Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

btw : om ni nu ville "bredda" detta program, varför går det såhär sent på kvällarna ,eller är det bara tillfälligt ?

 

Precis! Det är väl ingen som sitter uppe och väntar på att se Dogge m.fl spela? Hela upplägget var tråkigt och riktigt synd att inte kvalspelaren Patrik vann.

 

men vafaan, han var ju minst lika kass.

 

Ok, det var väl inte världsklass, men han var garanterat bättre än kändisarna och dessutom har han spelat sig till en plats.

 

Joakim G, vad tyckte du om programmet och din ersättare? Om man får fråga... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

btw : om ni nu ville "bredda" detta program, varför går det såhär sent på kvällarna ,eller är det bara tillfälligt ?

 

Precis! Det är väl ingen som sitter uppe och väntar på att se Dogge m.fl spela? Hela upplägget var tråkigt och riktigt synd att inte kvalspelaren Patrik vann.

 

men vafaan, han var ju minst lika kass.

 

Ok, det var väl inte världsklass, men han var garanterat bättre än kändisarna och dessutom har han spelat sig till en plats.

 

Joakim G, vad tyckte du om programmet och din ersättare? Om man får fråga... :oops:

 

Tack för alla snälla ord.

 

Pokermiljonen kommer givetvis att leva vidare utan mig... Ingen är oersättlig. Det är ju själva spelet och vem som blir miljonär som är det väsentliga här...

 

Tråkigt bara med ett proffs/program och att Henriksson inte får vara med och försvara, men det finns ju anledningar till det, som jag dessutom respekterar.

 

Inget jag personligen gillar... men så är det och det går inte att ändra på.

 

MVH

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har suttit bänkad framför vartenda avsnitt av Pokermiljonen. Den här omgången är verkligen inte i närheten av de tidigare...

Det handlar inte ens om poker längre.

Joakim, det är jättesynd att de har bytt ut dig. Jag tycker du var väldigt bra som programledare. Den där Swartling säger juh bara vilka kort vi ser :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har suttit bänkad framför vartenda avsnitt av Pokermiljonen. Den här omgången är verkligen inte i närheten av de tidigare...

Det handlar inte ens om poker längre.

Joakim, det är jättesynd att de har bytt ut dig. Jag tycker du var väldigt bra som programledare. Den där Swartling säger juh bara vilka kort vi ser :shock:

Är du med i år igen Swedberg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det behövs mer fiskpoker på TV. Det här programmet har ju egentligen ett underbart upplägg. Swartling är perfekt och Dan "Glimmer" Glimne är outstanding med sina skickliga analyser. Det enda negativa är att det finns med ett proffs och det är ett proffs för mycket.

 

Nej men seriöst, ni inser väl att programmet blir intressant för en mer generell publik. Varför klaga över detta? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det behövs mer fiskpoker på TV. Det här programmet har ju egentligen ett underbart upplägg. Swartling är perfekt och Dan "Glimmer" Glimne är outstanding med sina skickliga analyser. Det enda negativa är att det finns med ett proffs och det är ett proffs för mycket.

 

Nej men seriöst, ni inser väl att programmet blir intressant för en mer generell publik. Varför klaga över detta? 8-)

 

I detta format skulle det inte sändas så sent på kvällen, jag föreslår att man klipper ner det ytterligare och lägger in det i tv4 morgon direkt efter ex "bananer i pyjamas"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att ta Swartling seriöst efter hans fiskspel förra säsongen. Glimne har jag inga som helst problem med. Jag har sagt det förrut och säger det igen, han är för pokern vad Björn Hellberg är för tennisen: En charmig kuf.

 

Sen saknar jag Jocke som fan, men hopppas att få se honom i annat poker relaterat material framöver.

 

Lite intresserad också vad Pekka tycker om den uppenbara kvalitessänkningen av programmet? Missförstå mig rätt, det tekniska har aldrig fungerat bättre, jag menar den speltekniska biten? Programledaren?

 

 

Förstår att du bara gör ett jobb som dina arbetsgivare/sponsorer tilldelar dig och att du inte kan såga din egen produktion, men nånstans måste det ju kännas lite trist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intresserad också vad Pekka tycker om den uppenbara kvalitessänkningen av programmet? Missförstå mig rätt, det tekniska har aldrig fungerat bättre, jag menar den speltekniska biten? Programledaren?

 

Förstår att du bara gör ett jobb som dina arbetsgivare/sponsorer tilldelar dig och att du inte kan såga din egen produktion, men nånstans måste det ju kännas lite trist?

Jag tycker det tekniska är väldigt mycket sämre än föregående säsonger. Bilden känns som den är av sämre kvalle, man får aldrig några chipcounts och introt till Dan Glimnes hörna eller vad det hette såg ju bara fruktansvärt B ut. Känns som att Pekka slutat bry sig så mycket om kvalitén, han verkade ju inte heller för glad med ledningens beslut att kicka Jocke och förändringen av spelupplägget, och sa att "jag producerar Pokermiljonen en säsong till sen får vi se hur det blir"... Om det inte är så så vet jag inte, men det var verkligen inte bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Sämsta programmet någonsin! Kommer resten av programmet fortsätta med att proffsen blir utdragen med triss mot en hålstege på rivern så försvinner den lilla pokern som där var då, och då är det nog inte så många som är intresserade över att kolla mer än medel Svensson.

 

Och Dogges fantastiska syn med Q-10 på bordet 8-A-8...8000 i potten ca, han 12,000. Tobbe ställer med nötkåken (check är väl att föredra?) och han hittar synen med Q hög! :lol:

 

Men tack till Glimne som lärde mej när det är delad pott...har alltid undrat det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Sämsta programmet någonsin! Kommer resten av programmet fortsätta med att proffsen blir utdragen med triss mot en hålstege på rivern så försvinner den lilla pokern som där var då, och då är det nog inte så många som är intresserade över att kolla mer än medel Svensson.

