Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Gött o höra :) För 53 i klöver hade nämligen FI och den som bettade var jag. Tyvärr hittade han synen och mina AJo räckte inte långt.

 

Varit på statoil me lite polare o käkat, o nu ska jag grinda lite serier innan läggdags. Tänkte komma upp i tid imorgon så jag kan klippa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen medrigg över huvud taget. Augusti har börjat otroligt segt. Ca 900 händer idag och uppförsbacke hela vägen. Var inte + på hela tiden. Som värst back 1.2k, men jag slutar 800 back. Mitt kortsnitt på NL600 var pinsamt. 14/11 i stats där typ. NL400 gick dock bättre och där spelade jag mitt normala spel. Slutade back där ändå efter x antal coolers. Hade riktigt mkt fina floppar men vad gör det när FI inte bjuder upp till dans. Spelade dock som sagt bra i alla händer förutom en, men det kostade mig bara 150$ så det kunde definitivt varit värre, så jag är nöjd ändå :) Inte nära tilt på hela sessionen faktiskt. Känner att jag gjort stora framsteg på den biten.

 

Mer lir senare. Litar verkligen på en period av flyt riktigt snart. Breakeven över en hel del händer nu sen mitten på förra månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag TILTAD!

 

Inte på grund av någon otur eller någonting, utan ENBART på hur jag spelat den här sessionen. O allt grundar sig runt en o samma kille. Här är några händer. Att jag sen inte fick betalt för ett enda av mina triljoner set gjorde ingenting bättre i mina sinnen heller.

 

Den här var värst. Vad FAN gör jag här mot en 26/13/1.5 snubbe. Tyckte han skulle ha drag men en sån här kille bluffar ju inte det. Än mindre synar han på floppen med det! Ungefär här tilten drog igång. Mitt spel flopp är ju också åt helvete. Vafan tror jag att han ska syna med liksom. En storlyucka i mitt spel att jag gör såhär ibland.

 

Seat 3: meister008 ($488.95 in chips)

Seat 4: Blacky00. ($814.60 in chips)

Seat 5: Kathoey ($525.00 in chips)

Seat 9: spelo12 ($611.55 in chips)

Seat 10: Hero [ 9 of Diamonds,9 of Spades ] ($899.25 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), meister008 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Blacky00. folds, Kathoey bets $24, spelo12 folds, Hero calls $21, meister008 folds.

 

FLOP [board cards 4 of Diamonds,2 of Clubs,8 of Clubs ]

Hero checks, Kathoey bets $45, Hero bets $132, Kathoey calls $87.

 

TURN [board cards 4 of Diamonds,2 of Clubs,8 of Clubs,8 of Diamonds ]

Hero checks, Kathoey bets $369 and is all-in, Hero calls $369.

 

RIVER [board cards 4 of Diamonds,2 of Clubs,8 of Clubs,8 of Diamonds,Queen of Spades ]

 

SHOWDOWN

Kathoey shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

Hero shows [ 9 of Diamonds,9 of Spades ]

Kathoey wins $1,053.

 

 

Det sista som händer för sessionen. Är bra jävla tiltad när det här händer. Han har ju K sååååå ofta! O set släpper han fan också ibland. Nu stekte han till det var 1 sekund kvar o synade sen :twisted: Skulle slängt på lite mer river.

 

Seat 5: Kathoey ($1,170.85 in chips)

Seat 6: SonyaRu ($104.60 in chips)

Seat 7: hvblaa ($207.95 in chips)

Seat 9: spelo12 ($565.75 in chips)

Seat 10: Hero [ Ace of Hearts,9 of Spades ] ($608.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), Kathoey posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

SonyaRu folds, hvblaa folds, spelo12 folds, Hero bets $18, Kathoey calls $15.

 

FLOP [board cards King of Hearts,7 of Diamonds,2 of Hearts ]

Hero bets $30, Kathoey calls $30.

 

TURN [board cards King of Hearts,7 of Diamonds,2 of Hearts,6 of Hearts ]

Hero checks, Kathoey bets $50, Hero bets $100, Kathoey calls $50.

 

RIVER [board cards King of Hearts,7 of Diamonds,2 of Hearts,6 of Hearts,9 of Clubs ]

Hero bets $200, Kathoey calls $200.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,9 of Spades ]

Kathoey shows [ 2 of Diamonds,2 of Spades ]

Kathoey wins $699.

