Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dom har väl snittat ner 5% totalt på två dar tror jag. Det var hela det plus jag jobbat mig upp till på 3-4 mån ^^ Aktier handlar det om.

I know the feeling, speciellt ifall man sitter och följer kurserna konstant.. :rolleyes:

 

Man mår nog bättre ifall man bara skiter i att kolla kurserna förutom 1 gång i månaden eller nått..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy FAN vilken uppgivenhet jag känner just nu. Sessionen började hur jävla bra som helst o jag var direkt 1.2k upp. Bland annat genom att jag hittade en fisk på NL600 som första handen donerade ett inköp med KJ mot mina AA.

 

Det dröjde väl inte jättelänge innan det vände med dessa två händer:

 

Den här blir jag bara så sjuk av. HUR kan jag inte ställa turn??? Han är liksom 78/28/1.5. Jag slutade +150 mot den här killen som jag borde varit typ 1.5k+ på om han inte dragit ut mig. Helt säker på att han hade bluffat den här rivern om han missat.

 

Seat 1: max4148 ($568.10 in chips)

Seat 3: MeLuvLuvLuv ($483.75 in chips)

Seat 5: molly07x ($402.35 in chips)

Seat 8: Hero [ 10 of Clubs,10 of Hearts ] ($738.35 in chips)

Seat 9: sourceful ($841.70 in chips)

Seat 10: Drunked ($816.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Drunked posts blind ($3), max4148 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

MeLuvLuvLuv calls $6, molly07x folds, Hero bets $27, sourceful calls $27, Drunked folds, max4148 folds, MeLuvLuvLuv folds.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,3 of Diamonds,4 of Spades ]

Hero bets $59, sourceful bets $118, Hero bets $240, sourceful calls $181.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,3 of Diamonds,4 of Spades,Queen of Clubs ]

Hero checks, sourceful checks.

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,3 of Diamonds,4 of Spades,Queen of Clubs,4 of Hearts ]

Hero checks, sourceful bets $515.70 and is all-in, Hero calls $412.35 and is all-in.

 

SHOWDOWN

sourceful shows [ 4 of Clubs,2 of Clubs ]

Hero shows [ 10 of Clubs,10 of Hearts ]

sourceful wins $1,592.05.

 

 

Och sen den här. FI är också fisk. Är det dåligt att betta ut flopp och committa sig?

 

Seat 1: max4148 ($604.10 in chips)

Seat 3: Prinz-- ($333.80 in chips)

Seat 5: molly07x ($229.65 in chips)

Seat 8: Hero ($1,007 in chips)

Seat 9: sourceful ($748.25 in chips)

Seat 10: Drunked ($780.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Drunked posts blind ($3), max4148 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Prinz-- folds, molly07x bets $15, Hero bets $48, sourceful folds, Drunked folds, max4148 folds, molly07x calls $33.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Spades ]

molly07x checks, Hero bets $100, molly07x bets $181.65 and is all-in, Hero calls $81.65.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Spades,9 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Spades,9 of Clubs,9 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

molly07x shows [ 4 of Diamonds,King of Diamonds ]

Hero shows [ Ace of Diamonds,King of Clubs ]

molly07x wins $465.30.

 

 

Efter detta var jag tillbaka på 0 och gick ner till -400. Då började jag få någon form av flyt iaf och tog tillbaka till som bäst 800+. Då sticker fisken från NL600 bordet men jag bestämmer mig för att sitta kvar o spela mer. Skulle jag inte gjort. Jag vet inte hur många second best jag hade nu. Helt galet var det. Floppade stundtals fint men aldrig betalade dom av, och QQ settade mina AA eller KK inte mindre än tre gånger. Aldrig potter större än 500 dock som tur var, men galet frustrerande. Alla coinflips jag haft med AK mot shortisar har också förlorats idag.

 

Svängig dag som ni förstår, och jag är nu $800. Segt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT handen ska du hellre pusha turn, han lär syna med sitt äckliga drag iaf, och även sämre överpar.

