Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Nån som orkar får göra en flashback och begära ut uppgifter från polisen/domstol/whatever när de blir tillgänglig. Där lär ju både namn och konton finnas med.

Nu är jag inte hemma på juridiklingo , men jag kan inte se några skäl till att några uppgifter skulle klassas som hemligstämplade i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vänta nu. När till exempel Pokerstars eller FTP hittar bots som spelat så görs en beräkning av vilka spelare som förlorat på det och återbetalningar görs till dessa.

 

Nu har jag bara spelat någon månad under det senaste året men ett par av de nämnda namnen känner man ju igen.

 

Kan jag räkna med någon återbetalning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

våra misstankar är att de använt sig av datorprogram som kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar mot andra kunder. Dessa program kan snabbare beräkna sannolikheter och har därmed en fördel mot andra kunder och det är naturligtvis inte tillåtet enligt våra spelvillkor.

 

 

pröva att kopiera in ovanstående en gång till så kanske det låter mindre löjligt. Tredje gången gillt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bäst man loggar in och lirar lite så man inte blir misstänkt.

 

Fast jag har ju lirat de senaste dagarna och har reagerat på att det nästan inte varit några av mina 'röd' markerade motståndare kvar. Har använt röd sparsamt inte som ett tecken på bra spelare utan bara någon som spelar normalt och inte gör några udda spel.

 

På 0.5/1 och 1/2 fullring har det i princip varit tomt på dessa de senaste dagarna efter att det tidigare varit 1-3 per bord. Betyder ju inte att det inte finns bra spelare kvar.

 

Av de som tidigare nämnts saknar jag helt händer på Chorto men han kan ju spelat andra nivåer. De övriga håller sig inom ett hyfsat snävt stat spann.

 

De enda två som jag spelat mot i princip varje dag i år är OBAMAN och Buddha299 ingen av dom verkar ha spelat sen 13/2.

 

Någon som har förslag på filtreringar man kan göra i Holdem Manager för att hitta fler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pröva att kopiera in ovanstående en gång till så kanske det låter mindre löjligt. Tredje gången gillt!

 

Nu är du elak tycker jag.

 

De misstänker ju att fuskarna har använt sig av datorprogram som kopplats upp mot deras pokersite och i realtid spelat mot andra kunder. Dessa program kan snabbare än både blixten och Fantomen beräkna sannolikheter och har därmed en fördel mot andra kunder och det är naturligtvis inte tillåtet.

 

 

Då måste de ju få lov att säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bäst man loggar in och lirar lite så man inte blir misstänkt.

 

Fast jag har ju lirat de senaste dagarna och har reagerat på att det nästan inte varit några av mina 'röd' markerade motståndare kvar. Har använt röd sparsamt inte som ett tecken på bra spelare utan bara någon som spelar normalt och inte gör några udda spel.

 

På 0.5/1 och 1/2 fullring har det i princip varit tomt på dessa de senaste dagarna efter att det tidigare varit 1-3 per bord. Betyder ju inte att det inte finns bra spelare kvar.

 

Av de som tidigare nämnts saknar jag helt händer på Chorto men han kan ju spelat andra nivåer. De övriga håller sig inom ett hyfsat snävt stat spann.

 

De enda två som jag spelat mot i princip varje dag i år är OBAMAN och Buddha299 ingen av dom verkar ha spelat sen 13/2.

 

Någon som har förslag på filtreringar man kan göra i Holdem Manager för att hitta fler?

 

alla mina färgkodningar/anteckningar är också borta. jag skulle tippa på att det är pga senaste uppdateringen - att det på något sätt förstört.

 

svs, kan ni bekräfta/dementera? tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla mina färgkodningar/anteckningar är också borta. jag skulle tippa på att det är pga senaste uppdateringen - att det på något sätt förstört.

 

svs, kan ni bekräfta/dementera? tack.

 

Har mina färgmarkeringar kvar och även anteckningar så de har nog inte tagit bort detta.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bäst man loggar in och lirar lite så man inte blir misstänkt.

