Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför kan de inte ens säga rätt? Sista handen säger Dan att "det enda som kan rädda honom är en trea eller nia" då saken var att det var en trea och en åtta (åtta för stege) då en 9a hade gett den andre killen en stege.

 

Sådana misstag är ju oacceptabla. Vad fan skall någon veta hur man flyttar blinds för när resten av spelet inte spelar någon roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dogge synar allin med vad var det Q-10 med ett bord på 8-8-A och motståndaren har AA.

 

kommenatren efteråt typ "jag orkade ej koncentrera mig".

 

 

 

tyckte första säsongen av Pokermiljonen var väldigt bra. 2 proffs och 2 kvalspelare per omgång resulterade i underhållande poker om än ej WPT-klass.

 

speciellt semifinalerna och framåt var dte ju bara proffs.

 

 

nu 'är det ju ett helt meningslöst program verkligen riktat åt folk som är helt gröna på poker.

 

 

tyckte för övrigt Geigert och Glimne var ett bra par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nästan en skymf mot alla pokerspelare i sverige att sända såna här pajaserier på TV. Förra säsongen njöt jag verkligen av, nu satt jag o vred på mig i soffan och frågade mig själv varför man producerar sånt här, vart finns självkritiken?

 

Det är ju inte poker som spelas ens! Det är cirkus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade första avsnittet men såg det andra igår. Riktigt genom uselt måste jag säga, någon miss i arrangemanget eller var alla bara vääldigt passiva så att mörkarna steg i taket direkt? Det blev ju därmed inget spel överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag tyckte Swartling var bättre i andra avsnittet så var ju allt annat rent pinsamt:

 

* Glimnes tokhörna. Tog ju upp hur mycket tid som helst av programmet. Den kanske är "viktig" för nybörjare men vad tusan, orka med 50 olika exempel på hur man flyttar blindarna?

* Själva spelet. Med bara ett proffs och 5 tomtar blir du ju all in syn med Q hög som i första avsnittet eller varför inte tomtesynen med AK på bordet J J 10 7 9 (AK killen såg dessutom uppriktigt chockad när han förlorade potten). Jag kan fatta varför proffsen åker ut först av alla, dom orkar väl helt enkelt inte sitta med när dom andra spelar som ett gäng lodare.

* Swartling är fortfarande inte alls lika bra som Geigert.

 

Nä, årets Pokermiljonen är en katastrof. Ta bort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...detta var ju inte alls bra.

 

Stängde av TVn efter 15 min och trodde jag hade tröttnat på poker.

Lyckligtvis var det programmet som var kass och inte mitt pokerintresse.

Det är stort när man stänger av TV:n och lyssnar på "Aptit" på P1 istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar skumt att personerna bakom programmet inte alls lyssnat på pokerspelarna och inte alls tagit åt sig av kritiken från förra säsongen. Tvärt om har man försämrat programmet så till den milda grad att man nu inte ens orkar genomlida det, starkt jobbat måste jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar skumt att personerna bakom programmet inte alls lyssnat på pokerspelarna och inte alls tagit åt sig av kritiken från förra säsongen. Tvärt om har man försämrat programmet så till den milda grad att man nu inte ens orkar genomlida det, starkt jobbat måste jag säga...

 

Jag tror inte att det är så skumt egentligen. Ofta, inte alltid, vet producenter mm vad de ska göra för att nå dit de vill. De vill ha bredd på programmet och locka fler tittare än enbart riktigt inbitna pokerspelare. Exakt samma diskusison har ju förts gällande travet i alla år. Travfolket skriker, travtidningarna spyr galla och hästarna skiter på sig av allt trams i rutan, men tittarna strömmar till och producenterna når de nya målgrupperna som de suktar efter.

 

Inte sagt att det kommer att lyckas denna gång. Men det är ju inte så svårt att se vad de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan Glimne vilken tomte. Räkna outs kan han uppenbarligen inte och de enda oddsen han tycks kunna ge är de typiska slantsinglingarna. Men det som stör mig mest är att det bara är hans analyser av spelet som är det korrekta, TAG med mycket slowplay verkar vara melodin. Undrar hur han förklarar Gus Hansens (eller någon av alla andra proffs med LAG spelstil) framgångar, kan det vara tur möjligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds 3000/6000 tre spelare kvar

 

Knappen har 29600 tittar ner på AJ och Glimne säger ja det ska han höja med, Knappen säger då All in och det svarar Glimne med ett ojojoj det var inte dåligt det var en rejäl höjning!!!