 

AK mot shortstacken spelar jag likadant, dom kan tom betala av med händer som AT där. Sen har du ju annars 2 överkort om du får syn. Att han synar med 4Ks pre där säger ju det mesta om att det är +ev att commita sig på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer spel idag. Spelade volleyboll o grejer med vänner på kvällen och lite dataspel nu på kvällen och oj vad klockan gick fort. Såg till att städa rummet också. Varit lite halvinstabil i psyket hela dan också så tror det var bra med ett litet break ikväll.

 

Juli

6/7$318

7/7$757

8/7$2285

9/7$3615

10/7$784

14/7$749

15/7$2631

17/7$96

18/7$4433

19/7$841

22/7$562

23/7$451

24/7$415

25/7$795

 

Rulle: $25600

 

Seeeeegt de senaste dagarna var det ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speltorsk som man är så tog man en session till^^ Kände mig sugen bara att kolla in borden. Blev lite UB spel för en gångs skull, o jag plussade $445. Trodde faktiskt att jag var mer upp men jag lirade aggro o det kostar ju en del samtidigt som det genererar. Plusset kom då mer eller mindre tack vare att en kille bluffade med 98 mot mina KK.

 

Då var alltså dagsbacket nere på 350$ istället.

 

Spelade faktiskt för en timme sen men skriver inte nu för jag o några polare blev sugna på en statoilrun. Vitlöks-frenchhotdog och lite kexchoklad satt fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fyfan alltså. Att man inte hade mer is i magen. Börsen hade gått rätt stabilt länge innan jag handlade på mig mer o nu bara fortsätter den neråt. Kommer ihåg att det var likadant senast jag handlade på mig. Ingen vidare investerare inte.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens första session avklarad. Lirade ongame o UB. UB var fullt av setups o trots fina fiskar så hittade jag inte plusset.

 

Har lite händer. Först ett par från duster med mig o en fiskig lirare med 52/26/3 i stats. Så sjukt att han plussade så mkt på mig. Hade jättemånga fina händer men han lyckades alltid ha finare.

 

Det här var första handen vid bordet. Praktexemplet på varför man ska vänta ett par händer med att börja göra spel. Direkt efter handen visade PAhud upp hans stats o jag stod där med lång näsa.

 

Hero is at seat 0 with $400.

JakusKhan is at seat 3 with $375.30.

serfhall is at seat 5 with $324.30.

The button is at seat 3.

 

serfhall posts the small blind of $2.

Hero posts the big blind of $4.

 

Hero: Js 8s

 

Pre-flop:

 

JakusKhan raises to $14. serfhall calls.

Hero re-raises to $56. JakusKhan calls.

serfhall folds.

 

Flop (board: 9h 9c 2c):

 

Hero bets $100. JakusKhan goes all-in for

$319.30. Hero folds. JakusKhan is returned

$219.30 (uncalled).

 

 

Rätt hjärndöd bluff egentligen. När han inte har en nia här lär han ju ha en fyra. Tror inte han bettar ut så lite i ren bluff. Kanske att han lägger 88 o 55 också. Var lite frustrerad över hans aggro spel bara.

 

Shootters is at seat 0 with $116.60.

JakusKhan is at seat 3 with $439.60.

Hero is at seat 5 with $564.40.

The button is at seat 0.

 

JakusKhan posts the small blind of $2.

Hero posts the big blind of $4.

 

Hero: Qs 8c

 

Pre-flop:

 

Shootters folds. JakusKhan calls. Hero

raises to $16. JakusKhan calls.

 

Flop (board: 9h 4d 3s):

 

JakusKhan checks. Hero bets $22. JakusKhan

calls.

 

Turn (board: 9h 4d 3s 6s):

 

JakusKhan checks. Hero checks.

 

River (board: 9h 4d 3s 6s 4h):

 

JakusKhan bets $32. Hero raises to $115.

JakusKhan calls.

 

 

 

Showdown:

JakusKhan shows Qd 9d.

JakusKhan has Qd 9d 9h 4d 4h: two pair, nines and fours.