 

Och Dogges fantastiska syn med Q-10 på bordet 8-A-8...8000 i potten ca, han 12,000. Tobbe ställer med nötkåken (check är väl att föredra?) och han hittar synen med Q hög! :lol:

 

Men tack till Glimne som lärde mej när det är delad pott...har alltid undrat det :roll:

 

Såhär i efterhand spelar ju Tobbe magiskt. Vilket värde han får ut mot motståndarens hand! Dogge förstår ju att Tobbe heeelt klart lika gärna kan sitta på en J9 och bluffa nåt fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att ta Swartling seriöst efter hans fiskspel förra säsongen. Glimne har jag inga som helst problem med. Jag har sagt det förrut och säger det igen, han är för pokern vad Björn Hellberg är för tennisen: En charmig kuf.

 

Sen saknar jag Jocke som fan, men hopppas att få se honom i annat poker relaterat material framöver.

 

Lite intresserad också vad Pekka tycker om den uppenbara kvalitessänkningen av programmet? Missförstå mig rätt, det tekniska har aldrig fungerat bättre, jag menar den speltekniska biten? Programledaren?

 

 

Förstår att du bara gör ett jobb som dina arbetsgivare/sponsorer tilldelar dig och att du inte kan såga din egen produktion, men nånstans måste det ju kännas lite trist?

Jag förstår den massiva kritiken på forumen men som du säkert förstår tänker jag inte ge mig in i diskusioner angående antalet kändisar och programledarbyte.

 

Precis som någon skrev får jag ett uppdrag av min arbetsgivare och TV4 och utifrån det får jag göra så gott jag kan.

 

Som pokerspelare tycker jag precis som ni att nivån på spelet är alldeles för låg.

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som fattat detta tidigare? Miljonen har alltid varit ett kass program, jämför man det med "poker" som gick på femman ett tag med skickliga kommentatorer som både ger ris o ros och som kan analysera händerna medans de spelas är detta ljusår ifrån.

 

Själva upplägget med folk som inte kan poker och som ska försöka spela blir bara pajaskonster. Bättre med upplägget proffs vs proffs vs möjligen nån kvalspelare via nätet eller cosmopol. Och då ska det vara hyfsade inköp som kräver att de duktigare spelarna dyker upp och att det blir seriös poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Dogges fantastiska syn med Q-10 på bordet 8-A-8...8000 i potten ca, han 12,000. Tobbe ställer med nötkåken (check är väl att föredra?) och han hittar synen med Q hög!

Klart han hittade synen där han har ju setat ner i 2 h klart han blir seg i skallen. Fö så anser jag den här synen bekräfta mina åsikter om att Dogge är helt blåst, fast det är väl ett krav för att bli hip-hopare

 

Det här programet var det sämsta pokerprogram jag någonsin sett, kommer definitivt inte att se fler program, kanske finns det något värde i att fiskar ser det och tror att det är så man ska spela de kan ju va kul.

 

Ja jag vet lite påhop på hip-hopare men se det med lite ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte man skall hoppa på kändisarna som är med. De spelar efter sina egna förutsättningar och ställer gladerligen upp om det står 1 miljon på spel. Vem skulle inte göra det? :D Spelet blir ju därefter.

 

Den som ändrade formatet till det sämre skall dock ha lite skäll... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte som alla andra om programmet, men någon som vet hur lång varje blinds-nivå var? kändes som dom var otroligt korta.

 

 

20 min...

 

Kan också hålla med om att programet försämrats nå fruktansvärt, men det var iaf riktigt roligt att va där och lira :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att det inte var bra spelat av proffset! Även om man är proffs så kan man bli utdragen med ett triss på floppen då man spelar blekt och bara synar hela vägen ner till rivern. Han borde helt klart ha reraisat Dogge redan efter turn. Det var ju Dogge som betade hela vägen. Hade helt klart varit värre om det varit tvärtom och Dogge synat sig hela vägen till stegen. Jag tycker proffset får skylla sig själv att han torskar potten då han inte satte emot utan bara synar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O herre jävlar vad besviken jag blev jag jag såg det första avsnittet igår! Det fanns absolut ingenting som är värt att påpeka som förbättring från de föregående säsongerna.

 

Peter Swartling kan ju gå tillbaka till Idol istället för att sitta och kommentara poker. "-Q3off" "-A4off" "JQoff", "54off" etc. Det verkar som om han känner sig mer kunnig genom att tillämpa pokerlingo flera gånger om...

Joakim Geighert saknar jag som fan.

 

Spelet? Herregud, herregud, herregud! Det enda positiva med det är väl att alla nybörjare lär sig poker genom detta och kommer så småningom att utgöra nätets fisk. Annars så håller väl ztv's Celeberty Poker Showdown högre klass än detta...

 

Med färre proffs blir det sämre spel och mer cirkuspoker än texas hold'em. Synen med Q10 av Dogge fick mig att sätta kaffet i halsen...

 

Jag är grymt besviken! Kommer inte se ett avsnitt i fortsättningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad fan är detta? Från att ha varit ett riktigt hyggligt program har det blivit rena amatörmässiga skiten. Vad är det frågan om? Vilka icke-pokerspelare skulle bli mer attraherade av det nya formatet? Äh, jag stänger av, det här är ju helt ointressant. Orkar inte ge någon konstruktiv kritik nu, är bara trött och lite tjurig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...