 

Fast jag har ju lirat de senaste dagarna och har reagerat på att det nästan inte varit några av mina 'röd' markerade motståndare kvar. Har använt röd sparsamt inte som ett tecken på bra spelare utan bara någon som spelar normalt och inte gör några udda spel.

 

På 0.5/1 och 1/2 fullring har det i princip varit tomt på dessa de senaste dagarna efter att det tidigare varit 1-3 per bord. Betyder ju inte att det inte finns bra spelare kvar.

 

Av de som tidigare nämnts saknar jag helt händer på Chorto men han kan ju spelat andra nivåer. De övriga håller sig inom ett hyfsat snävt stat spann.

 

De enda två som jag spelat mot i princip varje dag i år är OBAMAN och Buddha299 ingen av dom verkar ha spelat sen 13/2.

 

Någon som har förslag på filtreringar man kan göra i Holdem Manager för att hitta fler?

 

Reflekterade precis över samma sak! Hade några "rödmarkerade" per bord i snitt på 0,25/0,5, har inte varit så de senaste dagarna, bara gröna och blå. De rödmarkerade var egentligen inte otroligt duktiga, men svåra som satan att få betalt av och gjorde inga rookiemisstag som är så vanligt på 0,25/0,5. Verkade aldrig får tilt heller....

 

Irriterad på mig själv att jag inte kopplade ett par spelares agerande som eventuellt fusk tidigare. Ett av nicken som outas här såg jag ett tydligt system hos under januari och början på februari när jag mötte "hen" :lol: under rätt många seesioner. Raise pre med 5BB från fi, jag syn med mellanpar och cbetten från fi på ungefär 3/4 pott och jag rejält omslag på mitt set. Fold varenda gång från fi, jag började till och med bluffa med detta agerande eftersom det i princip aldrig slog fel. Jag som egentligen aldrig gamblar så tom, möjligtvis med drag....

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förjävla dåligt om ni inte outar spelarna så att vi vet vilka det är.

 

Förstår att SvS inte vill outa nicken, de är ju bara misstänkta än så länge.

 

Om vi vill så kan vi ju nog med gemensamma krafter få ihop en rätt komplett lista. Spelar iofs ingen roll då kontona ändå är frysta och inte kommer spela mer på SvS oavsett vad förundersökningen kommer fram till. SvS har ju rätt att stänga av spelare som de misstänker för fusk, vilket de har nyttjat i detta fall.

 

Det intressanta är ju om det kan bevisas att det är ex botar som spelat och man har förlorat pengar till dom. Håller SvS då sitt löfte och ersätter drabbade spelare? Kan ju ge ett välkommet tillskott om man spelat mycket och förlorat en del till dessa konton. Lår oss säga att det hypotetiskt är 1000 spelare som varit lite mer aktiva på 0,25/0,5 -2,5/5 under denna tidsrymd. Har då dessa konton dragit in lejonparten av 1,8M mot dessa 1000 spelare är det ju i snitt 1800 kronor per spelare, inte småpotatis, på 0,25/0,5, är ju faktiskt en helt ok 100BB rulle. Iofs svårt att spekulera i hur mycket pengar kontona dragit in på rspektive nivå, klart det blir större belopp på 2,5/5 än 0,25/0,5, men i gengäld kanske spelare på de högre nivåerna anpassat sitt spel bättre och minimerat förlusterna....

 

Bara lite tankar så här på kvällskvisten! Kul att det dök upp något riktigt intressant diksussionämne här på forumet. Synd bara att det ev. är fusk som skapar denna intressanta diksussion.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt! creed till den som uptäckte/anmälde.

Jag spelar ofta kl 20-02 , 5-7 och lite på eftermiddagen, nu faller det på plats hur någon/några kunde sitta och spela typ varje gång hela tiden helt utan pauser. Finns väl endel som spelar väldigt mkt och kissar i flaska osv även på lowstakes men själv föredrar jag att gå på toa;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det gäller 0.25/0.5 och 0,5/1.

