Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Nattens servicefönster på svenskaspel.se har blivit förlängt vilket gör att det för närvarande inte är möjligt att logga in i vår pokerklient.

 

Vi siktar på att klienten öppnar igen under förmiddagen och återkommer med information när vi vet mer.

 

Detta är inte ok för ett statligt bolag. Hur fan skulle det se ut om systembolaget körde sin månatliga inventering av lagersaldot en fredagskväll och inte öppnade upp butiken i tid på lördagen? Folk behöver sponken och folk behöver spel. Se i framtiden till att tillgodose våra behov under utlovade tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte ok för ett statligt bolag. Hur fan skulle det se ut om systembolaget körde sin månatliga inventering av lagersaldot en fredagskväll och inte öppnade upp butiken i tid på lördagen? Folk behöver sponken och folk behöver spel. Se i framtiden till att tillgodose våra behov under utlovade tider.

 

=)

 

...går hand i hand det där ...ingen action utan spriten så är ensa stängt kan det andra oxå va det imo !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens servicefönster på svenskaspel.se har blivit förlängt vilket gör att det för närvarande inte är möjligt att logga in i vår pokerklient.

 

Vi siktar på att klienten öppnar igen under förmiddagen och återkommer med information när vi vet mer.

 

Inte okej.

 

Nu skiter jag att gå till jobbet för att jag har helt plötsligt glömt att knyta skorna trots att jag är vaken och tränar just på att knyta skorna VARJE onsdag natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker bara sjunga med i klagokören.

 

För mig är det en gåta hur ni kan låta det ta en hel natt att uppdatera klienten. Det är ju inte direkt stora skillnader och ibland inga alls för kunden. När det väl rörs om i grytan så är det inte ingredienser som kunden har efterfrågat man inkluderar heller...

 

Förstår ni inte att det är uteblivna intäkter för eran del också? Varför ska lilla Svs behöva ligga nere långa stunder flera gånger i månaden medan stora sajter får det flytande? I teorin borde det vara tvärtom eftersom PS och stora klienter säkerligen utsätts för fler säkerhetstest etc.

 

 

Jag ensam, betalar för flera programmerares timlön dagligen i rake, omprioritera gärna investeringen av mina pengar.

 

Skärp er nu för fan. Börjar ledsna på den amatörmässiga standard ni håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerklienten fungerar nu som den ska igen. Tack för ert tålamod!

 

 

För mig är det en gåta hur ni kan låta det ta en hel natt att uppdatera klienten. Det är ju inte direkt stora skillnader och ibland inga alls för kunden. När det väl rörs om i grytan så är det inte ingredienser som kunden har efterfrågat man inkluderar heller...

 

Förstår ni inte att det är uteblivna intäkter för eran del också? Varför ska lilla Svs behöva ligga nere långa stunder flera gånger i månaden medan stora sajter får det flytande? I teorin borde det vara tvärtom eftersom PS och stora klienter säkerligen utsätts för fler säkerhetstest etc.

 

 

Jag ensam, betalar för flera programmerares timlön dagligen i rake, omprioritera gärna investeringen av mina pengar.

 

Skärp er nu för fan. Börjar ledsna på den amatörmässiga standard ni håller.

 

Vanligtvis har vi servicefönster en dag i veckan, natten mot onsdagar, och då under tre timmar mellan 03.00 och 06.00. Det är ett servicefönster som gäller för hela svenskaspel.se vilket innebär att det inte alltid gäller specifika uppdateringar för just pokerklienten. Men eftersom klienten är en del av svs.se så blir även den otillgänglig just på onsdagar mellan 03.00 och 06.00. I den mån det även finns uppdateringar som ska göras för pokerklienten så genomförs dessa på samma gång.

 

Anledningen till att nattens servicefönster förlängdes berodde dock på tekniska problem på hela sajten som uppstod efter nattens uppdateringar. Åter igen hade det inget specifikt att göra med just pokerklienten, men eftersom den som sagt är en del av svs.se påverkades den ändå av de tekniska problemen och blev otillgänglig.

 

Vår ambition är naturligtvis att alla våra tjänster ska fungera utan tekniska problem och i de fall strul uppstår åtgärdar vi så fort det bara är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Vanligtvis har vi servicefönster en dag i veckan, natten mot onsdagar, och då under tre timmar mellan 03.00 och 06.00. Det är ett servicefönster som gäller för hela svenskaspel.se vilket innebär att det inte alltid gäller specifika uppdateringar för just pokerklienten..............

 

 

Förstår fortfarande inte hur pokerdelen, som är en extern programvara som behövs laddas ner och installeras ska behöva drabbas av att Svenskaspel.se och bettning-delen ska uppdateras? Borde inte den kunna rulla parallellt? Känns väldigt otympligt att det skall behöva vara en allt eller inget-sits om du förstår vad jag menar.

