Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Hej,

 

Att dessa kunder skulle vara de bästa kunderna för oss är absolut inte vår syn. Eftersom dessa konton misstänks ha skaffat sig fördel mot andra kunder genom att ett datorprogram kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar har de brutit mot våra uppsatta regler och dessa kunder vill vi inte ha i vår klient eller site. Vi har som på alla andra spelare fått in rake på dessa 14 konton och den siffran uppgår till ca 830 tkr.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Tack för ditt snabba svar! Skönt att det inte var mer.. De måste hållit en extremt hög bb/100, lång över vad en toppspelare snittar..antar att dom suttit flera på samma bord och samarbetat, delat hålkort och sånt. Collusion tror jag det kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ställer ni er att det funnits hundratals bottar i andra nätverk under lång tid? Borde det inte, med tanke på hur länge ni missade det här gänget, finnas överhängande risk att ni missat ett stort antal till

Om du tänker på midstakes-botarna på ipoker/ongame/prima/party/mfl så är så har svs sannolikt varit förskonade från den farmen iaf

 

Edit: kan givetvis finnas/ha funnits andra bots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När något händer så är det alltid någon dryg jävel som ställer en mängd dumma frågor. När han fått svar på sina dumma frågor så ställer han ännu fler dumma frågor. Det spelar ingen större roll vad han får för svar, för det enda han vill är att vara dryg mot supporten. Inte för att nämna några namn.:mrgreen:

 

En bot skadar inte mer än en reg. Troligtvis så spöar de flesta regs de flesta bottar.

 

Tycker svs visar att de tar bottar på allvar när de stänger av 14 spelare och konfiskerar en massa pengar. Förstår att man vill vara säker på att spelarna inte är oskyldiga innan man stänger av dom, men 4 månader är lång tid och det har ju även svs sagt att de inte är nöjda med. Att de sedan gör en polisanmälan utan någon som helst brottsmisstanke och sedan lovar återbetalning om ett brott är begånget är däremot rätt lustigt:lol:

 

Tror förövrigt det är rätt botfritt på svenskaspel. Litet, svenskt nätverk där man max kan spela 5 bord. Det finns mycket lämpligare nätverk för de som gör bottar.

 

Har tidigare "anmält" en misstänkt bot till svenskaspel (shortstackfilur som utmärkte sig på några sätt) och den försvann rätt snabbt. Om den slutade spela eller om svs stängde ner den vet jag förstås inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Hjort

Du tycker att Svenska Spel skall tala om en massa om sitt säkerhetsarbete, antal anställda, generella tekniker, metoder mm. Varför är du så intresserad av detaljerna? Har du fått motsvarande svar från någon annan sajt så att det går att anpassa programvaran? Jag tvivlar på det

 

"Eftersom Svenska Spel över huvud taget vägrar gå in på sitt arbete för att skydda spelarna, annat än att tala om trivialiteter som kryptering, så måste ni förstå att ni har väldigt låg trovärdighet vad gäller er förmåga och vilja att stävja fusk."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker att Svenska Spel skall tala om en massa om sitt säkerhetsarbete, antal anställda, generella tekniker, metoder mm.
Jag är intresserad för att jag för det första tror att deras säkerhetsarbete vad gäller spelare är närmast icke-existerande och för det andra för att de som statligt bolag har ett ansvar långt utöver någon annan spelarrangör. Jag blir på riktigt arg när offentlig verksamhet missköts och jag blir ännu argare när man ljuger om det.

 

Jag frågar om operativa detaljer eftersom det är ett enkelt sätt att faktiskt motbevisa mig genom att peka på fakta som inte kan användas för att skada spelare.

 

Dessutom kan jag ju hänvisa till Svenska Spels egen policy:

 

Säkerhetstänkandet är en naturlig del i vår företagskultur. Med hög säkerhet kan vi erbjuda trygga och underhållande spel. Det är viktigt att kunder, ägare och övriga intressenter kan lita på våra produkter och vår verksamhet. Därför gör vi allt vi kan för att på ett ärligt och öppet sätt berätta hur vi arbetar.

 

Det finns massor av operativ information som kan användas för att ge kunder, ägare och övriga intressenter ett större förtroende för deras säkerhetsarbete, utan att säkerheten i sig påverkas menligt. Så som vilka de säkerhetsansvariga är, vilken utbildning de har, etc.

 

Eftersom deras representant insisterar på att svara med icke-informativt snömos så är den rimliga slutsatsen att dra att den informationen inte alls skulle inge förtroende för spelarnas säkerhet, vilket jag då hoppas att några kunder kanske inser.

 

Alternativt så får de väldigt gärna visa att jag betett mig idiotiskt genom att faktiskt visa att de har ett genuint säkerhetsarbete. Jag lovar att då be om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar! Skönt att det inte var mer.. De måste hållit en extremt hög bb/100, lång över vad en toppspelare snittar..antar att dom suttit flera på samma bord och samarbetat, delat hålkort och sånt. Collusion tror jag det kallas.

