Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Hello. Jeppan här. De flesta vet nog vem jag är, och jag stängde av mig själv från PF här för ett tag sedan, och pensionerade min dagbok. Hade en stormig tid i mitt liv som nu ordnat upp sig (om än bara delvis). De närmsta här på PF har jag berättat för vad som hänt, och ni andra får helt enkelt nöja er med en ny whine-bok.

 

Lirar på diverse siter, men främst Ipoker. Ska försöka hålla mina nicks dolda här, så inte pf.nu rävar ska komma in o spela fancy mot mig. Blir så trött på sånt :)

 

Kort summering av karriären är väl att jag började med 400kr som idag är ca 190k SEK pengar på konton. En hel del är också spenderat. Räknar ca 15k$ av dessa pengar som rulle. Har gått ruskigt segt ett tag nu. Men årsresultaten ser ut som nedan iaf.

 

resultatxz2.png

 

Mars gick riktigt fint o jag var grymt + fram tills sista dagen då det självklart skulle gå åt pipan. 2500$ back den dagen, men resultatet är ju fint ändå som ni ser. ;)April gick alltså back. Andra backmånaden i karriären. Som tur är bara marginellt dock. Har ännu inte lyckats ordentligt på NL400. Dels kan det nog vara så att mitt spel varit lite sviktande, men en rejäl portion otur ligger bakom också. I Maj trodde jag vändningen var kommen när jag rushade 1400$ på 300 händer första sessionen. Vände dock fort och jag slutade 1k upp den dagen, för att de fyra senaste nu ha backat. Spelat totalt 6k händer.

 

Haft det struligt med tjejen. Vet inte om det ordnar upp sig. Lite ur balans för tillfället.

 

Ska börja vinna snart tänkte jag. Hur kul är det med backdagar liksom..

 

Maj

2/4$982

3/4$522

4/4$224

5/4$1722

7/4$810

 

Rulle: $14 800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra att det ordnat sig ngrlunda med ditt liv vid sidan av skönt att höra.

 

Får ta och önska dig lycka till blir väl att man tittar till lite då och då som vanligt ;), vi hade ju länge en liknande utveckling tyckte jag, och började rätt samtidigt också ? Låg lite efter i höstas tyckte jag men sprungit ifrån lite pga min 23k månad men men det kommer nog för dig med ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som verkligen älskar den här bluffen? Vill höra vad ni säger innan jag säger mitt. FI är något av en regular. Hade ni gjort annorlunda, om man bortser från standardlinjen att betta flopp o ge upp turn?

 

Seat 1: aKiNa888 ($400.00 in chips)

Seat 3: VILLAGEPOKER ($244.40 in chips) DEALER

Seat 6: gachisteach ($400.00 in chips)

Seat 8: Hero ($400.00 in chips)

Seat 10: slabbadan ($522.20 in chips)

gachisteach: Post SB $2.00

Hero: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 2 of Spades2 of Diamonds

aKiNa888: Sitout

slabbadan: Fold

VILLAGEPOKER: Fold

gachisteach: Call $2.00

Hero: Raise $12.00

gachisteach: Call $12.00

*** FLOP *** Queen of Clubs8 of Diamonds7 of Hearts

gachisteach: Check

Hero: Bet $22.00

gachisteach: Call $22.00

*** TURN *** 3 of Clubs

gachisteach: Check

Hero: Bet $55.00

gachisteach: Call $55.00

*** RIVER *** King of Hearts

gachisteach: Check

Hero: Bet $130.00

 

 

Sen måste jag ju få visa den drygaste handen hittils den här månaden iaf. Spelar ju som ett as iof (FI är 17/12/2 och har aldrig gjort liknande spel), men vi hade blivit all in floppen i vilket fall. Läskigt att det ser ut som han sitter o ser mina kort iofs. Och ska jag vara ärlig såg jag inte att han hade så stor stack när jag 4bettade pre.

