Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Nån fler som har problem med att boss-klienten kraschar på mac med retina?

 

Förutom att installationsprocessen är värdelös och att jag måste köra klienten med ett konto med adminrättigheter om man kör med normalinstallationen?

 

Men det är kanske det? Om du har en installation liknande mig där jag kör med att min normala användare inte har adminrättigheter så var jag tvungen att, efter installationen, köra ett terminalfönster, gå över till superuser (sudo) och sedan ändra ägaren till samtliga klientfiler till min normala användare.

 

Jag vet inte om det är detta som du råkar ut för men mitt förtroende för Boss är inte direkt högt om jag säger som så för du ska inte tro att det var kundsupporten som kom på workarounden :twisted:

 

Det slutade med att jag gjorde ett eget installationsprogram som fungerade smärtfritt såsom en macinstallation ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spels T&C

2.9

C) Datorprogram eller andra liknande hjälpmedel för beräkning av bästa bud får inte användas av Kund i realtid, utan endast efter det att Kunden har avslutat sin hand.

 

 

Finns det något annat i T&C som är relevant? För om djävulens advokat läser detta så är det dags att starta bot-farmen. Nyckelordet är "bästa", om bästa spelet är pot-raise låter vi boten höja 99% av potten. Om nu SvS vill följa upp huruvida en kund bryter mot detta så måste de ha facit, vilket leder till att poker är ett löst spel och Svs har lösningen.

 

John Keating har redan svarat dig men det han menar tror jag är något i stil med.

Det står att du får inte använda ett program som räknar ut "bästa bud". Boten är ett sådant program. Står inget om användandet av resultatet som du verkar syfta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyckelordet är inte bästa.

För botfarmaren torde det vara "bästa" som är nyckelordete. Vi pratar om T&C inte lagar&förordningar där man ska ta hänsyn till förarbeten och lagstiftarens intention.

 

John Keating har redan svarat dig men det han menar tror jag är något i stil med.

Det står att du får inte använda ett program som räknar ut "bästa bud". Boten är ett sådant program. Står inget om användandet av resultatet som du verkar syfta på.

 

I och med att man preciserar att programmet inte får räkna ut "bästa bud" så har man skjutit sig i foten. Hade jag varit remissinstans så hade jag förslagit att program inte får föreslå alternativ, att program inte får räkna fram det valda budet eller att inga andra program än den av Svs levererade klienten får vara gränssnitt mellan spelaren och servern.

 

Finns det någon annan paragraf i T&C som är relevant? Eller finns det någon med andemeningen "om vi inte gillar dig så förbehåller vi os rätten att kontakta aftonbladet, kalla dig för fuskare samt beslagta dina innestående medel."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade SvS kundservice redan sommaren 2011 och skickade in statistik på några botar som härjade på 0.25/0.50-nivån. De hade 0-or i sina nick istället för o:n. Inget hände.

 

Du menar m4gic och r0yalty? Gör en sökning i den här tråden. Första träffen är från 20110116. Redan då gjorde flera spelare anmälningar. SvS representant postade (om helt annat) på samma sidor som det togs upp. Ingen åtgärd.

 

Flera spelare bland annat jag ringde till kundtjänst och sa ifrån. Vet att några skickade email. Osäker på om jag själv gjorde det. Detta var alltså tidigt 2011.

 

Då hade dom spelat båda sen i alla fall juli 2007 (m4gic) och mars 2009 (r0yalty)

 

Har tyvärr inte kvar min databas från före sommaren 2012 så kan inte säga när dom till slut försvann. Skulle gissa på runt årsskiftet 2011-12.

 

Inte omöjligt dom fick hålla på i tre år eller längre alltså.

 

Om dom nu ens blev avstängda. Dom kanske bara slutade. Eller startade 14 nya nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För botfarmaren torde det vara "bästa" som är nyckelordete. Vi pratar om T&C inte lagar&förordningar där man ska ta hänsyn till förarbeten och lagstiftarens intention.

 

 

 

I och med att man preciserar att programmet inte får räkna ut "bästa bud" så har man skjutit sig i foten. Hade jag varit remissinstans så hade jag förslagit att program inte får föreslå alternativ, att program inte får räkna fram det valda budet eller att inga andra program än den av Svs levererade klienten får vara gränssnitt mellan spelaren och servern.

 

Finns det någon annan paragraf i T&C som är relevant? Eller finns det någon med andemeningen "om vi inte gillar dig så förbehåller vi os rätten att kontakta aftonbladet, kalla dig för fuskare samt beslagta dina innestående medel."