 

 

Så utan att ha åkt på en enda utdragning så slutar jag likförbannat back för sessionen. Det är inte mycket, men som sagt jag har slutat bry mig mer o mer om utdragningar o skit. Det är att jag backar TROTS att jag får bra händer, bara för att jag spelar så in i helvete dåligt. Var uppe på +- för dagen som bäst under den här sessionen men slutar 1.2k back istället. Äckligt. Skärpning för helvete. Vet inte om man kan klassa det här som whine. Antagligen inte. Bara ilska på mig själv. Hur jävla svårt ska det vara att spela vettig poker utan hjältesyner o superbluffar liksom. Jag märker ju att folk helt enkelt inte foldar. De gör ju bara inte det.

 

Kan ju bara säga att tre av mina fem största förlustpotter idag skulle aldrig ha inträffat. Då är de två största två av dem jag skulle unvikit också. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart som man är sätter man sig för ännu en session. Var omotiverad och ville väl egentligen inte men tänkte att jag skulle spela ändå. Gick väl sisådär.

 

Som sagt, jag ska sluta whina, men den här är lite komisk ju. Hur fan mår folk? Speciellt turnsynen e ju nice. "Pottcommittad, SYYYYYN!", eller? Den här killen vann 1k av mig ser jag nu. Nuff said angående vart pengarna tog vägen den här sessionen? :)

 

Seat 2: Hero [ Ace of Clubs,King of Spades ] ($400.00 in chips)

Seat 4: I eat a fish ($1,192.85 in chips)

Seat 6: kz5rdh ($548.80 in chips)

Seat 8: WrapSumden ($394.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

I eat a fish folds, kz5rdh calls $4, WrapSumden bets $14, Hero bets $44, kz5rdh calls $44, WrapSumden folds.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs ]

hero bets $76, kz5rdh calls $76.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs,Ace of Spades ]

Hero checks, kz5rdh bets $150, Hero bets $276 and is all-in, kz5rdh calls $126.

 

RIVER [board cards 10 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs,Ace of Spades,King of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Clubs,King of Spades ]

kz5rdh shows [ Queen of Diamonds,Jack of Diamonds ]

kz5rdh wins $812.

 

 

Detta var dock samtidigt som jag klonkade ett överkort+flush+hålstegdrag mot ett pp. Så det fanns alltså fler händer jag backade på utöver den här. Vet inte riktigt vart det gick fel. Satt bara o läckte. Sen när jag väl fick en hand skrämde jag bort FI. Man blir ju lite skadad av utdragningar som den ovan och hamnar i en liten farlig rutin att alltid betta bort FI. Det är en "lucka" i mitt spel att jag ibland inte låter FI göra misstagen utan pushar bort dem istället. Måste bättre mig på den biten.

 

Har en hand jag funderar över.

 

Vad tycker ni om det här spelet? Trean minskar sannolikheten för ett set och jag tycker mig finna ett gott bluffläge? Skiter det sig har jag överkort? Frågan är ju hur ofta dom lever. I och med FIs coldcall pre känns inte JJ+ som något han sitter på jätteofta. Kan se han köra spelet med överkort eller olika PPs dock. Osäker på hans förmåga att spela så kan mkt väl se han turna sina mediumpockets till bluffar turn. FI 29/19/2

 

Seat 1: NhWpFu ($741.65 in chips)

Seat 2: Blacky00. ($600.00 in chips)

Seat 3: Q-Base ($546.00 in chips)

Seat 4: Hero [ Queen of Diamonds,King of Hearts ] ($600.00 in chips)

Seat 8: Ipmuch ($1,328.75 in chips)

Seat 9: Bhumbula ($174.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Bhumbula posts blind ($3), NhWpFu posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Blacky00. folds, Q-Base folds, Hero bets $21, Ipmuch calls $21, Bhumbula folds, NhWpFu folds.

 

FLOP [board cards 3 of Spades,8 of Diamonds,2 of Hearts ]

Hero bets $38, Ipmuch calls $38.

 

TURN [board cards 3 of Spades,8 of Diamonds,2 of Hearts,3 of Diamonds ]

Hero checks, Ipmuch bets $63, Hero bets $156

 

Här är handen jag är så missnöjd med. Jag är paranoid nog att garanterat sätta någon på J9 och raisa här. Normale? Calla och låt dom träffa något de betalar av med förfan. En av dem var dessutom fin fisk. Skriker ju i örat på dem att jag har setet.