 

T.ex. Smultroll, Jestanes, buddha299, OBAMAN, Endera och Chorto tokgrindade 5 bord i princip dygnet runt det senaste året och de är helt plötsligt borta. :-D

 

Otroligt att SvS inte sett detta tidigare, tycker ju att ett "statligt" bolag med deras sjuka resurser borde ha någon form av kontroll på avvikande spelmönster. Spelar ju själv inte med PT etc, men om ett konto har exakt samma stats hela tiden och puttar in sjuka timmar på siten så borde ju detta göra att det ringer några varningsklockor. Men eftersom de inte fått bort alla sina buggar på siten efter alla dessa år trots uppmaningar och påminnelser från oss spelare så är det väl ingen idé att bli förvånad längre. Skönt i alla fall att de går ut med inforamtionen och inte mörkar det hela.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att SvS inte sett detta tidigare, tycker ju att ett "statligt" bolag med deras sjuka resurser borde ha någon form av kontroll på avvikande spelmönster. Spelar ju själv inte med PT etc, men om ett konto har exakt samma stats hela tiden och puttar in sjuka timmar på siten så borde ju detta göra att det ringer några varningsklockor. Men eftersom de inte fått bort alla sina buggar på siten efter alla dessa år trots uppmaningar och påminnelser från oss spelare så är det väl ingen idé att bli förvånad längre. Skönt i alla fall att de går ut med inforamtionen och inte mörkar det hela.

 

/Patfor

 

om SvS hade sjuka resurser så hade dom uppdaterat sin klient för åratal sen.. just saying..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det inkommit flertalet frågor och funderingar i forumet och jag kommer här försöka besvara dessa på bästa sätt.

 

 

Huruvida polisens utredning kommer bli offentlig eller ej får jag hänvisa vidare till polismyndigheten för svar på.

 

 

 

Exakt vilket program de använt sig av får vi avvakta polisens utredning, våra misstankar är att de använt sig av datorprogram som kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar mot andra kunder. Dessa program kan snabbare beräkna sannolikheter och har därmed en fördel mot andra kunder och det är naturligtvis inte tillåtet enligt våra spelvillkor.

 

 

Vi kan garantera att vi gör vårt yttersta för att erbjuda våra kunder en sund och säker spelmiljö. Vi har ett väl utbyggt säkerhetssystem för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga spelsäkerhet.

 

Men i ett spel där kunder spelar mot andra kunder i realtid på internet via datorer så kommer det tyvärr alltid finnas en risk med personer som försöker lura systemet eller tillskansa sig fördelar. Poker är det spelet som är klart mest utsatt här.

 

Vi jobbar dagligen med att förfina och utveckla våra system och rutiner för att erbjuda bästa möjliga spelsäkerhet att vi nu har upptäckt dessa 14 misstänkta spelkonton är en del av detta. Det har också gjort att vi kommer att upptäcka liknande brott betydligt enklare och snabbare i framtiden.

 

 

 

Vi går inte ut med några alias utan den information som finns är att det handlar om att vi har stängt av 14 spelare som vi misstänker använt otillåtna hjälpmedel.Nu avvaktar vi polisens utredning.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Jag är helt ointresserad av vad polisens utredning visar ( för det är väl bara om det är ett brott eller inte ?!! ).

 

Jag vill veta om ni tänker publiecera SVENSKA SPELS utredning av det inträffade?

Det är en ja/nej-fråga. ( Eller vill du ha med alternativet: Vi tänker inte göra någon utredning själv ? )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw NLTH lowstakes-bottarna som plågat ipoker använder sig fatiskt av sannolikheter. folk har testat att spela 100% av händerna mot dem och de ökade väldigt snabbt sin vpip. alltså dessa bottarna:

87wkx475h3d6.png

Finns detta utlagt på nätet någonstans eller är det pm som skickats genom pf eller andra forum som gör att du vet detta?

