Gå till innehåll

Är ditt "nick" genomtänkt?


TotalFarsa

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kallar mig förstås bara för balla och spänniga saker när jag spelar poker. 8-) Det gäller ju att sätta sig i respekt. Så visst finns det en tanke bakom nicket och det kan säga något om personen man spelar mot.

 

Det är många faktorer som påverkar valet av nick har jag förstått nu. Några dagar efter att jag kämpat för att regga mig på Doyles fick jag ett mail där sajten bad om ursäkt för att deras server strulat och de gav mig $25 dollar gratis för att det varit svårt att regga sig och jag var en av de som drabbats.

 

Och det var verkligen struligt att regga sig på Doyles. Jag försökte nämligen med mina vanliga nick men fick alltid beskedet att de redan var upptagna. Vad i helvete!!! Jag lovar att det inte finns en enda människa på denna planet som kan komma på lika balla nick som jag. Då förstod jag att det måste handla om patetiska copycats utan egen fantasi som ville åka snålskjuts på en stjärna. Så här tänkte jag alltså medan jag försökte regga mig och innan jag fick det förklarande mailet... :oops:

 

 

Nåväl, jag testade säkert 20 nick - varav några var helt nyskapande, trendsättande och hur läckra som helst - och de var redan upptagna! Jag erkänner. Jag tiltade här. Till slut slog jag ursinnigt på tangentbordet när det plötsligt dök upp ett mess att min registrering till sajten lyckats.... :shock:

 

Tja, pojkar...nu hittar ni mig på Doyles spelandes powerpoker under nicket:

 

Sugarpot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torna kommer helt enkelt från Törna, som är mitt smeknamn i den normala världen.

Har även det som nick på vissa pokersiter och där har det oxå talas om "she" och de antar att jag är en tjej. Antagligen eftersom det slutar på a som gdaily påpekat tidigare i tråden. Mig inget emot att de tror jag är tjej när jag lirar, det kan ha sina fördelar kanske. Spelarna blir även snällare och flörtar ibland :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten hade jag en barnvakt som hade "Sagge" tatuerat över hela ryggen, på bägge underarmarna och på vänster hands knogar. Men då man sällan ser knogen på tummen när man knyter den så såg det ut som om det var "agges" knytnäve som kom farandes. Han blev min idol och därefter brukar jag använda mig av det nicket i diverse sammanhang.

 

Det senaste jag hörde ifrån honom var när jag och min kortspelande broder var i en lite by på den Spanska sydkusten. Då dök den gamle räven Sagge upp livs levande och inom 30 minuter hade han lyckats sälja tre snabba Rib-Båtar till oss. Han hade haft dem för några transporter mellan Marroco och Spanien. Han intygade att det var en luckrativ branch men vi gick aldrig in på vad han hade pysslat med. Det enda jag vet var att pengarna för försäljningen fick vi ge till en Rysktalande snubbe som var med honom. Han grät när han gick och sa att vi skulle ta vara på oss. Sen dess har jag inte sett till honom. Men hans namn, Sagge, bär jag med stolthet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten hade jag en barnvakt som hade "Sagge" tatuerat över hela ryggen, på bägge underarmarna och på vänster hands knogar. Men då man sällan ser knogen på tummen när man knyter den så såg det ut som om det var "agges" knytnäve som kom farandes. Han blev min idol och därefter brukar jag använda mig av det nicket i diverse sammanhang.

 

Det senaste jag hörde ifrån honom var när jag och min kortspelande broder var i en lite by på den Spanska sydkusten. Då dök den gamle räven Sagge upp livs levande och inom 30 minuter hade han lyckats sälja tre snabba Rib-Båtar till oss. Han hade haft dem för några transporter mellan Marroco och Spanien. Han intygade att det var en luckrativ branch men vi gick aldrig in på vad han hade pysslat med. Det enda jag vet var att pengarna för försäljningen fick vi ge till en Rysktalande snubbe som var med honom. Han grät när han gick och sa att vi skulle ta vara på oss. Sen dess har jag inte sett till honom. Men hans namn, Sagge, bär jag med stolthet!

