Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Vad spelar FUP'en för roll? Är väl pengarna man vill ha tillbaka.

Fup'en spelar roll eftersom det är ditt enda hopp att få reda på vilka nicknames som det gäller.

Och du lär behöva veta dessa för att kunna göra en egen bedömning av hur skada du lidit.

Svenska Spel litar jag inte längre mycket på när det gäller något som har med säkerhet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man tänka sig att alias som hör till de spelare som får sina avstängningar permanent fastställda avslöjas i ett senare skede så att var och en får chansen att analysera sina egna händer mot dessa?

 

Eller är det kanske så att ni känner att det leder till onödigt besvär för er själva?

 

När de väl blivit permanent avstängda finns det väl inga argument för att "skydda" dessa alias?

 

 

Hej,

 

I dagsläget gör vi det inte. När vår interna utredning är klar så kommer vi med ett svar om hur vi resonerar kring detta.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande weird. Antingen så har det fuskats eller så har det inte. Och har det fuskats så måste det väl vara i SvSs intresse att släppa nicken efter färdig utredning.

 

Hur kommer det annars att påverka SvSs förtroende? Ska vi bara lita blint på att ni betalar tillbaka pengar (om ni nu avser göra det) eller ska vi själva få möjlighet att kolla våra HHs för att se om vi blivit utsatta?

 

Om det har skett ett fusk så ser jag inte att SvS kan komma undan med att inte släppa nicken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande weird. Antingen så har det fuskats eller så har det inte. Och har det fuskats så måste det väl vara i SvSs intresse att släppa nicken efter färdig utredning.

 

Hur kommer det annars att påverka SvSs förtroende? Ska vi bara lita blint på att ni betalar tillbaka pengar (om ni nu avser göra det) eller ska vi själva få möjlighet att kolla våra HHs för att se om vi blivit utsatta?

 

Om det har skett ett fusk så ser jag inte att SvS kan komma undan med att inte släppa nicken...

 

Förtroendet är bara tillfälligt återställt.

Det jag gladde mig åt var att de uppenbarligen ändrat den benhårda attityd de hade tidigare och åtminstone kommer att resonera om det när de är färdiga med internutredningen.

 

Jag håller med dig om att det bara finns ett svar på frågan.

Om de ska förtjäna vårt förtroende som pokersajt framöver så måste det sluta med att nicken offentliggörs efter avslutad utredning ( eventuellt rättsfall ) om de blir permanent avstängda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande weird. Antingen så har det fuskats eller så har det inte. Och har det fuskats så måste det väl vara i SvSs intresse att släppa nicken efter färdig utredning.

 

Hur kommer det annars att påverka SvSs förtroende? Ska vi bara lita blint på att ni betalar tillbaka pengar (om ni nu avser göra det) eller ska vi själva få möjlighet att kolla våra HHs för att se om vi blivit utsatta?

 

Om det har skett ett fusk så ser jag inte att SvS kan komma undan med att inte släppa nicken...

 

Jag tror jag vet varför dom inte vill släppa nicken, det handlar inte bara om 2,6 miljoner, folk har förlorat mycket mycket mer mot bottarna när man räknar bort spelarna som faktiskt ligger plus mot dom. Många bör ligga plus p.g.a skill eller swings mot bottarna och dessa spelare lär aldrig behöva betala tillbaka.

 

I statistiken ser det säkert ut något sånt här:

 

ca: 45% av spelarna på Svs ligger plus mot bottarna, total summa 11M

ca: 55% av spelarna på Svs ligger back mot bottarna, total summa 13,6M

resultat: 2,6M varav 0,8M i rake och 1,8M i uttag.

 

Svs är nog inte sugna på att folk ska börja räkna på summorna, blir många miljoner snabbt som backats bort.

 

Man får nog förbereda sig på att även om det blir en återbetalning av hela summan på 2,6M (väldigt osannolikt), kommer folk som backat mot bottarna bara få tillbaka kanske 1/10 av den verkliga summan man är back. Bättre folk inte vet hur mycket dom backat och ser pengarna som ren goodwill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag inte tänka igenom matten fullt ut. Men

 

Om botsen nu suttit i var tionde till tjugonde stol på de berörda nivåerna kan jag inte se hur det skulle vara möjligt med dina 11-13 miljoner plus/minus

 

Om de är plus 20bb/100 eller så i snitt (se min tidigare uträckning) och på det vunnit 1.8 miljoner så är det ju helt uteslutit att 45% av spelarna ligger plus i snitt 6 gånger så mycket för att komma upp i dom summorna.

 

Min gissning är snarare att det finns spelare som är plus kanske 0.5 miljon och alla andra är minus 2.3. Eller nått liknande.