 

Har spelat en hel del lowstakes på ipoker och insåg efter tag att det fanns en hel del bottar, helt sinnesjukt långa sessions kombinerat med nästintill alltid samma typ av tighta spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, SvS-representanten, varför undviker du att svara på min fråga?

 

Ser att det inkommit flertalet frågor och funderingar i forumet och jag kommer här försöka besvara dessa på bästa sätt.
Menar du att bästa sätt är att köra copy-paste på en lista floskler som skrivits på flera andra ställen?

 

Huruvida polisens utredning kommer bli offentlig eller ej får jag hänvisa vidare till polismyndigheten för svar på.
En utredning om regelbrott är ju knappast enbart, eller kanske alls, en polissak. Varför inte tala om vad er egen säkerhetsavdelning kommit fram till?

 

Skulle du förresten kunna berätta lite om vad er säkerhetsavdelning faktiskt gör. Hur många anställda är det, finns det någon riktig teknologisk expertis där, är de anställda av SvS, osv.

 

Vi kan garantera att vi gör vårt yttersta för att erbjuda våra kunder en sund och säker spelmiljö.
Vad består ert yttersta av? Jag tror det är 2-3 outbildade snubbar som vare sig kan programmera eller spela poker som sitter vid något system för att kolla efter stulna kreditkort och fullständigt skiter i om spelarna utsätts för fusk.

 

Vi har ett väl utbyggt säkerhetssystem för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga spelsäkerhet.
Ok, vad består det av?

 

Vi jobbar dagligen med att förfina och utveckla våra system och rutiner för att erbjuda bästa möjliga spelsäkerhet
Vad består det här förbättringsarbetet av? Att någon lägger patiens eller att ni har 20 civilingenjörer i datateknik som konstant filar på algoritmer för att upptäcka spelfusk?

 

att vi nu har upptäckt dessa 14 misstänkta spelkonton är en del av detta.
Jag trodde ni upptäckte kontona genom tips.

 

Det har också gjort att vi kommer att upptäcka liknande brott betydligt enklare och snabbare i framtiden.
Kontona i fråga har väl varit aktiva hela 2012 och det tog er 4 månader(!) att låsa kontona från att ni upptäckte att något var fel. Hur såg den processen ut?

 

 

Så det borde definitivt kunna uppstå situationer där en spelare inte kan åtalas/fällas för något lagbrott men ändå kan bli avstängd av SvS.
Notera att SvS-representanten i deras egna forum sa att de skulle sträva efter att spelarna skulle kompenseras om brott blev styrkt. Maken till innehållslösare ansvarsduck avsett att låta hjälpsamt får man leta efter.

 

fwiw NLTH lowstakes-bottarna som plågat ipoker använder sig fatiskt av sannolikheter. folk har testat att spela 100% av händerna mot dem och de ökade väldigt snabbt sin vpip. alltså dessa bottarna:
Fast att anpassa sig till olika spelarprofiler är nog inte vad vare sig SvS-representanten eller Everhill avsåg. Eller så misstolkade jag.

 

 

Edit: La till en bortglömd snutt om att de suspekta kontona väl upptäckts genom tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla mina färgkodningar/anteckningar är också borta. jag skulle tippa på att det är pga senaste uppdateringen - att det på något sätt förstört.

 

svs, kan ni bekräfta/dementera? tack.

 

Hej,

 

Att dina noteringar försvunnit beror antagligen på att du behövt av-installera och installera om din klient, detta är inte något allmänt som skett vid någon uppdatering. Skulle man behöva av-installera klienten och fortsätta ha kvar sina noteringar behöver man spara ner dessa manuellt.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Ser att det inkommit fler frågor sedan jag sist postade och ser även att det inkommit synpunkter och funderingar på dessa svar.

 

Jag får be att återkomma så fort som möjligt under morgondagen med svar på dessa samt övriga frågor som inkommer under kvällen/natten.

 

Tack för ert tålamod och de engagemang ni visar, trevlig fortsättning på kvällen!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...