Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Att svenska spel dessutom tar en hel dag på sig att betala ut vinster och att de inte heller tar ens en liten valutaväxlingsavgift vid insättning eller uttag behöver jag väl knappast påskina vidrigheten i. Nä fy fan.

 

Valutaväxlingsavgifter är rent bedrägeri, inse det. Och jag förstår inte varför det ska ta en dag att överföra pengar mellan två konton, det borde ske i realtid så här år 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valutaväxlingsavgifter är rent bedrägeri, inse det. Och jag förstår inte varför det ska ta en dag att överföra pengar mellan två konton, det borde ske i realtid så här år 2011.

 

Jo det vore det bästa. Jag vet inte varför det är som det är men svenska spel är fortfarande bättre än alla andra siter jag någonsin hört talas om på dessa punkter och jag tyckte att det var värt ett plus i kanten i en tråd som annars bara är dålig attityd och klagomål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det vore det bästa. Jag vet inte varför det är som det är men svenska spel är fortfarande bättre än alla andra siter jag någonsin hört talas om på dessa punkter och jag tyckte att det var värt ett plus i kanten i en tråd som annars bara är dålig attityd och klagomål.

 

Absolut, we :h: Svenska Spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om ni kört turneringen "Galningen" länge eller om den är ny men tänkte kasta in en hyllning för den hur som helst. Fantastiskt rolig turnering och spännande koncept, hoppas denna kommer rulla ofta och gärna i högre buy-in nivåer! Kudos!

 

Kul att du gillar turneringen! Galningen går just nu varje onsdag och jag framför ditt önskemål om att den ska gå mer frekvent till de som är ansvariga för upplägget.

 

Konstigt. För i ren frustration spela jag bort 1000:- på diverse trislotter och Bingo-spel (som bara ger makabra 40% tillbaka till spelarna) mellan 06.00 och några timmar framåt! Jag kunde även göra en Stryktipsrad och mecka med inställningar och dylikt. Allt verkade fungera förutom klienten.

 

Har även för mig att när jag ringde in så sa kundtjänst att det just var pokern det var strul med.

 

Det var problem på hela sajten med hämtning av kunduppgifter och problem med inloggningen i pokerklienten som en följd av detta. Spelfunktionerna på sajten (inte pokerklienten) var dock inte påverkade och det var därför du kunde spela på exempelvis Triss.

 

Valutaväxlingsavgifter är rent bedrägeri, inse det. Och jag förstår inte varför det ska ta en dag att överföra pengar mellan två konton, det borde ske i realtid så här år 2011.

 

Insättning direkt på spelkontot gör du via din bankinloggning eller via ditt bankkort genom att du får ange ditt säkerhetsnummer vid överföring. För uttag av pengar däremot har inte bankerna erbjudit oss en lika säker lösning som går snabbt. Det krävs dels en del bearbetning i våra system i form av ett antal kontroller, filer skall krypteras mm. innan vi skickar iväg utbetalningsfiler till vår bank. Givetvis är vår ambition att korta ner denna tid i framtiden men inte på bekostnad av säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankerna brukar ersätta kunder som utsatts t.ex. för skimming.

 

En anledning att fördröja transaktioner är att det ger både kunden och företaget en frist att upptäcka eventuella oegentligheter och möjligheten att stoppa transaktionerna. Om du t.ex. loggar in på ditt konto och upptäcker att någon annan än du har tagit ut pengar från ditt konto (nu har ju svs en extra åtgärd för att förhindra detta men den går förmodligen att komma förbi) så har du chansen att förhindra det hela.

 

Eller så skiter du i vilket och tänker att banken ersätter nog i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En anledning att fördröja transaktioner är att det ger både kunden och företaget en frist att upptäcka eventuella oegentligheter och möjligheten att stoppa transaktionerna

 

Om jag går och köper ett dussin iphones så inte fan är det någon fördröjning på transaktionen. Varför ska det vara annorlunda när det gäller internetpoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går och köper ett dussin iphones så inte fan är det någon fördröjning på transaktionen. Varför ska det vara annorlunda när det gäller internetpoker?

 

Nu är det iofs samma sak om du vill föra över deg till någon annans bankkonto, detta tar också en bankdag. Om det inte är samma bank ni har.

Inse att SvS trots allt är snabbast på just detta.

 

Om du ofta har så väldigt bråttom att få fram pengar kanske en liten buffert på ett bankkonto vore en mogen lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det iofs samma sak om du vill föra över deg till någon annans bankkonto, detta tar också en bankdag. Om det inte är samma bank ni har.

Inse att SvS trots allt är snabbast på just detta.

 

Om du ofta har så väldigt bråttom att få fram pengar kanske en liten buffert på ett bankkonto vore en mogen lösning.

 

Jag applåderade Svenska Spel tidigare i tråden, eftersom ja, dom är snabbast.

Däremot missar du poängen totalt. Detta är en respekt-för-kunderna fråga inte en cashflow fråga.

 

Grinig much?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag applåderade Svenska Spel tidigare i tråden, eftersom ja, dom är snabbast.

Däremot missar du poängen totalt. Detta är en respekt-för-kunderna fråga inte en cashflow fråga.

 

Grinig much?

