Big Less Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Snacka om att säga mycket utan att säga någonting alls egentligen Nåja, den 31/10 smäller det tydligen. /TF Det tror jag när jag ser det. Citera
TotalFarsa Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Snacka om att säga mycket utan att säga någonting alls egentligen Nåja, den 31/10 smäller det tydligen. /TF Det tror jag när jag ser det. Sry, glömde bort att vara övertydlig. Du får själv fantisera dit ironi-smileyn efter "tydligen" /TF Citera
mgps Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 men alltså finns det någonstans där det faktiskt står vad han gjort. mer än att han försökt blåsa 6pers på pengar. hur försökte han blåsa dem? fusk vid pokerbordet eller i affärer? Citera
drc Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Leta själv på RGP som är en öppen nyhetsgrupp. Ta hjälp av en kompis om ni inte kan engelska. Kolla alla intressanta trådar från nu och bakåt till våren. Russ har en tendens att återposta sina inlägg. Gör din egen uppfattning av vad som står. Man skall också veta att Russ är känd för att anklaga allt och alla för fusk. En del av det han säger är nog sant, i vissa fall vet han inte vad han pratar om, i många fall är det kraftigt överdrivet. Personligen har jag svårt att se varför han skulle hitta på något så detaljerat om Ken Lennárd om det inte skulle vara för att de är ovänner eller så. Det kan inte vara många av den amerikanska internetpokermassan som vet så mycket om vem Ken är. http://groups.google.com/group/rec.gambling.poker/search?q=Lennard&start=0&scoring=d& Citera
baloobas Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Snacka om att säga mycket utan att säga någonting alls egentligen Nåja, den 31/10 smäller det tydligen. /TF Det tror jag när jag ser det. Sry, glömde bort att vara övertydlig. Du får själv fantisera dit ironi-smileyn efter "tydligen" /TF Finns ingen smiley där Citera
Sasquat Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Det här är en MYCKET allvarlig tråd, såklart........och folk, ni får tro vad ni vill, attt ken e oskyldig lr inte, men jag säger bara så här: jag VET att han är skyldig. tro VAD ni vill, men han ÄR skyldig, jag tänker INTE säga HUR jag vet det, men han är det. Låt mig säga så här, jag är en nära vän med en som VET, och jag litar på honom till 100%!! Vem det är säger jag inte, men Ken är iaf skyldig. Nu är bara frågan: Hur fan kunde han göra så moit ett pokersverige som just nu går väldigt bra? Jävligt dålig stil för oss svenska Poker spelare tycker jag iaf. Sjukt dåligt gjort. Citera
Zyr Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 "Jävligt dålig stil för oss svenska Poker spelare tycker jag iaf. Sjukt dåligt gjort" varför skulle det påverka oss svenska pokerspelare? för mig spelar det verkligen ingen roll om han fuskat eller inte, känns ungefär lika viktigt som skvallret på aftonbladet Citera
riosatiy Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 "Jävligt dålig stil för oss svenska Poker spelare tycker jag iaf. Sjukt dåligt gjort" varför skulle det påverka oss svenska pokerspelare? för mig spelar det verkligen ingen roll om han fuskat eller inte, känns ungefär lika viktigt som skvallret på aftonbladet håller med zyr... visst det är tattigt som fan att fuska.. men hur påverkar det oss? ..... varken mitt liv eller mitt pokerspelande kommer ändras ett dugg p.g.a det här.. Citera
tamtaram Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Kan nån skriva en summering? Mycket snack och lite låda... Citera
drc Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Nu är bara frågan: Hur fan kunde han göra så moit ett pokersverige som just nu går väldigt bra? Det här var ju iofs 2003 om jag fattat det rätt. Om det skulle vara sant tycker jag nog att det är värre mot de inblandade som han uppenbarligen verkade känna än pokersverige. 2003 var han väl varken ordförande pokerförbundet eller jobbade för svenska spel. Det var väl runt "Riket" perioden eller något sånt. Citera
elvis77 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Det här hotellet det talas om, är det någon som vet om Ken eller hans familj äger ett hotell ? Citera
hajen Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 läst tystnadens inlägg på prosharks ? Citera
elvis77 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 läst tystnadens inlägg på prosharks ? Ja och även Sasquat:s inlägg en bit upp här. Det går ju faktiskt inte att säga någonting om sådana inlägg, det kan vara vilken random tomte som helst som vill skoja till det. Det KAN naturligtvis vara sant också men tillför knappast något om det inte finns ett namn bakom. Citera
dlinder Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Hur kommer det sig eg att detta avslöjas just nu, tre år senare? Citera
Waggho Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 2003 var han väl varken ordförande pokerförbundet eller jobbade för svenska spel. Det var väl runt "Riket" perioden eller något sånt. Det var innan riket. Minns att jag såg en skymt av ett avsnitt med en som kallade sig "professionell pokerspelare". Då skojade jag med min bror om att eftersom vår mor ansåg att poker bara var tur, borde hon tro att han levde på tur också. Jag började spela hösten -04. Ken var som sagt inte direkt kändis eller någon sorts pokerambassadör år 2003. Citera
