Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Betyder då det att man kan öppna ett konto som man stängt i det som beskrevs som "tilt-mode" genom att ta kontakt med kundtjänst?

 

Jag kan inte tolka det på annat sätt.

 

Det finns två olika sätt att spärra sig på Svenska Spel. Det ena sättet är att spärra sitt spelkonto helt. Har du spärrat spelkontot kan du sedan kontakta Svenska Spels kundservice får att få det upplåst.

 

Det andra sättet är att spärra sig från just Svenska Spels poker och då är reglerna hårdare. Om du har spärrat dig från pokern på en tid som är under ett år så måste du vänta tills tiden du valt att spärra dig har gått ut, sen öppnas ditt konto igen automatiskt. Exempelvis måste du vänta tre månader om du spärrat dig för tre månader. Har du däremot spärrat dig för i ett år måste du när året har gått själv kontakta Svenska Spels kundservice för att få ditt konto upplåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min HoldemManager-HUD funkar inte efter uppdateringen, HH:n kommer in i programmet men poppar inte upp på borden. Borden syns i tablemanagern också.

 

fungerar för mig och jag har inte uppdaterat idag. Så antagligen så är nya svs-mjukvaran ändå kompitabel med den senaste hem-updaten(jag tog hem en ny ganska nyligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två olika sätt att spärra sig på Svenska Spel. Det ena sättet är att spärra sitt spelkonto helt. Har du spärrat spelkontot kan du sedan kontakta Svenska Spels kundservice får att få det upplåst.

 

Det andra sättet är att spärra sig från just Svenska Spels poker och då är reglerna hårdare. Om du har spärrat dig från pokern på en tid som är under ett år så måste du vänta tills tiden du valt att spärra dig har gått ut, sen öppnas ditt konto igen automatiskt. Exempelvis måste du vänta tre månader om du spärrat dig för tre månader. Har du däremot spärrat dig för i ett år måste du när året har gått själv kontakta Svenska Spels kundservice för att få ditt konto upplåst.

 

 

Finns den här regeltolkningen om spelkortet kontra pokerkonto att läsa någonstans på svenska spels egen sajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två olika sätt att spärra sig på Svenska Spel. Det ena sättet är att spärra sitt spelkonto helt. Har du spärrat spelkontot kan du sedan kontakta Svenska Spels kundservice får att få det upplåst.

 

Det andra sättet är att spärra sig från just Svenska Spels poker och då är reglerna hårdare. Om du har spärrat dig från pokern på en tid som är under ett år så måste du vänta tills tiden du valt att spärra dig har gått ut, sen öppnas ditt konto igen automatiskt. Exempelvis måste du vänta tre månader om du spärrat dig för tre månader. Har du däremot spärrat dig för i ett år måste du när året har gått själv kontakta Svenska Spels kundservice för att få ditt konto upplåst.

 

Får man fråga vad anledningen till denna distinktion är? Poker är ett skicklighetsspel med inslag av slump där man kan i viss mån styra sin egen framgång; att skrapa trisslotter, spela blackjack etc det är alltid negativt förväntat värde.

 

Finns det lagstiftning, eller är det Svenska Spels egna reglementen som styr detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars er! Har texten försvunnit från de foldade korten och ersatts med bilder? Hoppas att ni klarar er genom denna kris.:oops:

 

Pokerspelare/grindare måste vara det mest konservativa släkte som finns, alltid samma gnäll vid uppdateringar och förändringar. Jag skulle inte vilja jobba med kundtjänst för att ge service till alla grinders därute... Titta bara på allt skit SVS-representanten får här på forumet.

Men lol, ska komma från rätt käft också. Det enda du gör på det här forumet är ju att gnälla och dryga.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är dock min farmor inte riktigt rullad för att shortstacka så pass höga nivåer att hon kan göra 2 miljoner på ett år.

 

Men my bad om du har rätt, shortstackspelarna på dessa nivåer gör dock inte i närheten av sådana pengar och för det tex Mjölkdrink gör krävs verkligen inte (hoppas jag) någon coachning.