 

Seat 1: jervas ($766.10 in chips) DEALER

Seat 3: Hauen2 ($390.00 in chips)

Seat 5: Macefire ($116.80 in chips)

Seat 6: Hero ($820.82 in chips)

Seat 8: gachisteach ($606.30 in chips)

Seat 10: betenic ($198.00 in chips)

Hauen2: Post SB $2.00

Macefire: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of DiamondsKing of Spades

Dealt to jervas Ace of ClubsAce of Hearts

Hero: Raise $16.00

gachisteach: Fold

betenic: Fold

jervas: Raise $112.00

Hauen2: Fold

Macefire: Fold

Hero: Raise $384.00

jervas: Raise $576.00

Hero: Allin $420.82

jervas: Allin $78.10

*** FLOP *** 4 of Diamonds8 of Clubs6 of Diamonds

*** TURN *** Queen of Spades

*** RIVER *** 7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $1,589.92 Rake $3.00

jervas: wins $1,535.20

Hero: wins $54.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt välkomnande tillbaka :) tack tack.

 

Dagens första hand. FI är 26/13/2 och regular. Vad spelar han såhär egentligen? Ska man ta en annan linje turn? Kan jag syna river? Känns inte som det va? Funderar främst över turn. Ifall jag checkar här, måste jag väl nästan autosyna en blank river?

 

Table Andresito

Seat 1: kyyyren ($378.32 in chips)

Seat 3: GlowIntheDark ($460.00 in chips)

Seat 5: Hero ($469.80 in chips)

Seat 8: thenwhat ($420.10 in chips) DEALER

kyyyren: Post SB $2.00

GlowIntheDark: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 9 of Clubs9 of Spades

Hero: Raise $16.00

thenwhat: Fold

kyyyren: Call $14.00

GlowIntheDark: Fold

*** FLOP *** 6 of Clubs4 of Diamonds10 of Diamonds

kyyyren: Check

Hero: Bet $29.00

kyyyren: Call $29.00

*** TURN *** 6 of Spades

kyyyren: Check

Hero: Bet $72.00

kyyyren: Call $72.00

*** RIVER *** 8 of Spades

kyyyren: Bet $160.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Äntligen en grön session. Började snabbt med att gå till 400+ genom småskit. Tappade sedan som alla andra dagar efter någon beat och sen helt onödig tilthand på det för ett halvt inköp. Sen kommer dock räddningen. 87s där min raise pre blir miniraisad och vi blir tre till flopp. Jag drar in nöten och kan håva in totalt 600$ profit av QQ och AA som mina FI:s hade.

 

Strax efter plockar man JJ och callar en maniac som ställer i en 60$ pott. Jippie. Vips var man över 1k +. Var som högst 1300 upp. Men slutar ca 900+. Blev rätt kall på slutet. Och fortf funkar inte mina AA, KK och QQ. Inte vunnit en ordentlig pott med dem på hela månaden. Förlorat stora har jag däremot gjort. Rundfolden hittar också dit hela tiden.

 

Nåväl, hyffsat nöjd med dagens spel. Gjorde några bra och några mindre bra spel. Upp till er att bedöma det nedan.

 

The Swinger är 25/17/2.5 lirare som alltid raisar till 12 pre. Jag har här reraisat honom många ggr pre den senaste timmen, och han börjar nog märka att det inte är något som bara händer med stålhänder. Min range pre här är ungefär QJs, AJs+, TT+. Ser onekligen ut som ett blockbet river? Och mitt spel skrikre ju stål. Förstår inte varför han skulle underbetta en knekt. Good or bad raise?