 

Men om man läser vad sajtreppen skrev till dig:

 

Insättning direkt på spelkontot gör du via din bankinloggning eller via ditt bankkort genom att du får ange ditt säkerhetsnummer vid överföring. För uttag av pengar däremot har inte bankerna erbjudit oss en lika säker lösning som går snabbt. Det krävs dels en del bearbetning i våra system i form av ett antal kontroller, filer skall krypteras mm. innan vi skickar iväg utbetalningsfiler till vår bank.

 

Så ser det inte ut att vara SvS fel att insättningar går snabbare än uttag utan det är mer bankens fel. En gissning kan vara att banken kan sköta utbetalningar från ditt konto till SvS direkt, då de vet att du är god för pengarna som finns på ditt bankkonto, medan banken vill ha garantier på att SvS är god för de pengar som ska sättas in på ditt konto hos banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man läser vad sajtreppen skrev till dig:

 

 

Insättning direkt på spelkontot gör du via din bankinloggning eller via ditt bankkort genom att du får ange ditt säkerhetsnummer vid överföring. För uttag av pengar däremot har inte bankerna erbjudit oss en lika säker lösning som går snabbt. Det krävs dels en del bearbetning i våra system i form av ett antal kontroller, filer skall krypteras mm. innan vi skickar iväg utbetalningsfiler till vår bank. Givetvis är vår ambition att korta ner denna tid i framtiden men inte på bekostnad av säkerheten.

 

Så ser det inte ut att vara SvS fel att insättningar går snabbare än uttag utan det är mer bankens fel. En gissning kan vara att banken kan sköta utbetalningar från ditt konto till SvS direkt, då de vet att du är god för pengarna som finns på ditt bankkonto, medan banken vill ha garantier på att SvS är god för de pengar som ska sättas in på ditt konto hos banken.

 

Part 1 (SvS) skyller alltså problemet på part 2 (banken), ja det är ju originellt.

 

Så här tycker jag det ska fungera:

 

1) Kunden gör ett uttag från sitt spelkonto

2) Svenska Spels bank skickar pengarna omedelbart

3) Kundens bank tar emot pengarna omedelbart

 

"en del bearbetning i våra system i form av ett antal kontroller, filer skall krypteras mm. innan vi skickar iväg utbetalningsfiler".

 

Detta borde inte ta mer än någon minut. Tar det längre än så borde Svenska Spel ta och uppgradera sina servrar.

 

För att förtydliga den löjligt långa väntetiden för uttag så läs och begrunda:

 

Onsdag 29 juni, 19.00 - Kunden gör ett uttag från sitt spelkonto.

Torsdag 30 juni 16.00 - Pengarna kommer in på kundens bankkonto.

 

21 timmar alltså.

 

Ovanstående är ett exempel. I verkligheten måste man göra uttaget från spelkontot senast vid midnatt dagen innan. Vilket innebär att tiden det tar från uttag till att pengarna trillar in på kontot ligger på minst 16 timmar och gör du uttaget strax efter midnatt så kommer det ta 28 timmar innan dina pengar har överförts. Är detta rimligt? Nej.

 

Och då har vi inte ens nämnt vad som händer om man gör ett uttag på en fredag. I dessa fall pratar vi om en maximal väntetid på 64 timmar! Hur någon kan tycka det är vettigt övergår mitt förstånd.

 

Input från Svenska Spels representant skulle verkligen uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mycket tydliga samband mellan spelmissbruk / spelberoende och den tid det tar för belöningen att manifesteras fysiskt. (jmfr teorin om instant gratification).

 

Svenska Spel har på ett tydligt sätt visat att man är beredd att ta ett ansvar för att stävja spelmissbruk och underlätta för de individer som ligger i riskzonen.

 

Jag tycker att det vore bra om Svenska Spel fortsatte på den inslagna vägen och såg till att tiden mellan vinst och möjligt uttag ökade. Detta skulle minska kopplingen mellan belöning och faktiskt ersättning samt bygga in ett enkelt skydd för de som trots allt har problem.

 

Mitt förslag är därför att man inför en buffert om 5 bankdagar så att man måste vänta minst en vecka på ett uttag.

 

Vidare tycker jag att man ska begränsa öppettiderna runt storhelger då det dricks mycket, te.x. runt midsommar och när många går på semester. Har svårt att se varför pokerrummet ska vara öppet mer än 10 timmar om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mycket tydliga samband mellan spelmissbruk / spelberoende och den tid det tar för belöningen att manifesteras fysiskt. (jmfr teorin om instant gratification).

 

Svenska Spel har på ett tydligt sätt visat att man är beredd att ta ett ansvar för att stävja spelmissbruk och underlätta för de individer som ligger i riskzonen.

 

Jag tycker att det vore bra om Svenska Spel fortsatte på den inslagna vägen och såg till att tiden mellan vinst och möjligt uttag ökade. Detta skulle minska kopplingen mellan belöning och faktiskt ersättning samt bygga in ett enkelt skydd för de som trots allt har problem.

 

Mitt förslag är därför att man inför en buffert om 5 bankdagar så att man måste vänta minst en vecka på ett uttag.

 

Vidare tycker jag att man ska begränsa öppettiderna runt storhelger då det dricks mycket, te.x. runt midsommar och när många går på semester. Har svårt att se varför pokerrummet ska vara öppet mer än 10 timmar om dagen.

 

Hatar du poker?

 

och framförallt, hatar du pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...