 

Givetvis gör man inte sådana pengar när man kastar hundringar fram och tillbaka, men va fan? Poker för mig, för min vän och antagligen för dig går ju ut på att tjäna pengar. Så länge man håller sig till regelboken så är alla sätt som funkar bra. Jag tycker inte det är roligt när shortstacks förstör en tabledynamic som kan ha byggts upp men så länge jag har bra winrate mot dessa så bryr jag mig faktiskt inte ett skit om dom.

 

Hur länge tror du din kompis kommer kunna göra såna pengar efter att ha skrämt iväg motståndarna med uttråkning? Det börjar bli dax för din kompis att kliva upp på highstakesscenen och fundera på varför ingen highstakesspelare spelar shortstack. Ingen förnekar att det går att göra pengar på shortstacking, men det går att göra mer pengar på att köpa in fullt, vilket Phil Ivey bevisat. Och till på köpet har såna som Phil Ivey gjort poker populär och är säkert ansvarig för att många fiskar börjat spela istället för att skrämma iväg dem.

 

Hur många som spelar poker kan ens göra sådana pengar? Jag tror inte han bryr sig så mycket om hans taktik eller hans games dör ut, då han mer eller mindre håller på att avveckla pokern till förmån för annan verksamhet. Han har dessutom grävt ut en större del utav "kakan" än majoriteten av alla andra grinders.

Pokerspelare är egoistiska varelser och skiter givetvis fullständigt i om andra regs hatar att man dyker upp vid borden så länge en impopularitet övervägs av summan som går in i investeringar varje månad.

 

Löjligt att dra in Ivey i diskussionen oxå. Dra in alla andra som klivit upp och gulat istället. De lirarna skulle nog mer än gärna byta sits med en kille som faktiskt vinner betydande pengar.

 

Nåväl: Hoppas SVS lyssnar på er regulars och höjer min.inköpet då. Jag bryr mig inte nämnvärt, och inte min polare heller då det aldrig går några höga games med värde på SVS iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då så. Ni bryr er inte om var Svs lägger sin gräns för mininköp och vi vill att den höjs. Case closed.

 

Du tycker inte att de tiotusentals spelare som inte huserar i denna tråden skall ha något att säga till om. Vore ju riktigt sjukt om svenskaspel bara skulle lyssna på ett fåtal vinnande microspelare från PF. Sen verkar denna tråd mest bestå utav one-way communication ändå så inget lär hända än på ett bra tag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars, exempelvis, ändrade ju under våren så att alla "normala" bord är min 40-50 och max 100-250.

 

Som redan påpekats så är inte 20 BB min branschstandard längre. Full Tilt, Party och Ipoker m fl har 30-35 BB minst som standard.

 

Med "vi" menar jag de som propagerar för höjning av gräns för mininköp i den här tråden samt de spelare som spelar på andra ställen än svs, vilket gissningsvis motsvarar 95%+ (?) av världens nätpokerspelare. Sannolikt är denna procentsats representativ för spelarna på Svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.annons.se/statistik

 

Vilken lista går du efter? Jag skulle gärna se att det du säger är sant, men länken ovan säger en 15e plats och en 10e plats år 2009.

 

Det är inte 1924 längre. Man kan göra reklam på andra sätt än via annonser, vilket är vad din länk behandlar.

 

De är fyra om man räknar in sponsring (vilket var Svenska spels sätt att göra reklam när det var förbjudet med spelreklam).

 

SVT kanske är en OK källa?

 

http://svt.se/2.8403/1.128653/kampen_om_spelarna_030325

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni behöver inte mer än den obligatoriska högstadiematten och en liten gnutta sunt förnuft för att förstå varför vi ska bli av med shortstacks <40bb, så jag är osäker på om ni tjaffsar för tjaffsandets skull eftersom ni hatar "nitregs" som klagar eller om ni uppriktigt inte fattar den långsiktiga problematiken (som tyvärr inte behöver vara speciellt långsiktig i det här fallet).

 

Om ni menar allvar är det alltså inte bara SvS och marknaden som helhet som lider av myopi utan även spelarna. Historierna kan upprepa sig hur många gånger som helst, men det enda mänskligheten verkar lära sig av det är att mänskligheten är korkad. Bara jag som har svårt för att gömma mig bakom min egen idioti när något utvärderas i backspegeln?

