Gå till innehåll

Är ditt "nick" genomtänkt?


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kallas Stoneburg även IRL. Heter egentligen Stenberg, nicket är ett mer anglosaxiskt uttal som skrivits fonetiskt. Roligare än så är det inte. :?

 

Uppenbarligen är det också någon form av mylla som påminner om morän, och en stad i något fantasyrollspel. Googlar man brukar man få fram "Stoneburg is ranked #1", tyvärr gäller det CS och inte poker. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick (EAK) kommer från den tiden då jag var liten och skulle dela kalle anka klistermärken med min storasyster. Vi brukade välja varsitt klistermärke och skriva våra initialer på baksidan, men upptäckte att vi båda hade AK som initialer. Så jag la till mitt förstanamn (ej tilltalsnamn) och det blev EAK.

 

Sen då det blev dags för IRC på mitten av nittitalet så tog det ett tag innan jag kom på ett nick, som av en händelse kom jag då ihåg EAK. Vilket jag nu använder hela tiden.

 

OBS!!! NEJ, det betyder inte Eld Attack Krossa. Vilket många som jag träffar på tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt inte helt säker, men mitt nick kan komma från den kinesiske fotbollsspelaren Qu Bo som var nära att skriva på för min favoritklubb Tottenham.

 

Skönt med en till Spurs-lirare på PF. Efter 5 raka segrar kan vi känna oss redo för att slåss om spel i europa nästa år.

 

Mitt nick är så simpelt som en förkortning av bandet "A Perfect Circle" som spelar tillfredsställande musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS!!! NEJ, det betyder inte Eld Attack Krossa. Vilket många som jag träffar på tror.

 

Hur visste du att jag tänkte kommentera det innan jag gjorde det? Nåja.

 

Korpi har jag burit sen nångång -93 när internet och irc började breda ut sig. (Håhåjaja.) ... Kanske ännulängre. Jag har för mig att jag hade det på fidonet också. När det begav sig... (Håhåjaja:ar igen.) ... Ibland så duger det ju inte med fem tecken... Ibland så har nån finne hunnit sno mitt nick... Då blir det deKorpi istället.

 

När det kommer till siter som har många skins och man vill cleara många bonusar så brukar jag försöka hålla mig till ett tema för att komma ihåg loginen, som på party mfl så använder jag mig av välkända pirater som jack rackham, william kidd osv... För att få någonslags symetri som man kan komma ihåg.

 

En annan hit är att använda gamla rollspelsnamn från nittitalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick kommer från den före detta ledaren för Chelsea Headhunters, fotbollslaget Chelseas firma. Han hette Steve Hickmott. När jag var femton, för sådär 10 år sen, tyckte jag att sånt där var omåttligt coolt, och använde namnet lite här och där. Har hängt med sen dess. Jänkare brukar tro att det har något med Hick att göra, alltså att jag är en lantis :)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning till er alla.

Mitt "nick" har inget med poker att göra utan föddes för ca 7 år sedan på The Gaming Zone och är ett respekterat namn inom AOE,AOK,AOC,AOM,CCG,CCG-ZH. Förstår ni?

Tydligen betyder det något på tyska eftersom "Bist du deutch?" ofta dyker upp. Underbart barnsligt att svara "Bist du ein idiot?". Det brukar generera ett förhastat anfall av fi. Väntar fortfarande på den chansen i

pokern.

 

Kubo,

Ditt nick har snotts av en liten bärplockande insekt. Läs mer i barnböckerna om Gallavanterna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Elvis som tema när jag väljer nick på pokersajter. Heter exempelvis Vince Everett på Pokerstars efter Elvis rollfigur i filmen Jailhouse Rock, och jag heter Danny Fisher på Paradise efter Elvis rollfigur i King Creole. Elvis rollfigurer brukar ha rätt "coola" namn, så det har varit ett bra tema.

 

Och på Pokerstars använder jag för övrigt den här bilden också:

<------------------------------

 

Så valet av Elvis här på PF var om inte självklart så åtminstone genomtänkt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var ju genomgemytlig läsning. Få se vilka har vi som sticker ut lite hittills:

 

-Trolldeg: "munnen full av trolldeg" jamensjälvklart :lol:

 

-Eurythmech: tur att du inte känner likadant inför t.ex celine dion

 

- Alla vars namn härstammar från irc. Cant beat nostalgi ;)

 

- Morbo: I will destroy you, puny earthlings!!! Kan förstå din fascination...

 

- Moody: mest långsökt hittills...

