den här handen.

 

FI 71/30/6

 

licnyc is at seat 0 with $879.10.

-ShipIt- is at seat 1 with $688.75.

SnakePlisskin is at seat 2 with $454.35.

fish8888 is at seat 3 with $705.40.

OneFineAzN is at seat 4 with $697.50.

Hero is at seat 5 with $832.20.

The button is at seat 0.

-ShipIt- posts the small blind of $3.

SnakePlisskin posts the big blind of $6.

 

Hero: Ks 9h

 

Pre-flop:

 

fish8888 folds. OneFineAzN folds. Hero

raises to $21. licnyc calls. -ShipIt- folds.

SnakePlisskin calls.

 

Flop (board: 9d 5d 5h):

 

SnakePlisskin bets $66. Hero calls. licnyc

folds.

 

Turn (board: 9d 5d 5h 3s):

 

SnakePlisskin bets $198. Hero goes all-in for

$745.20. SnakePlisskin goes all-in for $367.35.

Hero is returned $377.85 (uncalled).

 

River (board: 9d 5d 5h 3s 4d):

 

Showdown:

Hero shows Ks 9h.

SnakePlisskin shows Ad 2d.

Pott $950 typ

 

 

Ingen read på FI. Är det vekt att folda rakt av här? Känns inte som jag slår särskilt mkt som han bettar ut där mot 2 FI. Är det bättre att betfolda floppen tro?

 

Seat 3: LiveInHeaven ($403.90 in chips)

Seat 4: Oworu1 ($229.40 in chips)

Seat 7: Hero [ King of Spades,King of Hearts ] ($422.80 in chips)

Seat 8: siwy_pl ($423.20 in chips)

Seat 9: Skaning_GBG ($898.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Oworu1 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

siwy_pl folds, Skaning_GBG folds, LiveInHeaven bets $16, Oworu1 calls $14, Hero bets $58, LiveInHeaven calls $46, Oworu1 calls $46.

 

FLOP [board cards 2 of Hearts,Queen of Spades,7 of Hearts ]

Oworu1 checks, Hero checks, LiveInHeaven bets $120, Oworu1 folds, Hero ??

 

FI är regular med 38/28/2 stats och han spelar ofta högre. Definitivt move-kapabel. Ser inte honom göra detta raise med en enda hand flopp verkligen. KNAPP miniraise slänger han in alltså. Ok resteal? Jag reppar ju monster som vill att han ska pusha.

 

Seat 3: Hero [ King of Hearts,Queen of Spades ] ($1,993.05 in chips)

Seat 4: gauros30 ($1,073.70 in chips)

Seat 7: piovra2345 ($625.60 in chips)

Seat 8: BlueCross ($880.20 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), gauros30 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

piovra2345 folds, BlueCross bets $18, Hero bets $58, gauros30 folds, BlueCross calls $43.

 

FLOP [board cards 2 of Spades,3 of Diamonds,10 of Diamonds ]

Hero bets $85, BlueCross bets $178, Hero bets $250 (250+85 är alltså vad det hamnar på totalt)

 

 

Och så dagens utan tvekan sämst spelade hand mot draft här på forumet. Återigen väljer jag helt fel flopp för mitt knappa miniraise, men här hade jag faktiskt en tanke bakom. I och med att draft hänger här och läser har han förmodligen sett någon av de händer jag opå senare tiden blivit rövknullad när jag gjort detta spel. Gjorde det därför igen för att reppa mediumpocket (att det var 3-handat gjorde också spelet mer lockande). Hans call säger inte mkt. Kan betyda lite vad som. River vet jag inte vad jag gör. Fick för mig att han bluffade men hade fel. Idiotiskt, och jag ska ge fan i att göra såna spel på färgbrädor. 3 händer på väldigt kort tid nu som slutat likadant.

 

Seat 3: draft321 ($429.70 in chips)

Seat 5: rokijo17171 ($127.40 in chips)

Seat 9: Hero [ King of Spades,Queen of Diamonds ] ($569.30 in chips)

ANTES/BLINDS

rokijo17171 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

draft321 bets $15, rokijo17171 folds, Hero calls $11.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs ]

Hero checks, draft321 bets $25, Hero bets $60, draft321 calls $35.

 

TURN [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs,8 of Hearts ]

Hero checks, draft321 checks.

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs,8 of Hearts,Jack of Diamonds ]

Hero checks, draft321 bets $125, Hero calls $125.