 

nu vet jag inte hur rejken ser ut på så låga nivåer men utifrån lägsta nivån som jag har i min databas (1/2 där jag har rejkat 4.5bb/100) så uppskattar jag att bottarna har snittat minst 11bb/100 i winrate. lite lätt höftat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvida polisens utredning kommer bli offentlig eller ej får jag hänvisa vidare till polismyndigheten för svar på.

 

Jag syftade på er interna utredning. Kommer ni publicera den?

 

Ni säger ju att ni inte kan släppa mer information nu, utan inväntar er utredning. Eftersom vi vill veta exakt vilka spelformer och nivåer som utsatts så är det ju den enda hoppet för oss andra att få reda på detta?

 

Exakt vilket program de använt sig av får vi avvakta polisens utredning, våra misstankar är att de använt sig av datorprogram som kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar mot andra kunder. Dessa program kan snabbare beräkna sannolikheter och har därmed en fördel mot andra kunder och det är naturligtvis inte tillåtet enligt våra spelvillkor.

 

Tror SvS på allvar att Polisen har större möjligheter att avgöra teknikaliteter såsom "Om de använt sig av bots"? Polisen är överlägsen vad gäller generell utredning (konton, personer, transaktioner etc.) men det är er egen säkerhetsavdelning som sitter på all information. Har ni ens gett Polisen allt material ni har i ärendet?

 

En eloge rent generellt för snabba svar. Mycket kan fungera illa (vilket det uppenbarligen gjort i detta fall) men det absolut viktigaste är att hela tiden informera. Fortsätt så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu vet jag inte hur rejken ser ut på så låga nivåer men utifrån lägsta nivån som jag har i min databas (1/2 där jag har rejkat 4.5bb/100) så uppskattar jag att bottarna har snittat minst 11bb/100 i winrate. lite lätt höftat

 

Känns väldigt högt, ca 10 gånger högre än jag räknade med, har bottarna verkligen blivti så bra? I.o.m antalet konton inblandade tror jag det kan röra sig om samarbete mellan bottarna som sitter på samma bord, så som det verkar va på ipoker? Lär ju ge extra mkt edge. Säkert 1-2 människor som reggat i massa polares namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord har dom haft en bb/100 som varit högre än rejken. Inte dåligt.

 

Eller ja, ur ett rent spelmässigt perspektiv alltså.

 

Verkar som om många grovt underskattar vad det går att göra för resultat på dom här nivåerna. Förstår att det är svårt att fatta om man fått kämpa för att ha 1-2/bb plus på Stars NL10/NL25.

 

Jag har nog bara 3000-8000 händer på vardera nicken som nämnts. Kanske 20-25.000 tillsammans. Kan säga från minnet att dom gemensamt är över 10bb på dom händerna i alla fall.

 

Kan garantera att det går att göra 20+bb långsiktigt på i alla fall 0.5/1 och förmodligen på 1/2 också.

 

Stötte på CarlAgust den 18/2 så han verkar ju ha klarat sig trots liknande spelstil. adamp däremot har jag inte sett till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väldigt högt, ca 10 gånger högre än jag räknade med, har bottarna verkligen blivti så bra? I.o.m antalet konton inblandade tror jag det kan röra sig om samarbete mellan bottarna som sitter på samma bord, så som det verkar va på ipoker? Lär ju ge extra mkt edge. Säkert 1-2 människor som reggat i massa polares namn.

 

Möjligt att botarna blivit bättre. Till och med troligt men det beror garanterat mest på kvaliten på motståndet.

 

Hade bara spelat tillräckligt mot många av dessa för att börja få misstankar mot några. Dock kan jag inte påminna mig ett enda fall där det kändes som om de spelade ihop. Inte i hur de bettade i alla fall. Om det finns bots som är avancerade nog att koppla ihop flera konton och utnyttja att de känner till mer än 2 dolda kort i varje hand har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tråkigt att fusk förekommer.. Men tyvärr så kommer det alltid att vara så i ett spel som poker, trist att det tog svs så lång tid att erkänna att det faktiskt händer på deras site också. Väldigt mycket pengar att hämta för moraliskt befriade personer med viss kunskap på området.. Tycker iaf att det är bra att svs har agerat och stängt av misstänkta konton, det är mer än jag räknat med utifrån tidigare erfarenheter. Jag är dock precis som hjort väldigt väldigt intresserad av vilka resurser som svs egentligen har vad gäller säkerheten. Hur många som arbetar på säkerhetsavdelningen och deras kompetens bör inte vara för mkt begärt att få veta som spelare på siten.