 

 

O sen den drygaste. Vi var rätt långt in i matchen här o jag började bli rätt tiltad. Hade garanterat betalat av all in river här i ren tilt så kan ju bara vara glad att han inte körde in allt.

 

boating333 is at seat 2 with $306.40.

JakusKhan is at seat 3 with $551.

Hero is at seat 5 with $518.40.

The button is at seat 5.

 

boating333 posts the small blind of $2.

JakusKhan posts the big blind of $4.

 

Hero: Ac As

 

Pre-flop:

Hero raises to $14. boating333 folds.

JakusKhan calls.

 

Flop (board: 3d Jd 8c):

 

JakusKhan checks. Hero bets $24. JakusKhan

calls.

 

Turn (board: 3d Jd 8c 2d):

 

JakusKhan checks. Hero bets $78. JakusKhan

raises to $156. Hero calls.

 

River (board: 3d Jd 8c 2d Kc):

 

JakusKhan bets $130. Herocalls.

 

Showdown:

JakusKhan shows 7d Kd.

JakusKhan has 7d Kd 3d Jd 2d: flush, king high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar den här handen i ett eget inlägg så ni ser den lite bättre. Det är bland mina första händer vid bordet, o Garybecker är en 20/16/3 spelare sen tidigare sessioner.

 

Hans floppraise tyder ju på rätt äcklig styrka. Set Q känns absolut inte otroligt. Jag väljer iaf att bara calla här. Ska man ställa in för 300 till istället? Har ju 0 foldeq, men får iaf se turn o river garanterat. Synar jag bara har jag ca 300 kvar och kan nog folda om jag missar turn o han ställer? Har jag tillräckligt bra odds för att ställa flopp verkligen? Mardrömsscenariot är ju att jag är upp mot ett högre drag.

 

Jaja, jag callade iaf och får se en jätteblank turn. Här bettar han 250 in i 600 potten. Jaha typ? Jag har 300 kvar o kan alltså spara drygt 50$ genom att bara calla.

 

Pokerstove säger att jag på floppen har 38.5% mot hans range som jag sätter till QQ+,77-66,AhKh,AhJh,KhJh. Hur ska jag tolka detta mot argumentet ställ?

 

På turn har jag 25% kvar, och ska alltså syna 250 för att vinna 1120. Har även 50$ kvar att fi in rivern sen. 250 är 22% av potten och jag bör därmed syna? Är jag ute och virrar?

 

 

 

Hero is at seat 0 with $633.40.

Tripod is at seat 1 with $254.

tigerboy98 is at seat 2 with $129.

SammyDeluxe is at seat 3 with $300.

GaryBecker is at seat 5 with $768.40.

The button is at seat 1.

 

tigerboy98 posts the small blind of $3.

SammyDeluxe posts the big blind of $6.

 

Hero: Th 9h

 

Pre-flop:

 

GaryBecker raises to $21. Hero calls.

Tripod folds. tigerboy98 folds. SammyDeluxe folds.

 

 

Flop (board: 6d Qh 7h):

 

GaryBecker bets $34.50. Hero raises to $114.

GaryBecker re-raises to $283.50. Hero calls (150 ca).

 

 

Turn (board: 6d Qh 7h 2c):

 

GaryBecker bets $249. Hero

 

 

Sessionen slutade förresten på +- efter att jag fått några potter mot slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se någon anledning till att spara dina 300 till efter flopen, det blir ju ett riktigt jobbigt beslut på turn om man missar som nu. Visst gillar han sin hand, men du har din equity och redan investerat ~ 50% av stacken.

 

Hur spelar du ett set på liknande bräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bleh vilken äcklig session. Swingade utav bara helvete. Missade ett enormt antal cbs o fick inte den action jag ville ha på mina händer fullt ut. Hade några helt sjuka fiskar men händerna blev marginella och ofta fick jag lägga. Vill tro att jag gjorde ett par bra laydowns iallafall.