 

EDIT: Dessutom är det ju helt uteslutet att 45% av spelarpoolen är plus mot spelare som är plus 20bb/100

 

Skulle vilja påstå att det enda rättvisa sättet att göra återbetalningar är en summa per hand du spelat mot dom. Summan i första hand beräknad på botens rake och spärrade pengar (830k+108k=938k). Skulle man mot förmodan få inte bara en fällande dom utan även lyckas få tillbaka några pengar ska givetvis dessa räknas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel hur lång tid uppskattar ni att eran interna utredning tar ?

Hur lång tid tror ni polisen tar på sig ? (antar ett år sedan blir det väl nedlagt pga okunskap/dålig kunskap om poker/bevis).

 

Det som jag tycker var skrämmande med dessa bots är hur pass avancerade dom var,Har inte läst några trådor om bots på 2+2 så trodde mer en bot var en som spelade riktigt tight o köpte in sig short o gick allin typ.

 

Dessa bots spelade rätt LAG o var väldigt aggressiva och hade en markant hög AF och 3bet (för att vara FR).

 

Vill lägga till Jimm*Timm* och M*c91*7 till listan av bots dom har samma stats som dom tidigare nämda och hade riktigt hög bb/100 den förstnämnda har jag 14k händer på och en bb/100 på 19,7!! och det var mest 5krs nivån så han krossade friskt..ingen av dom har synts till sedan den 12 feb.

(funderade ofta varför dom krossade david men aldrig spelade en hand på erik men nu vet jag)

 

 

Är själv back säkert 5-10k mot dessa och skulle vilja höra vad ni svs har för ambitioner att återbetala mig och alla andra spelare som förlorat mot dessa i alla fall minst ett år (och det år MÅNGA spelare då dessa robotar har dammsugit nivåerna,suttit på alla bord.

Detta är en spottstyver för svs så visar ni ingen goodwill eller vilja att återbetala detta så är erat "goda rykte" borta och ni är lika smutsiga som random skum pokersite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag inte tänka igenom matten fullt ut. Men

 

Om botsen nu suttit i var tionde till tjugonde stol på de berörda nivåerna kan jag inte se hur det skulle vara möjligt med dina 11-13 miljoner plus/minus

 

Om de är plus 20bb/100 eller så i snitt (se min tidigare uträckning) och på det vunnit 1.8 miljoner så är det ju helt uteslutit att 45% av spelarna ligger plus i snitt 6 gånger så mycket för att komma upp i dom summorna.

 

Min gissning är snarare att det finns spelare som är plus kanske 0.5 miljon och alla andra är minus 2.3. Eller nått liknande.

 

EDIT: Dessutom är det ju helt uteslutet att 45% av spelarpoolen är plus mot spelare som är plus 20bb/100

 

Skulle vilja påstå att det enda rättvisa sättet att göra återbetalningar är en summa per hand du spelat mot dom. Summan i första hand beräknad på botens rake och spärrade pengar (830k+108k=938k). Skulle man mot förmodan få inte bara en fällande dom utan även lyckas få tillbaka några pengar ska givetvis dessa räknas in.

 

20bb är nog för mycket, tror det var runt 10bb (0,85M i rake = ca 5bb, 1,8bb blir då lite över 10bb) men går inte veta exakt

 

Tror ändå en en ganska stor del är plus mot bottarna, hur många får egentligen upp mer än 1000 händer mot dom? Tänk alla som bara spelat några gånger. Eller spelarna som är lika bra eller snäppet sämre, behövs otroligt många händer för att ta ut swingsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20bb är nog för mycket, tror det var runt 10bb (0,85M i rake = ca 5bb, 1,8bb blir då lite över 10bb) men går inte veta exakt

 

Tror ändå en en ganska stor del är plus mot bottarna, hur många får egentligen upp mer än 1000 händer mot dom? Tänk alla som bara spelat några gånger. Eller spelarna som är lika bra eller snäppet sämre, behövs otroligt många händer för att ta ut swingsen.

 

Nä som du säger så går det väl inte att få ut ur dom siffror som offentliggjorts.

 

Men jag har i alla fall 43k händer mot dom där de klarat 28bb/100. Och det på bord där en annan spelare också gått 20+bb/100.

 

Tror som sagt de är långt över 5bb. Med all säkerhet på lägsta två nivåerna i alla fall där det mesta spelet verkar varit. Tänk på att det är fullring också. Högre marginaler där.

 

Jag gjorde en uträkning på förra sidan (#7344). Med 3.6 öre rake per hand har de spelat 830000 kr /3,6 öre = 23 miljoner händer (hyfsad felmarginal pga osäkerhet om hur spelet fördelar sig på nivåer). Går det att räkna ut bb/100 ur det? För sent för min hjärna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga varför du någonsin haft förtroende för svs?

 

Konkursrisken är t ex mångfalt lägre hos SvSp.