 

SHOWDOWN

draft321 shows [ King of Hearts,5 of Hearts ]

Hero mucks cards [ King of Spades,Queen of Diamonds ]

draft321 wins $400

 

Call och C/R all in turn är spelet lr? Vad tycker ni om att poppa tillbaka flopp? FI 50/10/1.5

 

Seat 3: Hero [ AC,AD ] ($1,893.05 in chips)

Seat 4: gauros30 ($1,055.45 in chips)

Seat 5: reloadpls ($652.00 in chips)

Seat 7: piovra2345 ($652.60 in chips)

Seat 8: BlueCross ($894.80 in chips)

ANTES/BLINDS

piovra2345 posts blind ($3), BlueCross posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $21, gauros30 folds, reloadpls calls $21, piovra2345 folds, BlueCross folds.

 

FLOP [board cards 9H,KC,3H ]

hero bets $39, reloadpls bets $88, Hero

 

Byggde en fin stack på ett ongame NL600 bord men motriggen på UB var total. Importen av händer gick åt helvete också så kan inte riktigt se var det rann iväg så jävla mkt pengar mer än att jag kommer ihåg den där QQ vs AA samt handen ni ser ovan då. 1500 back där iaf, och 1200 upp på betsson, så väldigt orättvist 300 back för dagen. Förtjänade verkligen ett + idag då jag hade fina händer och spelade bra mestadels, men då åkte man på ett gäng skithänder istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK-handen är uppenbarligen ett skämt?

 

Vadå? ;) Jag har ju inte sagt hur jag spelade än, sätter bara upp lite motargument så får ni väl säga vad ni tycker? Allt annat än standard att folda rakt av där vanligtvis. Vad tycker du om betout flopp? Är det bara att ställa rakt av som spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så dagens utan tvekan sämst spelade hand mot draft här på forumet. Återigen väljer jag helt fel flopp för mitt knappa miniraise, men här hade jag faktiskt en tanke bakom. I och med att draft hänger här och läser har han förmodligen sett någon av de händer jag opå senare tiden blivit rövknullad när jag gjort detta spel. Gjorde det därför igen för att reppa mediumpocket (att det var 3-handat gjorde också spelet mer lockande). Hans call säger inte mkt. Kan betyda lite vad som. River vet jag inte vad jag gör. Fick för mig att han bluffade men hade fel. Idiotiskt, och jag ska ge fan i att göra såna spel på färgbrädor. 3 händer på väldigt kort tid nu som slutat likadant.

 

Seat 3: draft321 ($429.70 in chips)

Seat 5: rokijo17171 ($127.40 in chips)

Seat 9: Hero [ King of Spades,Queen of Diamonds ] ($569.30 in chips)

ANTES/BLINDS

rokijo17171 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

draft321 bets $15, rokijo17171 folds, Hero calls $11.

 

FLOP [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs ]

Hero checks, draft321 bets $25, Hero bets $60, draft321 calls $35.

 

TURN [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs,8 of Hearts ]

Hero checks, draft321 checks.

 

RIVER [board cards Queen of Hearts,7 of Hearts,2 of Clubs,8 of Hearts,Jack of Diamonds ]

Hero checks, draft321 bets $125, Hero calls $125.

 

SHOWDOWN

draft321 shows [ King of Hearts,5 of Hearts ]

Hero mucks cards [ King of Spades,Queen of Diamonds ]

draft321 wins $400

 

Hmm, vad ska man säga. En ganska underlig hand rakt igenom. Jag öppnar ganska brett först in från knappen som du ser :)

 

Hade du checkraisat mer på floppen hade jag nog tvingats folda.

 

Anledningen till att jag checkar turn bakom är att jag tror att du inte hade tagit den linjen med ett set/färg (då borde du betat ut turn) samt att jag har K-hög färg. Hade jag haft lägre färg så hade jag betat. Dessutom kanske det sätter lite griller i skallen på dig och jag kan raisa ev. riverbet från dig eller att du blir nyfiken och jag kanske kan ta dig till valuetown.

 

Vad har du för stats på mig idag? Inga 15/10/1 hoppas jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK-handen: Enda anledningen till att checka floppen är väl för att crai mot en fi man vet inte släpper en dam efter att betat floppen med den. Han betar ju inte ut mot två fi. Han betar efter att ni båda checkat och visat svaghet. Skillnad som natt och dag imho.

 

Mtp pottstorleken pre i förhållande till stack. Så betar iaf jag flopp, och synar alla omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger ner dagboken och startar ny på annan ort. Kommer ge mer där och jag har blivit allmänt sjuk på PF den senaste tiden. Lite tråkigt. Bättre back in the old days.

 

Kommer dock fortfarande spamma sönder alla andra trådar så ni har inte sett tillräckligt av mig än inte ;) För tungt att köra dagbok på två håll bara.

 

Någon mod kan gärna flytta den till arkivet.

 

Tack för den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...