Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Kom igen nu Jeppan. Jag har sagt det förut och säger det igen. Chilla mannen!

 

Du vet mycket väl att det går tungt ibland. Men det vänder. Sluta fokusera på allt skit. Du spelar jävligt bra vanligtvis och det vet du med. Tänk positivt och se framåt. Det löser sig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tittade på en CR film och städade rummet o snackade med lite polare och så under ett par timmar nu och jag känner mig redan bättre till mods. Ska nöta NL400 ett tag och NL600 när jag hittar okej bord framöver. Någon gång vänder det. Funderar på att försöka mig på prima imorgon. Tankat in 3x1000$ på betsson nu men bara fortsätter backa. Var är insättningsriggen liksom^^

 

Droppat 11 buyins nu dessa fyra dagar. 13 från den absoluta toppen eftersom jag var + i början på första dagen. Aldrig varit med om att droppa såpass många på så kort tid men allting har väl sin första gång antar jag ;) Inte så farligt egentligen. Bara att titta tillbaka på min Juni månad så inser jag att allt bara är varians. Hade knappt en dag under 3 inköp + där, och en backdag var på kanske 1 inköp back.

 

Måste koncentrera mig på att inte bli för movebenägen bara. Bara för att man torskar ska man inte börja göra hjältespel. Sen gör det ju inget om fisken en gång i livet väljer att folda en situation som den ovan men men :D

 

Nu laddar jag för att vända den negativa trenden imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att du verkar 2-3barrelbluffa bort alldeles för mycket?

Dessutom kör du en hel del FPS. "Han ska inte kunna syna" etc.

folk är för dåliga, de tänker inte längre än sina kort.

 

"För mycket" är typ en misslyckad om dan de senaste dagarna. Det är verkligen inte standard men de jag gör brukar jag posta här, därför det kan verka så tror jag ;) Men jag bör nog sluta med det helt. Det misslyckas helt enkelt för ofta. 3/3 de senaste dagarna liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min symboliska städning av rummet för att få en nystart inatt gjorde susen 8-)

 

469 NL600 händer spelade och $1700

1310 NL400 händer spelade och $2223

 

Statsen landade på lite mer solida 20.5/16/3.2. Försökte spela normalt utan att göra för mkt crazy stuf, och även om jag hade ett sånt där typiskt 3barrelläge idag igen så höll jag mig i kragen och gjorde det inte. FI hade antagligen synat då han var lite halvfiskig. Läste dock hans hand helt rätt.

 

Sanslöst skönt att känna lite flyt dock, och vips var månaden inte alls så supertråkig igen.

 

Här är ett par händer

 

FI är 40/8/3 och det är ju såååå tråkigt att jag inte får sätta draget! Kolla stackarna liksom. Helt säker på att han skulle betalat av fullt. Drömmen skulle ju vara att sätta den maskerade stegen. Men men, det här var också den största potten jag torskade idag så ska inte klaga allt för mkt :D

 

Seat 1: Drunked ($1,199.10 in chips)

Seat 3: edsen x ($767.35 in chips)

Seat 7: cwkszwola ($1,211.25 in chips)

Seat 9: CRACOTTE69 ($111.75 in chips)

Seat 10: Hero [ 6 of Clubs,5 of Clubs ] ($1,035.80 in chips)

ANTES/BLINDS

edsen x posts blind ($3), cwkszwola posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

CRACOTTE69 folds, Hero bets $21, Drunked folds, edsen x folds, cwkszwola bets $40, Hero calls $25.

 

FLOP [board cards 3 of Clubs,4 of Clubs,Queen of Hearts ]

cwkszwola bets $50, Hero calls $50.

 

TURN [board cards 3 of Clubs,4 of Clubs,Queen of Hearts,4 of Diamonds ]

cwkszwola checks, Hero bets $155, cwkszwola calls $155.

 

RIVER [board cards 3 of Clubs,4 of Clubs,Queen of Hearts,4 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

cwkszwola checks, Hero checks.

 

SHOWDOWN

cwkszwola shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

hero mucks cards [ 6 of Clubs,5 of Clubs ]

cwkszwola wins $502.

 

 

Dagens största pott. Okej att han lirar typ 40/10/2 men HUR hittar han callen river? :D

 

Seat 3: UllaGull ($230.40 in chips)

Seat 7: Hero [ 8 of Diamonds,10 of Diamonds ] ($1,085.10 in chips)

Seat 8: NoMorePleaze ($1,449.55 in chips)

Seat 9: pytha ($887.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), NoMorePleaze posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

pytha bets $16, UllaGull calls $16, Hero calls $14, NoMorePleaze folds.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds ]

Hero checks, pytha bets $25, UllaGull folds, Hero bets $80, pytha calls $55.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds,4 of Diamonds ]

Hero bets $171, pytha calls $171.

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,Queen of Hearts,King of Diamonds,4 of Diamonds,5 of Clubs ]

Hero bets $424, pytha calls $424.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 8 of Diamonds,10 of Diamonds ]

pytha mucks cards

Hero wins $1,400.

