Gå till innehåll

Är ditt "nick" genomtänkt?


TotalFarsa

Recommended Posts

Verbal Kint- He becomes a myth, a spook story that criminals tell their kids at night. "Rat on your pop and Keyzer Soze will get you." But no one ever really believes.

 

Agent Kujon - Do you believe in him, Verbal?

 

Verbal Kint - Keaton always said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well, I believe in God -- and the only thing that scares me is Keyzer Soze.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Använder huvudsakligen två olika nicks

 

Sparvinho:

Ligger inte någon egentlig tanke bakom det smeknamnet utan det kommer av att "sparven" alltid brukar vara upptaget.

Sparven brukar jag även kallas i verkliga livet (lång historia) så det är där det kommer ifrån.

 

LuckyGirl_22:

Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar.

Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke).

Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka.

 

Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder huvudsakligen två olika nicks

 

LuckyGirl_22:

Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar.

Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke).

Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka.

 

Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten.

 

Hepp! Tydligaste exemplet hittills på någon som tänkt till vid val av alias :lol: Sen om det faktiskt ger de fördelar som Sparven hoppas är ju en annan femkrona ;)

 

Kanske skulle kallat mig "Lilla Ida fem år" på expekt :D

 

/TF

 

*edit* huga, tänkt om nån hade stött på mig i chatten :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aceshigh har hängt med sedan jag började diskutera aktier på di.se för många år sedan, kommer från början från Iron Maidens låt med samma namn.

På 24h lyckades jag få samma namn (reggade pokerkonto för många år sedan) men på de andra sajterna är det alltid upptaget och jag använder då namn som Ace74 och liknande.

 

Kallas på de flesta forum där jag är mer aktiv för Ace, Ässet eller i värsta fall när jag retat upp någon för "Spader sju" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skapade kontot här ville jag inte använda mitt standardnick så jag satt och funderade lite och kom av nån anledning att tänka på en episod när jag låg i sängen med en fd. flickvän och lapade djungeljos. Rätt vad det var råkade jag på nåt sätt riva till med min hyffsat stubbiga haka och då kändes det tydligen som om jag dragit en näve svinto över henes mjukdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"D handlar om knaster och alla vi vinylentusiaster

som räknar det ljudet till en av våra laster"

 

"skrap skrap skrap när nålen träffar spåret och man når ett

tillstånd utav eufori, jag kanske tar i...(pass till doktorn)"

 

mitt nick är lite lagom genomtänkt. satt med böckerna framme när jag kom på att regga mig någonstans, konstigt nog kommer man alltid in på såna tankar när böckerna är framme. letade lite snabbt upp ett schysst namn i kemiboken. valet föll på nucleus (som alltså betyder kärna (vanligtvis i en cell)), kändes som en skön koppling eftersom jag pluggar kemi plus att namnet är snyggt och även rätt bra betydelse, vem vill inte vara kärnan i det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag gillar den där australiensiska tecknade filmen med Rocco, Heffa o company så när jag gjorde mitt internetinträde för många år sedan blev det Rocco som användarnamn på olika spel och så.

 

När jag sedan skulle rega mitt MSN så var det upptaget så då blev det Roccoco istället. Alla kallade mig Rocc i chatten (använde MSN endast till ett spel som heter Mobfather) så då försökte jag ändra till det men eftersom det var upptaget så ändrade jag till RoccX istället.

 

Solklart va? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heter MickeK när jag lirar Online och varför det då? Tja det är nog lätt att gissa sig till. CrazyMike är mitt epitet när vi lirar homegames vilket härstammar från när man var ny på poker och lirade fruktansvärt aggressivt. Som tur är lever den imagen kvar till viss del vilket man kan dra nytta av á la Gus ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder huvudsakligen två olika nicks

 

LuckyGirl_22:

Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar.

Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke).

Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka.

 

Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten.

 

Hepp! Tydligaste exemplet hittills på någon som tänkt till vid val av alias :lol: Sen om det faktiskt ger de fördelar som Sparven hoppas är ju en annan femkrona ;)

 

Kanske skulle kallat mig "Lilla Ida fem år" på expekt :D

 

/TF

 

*edit* huga, tänkt om nån hade stött på mig i chatten :?

 

Jag har faktiskt varit med om att folk varnar mig för att höja på rivern när de sitter på en monsterhand. Sen får man ursäkter av vissa personer varje gång de drar ut en.

 

Lite mindre (eller mer) roligt är det med killen som ger ut sitt mobilnummer och tjatar på mig i en timme om att jag skall ringa honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...