Bortsett från att det verkar som deras säkerhetsarbete ( och upphandlingar ) är värdelöst ( obefintligt? ) så litar jag på dem.

 

Men visst, förtroende var nog ett för starkt ord. Jag borde sagt att "hoppet" är tillfälligt återställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag inte tänka igenom matten fullt ut. Men

 

Om botsen nu suttit i var tionde till tjugonde stol på de berörda nivåerna kan jag inte se hur det skulle vara möjligt med dina 11-13 miljoner plus/minus

 

Om de är plus 20bb/100 eller så i snitt (se min tidigare uträckning) och på det vunnit 1.8 miljoner så är det ju helt uteslutit att 45% av spelarna ligger plus i snitt 6 gånger så mycket för att komma upp i dom summorna.

 

Min gissning är snarare att det finns spelare som är plus kanske 0.5 miljon och alla andra är minus 2.3. Eller nått liknande.

 

EDIT: Dessutom är det ju helt uteslutet att 45% av spelarpoolen är plus mot spelare som är plus 20bb/100

 

Skulle vilja påstå att det enda rättvisa sättet att göra återbetalningar är en summa per hand du spelat mot dom. Summan i första hand beräknad på botens rake och spärrade pengar (830k+108k=938k). Skulle man mot förmodan få inte bara en fällande dom utan även lyckas få tillbaka några pengar ska givetvis dessa räknas in.

 

Varför skulle SvS komma undan med att bara betala 938k??!! Bör inte de bära sin del av ansvaret?? De drar in dryga tvåhundra mille per år på nätpokern, det drabbar ingen fattig. På dig låter det som om de är ett av offrena. Det är de INTE, de är en en del av anledningen till att spelare blev lurade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vill lägga till Jimm*Timm* och M*c91*7 till listan av bots dom har samma stats som dom tidigare nämda och hade riktigt hög bb/100 den förstnämnda har jag 14k händer på och en bb/100 på 19,7!! och det var mest 5krs nivån så han krossade friskt..ingen av dom har synts till sedan den 12 feb.

(funderade ofta varför dom krossade david men aldrig spelade en hand på erik men nu vet jag)

 

 

.

 

Har inte heller sett dessa två herrar sen avstängningsdatumet. Har aldrig lyckats chatta med nån av dem.Spelar väldigt lika. Förlåt om ni blir uthängda och inte är bottar nu. Bara komma in spela/dementera ryktet. De dök upp samtidigt på svs. Omkring april förra året. Felkälla där dock att jag inte spela så mycket innan.

 

 

Skulle vilja säga att dessa är de två är bland de mest balanserade / aggresiva spelarna på nivån och jag har heller aldrig sett dem på annat än /4 och /5 trotts att de säkerligen skulle ha bra värde på högre stakes.

 

 

Er representant dybban sjönk som en sten i min bok efter de blogginlägget om bottarna på er sida samt det lama avsnittet hos leo han kunde gjort så mycket mer av men valde att bara prata om en kaffemaskin istället för något relevant. Han skriver förlöjligande att om man bara är oförutsägbar så slår man dessa. Det är precis så jävla tvärtom det kan bli. Dessa försöker spela "gto" genom att avvika från vad som är spelteoretiskt rätt ger du dem bara mer edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl lite svårt att förstå varför man är rädd för att lämna ut nicken. Det är ju ändå inte fysiska personer som lämnas ut.

 

En annan sak som jag funderar över är varför nicken ser ut som de gör. De nick som nämnts har ofta en svensk helyllekaraktär. Där andra pokerspelare försöker verka skrämmande genom sina namn så verkar de här figurerna vilja ge ett beskedligt och ofarligt intryck. "jestanes", "smultroll" och ***zfarsan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller sett dessa två herrar sen avstängningsdatumet. Har aldrig lyckats chatta med nån av dem.Spelar väldigt lika. Förlåt om ni blir uthängda och inte är bottar nu. Bara komma in spela/dementera ryktet. De dök upp samtidigt på svs. Omkring april förra året. Felkälla där dock att jag inte spela så mycket innan.

 

 

Skulle vilja säga att dessa är de två är bland de mest balanserade / aggresiva spelarna på nivån och jag har heller aldrig sett dem på annat än /4 och /5 trotts att de säkerligen skulle ha bra värde på högre stakes.

 

 

Er representant dybban sjönk som en sten i min bok efter de blogginlägget om bottarna på er sida samt det lama avsnittet hos leo han kunde gjort så mycket mer av men valde att bara prata om en kaffemaskin istället för något relevant. Han skriver förlöjligande att om man bara är oförutsägbar så slår man dessa. Det är precis så jävla tvärtom det kan bli. Dessa försöker spela "gto" genom att avvika från vad som är spelteoretiskt rätt ger du dem bara mer edge.

 

Brukar det misstänkta spelarna sitta på samma bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...