 

Seat 1: Hero ($394.00 in chips)

Seat 3: slabbadan ($386.00 in chips) DEALER

Seat 6: Sobe Heim ($344.54 in chips)

Seat 8: Smedvig005 ($554.03 in chips)

Seat 10: TheSwinger ($595.00 in chips)

Sobe Heim: Post SB $2.00

Smedvig005: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesAce of Hearts

TheSwinger: Raise $12.00

Hero: Raise $38.00

slabbadan: Fold

Sobe Heim: Fold

Smedvig005: Fold

TheSwinger: Call $26.00

*** FLOP *** 4 of ClubsJack of HeartsJack of Clubs

TheSwinger: Check

Hero: Bet $54.00

TheSwinger: Call $54.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

TheSwinger: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 3 of Spades

TheSwinger: Bet $37.00

Hero: Raise $145.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: Hero ($394.00 in chips)

Seat 3: slabbadan ($386.00 in chips) DEALER

Seat 6: Sobe Heim ($344.54 in chips)

Seat 8: Smedvig005 ($554.03 in chips)

Seat 10: TheSwinger ($595.00 in chips)

Sobe Heim: Post SB $2.00

Smedvig005: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesAce of Hearts

TheSwinger: Raise $12.00

Hero: Raise $38.00

slabbadan: Fold

Sobe Heim: Fold

Smedvig005: Fold

TheSwinger: Call $26.00

*** FLOP *** 4 of ClubsJack of HeartsJack of Clubs

TheSwinger: Check

Hero: Bet $54.00

TheSwinger: Call $54.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

TheSwinger: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 3 of Spades

TheSwinger: Bet $37.00

Hero: Raise $145.00

 

Jag tycker om det spelet helt klart, verkar väldigt mysko som du säger att beta så litet på river, lägre än flop betet. liksom vafan ska han ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Äntligen en grön session. Började snabbt med att gå till 400+ genom småskit. Tappade sedan som alla andra dagar efter någon beat och sen helt onödig tilthand på det för ett halvt inköp. Sen kommer dock räddningen. 87s där min raise pre blir miniraisad och vi blir tre till flopp. Jag drar in nöten och kan håva in totalt 600$ profit av QQ och AA som mina FI:s hade.

 

Strax efter plockar man JJ och callar en maniac som ställer i en 60$ pott. Jippie. Vips var man över 1k +. Var som högst 1300 upp. Men slutar ca 900+. Blev rätt kall på slutet. Och fortf funkar inte mina AA, KK och QQ. Inte vunnit en ordentlig pott med dem på hela månaden. Förlorat stora har jag däremot gjort. Rundfolden hittar också dit hela tiden.

 

Nåväl, hyffsat nöjd med dagens spel. Gjorde några bra och några mindre bra spel. Upp till er att bedöma det nedan.

 

The Swinger är 25/17/2.5 lirare som alltid raisar till 12 pre. Jag har här reraisat honom många ggr pre den senaste timmen, och han börjar nog märka att det inte är något som bara händer med stålhänder. Min range pre här är ungefär QJs, AJs+, TT+. Ser onekligen ut som ett blockbet river? Och mitt spel skrikre ju stål. Förstår inte varför han skulle underbetta en knekt. Good or bad raise?

 

Seat 1: Hero ($394.00 in chips)

Seat 3: slabbadan ($386.00 in chips) DEALER

Seat 6: Sobe Heim ($344.54 in chips)

Seat 8: Smedvig005 ($554.03 in chips)

Seat 10: TheSwinger ($595.00 in chips)

Sobe Heim: Post SB $2.00

Smedvig005: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesAce of Hearts

TheSwinger: Raise $12.00

Hero: Raise $38.00

slabbadan: Fold

Sobe Heim: Fold

Smedvig005: Fold

TheSwinger: Call $26.00

*** FLOP *** 4 of ClubsJack of HeartsJack of Clubs

TheSwinger: Check

Hero: Bet $54.00

TheSwinger: Call $54.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

TheSwinger: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 3 of Spades

TheSwinger: Bet $37.00

Hero: Raise $145.00

 

känns ganska meningslöst och höja river eftersom de flesta synar med typ alla PP där, imo. är det bättre att betta turn om man vill få fi att folda

