Gå till innehåll

Är ditt "nick" genomtänkt?


TotalFarsa

Recommended Posts

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

 

Japp det har samma innebörd i Jämtland oxå :)

 

btw Emilio, there can be only one! ;)

 

Nu förstår jag! Detta är en komplott. Ni driver med mig. Ni har sett mig runt pokerbord över hela webben och ni har bestämt er för att bryta ner mig mentalt. Ni vill att jag skall sitta där och skämmas istället för att koncentrera mig på spelet. Till er, tölpar, har jag bara att säga: Ni har lyckats! ;)

 

Men det jag funderar mest på, för er som har läst alla inlägg, är vad han tänkte på när han tatuerade hela kroppen med detta för många aningen kläggiga ord... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snodde mitt nick av en polare efter att han rest till USA. Jag tänkte att om man lämnar landet då gäller inte de vanliga principerna :o Han är dock nu tillbaka och fortfarande arg över nickstealet.

Han hade i sin tur fått nicket ifrån en UTOPIA spelare i Malaysia som hade boonkiat som lösenord på sitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

 

Japp det har samma innebörd i Jämtland oxå :)

 

btw Emilio, there can be only one! ;)

 

Nu förstår jag! Detta är en komplott. Ni driver med mig. Ni har sett mig runt pokerbord över hela webben och ni har bestämt er för att bryta ner mig mentalt. Ni vill att jag skall sitta där och skämmas istället för att koncentrera mig på spelet. Till er, tölpar, har jag bara att säga: Ni har lyckats! ;)

 

Men det jag funderar mest på, för er som har läst alla inlägg, är vad han tänkte på när han tatuerade hela kroppen med detta för många aningen kläggiga ord... :lol:

 

 

Precis det slog mig med och det roade mig nog allra mest av dina lilla berättelse. En idé jag fick var att denne person som passade dig när du var mindre var en mycket pervers person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det jag funderar mest på, för er som har läst alla inlägg, är vad han tänkte på när han tatuerade hela kroppen med detta för många aningen kläggiga ord... :lol:

 

Det var precis vad jag tänkte på när jag läste det där om barnvakten. Å andra sidan, han kanske inte heller kände till den alternativa (dock något vanligare förekommande) betydelsen av ordet.

 

Stackars sate säger jag :)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är rätt nöjd med mitt nick. Allt börja med att jag berätt aför en kompis att prästen som döpte mig döpte mig till fel namn. Han döpte mig till Jöns istället för Jens. Min kompis som då var väldigt facinerad i franska kom fram till att Jöns "måste" stavas Cheunce [chöns] på franska. Vilket iofs inte troligt men eftersom detta nick aldrig är upptaget så kör jag stenhårt med det :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sen så lirade jag ett spel som heter Rogue Spear online, allt för mycket tid las ner på det och klaner hit och klaner dit. Gick med i en klan som kallades SnapS och alla hade namn efter olika spritsorter, gick in på bolagets hemsida för att hitta ett kul namn och fastnade för Supreme (man va ju liksom bäst ;) ), som i Langs Supreme.

Alla som lirade runt om började kalla mig för Suppe och sen har det hängt med.

Så var det med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torch är taget från en viss låttext där en karaktär med samma namn figurerar.. öh. kort och gott.. :)

 

för övrigt har jag alltid undrat vad dealen är med att inkludera siffror i sitt nick.. det finns nog inget fulare.. (inte så vanligt här på pokerforum, dock vanligare på de flesta spelsiter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det handlar om vilket nick man har och det ligger under Poker off topic så kan jag tala om mina nick när jag lirar. På flertal ställen heter jag Torna som här. Därutöver har jag ett flertal på de olika siterna som skulle kunna delas upp i två grupper:

 

Crow Jane

Let Love In

Stagger Lee

Wanted Man

 

och

 

Buried Bones

City Sickness

Drunk Tank

Lets Pretend

Tiny Tear

 

Nån som ser nåt samband? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CaotioQ Himmelstrutz heter hjälten i boken Cycklonmannen av alldeles för tidigt avsomnade geniet Sture Dahlström. Ville egentligen ha Bergman Wasa (Den galloperande svensken) eller von Fitzenstrahl (Den store Blondino) men bägge var tagna. Pokerspelare läser tydligen annat än bara pokerböcker. En annan bok som kan vara intressant är "Excelsior". Skriven av en galen göterborgare vid namn Lars-Olof Bengtsson alias LOB. I den kan man läsa en hel del om Sagge och dess betydelse. En av de roligaste böckerna som skrivits skulle jag tro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick som jag använder för nätpoker fyller sitt syfte utmärkt, tror dock att mitt val av "hemmastad" är minst lika viktigt. De hänger liksom ihop.

 

Fick komentaren: "Nobody named ********* can be any good at poker..." häromveckan efter att jag plockat hem en stor pott, det kändes bättre än att vinna potten.

 

För de som inte listat ut det så kallar jag mig inte JackAce när jag spelar, med undantag för en sajt där jag ändock sällan syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de som inte listat ut det så kallar jag mig inte JackAce när jag spelar, med undantag för en sajt där jag ändock sällan syns.

Laddes va?

 

Tror vi spelade en del på samma bord (0,5-1) back in the day.

 

Oh, precis.

 

Vem är du då? Hoppas jag inte skämde ut mig alldeles med mitt spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, precis.

 

Vem är du då? Hoppas jag inte skämde ut mig alldeles med mitt spel ;)

JRF1 hette jag då, men det är väldigt länge sen jag spelade på Ladbrokes.

 

 

Ah, nått svagt minne av ditt namn har jag nog. Spelar inte heller på Ladbrokes sen en ganska lång tid tillbaka.

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...