 

Seat 3: spelo12 ($467.55 in chips)

Seat 4: WEBBO87 ($561.70 in chips)

Seat 6: kkimmo ($848.55 in chips)

Seat 8: 04jm13 ($687.25 in chips)

Seat 9: Ipmuch ($805.45 in chips)

Seat 10: Hero [ 3H,3S ] ($600.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), spelo12 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

WEBBO87 calls $6, kkimmo folds, 04jm13 calls $6, Ipmuch bets $30, Hero calls $27, spelo12 folds, WEBBO87 calls $24, 04jm13 calls $24.

 

FLOP [board cards 10S,3D,8H ]

Hero checks, WEBBO87 checks, 04jm13 bets $50, Ipmuch calls $50, Hero bets $170, WEBBO87 folds, 04jm13 folds, Ipmuch folds.

 

 

 

Dagsresultatet landar på stabila $1949. 1150 av det på NL400. 3300$ back från toppen igår. Spelat totalt 4.3k händer hittils i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2. Ipmuch floatar väldigt mycket mot mig i alla fall, och du har liknande stats, så inte helt omöjligt han är ute på en bluff där alls, inte helt fel enligt mig med tanke på att det är mot honom.

 

Hand 3. I sista handen tycker jag CR är det sämsta du kan göra på floppen.. Och det verkar du också tycka i efterhand :) ... Led ut eller syna.. Med tanke på att Ipmuch är aggresiv som mest först på rivern skulle jag mycket väl kunna slowplaya den möjligen ända till rivern. Problemet är ju dock att du sitter ur position till Ipmuch.. Jag skulle syna och omvärdera på turn om jag ska leda ut eller checka. Men vad vet jag...

 

Du kan nog räkna ut vem jag är i handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2. Ipmuch floatar väldigt mycket mot mig i alla fall, och du har liknande stats, så inte helt omöjligt han är ute på en bluff där alls, inte helt fel enligt mig med tanke på att det är mot honom.

 

Hand 3. I sista handen tycker jag CR är det sämsta du kan göra på floppen.. Och det verkar du också tycka i efterhand :) ... Led ut eller syna.. Med tanke på att Ipmuch är aggresiv som mest först på rivern skulle jag mycket väl kunna slowplaya den möjligen ända till rivern. Problemet är ju dock att du sitter ur position till Ipmuch.. Jag skulle syna och omvärdera på turn om jag ska leda ut eller checka. Men vad vet jag...

 

Du kan nog räkna ut vem jag är i handen :)

 

Jaså ja du fanns här på forumet du ;) Inte spelat jättemkt mot dig men. Lär ju bli en hel del framöver. Vi ligger exakt breakeven mot varandra på 280 händer i mitt PT ;)

 

Som sagt check raisen var verkligen bedrövlig. Är med på din linje att slowplaya ända till river om turn inte lämnar 1 kort till en stege river eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur fan mår folk??? Sen när började en 23/15/2 spelare spela såhär!? Så jävla trött på att göra bra bluffar där folk ska folda men dom ALDRIG gör det

 

Seat 1: f.impie ($531.55 in chips)

Seat 2: Hero [ Ace of Hearts,King of Spades ] ($1,023.10 in chips)

Seat 4: justkrusen ($65.30 in chips)

Seat 6: Thumex ($600.00 in chips)

Seat 10: ZeroAssoluto ($537.65 in chips)

ANTES/BLINDS

justkrusen posts blind ($3), Thumex posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

ZeroAssoluto bets $18, f.impie folds, Hero bets $54, justkrusen folds, Thumex folds, ZeroAssoluto calls $36.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,4 of Spades,2 of Spades ]

ZeroAssoluto checks, Hero checks.

 

TURN [board cards 9 of Hearts,4 of Spades,2 of Spades,Queen of Clubs ]

ZeroAssoluto checks, Hero bets $90, ZeroAssoluto calls $90.

 

RIVER [board cards 9 of Hearts,4 of Spades,2 of Spades,Queen of Clubs,7 of Diamonds ]

ZeroAssoluto checks, Hero bets $200, ZeroAssoluto calls $200.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Spades ]

ZeroAssoluto shows [ 10 of Hearts,Queen of Hearts ]

ZeroAssoluto wins $694

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gör ju en extremt dålig syn pre. Fattar inte varför folk synar så jävla mycket trebets med skit. Dom går ju garanterat back på det, men det är så tiltande när dom träffar.

 

Men det känns som du krånglar till det för mycket. (FPS)

C-bet på floppen hade gjort tricket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gör ju en extremt dålig syn pre. Fattar inte varför folk synar så jävla mycket trebets med skit. Dom går ju garanterat back på det, men det är så tiltande när dom träffar.