 

att han har en J är väl inte så troligt, skulle sätta han på ett lågt PP under T, möjligen färgdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ganska meningslöst och höja river eftersom de flesta synar med typ alla PP där, imo. är det bättre att betta turn om man vill få fi att folda

 

att han har en J är väl inte så troligt, skulle sätta han på ett lågt PP under T, möjligen färgdrag

 

En bra spelare kan säkert exploatera betet, men jag tvivlar på att han är kapabel till att analysera situationen mer nära. Har han den handen du beskriver slår han ju bara ren och skär bluff från min sida, vilket jag nu då gjorde. Att jag inte bettar turn är för att jag är osäker på om han har knekten då. När han bettar så lite river så är jag dock i princip 100% på att han inte har den, och blockbettar.

 

Fler synpunkter?

 

Satt kvar lite till mot en fisk också. Hade ett guldläge med 2 FI mot mig, när jag callar med både steg+färgdrag inför river. Tyvärr missar jag och killen med setet blir stackad av fisken istället. Sög lite. Sen hade jag tvåpar mot fisken, men likförbannat ska esset komma turn o ta bort action. Som vanligt, såväl med tvåpar som med överpar. Alltid det där jävla esset turn :( Nåja, backade inte iaf, så fortf 900 upp för dagen. Nu blir det träning och troligtvis inget mer spel ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Äntligen en grön session. Började snabbt med att gå till 400+ genom småskit. Tappade sedan som alla andra dagar efter någon beat och sen helt onödig tilthand på det för ett halvt inköp. Sen kommer dock räddningen. 87s där min raise pre blir miniraisad och vi blir tre till flopp. Jag drar in nöten och kan håva in totalt 600$ profit av QQ och AA som mina FI:s hade.

 

Strax efter plockar man JJ och callar en maniac som ställer i en 60$ pott. Jippie. Vips var man över 1k +. Var som högst 1300 upp. Men slutar ca 900+. Blev rätt kall på slutet. Och fortf funkar inte mina AA, KK och QQ. Inte vunnit en ordentlig pott med dem på hela månaden. Förlorat stora har jag däremot gjort. Rundfolden hittar också dit hela tiden.

 

Nåväl, hyffsat nöjd med dagens spel. Gjorde några bra och några mindre bra spel. Upp till er att bedöma det nedan.

 

The Swinger är 25/17/2.5 lirare som alltid raisar till 12 pre. Jag har här reraisat honom många ggr pre den senaste timmen, och han börjar nog märka att det inte är något som bara händer med stålhänder. Min range pre här är ungefär QJs, AJs+, TT+. Ser onekligen ut som ett blockbet river? Och mitt spel skrikre ju stål. Förstår inte varför han skulle underbetta en knekt. Good or bad raise?

 

Seat 1: Hero ($394.00 in chips)

Seat 3: slabbadan ($386.00 in chips) DEALER

Seat 6: Sobe Heim ($344.54 in chips)

Seat 8: Smedvig005 ($554.03 in chips)

Seat 10: TheSwinger ($595.00 in chips)

Sobe Heim: Post SB $2.00

Smedvig005: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesAce of Hearts

TheSwinger: Raise $12.00

Hero: Raise $38.00

slabbadan: Fold

Sobe Heim: Fold

Smedvig005: Fold

TheSwinger: Call $26.00

*** FLOP *** 4 of ClubsJack of HeartsJack of Clubs

TheSwinger: Check

Hero: Bet $54.00

TheSwinger: Call $54.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

TheSwinger: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 3 of Spades

TheSwinger: Bet $37.00

Hero: Raise $145.00

 

Det fina med handen är att han inte kan ha så mycket som spelad. Det mindre fina är att det kan inte du heller. Är han vek och kass är det väl helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session hittils idag. Klonkade ett par potter men hade väl inget magiskt flyt direkt. Slutar typ 600+. Slängde bort lite $ i onödiga spel tyvärr.