 

Slutar plus 250 typ trots att jag hade en AA vs KK och en AA vs QQ. Irriterande att AA vs KK var på ett NL600 bord, också har jag förlorat 80 ur stacken på händer innan och inte reloadat. Så lätt är det att missa 80$ liksom :roll:

 

Ett par händer:

 

Utan den här hade jag varit back. Sista handen jag spelade. FI är 50/25/3 och fiskig. Instafoldade river så han kan inte haft mkt till hand. Alternativt JJ. QQ+ är jag rätt säker på att han callat.

 

Seat 3: utiliser1 ($684.55 in chips)

Seat 4: 22ny ($1,299.50 in chips)

Seat 5: zz77hh ($621.00 in chips)

Seat 8: Fiegi ($1,190.35 in chips)

Seat 10: Hero [ 10 of Hearts,10 of Spades ] ($926.20 in chips)

ANTES/BLINDS

22ny posts blind ($3), zz77hh posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Fiegi bets $25, hero bets $85, utiliser1 folds, 22ny folds, zz77hh folds, Fiegi calls $60.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs ]

Fiegi checks, Hero bets $147, Fiegi calls $147.

 

TURN [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs,2 of Hearts ]

Fiegi checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs,2 of Hearts,10 of Clubs ]

Fiegi bets $150, Hero bets $694.20 and is all-in, Fiegi folds

 

 

Dagens äckligaste utdragning. Vafaan liksom. Hade definitivt foldat mot shove river.

 

Seat 1: GINCOCA ($323.00 in chips)

Seat 2: CuOutside ($1,328.35 in chips)

Seat 3: Zkrutt ($428.65 in chips)

Seat 9: Hero [ King of Clubs,King of Hearts ] ($714.40 in chips)

ANTES/BLINDS

Zkrutt posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

GINCOCA calls $4, CuOutside bets $15, Zkrutt folds, Hero bets $48, GINCOCA folds, CuOutside calls $37.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,Queen of Diamonds,5 of Spades ]

Hero bets $85, CuOutside calls $85.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,Queen of Diamonds,5 of Spades,6 of Hearts ]

Hero checks, CuOutside checks.

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,Queen of Diamonds,5 of Spades,6 of Hearts,8 of Diamonds ]

Hero bets $180, CuOutside calls $180.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

CuOutside shows [ 7 of Spades,8 of Spades ]

CuOutside wins $638.

 

 

Sen fick jag lite såna här ryck som kostade pengar också. Jättepassiv kille c/r på denna flopp o K turn, nej turn måste ligga.

 

Seat 2: iHammarn ($182.00 in chips)

Seat 4: Hero [ Jack of Spades,Jack of Hearts ] ($396.50 in chips)

Seat 8: PedrinhoFD ($398.00 in chips)

Seat 9: K.T.Sharmuta ($437.50 in chips)

ANTES/BLINDS

PedrinhoFD posts blind ($2), K.T.Sharmuta posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

iHammarn folds, Hero bets $14, PedrinhoFD folds, K.T.Sharmuta calls $10.

 

FLOP [board cards 9 of Spades,4 of Diamonds,9 of Diamonds ]

K.T.Sharmuta checks, Hero bets $20, K.T.Sharmuta bets $55, Hero calls $35.

 

TURN [board cards 9 of Spades,4 of Diamonds,9 of Diamonds,King of Clubs ]

K.T.Sharmuta bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards 9 of Spades,4 of Diamonds,9 of Diamonds,King of Clubs,2 of Clubs ]

K.T.Sharmuta bets $268.50 and is all-in, Hero folds.

 

 

Som sagt lill+ för dagen nu men är allt annat än nöjd. Tilt-tendenser denna sessionen också. Mer spel senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl sammanfatta det hela som en jääääääääävligt seg pokerdag. Suttit o spelat från 23.30 fram tills nu. Har så sjuka probs att lira nätter då jag alltid hittar fiskar som jag aldrig vill lämna. Satt tex på ett bord med 1100$ nu. Väntade på fisken o gick därifrån med 400. GG WP.