 

Antagligen ligger svaret på denna frågan utanför dina befogenheter(?). Men vet du, eller har gissningar får du gärna svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår fortfarande inte hur pokerdelen, som är en extern programvara som behövs laddas ner och installeras ska behöva drabbas av att Svenskaspel.se och bettning-delen ska uppdateras? Borde inte den kunna rulla parallellt? Känns väldigt otympligt att det skall behöva vara en allt eller inget-sits om du förstår vad jag menar.

 

Antagligen ligger svaret på denna frågan utanför dina befogenheter(?). Men vet du, eller har gissningar får du gärna svara.

 

Jag förstår att det kan kännas ologiskt just eftersom det är en klient som inte är integrerad på sajten. Dock är klienten precis som våra övriga spel beroende av kopplingar mot kunduppgifterna i våra system för att fungera. Och det var precis systemet för att hämta upp kunduppgifter som strulade i förmiddags med resultat att alla tjänster som har någon koppling till att behöva hämta upp kunduppgifter liksom pokerklienten, forumet m.m. var tillfälligt ur bruk.

 

Under systemuppdateringarna varje onsdag uppdateras även kunddatabasen och därför måste vi stänga ner allt som har med kunduppgifter att göra just under de få timmarna.

 

Jag hoppas det bringade lite mer klarhet i varför det ser ut som det gör. Annars får du gärna fråga igen så ska jag försöka vidareutveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har andra avsnittet av Pokerstudion från Las Vegas släppts.

I andra avsnittet så intervjuas pokermagazines chefsredaktör Murat Sahan och sedan så får vi höra hur vår pokerexpert William Thorsons tankar går inför Wsop Main Event.

 

Hela avsnittet finns att se i pokerklienten.

 

Ni får gärna lämna kommentarer på vad som varit bra eller mindre bra om programmen hittills. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många som spelar poker kan ens göra sådana pengar? Jag tror inte han bryr sig så mycket om hans taktik eller hans games dör ut, då han mer eller mindre håller på att avveckla pokern till förmån för annan verksamhet.

 

Jasså, Phil Ivey ska sluta spela poker? Har du berättat det här för Phil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att nattens servicefönster förlängdes berodde dock på tekniska problem på hela sajten som uppstod efter nattens uppdateringar. Åter igen hade det inget specifikt att göra med just pokerklienten, men eftersom den som sagt är en del av svs.se påverkades den ändå av de tekniska problemen och blev otillgänglig.

 

Konstigt. För i ren frustration spela jag bort 1000:- på diverse trislotter och Bingo-spel (som bara ger makabra 40% tillbaka till spelarna) mellan 06.00 och några timmar framåt! Jag kunde även göra en Stryktipsrad och mecka med inställningar och dylikt. Allt verkade fungera förutom klienten.

 

Har även för mig att när jag ringde in så sa kundtjänst att det just var pokern det var strul med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir så jävla less. Det har hänt mig flera gånger att jag på rivern fått dra ut mina motspelares AA i potter för tiotusentals kronor. Det är synnerligen sjukt att jag ska få vinna på det här viset, tycker inte herr siterepresentant och ni andra spelare också det? Ska verkligen en hand som bara har 10% vinstchans kunna vinna, och dessutom flera gånger på raken? Var är rimligheten i det?

 

Ja då har jag gjort min plikt och anslutit mig till resten av klagokören så att vi tillsammans kan visa att vi inte accepterar hur det statliga monopolet sköter pokersiten som vi TVINGAS spela på. Sjukt är det att folk tillåts spela med vilket stackdjup de vill, att man bara vinner 70% av gångerna som 70%ig favorit, att siten har stängt 3 av veckans 168 h, att siten dessutom är nere flera timmar om året utöver schemalagda stängningar, att man bemödat sig att avsätta en person för att svara på kritiken på detta forum, ovavsett hur obefogad och illa framförd den är, och framförallt att jag och många andra försetts med ett bättre sätt än 7eleven att tjäna pengar på helt mot vår vilja. Att svenska spel dessutom tar en hel dag på sig att betala ut vinster och att de inte heller tar ens en liten valutaväxlingsavgift vid insättning eller uttag behöver jag väl knappast påskina vidrigheten i. Nä fy fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du gillar alltså svenska spel? :shock:

 

Tror inte han förstår ironi så bra :lol: bra skrivet, mycket onödigt gnäll.

 

Tycker svenska spel är fantastiskt med alla snabba uttag och avgiftsfritt. Har också efter ca 5 års spelade ADLRIG blivit utslängd från ett bord förutom då mitt egna internet har krånglat. Det som är dåligt är att det är sådant bök att ta sig in igen på bordet utan att tappa sin plats då det väl händer, samt att man borde ha någon form at disconnection-timebank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...