 

Och i vilken instans har du tänkt att få rätt med sådan brännvinsadvokatargumentation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar m4gic och r0yalty? Gör en sökning i den här tråden. Första träffen är från 20110116. Redan då gjorde flera spelare anmälningar. SvS representant postade (om helt annat) på samma sidor som det togs upp. Ingen åtgärd.

 

Flera spelare bland annat jag ringde till kundtjänst och sa ifrån. Vet att några skickade email. Osäker på om jag själv gjorde det. Detta var alltså tidigt 2011.

 

Då hade dom spelat båda sen i alla fall juli 2007 (m4gic) och mars 2009 (r0yalty)

 

Har tyvärr inte kvar min databas från före sommaren 2012 så kan inte säga när dom till slut försvann. Skulle gissa på runt årsskiftet 2011-12.

 

Inte omöjligt dom fick hålla på i tre år eller längre alltså.

 

Om dom nu ens blev avstängda. Dom kanske bara slutade. Eller startade 14 nya nick

 

m4gic och r0yalty var det ja! Minnet var lite vagt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m4gic är antagligen samma bot som vann alla race på Purple Lounge under två års tid. Där hette han MrMagic om jag inte minns fel. Jag har fått bekräftat att han är svensk. Min affiliate visste om att han var en bot, men ingenting hände ändå. Till slut blev MrMagic avstängd och bara några månader senare stängde PL ner sajten. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m4gic är antagligen samma bot som vann alla race på Purple Lounge under två års tid. Där hette han MrMagic om jag inte minns fel. Jag har fått bekräftat att han är svensk. Min affiliate visste om att han var en bot, men ingenting hände ändå. Till slut blev MrMagic avstängd och bara några månader senare stängde PL ner sajten. :mrgreen:

 

mrmagic minns man, äcklig 20bb-ss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta i så fall, men jag upplever iallafall att det går ganska snabbt att starta bord på svs. Speciellt på lägre stakes.

 

Ber om ursäkt själv, lite hård där, sorry.

 

Faktum kvarstår dock; Folk spelar 0.25-0.50 sen minskar det drastiskt på 0.5-1 för att sen öka igen på 1-2. Detta gäller fullring som sagt (vardagar), vet inte hur det ser ut på 5-manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Varför har ni ändrat servicefönstret natten till onsdagar från kl 03 till kl 02?

 

Betyder det att ni stänger ner klienten redan kl 01:30 ikväll? Även fortsättningsvis? (tidigare när det stod 03, så stängde ni ner kl 02:30 på cashgameborden).

 

edit: ni stängde 02:30 som vanligt, trots att det stod kl 02.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså wtf

 

Trevlig bugg att hela actionrutan försvinner mitt i en hand när det är ens tur att agera och att det istället kommer upp rutan där man kan fylla i "Vänta på SB" eller vad fan det står. Alltså den texten som kommer upp direkt när man sätter sig vid ett nytt bord.

 

Jag kan alltså varken betta, checka eller folda och jag får bara se mitt TPTK foldas.

 

Och nej, jag pallar inte höra av mig till er jävla kundservice som kan felsöka och ge mig förslaget att ominstallera klieten.

 

Fixa alla buggar ffs, detta är ju beyond

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar anmäla mig till diverse billiga sateliter till dyrare turneringar. Ser nu att jag lyckades kvalificera mig för DM men jag har redan en plats där efter en annan satelit. Vad händer?

 

- Livstidsavstängning?

- Får spela med två platser i DM

- Får bara spela med en plats i DM men kan ge bort den andra till Trilske

- Övrigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar anmäla mig till diverse billiga sateliter till dyrare turneringar. Ser nu att jag lyckades kvalificera mig för DM men jag har redan en plats där efter en annan satelit. Vad händer?

 

- Livstidsavstängning?

- Får spela med två platser i DM

- Får bara spela med en plats i DM men kan ge bort den andra till Trilske

- Övrigt

 

får turneringspoletter till ett värde mostvarande DM-inköp antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar anmäla mig till diverse billiga sateliter till dyrare turneringar. Ser nu att jag lyckades kvalificera mig för DM men jag har redan en plats där efter en annan satelit. Vad händer?

 

- Livstidsavstängning?

- Får spela med två platser i DM

- Får bara spela med en plats i DM men kan ge bort den andra till Trilske

- Övrigt

 

Haha made my day

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...