 

Det var inte riktigt det jag tänkte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktigt det jag tänkte på.

 

 

Men det var det jag tänkte på.

Jag har aldrig förstått vad du tänker på. Jag har ej heller aldrig skrivit något som svar på något du tänkt på. I alla fall inte medvetet. Vad tänker du på nu? Vad tänkte du på då? Och för att mer tränga in i ditt påstående, vad tänkte du på på riktigt. Har du någonsin funderat över vad jag tänker på? Ibland har jag faktiskt ställt mig själv frågan "vad faan tänkte jag på???" Ikväll ska jag gå ut och drinka med några vänner. I samband med det så hoppas jag innerligt att jag i morgon inte behöver ställa mig själv frågan "vad faan tänkte jag på?" Eller ännu värre, att jag vaknar av att min sambo står och skriker "vad faan tänkte du på!!!". Men därom är lönlöst att spekulera. Bättre att invänta morgondagens uppvaknande och sedan konstatera att jag faktiskt bara gjort saker som jag kan tänka mig att stå för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja valde mitt namn för att i filmen. sen så jobbar min farsa.

Menar du det?

 

:lol::lol: underbar humor Kubo ! Det här var en riktigt bra start på lördagen.

 

Jag måste hålla med cab19 om att detta var extremt roligt. Jag önskar att jag kunde komma med lika träffsäkra kommentarer på exemplariska inlägg. Kubo ska ha all heder! Var detta ett lyckans tillfälle? Lyckades Kubo hitta en komikens nål i en annars tråkig höstack eller är Kubo en väldigt rolig person. Jag hoppas på det senare och önskar mer Kubo åt folket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick är taget från mittsveriges förmodligen mest kända

 

fotbollsdomare. En lokaldomare, Yngve "Slampen" Lindberg.

 

Han och jag har haft våra "dispyter" om man säger så.

 

 

Det värsta är farsgubben har klackat in en boll, när han

 

såklart hade slampen som domare, så slampen hälsar artigt

 

på farsan när de ses på stan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

Till detta skulle jag kunna ge en ingående beskrivning av vad Emilio betyder häromkring... Nu är det dock så att jag ej är på mitt skämtsamma humör denna måndagmorgon. Dessutom skulle till och med medlemmarna på Pokerforum.nu förstå att jag for med osanning. Hoppas bara att dom förstod/tror att även du for med osanning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

Till detta skulle jag kunna ge en ingående beskrivning av vad Emilio betyder häromkring... Nu är det dock så att jag ej är på mitt skämtsamma humör denna måndagmorgon. Dessutom skulle till och med medlemmarna på Pokerforum.nu förstå att jag for med osanning. Hoppas bara att dom förstod/tror att även du for med osanning...

 

Inte för att vara elak eller förstöra din måndagsmorgon, men här (Stockholm) betyder det exakt samma sak som där Emilio befinner sig.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

 

Inte för att vara elak eller förstöra din måndagsmorgon, men här (Stockholm) betyder det exakt samma sak som där Emilio befinner sig.

 

//Hickmott

 

Hmm, jag har för mig att det brukar vara glest mellan svenska spelare på paradisepoker.com. Jag får väl börja spela där igen... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

Tyvärr, Emilio har helt rätt. :twisted:

Begreppet var allmänt känt och vedertaget i mina hemtrakter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge: Fint namn, häromkring betyder det dock samma sak som vätskuttömningen från våra manliga organ när vi "friktionerar" dom under en stund.

 

Människa, jag hoppas innerligt att du far med osanning! :oops:

 

 

Japp det har samma innebörd i Jämtland oxå :)

 

btw Emilio, there can be only one! ;)

 

Hehe, sure it can.. I am the only one.

 

Sagge: Lite bra är det ändå att kalla sig det du gör. Speciellt om du heter så på internet där du spelar poker, åtminstone jag blir nog lite ofokuserad om jag sitter 1 on 1 mot dig. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...