 

Som tur är vann jag dock på andra ställen, och efter att ha varit breakeven jättelänge fick jag mig ett + tillslut. 2.8k händer blev det tillslut o jag har haft galet mkt fina. Fick till o med översetta en gång! Det är inte vardag. En lite rolig AA vs AA hade jag också. Tyvärr har midpottspelet varit så mkt åt helvete det kan vara. Har förlorat så sjukt många på $1-200 potter så de e sanslöst.

 

Var faktiskt på väg att tappa det mesta av plusset när mitt tvåpar sprang in i en floppad nötstege, och jag blev callad på detta vis:

 

Idag var förresten 3e dagen i rad jag får in pengarna pre med AK mot xx pocketpar, och torskar. Har väl en 6-7händer nu totalt tror jag. Dags att vinna någon snart kanske?

 

Det är verkligen de sjukaste jag varit med om vad gäller synade bluffar. Okej att man blir nersynad av mediokra händer när man bluffar ibland, men här måste han ju verkligen tryckt fel :shock: :shock: Återigen är det så sjukt frustrerande när man veeeeet att man har rätt i readen o man likförbannat blir callad :D

 

Fick tillbaka allt o lite till när jag blev all in mot den här killen med AA pre bara några händer senare.

 

- Hero sitting in seat 2 with $394.00 [Dealer]

- blundanut sitting in seat 3 with $436.60

- KungSune023 sitting in seat 4 with $75.10

- snailace sitting in seat 5 with $224.10

- acidboy sitting in seat 6 with $555.10

 

blundanut posted the small blind - $2.00

KungSune023 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Hero: Jack of Diamonds, 9 of Clubs

snailace folded

acidboy folded

Hero raised - $14.00

blundanut raised - $24.00

KungSune023 folded

Hero called - $24.00

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, Queen of Spades, 5 of Diamonds

blundanut bet - $16.00

Hero raised - $48.00

blundanut called - $48.00

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

blundanut checked

Hero checked

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

blundanut bet - $24.00

Hero raised - $110.00

blundanut called - $110.00

Hero shows: Jack of Diamonds, 9 of Clubs

blundanut shows: 8 of Spades, Ace of Diamonds

blundanut wins $366.00 from the main pot

 

 

Bjuder på en av de 6 händer där jag tog ett fullt inköp idag. Förlorade förresten bara fullt inköp i en enda hand. Sen hade jag väl 4 st potter på 600-650 också, men då förstår ni kanske att jag var frustrerad att jag inte var + ett tag :P

 

När jag ser såna här rivrar o får in pengarna får jag fan orgasm, o de e helt sant det. Anyone? :lol: Så skönt att straffa hans spel pre också.

 

Seat 1: Blixten_ ($169.10 in chips)

Seat 2: StavDK ($1,051.30 in chips)

Seat 3: Hero [ Ace of Clubs,5 of Clubs ] ($384.00 in chips)

Seat 4: andY_de1 ($112.00 in chips)

Seat 8: maes93 ($497.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), andY_de1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

maes93 bets $8, Blixten_ folds, StavDK calls $8, Hero calls $6, andY_de1 calls $4.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,10 of Clubs,Ace of Spades ]

Hero checks, andY_de1 checks, maes93 checks, StavDK bets $18, Hero bets $60, andY_de1 folds, maes93 folds, StavDK calls $42.

 

TURN [board cards 2 of Clubs,10 of Clubs,Ace of Spades,Jack of Diamonds ]

Hero bets $125, StavDK calls $125.

 

RIVER [board cards 2 of Clubs,10 of Clubs,Ace of Spades,Jack of Diamonds,6 of Clubs ]

Hero bets $191 and is all-in, StavDK calls $191.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Clubs,5 of Clubs ]

StavDK shows [ Ace of Diamonds,King of Diamonds ]

Hero wins $781.

 

 

Totalt $1223

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag tyckte det gått segt de senaste dagarna. Jag hade uppenbarligen inte upplevt något i närheten av seg poker och utdragningar. Har suttit o spelat i kanske 3-4 timmar nu non stop i princip. Drabbades av syndromen vägra ge upp när du är back, och var aldrig särskilt tiltad så spelade vidare ändå. Att jag hade världens fetaste jävla fiskar gjorde inte saken bättre heller. Vägrade lämna dem, och donerade istället bort massor med pengar.