 

Jag hoppas verkligen att svs rannsakar sig själva här och tar hjälp av utomstående, typ stars säkerhetsavdelning eller liknande för att se till att arbetet görs på rätt sätt.

 

Jag hoppas också att de drabbade spelarna får den kompensation de förtjänar och att svs återbetalar den rake de tjänat på dessa konton. Det är pengar som kommer ur alla spelares fickor och som bara försvinner ur pokerekonomin annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor humor när huvudmannens morsa, syrra, exflickvän och kusin måste infinna sig till förhör anklagad för delaktighet i bedrägeri för att dom reggat konton på SvS och lånat ut dom till honom.

:evil:

 

Hahaha, happy days..

 

Haha, ja, det lär ju inte vara 14 personer som medvetet är inblandade. Chansen att det blir någon form av rättsligt efterspel kanske är ganska hög. Polisen får ju i alla fall namnen serverat på silverfat. Bara FUP'en blir offentlig så är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja, det lär ju inte vara 14 personer som medvetet är inblandade. Chansen att det blir någon form av rättsligt efterspel kanske är ganska hög. Polisen får ju i alla fall namnen serverat på silverfat. Bara FUP'en blir offentlig så är jag nöjd.

 

Varför skulle polisen bli inblandad i detta?

 

Det kommer inte bli något åtal. Det är bara en dimridå från SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Här är lite siffror på hur det ser ut för en del namn som nämnts. Har ingen kläm på hur man får det att bli i tabell format. Hoppas det blir begripligt.

 

Sedan i somras har jag spelat sporadiskt först 0.25/0.50 sen efter en paus mest 0.50/1 och en del 1/2. Efter nyår mest 1/2. Allt fullring. De jag inte sett sen dec beror nog mest på att de stannat på lägre nivå.

 

Nick----------Händer--Resultat--bb/100

Sm*ltr*ll-------8559----3037----48,4 ej sett sen dec

J*stan*s-------5661----691------6,9 ej sett sen nov

Ob*m*n--------9560----1543----23,7 ej sett sen 14/2 01:57

B*ddh*299-----4180----1334----31,5 ej sett sen 14/2 kl 00:05

End*r*---------2032------585----33,1 (minusresultat) ej sett sen 11/2

M*sf*rz*n------2699----1250----78,6 ej sett sen dec

ad*mp_--------10391----1879----25,8 ej sett sen 13/2 23:07

 

Ovanstående som grupp

Totalt----------43082----8310----28,4

1/2--------------2162------987----22,8

0.5/1-----------15929----2917----18,3

0.25/0.5--------24991----4406----35,2

 

Tilläggas kan att på den lilla 1/2 samplen har de sprungit väldig bra och min bedömning är att de skulle klarat mindre än 10bb där.

 

Vill inte ge bort för mycket om hur de spelat men om man sätter snittet till 10 över alla händer (De spelar givetvis inte 10/10/10) så blir variationen så här

VPiP 10 (9,0-11,2)

PFR 10 (8,7-11,5)

3Bet 10 (9,2-10,6)

 

Man kan notera att de två spelare jag har flest händer på har nästan exakt samma stats. Skiljer sig som mest med 0,1 på alla 3 statsen.

 

Att Obaman och adamp_ antingen är samma person med flera konton/uppkopplingar eller har haft samma inställningar på sin bot (=känt varandra) står utom allt tvivel.

 

Eftersom det är relativt små samples per spelare är det inte omöjligt att alla nick som tagits upp här spelat efter exakt samma mall. Kan räcka med variansen för att få de variationer som finns.

 

Har också en 4-5 namn som man kunnat misstänka men som antingen spelat efter 14/2 eller jag inte känner mig säker bara för att jag inte stött på dem på en vecka. Det är ju iofs inte omöjligt att några av dom som fortsatt spela är bots som inte fastnat i nätet. Vore blåögt att tro att SvS har fångat alla i ett svep.

 

Föreslå gärna nick som kan vara aktuella. PMa om ni känner er osäkra så kan jag bidra med en åsikt innan någon outtas.

 

EDIT: hade glömt adamp_

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir på riktigt arg när offentlig verksamhet missköts och jag blir ännu argare när man ljuger om det.

 

Har inte sett någon lögn från Svenskaspel. Var finns den? Eller är det bara något som du har uppfattat som en lögn, det gäller att skilja på fakta och uppfattning.

 

Jag frågar om operativa detaljer eftersom det är ett enkelt sätt att faktiskt motbevisa mig genom att peka på fakta som inte kan användas för att skada spelare.

 

Representanten har ju svarat, hur skall ett svar se ut för att du skall vara nöjd. Om han svara att de har 22 st som jobbat med säkerhet i tio år och har utbildning i det. Kommer du då att nöja dig med det eller vill du ha deras personnummer och CV för att vara nöjd. Fakta är ju fakta för den som har sanningen, hur skall du veta vad som är sant och inte via ett forum. Det representanten har svarat kan mycket väl vara sant, men du tror inte på det. Däri ligger problemet.