 

 

Och sen handen jag är mest nöjd med för dagen. FI är regular men jag är inte särskilt imponerad av hans slaskiga spel. Synar trebets väldigt light. Hade precis innan trebettat honom med AQ och bettat 120 in i 150 potten och fått honom att folda med underkortsflopp. Vill tro att jag genom att betta mindre här viskar i hans öra att jag har AK, och det är det som gör att han sedan tar synen river. Hjältesyner ftw.

 

Seat 1: --shin-- ($381.00 in chips)

Seat 3: UllaGull ($396.00 in chips)

Seat 7: Hero [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ] ($841.50 in chips)

Seat 8: NoMorePleaze ($364.00 in chips)

Seat 9: pytha ($957.50 in chips)

ANTES/BLINDS

UllaGull posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

NoMorePleaze folds, pytha folds, --shin-- calls $4, UllaGull bets $20, Hero bets $70, --shin-- folds, UllaGull calls $52.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,4 of Spades,Queen of Diamonds ]

UllaGull checks, Hero bets $100, UllaGull calls $100.

 

TURN [board cards 2 of Clubs,4 of Spades,Queen of Diamonds,Jack of Spades ]

UllaGull checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 2 of Clubs,4 of Spades,Queen of Diamonds,Jack of Spades,7 of Hearts ]

UllaGull checks, Hero bets $667.50 and is all-in, UllaGull calls $222 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

UllaGull shows [ 10 of Diamonds,10 of Hearts ]

Hero wins $1,238.50.

 

 

Ikväll ska vi fixa breakeven för månaden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta jävligt gnällig, men du har alltså varit running good en längre period och hittar en nedswing på tio inköp? Det är ju typ så standard det kan bli :D

 

Jag har inte spelat NL så länge sedan min omstart men har ändå redan hittat 2 snabba nedswingar på ca 15 inköp, inbakade i ett annars megastabilt plussande.

 

Kul? NEJ! Men det går över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta jävligt gnällig, men du har alltså varit running good en längre period och hittar en nedswing på tio inköp? Det är ju typ så standard det kan bli :D

 

Jag har inte spelat NL så länge sedan min omstart men har ändå redan hittat 2 snabba nedswingar på ca 15 inköp, inbakade i ett annars megastabilt plussande.

 

Kul? NEJ! Men det går över :)

 

Mja det var väl snarare så att jag spelade breakeven 18-19k händer INNAN den här dippen på 13 inköp. Det var väl lite där det brast :P Hela förra månadens vinster kom den första delen av månaden på två superriggade dagar där jag plussade runt 4k$.

 

Men jag vet. Är för vek vad det gäller swings och måste lära mig att det är en del av det. Klarade mig dock rekordlänge utan gnäll nu och gnällde inte riktigt förrän jag torskade inköp 10, 11 o 12 :D

 

Nu blire kebab o sen antagligen mer lir. Se om man kan göra en rekorddag av detta kanske. 4.4k ligger det på innan tror jag.

 

*edit*

Blev visst film med några polare först. Liret får vänta tills inatt då;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja det var väl snarare så att jag spelade breakeven 18-19k händer INNAN den här dippen på 13 inköp. Det var väl lite där det brast :P Hela förra månadens vinster kom den första delen av månaden på två superriggade dagar där jag plussade runt 4k$.

 

Men jag vet. Är för vek vad det gäller swings och måste lära mig att det är en del av det. Klarade mig dock rekordlänge utan gnäll nu och gnällde inte riktigt förrän jag torskade inköp 10, 11 o 12 :D

 

Nu blire kebab o sen antagligen mer lir. Se om man kan göra en rekorddag av detta kanske. 4.4k ligger det på innan tror jag.

 

*edit*

Blev visst film med några polare först. Liret får vänta tills inatt då;)

 

Krävs tydligen att man ska vara norrlänning för att hålla tiltwhinet borta. Är likadan själv. Anyway, nog blandat ihop dig med någon som tokplussat då ;)

 

Ett tips är att hålla dig borta från kebaben, annars blir du lika tjock och slö som Team Stetson, och tro mig, DET vill du inte :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävs tydligen att man ska vara norrlänning för att hålla tiltwhinet borta. Är likadan själv. Anyway, nog blandat ihop dig med någon som tokplussat då ;)

 

Ett tips är att hålla dig borta från kebaben, annars blir du lika tjock och slö som Team Stetson, och tro mig, DET vill du inte :mrgreen:

Lol, vad kommer Team Stetson ifrån? Vem kom på det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var det tillbaka till verkligheten igen. Tog mig en entimmessession trots allt och det började direkt helt fel och fortsatte på det spåret.

 

Spelade 2 bord UB och resten ongame. UB slutade breakeven efter några riktigt dryga händer och ongame alltså 900 back ca. Väldigt jämnbördig session med den jag hade igår. Ingenting funkade och jag bara läckte iväg marker hela tiden.. Vann iaf inte en enda pott på över 200$ på ongame :) Det e stabilt!