 

Men det känns som du krånglar till det för mycket. (FPS)

C-bet på floppen hade gjort tricket.

 

Tror det hela förklarades med att jag trebettadt honom ett par gånger förr o tagit hem potterna. Att jag inte cbettade var för att mixa upp lite, men du har rätt. Skulle cbettat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom du har varit regular på nl400 under lång tid så trodde jag att jag hade lyckan gjord och skulle hitta miljontals händer mot mig eller då jag åtminstone är med, men inte det. Inte en enda jävel. Fan va besvikelse...

 

Nåja, ser att du är o trampar på nl600 som mig också en del denna månad... hade ett misslyckat försök på nl1000 för ett tag sen då första sessionen slutade 4,5k$ minus då fyllebörje lyckades dra ut mig på tomt färgdrag(dvs inga andra återdrag) två ggr på raken och sedan ett gäng shortstack 50/50's på det... det var inge kul. Outar du ditt nick så outar jag mig, misstänker du är en av de jag tycker är så fittigt solida och alltid är on top of me då jag är inblandad i en stor pott. Har 2-3 st som jag ryggar mig för att sätta mig på samma bord som, alternativt sitter till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går allt annat än bra. Sakta men säkert droppat till 2 inköp back. Ser inget ljus i slutet på tunneln. Second best varje showdown o aldrig betalt. Kul det här.

*edot*

Precis när jag tänkte börja whina över att inget funkar så blir jag utdragen av runner runner flushen och börjar skratta istället. Det här är patetiskt. Fy fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt du gått om mig som forumets största whinare , det tackar jag för!:)

 

lol jag har ju i princip slutat nu om vi jämför med hur det var tidigare :)

 

Jävligt bitter atm. Åkte på en ytterligare vidrig hand med topp två mot floppat set med 55, efter att jag gjort en kraftig reraise ur SB pre. Har sagt det förr o säger det igen, hur fan mår folk!?

 

Spelade bra genomgående sessionen förutom den där bluffen ni ser då. Ska jag bluffa river känns de som jag får slänga på lite mer. Känns bättre då. Ger för fina odds nu. Allra helst betta ut flopp såklart.

 

Det är sanslöst vad folk callar trebets pre på ongame alltså. Både 55 o QT idag liksom.

 

Jaja det vänder väl antar jag. Farligt nära 5k back i augusti dock. Lär väl va ner en 8-9 inköp sammalnagt på de olika nivåerna över 5k händer. Verkar som att min nya RB deal även bytte riggen på kontot :shock:

 

Nä men iaf, har ju lirat en del NL600 så det är väl mest standardswings. Sjukt att aldrig flytet ska komma där. Back över 15k händer nu. Typ totalt 3k. Inte satt någon stoploss då det känns löjligt och jag är jävligt överrullad som det är. Får ta o lalla vidare. Så länge man spelar bra går det inte att göra mkt mer ;)

 

Inget mer lir idag. Ska ut ikväll.

 

$2147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på två grafer. Den första är mitt spel sen den 1:e Juli. Väldigt tillfredsställande ända tills det vände neråt på slutet där. Lagom kul att tappa halva vinsten bara sådär.

 

neeeeerjl1.th.jpg

 

Den andra är helt enkelt på mina tre senaste dagar.

 

neeeeerrpv2.th.jpg

 

Roligt att jag för tre dagar sen satt o funderade på NL1k. Får nog tänka om :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man skita i att ens betta ut på en sån här flopp i det här läget? Luktar ju om hans spel. Känns ju definitivt som han har något riktigt bra när han bara coldcallar sådär pre. Spec när han har statsen 27/17/3. O andra sidan tror jag detta är en av de FI:s som brukar calla ganska light pre

 

Seat 3: EvilEeyore ($1,117.60 in chips)

Seat 5: ToppluveLena ($603.00 in chips)

Seat 6: Hero [ King of Clubs,Ace of Hearts ] ($547.00 in chips)

Seat 8: Yoshi28 ($206.60 in chips)

ANTES/BLINDS

ToppluveLena posts blind ($3), Hero posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Yoshi28 folds, EvilEeyore bets $22, ToppluveLena calls $19, Hero bets $82, EvilEeyore folds, ToppluveLena calls $66.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,8 of Spades,Queen of Diamonds ]

ToppluveLena checks, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom hopplöst. Fina fiskar, och jag lyckas 1 outa en kille för 800$ (Efter att hans tvåpar på flopp överkåkat mitt set på turn), och ändå slutar jag back. +245 på NL400 o back 410 på NL600 såklart. Spelade bara 332 händer.