kynikos Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Om jag har förstått det hela rätt så bygger allt på en känd mytomans historia och ett svensk sk pokerproffs förvirrade inlägg. Vad är det som gör att denna duo har så högt förtroende? Har dom en bra trackrecord så att man se att dom håller sig till sanningen och har hög personlig integritet? När jag läser vad den där Westerlund har skrivit på nätet så är det som att följa BigBrotherLindas härjningar i kvällsblaskorna. Förvirrat, mytomaniskt, narcissistiskt och intellektuellt på en femårings nivå. Jag har inte en aning om vad som har hänt eller vad som är sant men jag skulle gärna vilja veta varför denna Westerlund har så hög trovärdighet. Citera
Klyka Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ja, håll era hästar... (EDIT) Än så länge har vi bara lösa trådar, så jag skulle inte dra några slutsatser. Men ska bli intressant att följa detta. Och som tystnaden säger så tycker jag att det är dags att rensa ut slöddret ur pokersverige (EDIT: Alltså inte riktat till Ken, då jag inte har nån uppfattning om skuldfrågan, utan allmänt riktat till alla som fuskar). Zyr: Det är klart att det påverkar hela pokervärlden att det försigkommer fusk. Hur ska vi kunna lita på varandra och spela mot främlingar? Hur ska vi får fiskar till spelet (av nån anledning skräms de mer av fusk än vetskapen att en bättre spelare ändå spöar dem)? Citera
Colderose Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Alla verkar vilja att Ken Lennard ska uttala sig och komma med en förklaring till de påståenden och rykten som florerar i olika forum på nätet. Så här ser jag på det: 1. Att dessa påståenden från olika håll ventileras fritt ("Jag vill inte säga det här egentligen, men nu ska ni få höra vad jag har hört, bla, bla, bla...") är mumma för en försvarsadvokat och en mardröm för en åklagare i en eventuell rättstvist. 2. Om jag vore Ken Lennaards advokat skulle jag absolut rekommendera honom att säga så lite som möjligt. Exakt det han har sagt i ett forum är exakt det han ska säga, varken mer eller mindre, så det är inte omöjligt att han är coachad när han har uttalat sig. (Ungefär: "Jag har inte fuskat och det är allt jag kommer att säga just nu.") Han har ingen som helst skyldighet mot någon i några forum att "berätta sin story". I en eventuell rättegång skulle detta kunna vara förödande. Varför lämna ut sin strategi så öppet som "motståndarsidan" har gjort? Det var några tankar så här på tidiga morgonen... Citera
me_too Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Som åklagare (och pokerspelare) måste jag säga att hela historien är mycket märklig. Svårt att verifiera fakta osv. Dels har det gått lång tid, dels många personer med inte helt fläckfritt rykte som för fram anklagelserna, dels har inte Ken gett sin syn på saken, dels mailkorrespondens (svårt att verifiera efter så lång tid), dels många detaljer om adresser, hotell, tfnnr osv i brevet, detaljer som han kan ha fått tag på genom andra källor eller från Ken med andra avsikter ex. kanske åkt till Sthlm och deltagit i privat spel, men inget fusk (övriga detaljer om "kärnan" fusket saknas). Anklagelser som dessa växer fort till bara ryktesspridning och snart vet ALLA att Ken fuskat - även om allt härrör sig från dessa, till synes opålitliga källor. Även Westerlund hade ju bara hört från personer som Ken tänkte blåsa. De kanske fått inbjudan till denna kvällen - hört att han tänkt blåsa dem - och sen är de säkra på att han tänkte blåsa dem - trots att det kanske bara var hederligt spel som avsågs. Mycket, mycket är oklart. Följer med spänning. Dock tar jag lätt på ryktena hittills... Citera
Sasquat Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Ni undrar hur detta skulle påverka oss andra "vanliga" svensk pokerspelare. Alltså, jag menar inte att det på verkar just OSS, men alltså vi kommer ju få ett OTROLIGT dåliogt rykte, om pokern i Sverige, tror jag., Därför är det synd. Citera
figure8 Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Jag tycker det verkar orimligt att Ken, om han nu har lust att fuska, tar kontakt med den här erkände galningen Georgiev. Eller? Citera
rotbag Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Inte för att jag vet något om skuldfrågan i detta fall så kan vi väl slå fast att orimligt korkade saker händer. Det verkar väl orimligt att en gift amerikansk president ska ha sex med en ful fet praoelev i ovala rummet? Citera
Okok Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Inte för att jag vet något om skuldfrågan i detta fall så kan vi väl slå fast att orimligt korkade saker händer. Det verkar väl orimligt att en gift amerikansk president ska ha sex med en ful fet praoelev i ovala rummet? Kunde inte ha sagt det bättre själv ! Men allvarligt talat, vem bryr sig om han har fuskat eller inte? Detta hände alltså isåfall innan pokern slog igenom, i något roffigt källarrum på nåt hotell. Hur det skulle kunna påverka dagens marknad överhuvudtaget kan iaf inte jag se. Det kommer nog fortfarande vara säkert för fiskar om de vill gå och torska sina pengar på CC eller på nätet. Sedan så kommer naturligtvis Ken att bli svartlistad av media och hånad av alla pokerspelare. Antingen gillar man det för att man inte tål Kens personlighet eller så tycker man att det är tråkigt för att man alltid har gillat hans kaxiga stil. Jag skulle sakna honom. Alla andra spelare är ju så sjukt tråkiga. Citera
Recommended Posts