 

- SeEmSi: gott att dina barn inte hette lKEvinRIckardDIanaOTto

 

Keep it up!

 

:lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt vart nicket kommer ifrån. Har dessutom som många andra haft det sedan Internet gjorde entre slutet på 80 början av 90. Och på irc,en har man spenderat många timmar.

 

Efter som jag är och var då, och är fortfarande Frank Zappa fan så va det ganska enkelt. Sen har det blivet en del förändringar av namnet bara.

Typ ZappaO och Zappaz. Efter ett antal år med nicket känns det totalt fel att byta iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick är ganska självklart också.

 

Härstammar från mina gamla ungdomshjältar JustD där drc eller Doktor C var frontfigur.

 

http://www.student.nada.kth.se/~f94-ahu/pic/justd.gif

 

Min avatar är då självklart en bild på denne genialiska person:

 

http://www.zvrk.co.yu/Slike/muzika/muzicari-1/justd.JPG

 

Kan för övrigt i stort sett alla justd-texter utantill. Börjar nog försvinna lite grand pga allmänt hjärncells-tapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan för övrigt i stort sett alla justd-texter utantill. Börjar nog försvinna lite grand pga allmänt hjärncells-tapp.

 

I ett litet stickspår kan jag då nämna att jag tycker att "Knaster" är Just D:s bästa låt, både vad gäller text och musik. Den borde ha blivit en mycket större hit än den blev. En klassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan för övrigt i stort sett alla justd-texter utantill. Börjar nog försvinna lite grand pga allmänt hjärncells-tapp.

 

I ett litet stickspår kan jag då nämna att jag tycker att "Knaster" är Just D:s bästa låt, både vad gäller text och musik. Den borde ha blivit en mycket större hit än den blev. En klassiker.

 

lol

 

"D handlar om knaster och alla vi vinylentusiaster

som räknar det ljudet till en av våra laster"

 

Kan tänkas att du är en vinylentusiast ?

 

Refrängen var inte direkt så säljande - men plattan Rock'n'Roll är priceless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En läsvärd tråd faktiskt. Själv var jag på väg att köra ett drb, då föregångaren var drc, men sen blev det stor bokstav följt av arry oxå. Kanske lika bra det då drc inte minst blivit en mer inbiten (bättre?) pokerlirare än en annan.

 

Ang nick så har ju samtliga något mer djuplodande nick än ett av mina sajtnick som är Attif_Aroh. Läser man det baklänges blir det inte så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang nick så har ju samtliga något mer djuplodande nick än ett av mina sajtnick som är Attif_Aroh.

 

Jag såg det nicket när jag ögnade igenom namnen inför ett scoopevent - du är ju nästan lika omogen som jag 8-) men så är du ju 2 år äldre också.

 

Kanske lika bra det då drc inte minst blivit en mer inbiten (bättre?) pokerlirare än en annan.

 

Sist jag var hemma hos dig scoooopade jag in nästan alla potter - måhända var det kanske lite mystiska spel - kommer inte ens ihåg vad de gick ut på men precis som de gjorde med Stenis försökte ni ändra relgerna och få i mig mer sprit för att störa mitt mosande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den store guden Eddie Meduza, (som tyvärr gick till de sälla jaktmarkerna för något år sedan), har i några av sina sketcher en person som heter Ljungbacka-Erik. Även titulerad som "Den store humoristen". Vet inte om jag är någon stor humorist, men heter i varje fall Erik och blev kallad för Ljungbacken av mina kompisar för några år sedan.

 

Eller så beror det på att jag är lika barnslig som Eddie Meduza...jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt kommer från brorsan. Efter att i några år refererat till mig som "Lillknotas" bytte han plötsligt till Raul Nusseman, vilket ganska snart förkortades till Nusseman.

 

Några månader för sisådär tio år sedan fick jag heta "Prins Valiant" men det slapp jag som tur var så snart saxen åkt fram och frisyren kortats ner något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick är så kollosalt genomtänkt att man nästan blir yr när man tänker på det...

 

För det första är Vivi en karaktär i det eminenta spelet Final Fantasy, vilket även den romerska sifferkombinationen VI VI (F F) med en gnutta fantasi betecknar. Med det i åtanke kan man även tänka sig andra kombinationer (V IV V) (VIV I) (VI V I) etc... vilket efter lite knep och knåp för oss in på min signatur, som är en låttitel tillika textrad från Tom Waits skiva "bone machine" ´nuff said.

 

Det allra fiffigaste är dock att jag inte använder nicket till mitt pokerspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...