 

Någon kommer bry sig om vart derivatan och andraderivatan tar vägen och skapa framtiden istället för att slå huvudet i den. SvS får gärna vara med där med tanke på förmågan att generera typiskt västerlänskt bortskämda fiskstim. Att ta bort shortstacks är inte ens en chansning, det är bortom alla tvivel rätt val. Ska det göras riktigt bra så ska det göras successivt, och ska man ha förmånen att kunna göra det successivt måste man börja nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era frågor.

 

Finns den här regeltolkningen om spelkortet kontra pokerkonto att läsa någonstans på svenska spels egen sajt?

 

Det finns inget dokument som beskriver skillnaden mellan att stänga av sig från svenskaspel.se respektive att endast stänga av sig från pokerklienten. Däremot står reglerna om avstängning från pokern både i pokerklienten och i regeldokumentet för poker.

 

Regler för att spärra sitt spelkonto hittar du i vår FAQ.

 

Anledningen till att det finns skillnader kan du läsa nedan. Jag ska diskutera med ansvariga på sajten och se om det är något vi behöver förtydliga i våra spelregelsdokument också.

 

Får man fråga vad anledningen till denna distinktion är? Poker är ett skicklighetsspel med inslag av slump där man kan i viss mån styra sin egen framgång; att skrapa trisslotter, spela blackjack etc det är alltid negativt förväntat värde.

 

Finns det lagstiftning, eller är det Svenska Spels egna reglementen som styr detta?

 

Som du vet bestämmer du själv hur lång din avstängning från vår pokerklient blir. Anledningen till varför du inte kan häva din egna uppsatta avstängningsperiod beror på att poker som spel är en produkt - som ur ett spelansvarsperspektiv - är mer problematisk än andra spel vi erbjuder, därav denna specialregel i pokerklienten. Ytterst handlar det alltså om vårt spelansvar och vår omtanke om våra kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni behöver inte mer än den obligatoriska högstadiematten och en liten gnutta sunt förnuft för att förstå varför vi ska bli av med shortstacks <40bb, så jag är osäker på om ni tjaffsar för tjaffsandets skull eftersom ni hatar "nitregs" som klagar eller om ni uppriktigt inte fattar den långsiktiga problematiken (som tyvärr inte behöver vara speciellt långsiktig i det här fallet).

 

Om ni menar allvar är det alltså inte bara SvS och marknaden som helhet som lider av myopi utan även spelarna. Historierna kan upprepa sig hur många gånger som helst, men det enda mänskligheten verkar lära sig av det är att mänskligheten är korkad. Bara jag som har svårt för att gömma mig bakom min egen idioti när något utvärderas i backspegeln?

 

Någon kommer bry sig om vart derivatan och andraderivatan tar vägen och skapa framtiden istället för att slå huvudet i den. SvS får gärna vara med där med tanke på förmågan att generera typiskt västerlänskt bortskämda fiskstim. Att ta bort shortstacks är inte ens en chansning, det är bortom alla tvivel rätt val. Ska det göras riktigt bra så ska det göras successivt, och ska man ha förmånen att kunna göra det successivt måste man börja nu.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte 1924 längre. Man kan göra reklam på andra sätt än via annonser, vilket är vad din länk behandlar.

 

De är fyra om man räknar in sponsring (vilket var Svenska spels sätt att göra reklam när det var förbjudet med spelreklam).

 

SVT kanske är en OK källa?

 

http://svt.se/2.8403/1.128653/kampen_om_spelarna_030325

 

Fint att du känner att du kan ha en arrogant ton när det du länkar till skrevs våren 2003 och du behandlar informationen som om det gällde idag. Grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon förmiddag släpps det första avsnittet av Pokerstudion från Las Vegas.

Vi kommer att släppa ett nytt avsnitt i pokerklienten varje dag under trettio dagar och programmet kommer att bjuda på intressanta intervjuer, reportage och mycket annat från Poker-VM i Las Vegas. Programledare under de första sex avsnitten kommer att vara Anna Halvarsson och sedan kommer Joakim Geigert att ta över.

 

Samtidigt under denna period kommer vi även köra turneringen VegasPoker och satelliterna har redan dragit igång. För mer information om Pokerstudion och VegasPoker besök svenskaspel.se/poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...