 

Grafen för dagen ser ut såhär:

 

sucksucksuckwc7.th.jpg

 

Som ni ser var jag ganska snabbt ner 2k$. Var sedan på väg att nöta tillbaka det när helvetet brakade lös igen. Öppnade prima och backade självklart 500 lite snabbt. Roligast var väl runner runner hålstegen där rivern gav mig set. Niiiiice!

 

I övrigt förlorade jag AK vs PP all in pre nr 7 och 8 på rad idag. En i 500$ pott och andra i $700. Börjar få rejält med sklanskydollars där nu. Dags för dem att börja synas på kontot också?

 

Ska bjuda på de roligaste utdragningarna i HH form också.

 

Sjukaste var den här. Galna sklanskydollars om vi säger så. FI som drar är 55/30/2 och duuuuktig fisk, och jag sätter mitt liv på att han callat all in blank river. Den andra är regular o jag kan inte se han lägga river heller.

 

Seat 2: fil1978 ($1,778.60 in chips)

Seat 3: bergerdart1 ($667.05 in chips)

Seat 4: AzzClown99 ($923.00 in chips)

Seat 7: Hero [ Queen of Clubs,Jack of Clubs ] ($600.00 in chips)

Seat 8: -DrTroy- ($356.00 in chips)

Seat 10: Kathoey ($1,003.25 in chips)

ANTES/BLINDS

bergerdart1 posts blind ($3), AzzClown99 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $21, -DrTroy- folds, Kathoey calls $21, fil1978 folds, bergerdart1 calls $18, AzzClown99 folds.

 

FLOP [board cards 5 of Hearts,3 of Clubs,Ace of Clubs ]

bergerdart1 bets $15, Hero bets $56, Kathoey calls $56, bergerdart1 calls $41.

 

TURN [board cards 5 of Hearts,3 of Clubs,Ace of Clubs,6 of Clubs ]

bergerdart1 checks, Hero bets $188, Kathoey calls $188, bergerdart1 calls $188.

 

RIVER [board cards 5 of Hearts,3 of Clubs,Ace of Clubs,6 of Clubs,6 of Spades ]

bergerdart1 checks, Hero checks, Kathoey checks.

 

SHOWDOWN

bergerdart1 shows [ Ace of Diamonds,6 of Hearts ]

Hero mucks cards [ Queen of Clubs,Jack of Clubs ]

Kathoey mucks cards [ TC,9 of Clubs ]

bergerdart1 wins $798

 

2 outare är alltid najs.

 

Seat 4: Thumex ($906.05 in chips)

Seat 6: Bono 1 ($369.50 in chips)

Seat 7: Hero [ King of Hearts,King of Spades ] ($499.20 in chips)

Seat 9: Kershimashi ($966.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Kershimashi posts blind ($2), Thumex posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Bono 1 calls $4, Hero bets $18, Kershimashi calls $16, Thumex folds, Bono 1 folds.

 

FLOP [board cards 3 of Clubs,King of Clubs,Ace of Spades ]

Kershimashi checks, Hero bets $35, Kershimashi calls $35.

 

TURN [board cards 3 of Clubs,King of Clubs,Ace of Spades,3 of Spades ]

Kershimashi checks, Hero bets $82, Kershimashi calls $82.

 

RIVER [board cards 3 of Clubs,King of Clubs,Ace of Spades,3 of Spades,Ace of Diamonds ]

Kershimashi checks, Hero checks.

 

SHOWDOWN

Kershimashi shows [ Jack of Hearts,Ace of Hearts ]

Hero mucks cards [ King of Hearts,King of Spades ]

Kershimashi wins $276

 

 

50/25/10. Hur ska han kunna torska med A5? :)

 

Seat 2: Kathoey ($734.70 in chips)

Seat 4: Debeys ($204.00 in chips)

Seat 6: jepperen ($339.80 in chips)

Seat 7: fil1978 ($1,055.35 in chips)

Seat 8: Hero [ King of Spades,Ace of Spades ] ($591.00 in chips)

Seat 9: matpet ($48.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Debeys posts blind ($3), jepperen posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

fil1978 folds, Hero bets $21, matpet folds, Kathoey calls $21, Debeys folds, jepperen calls $15.