 

La ner när jag blev tiltad av att den där fisken drog :( Sen är känslan vid borden allmänt hopplös just nu. Kanske borde ta ett break.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvadruppeltilt just nu :-( . Beats beats beats hela tiden. O då snackar vi irl. ALLT som hänt den senaste tiden har varit skit. Och det bara lassas på med mer och mer. Idag på golfbanan brast det när jag kom på den dåliga idén att bakfyllegolfa. Senast jag gjorde det gick det åt helvete, den här gången slog jag 5 slag och jag kan ju säga så mkt som att 5 bollar också försvann. Kände för att knäcka klubborna o dumpa bagen i första bästa damm. Nöjde mig dock med att vända på klacken och vandra hemåt.

 

Stort lol när jag kommer hit och till min förtvivlan precis när jag är utanför huset möter mitt ex komma körandes i bilen för att lämna tillbaka lite saker. PRECIS VAD JAG BEHÖVDE! Hur riggat är saker liksom? Hade jag kommit 1 min senare hade jag missat henne och allt hade bara varit piss istället för piss och skitkuk på samma gång.

 

Tack gud, för att du gör livet så underbart ibland.:roll:

 

Ska hålla mig långt borta från pokerborden tills saker och ting börjar vända till det positiva. Även om jag hade en liten skämtsam ton på det här inlägget är det fan inte roliga saker som pågår i mitt liv just nu. :cry:

 

*att jag skulle sluta whina innefattar inte whine om det vanliga livet. Det får ni hållas med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad FAN är det här!!! Jag tyckte det gick helt ok nu, och var inte tiltad för fem öre. Trodde jag kanske låg breakeven eller lite +, men så rushar jag neråt nu på slutet o kollar hur det gått, o VIPS var man 1k back på enbart NL400 lir!!!! HUR FAN bär man sig åt för att vinna egentligen!? Jag spelade ÄCKLIGT solid poker där jag inte gjorde bort mig mycket alls, och tog även in en del fina potter, men ÄNDÅ GÅR DET ÅT HELVETE.

 

Jag är TILTAD. Jag whinar som en liten bitch men det här är fan sjukt. Jag tyckte inte ens det gick dåligt nu men ändå läcks det iväg som ett jävla såll. Visserligen brände jag 2 trebets+cb flopp nu på slutet o de e ju 300 bara det, men ändå vafan!

 

Sen den här handen var det som satte igång tilten. VARFÖR släpper han inte!? Man tror ju att det ska hända någon gång men det gör ju inte det!

 

Seat 3: hr. riisager ($368.75 in chips)

Seat 4: Hero [ Jack of Clubs,8 of Clubs ] ($519.90 in chips)

Seat 5: gambler77 x ($660.30 in chips)

Seat 6: Schitzoo ($400.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Schitzoo posts blind ($2), hr. riisager posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Hero bets $14, gambler77 x folds, Schitzoo bets $35, hr. riisager folds, Hero calls $23.

 

FLOP [board cards Queen of Spades,Ace of Diamonds,3 of Diamonds ]

Schitzoo checks, Hero checks.

 

TURN [board cards Queen of Spades,Ace of Diamonds,3 of Diamonds,Ace of Spades ]

Schitzoo checks, Hero bets $38, Schitzoo calls $38.

 

RIVER [board cards Queen of Spades,Ace of Diamonds,3 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Spades ]

Schitzoo checks, Hero bets $108, Schitzoo calls $108.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Clubs,8 of Clubs ]

Schitzoo shows [ King of Spades,King of Hearts ]

Schitzoo wins $368

 

 

Det går seriöst inte att vinna längre. Det gör inte det.

 

1/8$647

2/8$1949

3/8$2147

4/8$1102

 

kulwz9.th.jpg

 

Skulle inte ens spelat mer idag. Kände mig dock stabil efter att ha hängt med polarna och hade även fin start, men sen bara läcker o läcker o läcker man. Helt jävla unreal att jag slutar ner 1.1k på den här sessionen. Jag hade inte ens någon major beat. Eller ja, allting e relativt, men hålstegar och 2 outare i 200$ potter är ju bara standard nu.

 

Nätrullen kryper sakta men säkert ner under 20k. 6k back på fyra dar. Allt annat i livet skiter sig. HAPPY TIMES

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...