 

En hand jag lurar över. FI är sjukt passiv normalt. 29/12/1.25 och nu lirar han helt plötsligt såhär. Han ställer efter bara någon sekund på turn. Det känns ju som jag mycket väl kan ha en Q med mitt spel. Eller just den handen jag har. Vet inte hur tänkande FI är, om det kan vara så att han vill ha in mina pengar här genom att göra ett sånt här drag med sin dam, för att han inser att han inte får betalt annars, eller så är han helt tom.

 

I och med att det är HU kanske man måste syna? Blindsbattle också

 

Seat 1: ryoxyz ($179.00 in chips)

Seat 3: thenwhat ($525.10 in chips)

Seat 5: GaleOdd ($433.00 in chips) DEALER

Seat 6: Hero ($457.50 in chips)

Seat 10: Heidjer ($677.65 in chips)

Hero: Post SB $2.00

Heidjer: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of SpadesAce of Clubs

ryoxyz: Fold

thenwhat: Fold

GaleOdd: Fold

Hero: Raise $14.00

Heidjer: Raise $48.00

Hero: Call $36.00

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Hearts5 of Spades

Hero: Check

Heidjer: Bet $77.00

Hero: Call $77.00

*** TURN *** 8 of Clubs

Hero: Check

Heidjer: Allin $548.65

Hero ?

 

320 för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIILT!

 

Slår mig ner på UB för att lira lite. Hittar monsterfisken på ett bord med 73/24/3. Raisar pre med KQ efter att han limpat. han synar. Synar mitt CB på en rainbow Qhög flopp. Turn är K som ger mig 2par. Jag bettar, han miniraisar. jag synar braa. River är en sexa som ger han triss o han ställer för 300$. Jag måste syna o han slänger upp 65o för 2 outaren!!!!! 1k$ pott.

 

O sen missar man ett färgdrag mot samma snubbe, för att senare torska KK mot Aj all in pre mot självaste _Legend_. Riggen är total. Suck,.

 

*edit*

O nu drog fisken också...Great. Vet inte hur många chanser jag gett UB nu men jag får bara skit varje gång. Kanske borde hålla mig borta, men spelarna e så sjukt dåliga så man vill ju inte liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja tror de flesta kommer vara övertygade om att syna den där handen med AA iaf så jag kan ju dra upp resultatet redan nu. Han visade A3o när jag muckade mina AA. Överanalyserade handen något så sjukt på grund av hans passiva stats som för övrigt bara var på 44 händer. Dumt gjort. Måste hitta callen där.

 

Nåja. Tänkte ta mig en sväng till golfbanan nu o slå lite. Sen blir det mkt spel ikväll. 2 st 2 timmars sessioner hoppas jag hinna trycka in. Bygga på 200+ som jag hittils nu har för dagen lite grand! Blir Ipoker då. UB kan ta sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man syna den här? FI är italienare och jag såg honom minibetta AA hela vägen förut. Enda readen typ. Luktar missat drag. Stoppbet river vore ju dock bäst.

 

Seat 1: pipilinaa ($366.00 in chips)

Seat 3: gadjo07 ($103.05 in chips)

Seat 8: Hero ($442.90 in chips)

Seat 10: vikyluce ($580.80 in chips) DEALER

pipilinaa: Post SB $2.00

gadjo07: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of DiamondsAce of Clubs

Hero: Raise $16.00

vikyluce: Call $16.00

pipilinaa: Fold

gadjo07: Fold

*** FLOP *** 6 of SpadesAce of Diamonds8 of Spades

Hero: Bet $28.00

vikyluce: Call $28.00

*** TURN *** 2 of Clubs

Hero: Check

vikyluce: Bet $36.00

Hero: Call $36.00

*** RIVER *** King of Diamonds

Hero: Check

vikyluce: Bet $148.00

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...