 

FLOP [board cards Ace of Hearts,6 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

jepperen bets $63, Hero calls $63, Kathoey calls $63.

 

TURN [board cards Ace of Hearts,6 of Diamonds,Ace of Diamonds,5 of Hearts ]

jepperen bets $200, Hero bets $507 and is all-in, Kathoey folds, jepperen calls $55.80 and is all-in.

 

RIVER [board cards Ace of Hearts,6 of Diamonds,Ace of Diamonds,5 of Hearts,3 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Spades,Ace of Spades ]

jepperen shows [ Ace of Clubs,5 of Clubs ]

jepperen wins $763.60

 

 

Skönt att 50/10/1 liraren får dra med sina KK :) Det var han värd!

 

Seat 1: MS1910 ($713.15 in chips)

Seat 4: MEN27 ($348.00 in chips)

Seat 5: Hero [ Ace of Spades,Ace of Hearts ] ($689.00 in chips)

Seat 9: The Sarella ($782.10 in chips)

ANTES/BLINDS

MEN27 posts blind ($3), Hero posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

The Sarella bets $18, MS1910 folds, MEN27 folds, Hero bets $56, The Sarella calls $44.

 

FLOP [board cards King of Hearts,9 of Diamonds,Jack of Hearts ]

Hero bets $110, The Sarella calls $110.

 

TURN [board cards King of Hearts,9 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Spades ]

Hero bets $315, The Sarella bets $610.10 and is all-in, Hero calls $202 and is all-in.

 

RIVER [board cards King of Hearts,9 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Spades,4 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

The Sarella shows [ King of Spades,King of Clubs ]

Hero shows [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

The Sarella wins $1,472.10

 

Kalaset slutade på $2289 så det var inte jättefarligt. Räddades bland annat av ett överset på NL600.

 

Nääe fy. Vilken kukdag hittils. Får se om jag lyckas vända ikväll eller om backet späs på än mer. Tkr dock jag spelade bra bortsett från något tiltspel nu på slutet, och ett par draghänder jag skulle spelat passivare mot fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ibland älskar jag faktiskt killar. En sån som Markus till exempel, som tipsar om en 70/50/x kille som lirar NL600. Hur ska jag inte kunna fånga AA andra handen o ta den här potten? :)

 

Seat 1: Blacky00. ($591.00 in chips)

Seat 2: Hero [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ] ($600.00 in chips)

Seat 6: iHammarn ($80.00 in chips)

Seat 9: LOLSUPERMAN ($767.00 in chips)

Seat 10: Fire a. Ice ($998.85 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), iHammarn posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

LOLSUPERMAN bets $20, Fire a. Ice calls $20, Blacky00. folds, Hero bets $80, iHammarn folds, LOLSUPERMAN folds, Fire a. Ice calls $63.

 

FLOP [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,3 of Hearts ]

Hero checks, Fire a. Ice bets $150, Hero calls $150.

 

TURN [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,3 of Hearts,10 of Clubs ]

Hero checks, Fire a. Ice bets $500, Hero calls $367 and is all-in.

 

RIVER [board cards 4 of Hearts,4 of Spades,3 of Hearts,10 of Clubs,8 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Fire a. Ice shows [ 9 of Hearts,Queen of Spades ]

Hero shows [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ]

Hero wins $1,223

 

Sen drog fisken och då drog även jag med dagsbacket lite reducerat :)

 

 

Småsjukt att denne Markus o jag båda var mellan 2200-2300 back efter dagens första session, och nu när han spelat en till, och jag spelat den här handen, är 1700 back båda två. Läskigare blir det när jag nämner att båda är back 1.2k på betsson och 500 på prima. Värmlandsrigg eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...