 

Har en hand:

FI är flerbordsspelare och verkar solid. Vad tycker ni om spelet? Inga stats när handen utspelade sig. Väljer att inte trebetta pre då jag är rätt ny på bordet. Defintiivt ett alternativ. Istället drar jag en dryg miniraise flopp för att jaga bort överkort. Får säkerligen call av de flesta paren.

 

Turn kommer och det är väl inte det ultimata bluffkortet kanske, men jag följer upp min bluff. En 8a släpper han här, ett par i tior har han ett jobbigt beslut med, och ifall det skiter sig har jag hålstegous+möjliga parouts?

 

Eller ska ni såga mig o säga att jag återigen gjort ett FYP spel? ;)

 

Seat 1: Hero [ Jack of Spades,Ace of Hearts ] ($396.00 in chips)

Seat 3: MikeyWest ($692.80 in chips)

Seat 5: AARubbe ($809.10 in chips)

Seat 9: x OS007 ($344.45 in chips)

Seat 10: I_Take_Drugs ($574.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), MikeyWest posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

AARubbe folds, x OS007 folds, I_Take_Drugs bets $14, Hero calls $12, MikeyWest folds.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,7 of Spades,9 of Diamonds ]

Hero checks, I_Take_Drugs bets $24, Hero bets $58, I_Take_Drugs calls $34.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,7 of Spades,9 of Diamonds,9 of Clubs ]

Hero bets $120

 

 

Hittade en till hand. FI är 40/8/2.5 och verkar väl lite halvfiskig. Han tog pengar av mig med AA vs JJ några händer innan denna och dubblade upp.

 

Bara jag som har mkt svårt att se att vi ska vara bra river? Ax ruter lär ju vara hans hand väldigt ofta. Han snapcallade typ varje gata, och blixtställde river. Behöver ju vara bra ca 30% av gångerna för att syn ska gälla. Är vi det tror ni?

 

casey2121 is at seat 0 with $242.50.

SammyDeluxe is at seat 1 with $394.

LOL deadjesus is at seat 2 with $684.70.

hamazriya is at seat 3 with $578.50.

Hero is at seat 4 with $400.

DPGINK_COM is at seat 5 with $427.

The button is at seat 2.

 

hamazriya posts the small blind of $2.

Hero posts the big blind of $4.

 

Hero Kh Kc

 

 

Pre-flop:

 

DPGINK_COM calls. casey2121 calls. SammyDeluxe

folds. LOL deadjesus folds. hamazriya folds.

Hero raises to $20. DPGINK_COM calls.

casey2121 calls.

 

Flop (board: Qd 8d 4c):

 

Hero bets $48. DPGINK_COM calls. casey2121

folds.

 

Turn (board: Qd 8d 4c 2s):

 

Hero bets $128. DPGINK_COM calls.

 

River (board: Qd 8d 4c 2s As):

 

Hero checks. DPGINK_COM goes all-in for $231.

Hero ??

Dagen slutar ju trots allt fint då men det är synd att jag inte kunde få spinna vidare på min rush jag började förut. Hade varit najs att närma mig breakeven för månaden men nu blir det att ta nya tag igen. Saker o ting ser ju trots allt bra mkt ljusare ut än igår :)

 

$3039

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 Förstår inte alls, jag hade foldat floppen.

Hand 2 Jag hade synat, hyfsad chans att det är ett tomt drag och det blir nog allt för frestande att bluffa när du checkar river esset.

 

Man kan ju inte vara så vek hela tiden ;) Tycker det känns som att hyffsat tillfälle att spela tillbaka på en buttonraisare med mitt hålstegdrag och 2 overs.

 

Hand två är frestande att syna alltså. Blev vek när det gått så dåligt hela sessionen bara och foldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute o tagit en morgonpromenad o känner mig redo för grind! Sjukt väder ute idag. Segt att alla polare jobbar bara, så jag får väl göra detsamma :P

 

säger detsamma! sinnessjukt väder. men hälften av polarna jobbar å hälften sover så man får jobba istället. :) Ser att du är på G att lira nu. =)

gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avskyr verkligen att kallsyna AJ i SB mot en steal. Überlätt trebet som jag ser det.

 

Sen träffar den där floppen sjukt många av händerna i en vettig persons stealrange. Som spelat floatar jag hellre OOP och hoppas på gratiskort. Och om du höjer får du höja ordentligt - från 24-58 är ju i princip en minraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en session på 2h. Slutade + drygt 1k efter att ha haft en trevande inledning med mkt svängningar. Nu blir det bad sen träning!

 

phammer1 på ongame NL400 är fin fisk med sina 70/50 stats, men inte hetl bakom flötet. Fina pengar finns att hämta o hans stack krympte från 2.2k till 1500 när jag satt där. Pass på ni som e sugna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...