 

Så som vilka de säkerhetsansvariga är.

 

Du har inte så stor inblick i säkerhet va? Att namnge de personer som jobbar med säkerhet i detalj är inte särskilt säkert för dem. Det finns krafter i vårat samhälle som har bra erfarenhet och kunskap i hur man får folk att göra som de vill... Eller du kanske tycker att Riksbanken skall lägga ut sitt schema på chaufförer av värdetransporterna så att du kan vara trygg när du kör bil.

 

 

Trött, redigerade ett par gånger ha överseende med om jag upprepat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett någon lögn från Svenskaspel. Var finns den?
Jag har varit relativt tydlig med att jag tror att de ljuger, eller nära nog, när de säger att de gör sitt yttersta. Jag tror nämligen inte de är kompetenta alls och jag har rätt mycket fog att ha den åsikten.

 

Representanten har ju svarat,
Hans svar har varit att de gör ett jättebra jobb, men att de inte kan säga mer än så. Detta när SvS:s policy är Därför gör vi allt vi kan för att på ett ärligt och öppet sätt berätta hur vi arbetar.

 

Det är definitivt inte öppet och ärlig att inte kunna säga en enda detalj om något så kritiskt som spelarnas säkerhet och särskilt inte när de genom sin inkompetens precis kostat sina kunder 2,6 miljoner. Eftersom det dessutom verkat röra sig om rätt taffliga bottar är det inte orimligt att deras brist på säkerhet kostat deras kunder rätt mycket mer än så och även fortsättningsvis kommer göra det.

 

hur skall ett svar se ut för att du skall vara nöjd. Om han svara att de har 22 st som jobbat med säkerhet i tio år och har utbildning i det.
Ja, den sortens svar skulle vara ok. Tycker du inte det är talande att Svenska Spel inte vill ge ett sådant svar?

 

Har de en bra säkerhetsavdelning så har de ju inget på att förlora på att konkret visa det genom att tala om hur arbetet generellt ser ut, och enligt sin egen policy ska de dessutom göra det.

 

Du har inte så stor inblick i säkerhet va? Att namnge de personer som jobbar med säkerhet i detalj är inte särskilt säkert för dem.
Du är medveten om att det finns ett gäng jeppar på LinkedIn som jobbar på Svenska Spel med titlar som "Chief of Gaming Security" som glatt går ut med namn och bild? Svenska Spels organisation är inte hemlig, den är bara snårig och det är svårt att som utomstående veta vem som faktiskt gör vad.

 

Med tanke på hur de har skött sig i allmänhet, och möjligheterna som någon som faktiskt är lämpad för det jobbet har i övrigt så har jag väldigt svårt att tro att de hittat rätt person.

 

Jag är inte särskilt kinkig med vilken information de väljer att lämna ut. Men någon annan information än "vi gör ett superjobb och ska göra det ännu bättre i framtiden" måste ju rimligen till.

 

Anledningen att jag så prompt vill ha konkreta detaljer är att man då måste dra en rak lögn om man vill ljuga istället för att säga något innehållslöst som "vi ska se över våra rutiner". Och mitt förtroende för SvS är inte så rackarns lågt att jag tror att de på det sättet far med osanning som lätt kan avslöjas. Vad jag väntar mig att de kommer göra är istället att tiga som muren om alla konkreta detaljer, eftersom tydlig information om sånt skulle visat att de inte prioriterat sina kunders säkerhet alls.

 

Avslutningsvis skulle jag vilja veta hur sjutton ni tänker som när Svenska Spel missat relativt uppenbart fusk i 8+ månader, sedan ignorerat det i 4 månader när det kommit till deras kännedom när ni tycker att "det här var ju inte så bra och det ska vi göra vårt bästa för att undvika igen" är en tillfredställande förklaring?

 

Hur kan man som kund inte var störtförbannad och åtminstone kräva att Svenska Spel följer sin egen jäkla policy vad gäller öppenhet?

 

Vänligen ta övrig diskussion om mitt burdusa beteende eller dunkla motiv i PM eller annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ser att det figurerar mer och mer alias och misstankar från er vilka alias som kan tänkas vara inblandade i dessa 14 konton.

 

Vi kommer inte gå ut med några alias som vi sagt tidigare och att nämna alias här som inte är säkerställt om det är dessa de handlar om är inte lämpligt och vi hoppas ni kan förstå detta.

 

Har ni misstankar om spelare som begått regelbrott ser vi mer än gärna att ni inkommer med detta till oss via mail till kundservice@svenskaspel.se så garanterar jag att de blir utredda.

 

Tack på förhand!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...