 

Undra vad Glimne tycker han ska höja med på dessa blinds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bredda programet, locka fler tittare det är ju fina argument men då kan man ju inte sända programet mitt i natten. Det är väl inte fändisfluktarna som sitter och kollar på poker halv tolv mitt i veckan eller? Så min fråga är hur har de tänkt när de gjort programet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swartling verkar inte riktigt trivas i sin roll och är väldigt tyst.Känns som han vill vara någon annan stans,helt förklarligt med tanke på alla clowner som är med.

 

Treutiger var tydligen coachad av Westerlund innan tävlingen och det märkets.Han använde sina solglasögon på samma sätt.

 

Glime missade ett stegdrag i AQ10 flop när motspelaren hade K.Oj då han har visst en stechans också lät han förvånad när Swartling påpekade det.Dessutom missade han i sista potten när spelaren gick all in med 9 3 att en nia skulle ge motspelaren en stege.Glimne sa :nu kan bara en nia eller trea hjälpa honom.

 

Känns skönt att man inte är med på det här spektaklet.Man skulle skämmas ihjäl att synas på tv med dessa tomtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker treutiger såg ut som en exakt kopia av luske ;)

skapligt tråkigt program igår, blindsen va ju typ 10% av det chipleadern hade när det va 3 pers kvar eller nåt? :P

tycker förövrigt att svartling är gansak så bra.. kanske iofs inte är så svårt att framstå som det bredvid glimne? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att man blir grymt besviken. en annan jäkligt tveksam sak är klippningen, dvs hur väl man kan följa med i vad som händer. det tydligaste exemplet var ju igår när en av kvalspelarna förlorat en all-in och låg på kanske 1,2 gånger bb eller nåt sånt. sedan säger de

 

"och... nu flyttar vi fram, det har varit passivt spel"

 

så går en av kändisarna all-in. och då TÄCKER kvalspelaren helt plötsligt killen som för tre sekunder sedan praktiskt taget var utslagen. det kommenteras efter att synen är gjord med

 

"eeeh, och nu har alltså xx kämpat sig tillbaka så att han täcker xx".

 

en av de viktigaste aspekterna av att följa ett pokerparti måste ju anses vara möjligheten att hålla någorlunda vettig koll på om inte de exakta stackarna, så åtminstone vem som ligger före vem. det vore ganska lustigt att i ett sammandrag från champions league-finalen mellan arsenal och barcelona först visa ronaldinhos 1-0-mål i den 13:e minuten, och sedan visa barcelonas andra mål i den 85:e, och under tiden repriserna rullar säga

 

"eeh, och innan eto´o sätter det här skottet så har alltså arsenal gjort fem mål..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi, jag var xx och tripplade handen efter jag tryckt med 37o , hade nog ungefär en big blind kvar.

 

Slängde in markerna med frasen "pottodds", hade i princip gått allin med vilken hand jag än fick med så många syn framför, aldrig fel o se AA där dock för en säker trippling :)

 

Sen snodde jag friskt upp min stack till 30k. Kändes som det hade kvittat och ha med 73o-handen om man ändå inte ska visa/säga att jag tar mig tillbaka.

 

Fanns bra mkt intressantare händer att visa isåfall, hade en KK som fick en tveksam syn bakom av han som vann. Visste att han hade AJ efter att han hade lagt sin hand på en låg flopp, en hand han borde tryckt med då jag snodde riktigt friskt och kunde likaväl haft 53o där som KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt resonemanget hos folk! när de kom ut att Joachim Geigert va kickad så ville alla bli av me honom, nu när swartling har ersatt honom vill alla ha honom tillbaks? själv tycker ja inte att programmet är sig likt, geigert 4-ever!

 

sen har ju programet tappat mycket pga "celebrity poker showdown" stilen som dom vill köra på! glimne å swartling funkar inte ihop! men jag är fortfarande stort fan av Dan Glimne, vilket jag är väldigt ensam om här på forumet, för han e ju såååå himla mycke sämre än alla på forumet :P yeah right!

 

kul att någon forumprofil var med i programmet! dock fick vi inte se dig spela så många händer, dom klippte ju bort allt mellan 100/200-1000/2000 nivåerna i princip!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt resonemanget hos folk! när de kom ut att Joachim Geigert va kickad så ville alla bli av me honom, nu när swartling har ersatt honom vill alla ha honom tillbaks? själv tycker ja inte att programmet är sig likt, geigert 4-ever!

 

sen har ju programet tappat mycket pga "celebrity poker showdown" stilen som dom vill köra på! glimne å swartling funkar inte ihop! men jag är fortfarande stort fan av Dan Glimne, vilket jag är väldigt ensam om här på forumet, för han e ju såååå himla mycke sämre än alla på forumet :P yeah right!

 

kul att någon forumprofil var med i programmet! dock fick vi inte se dig spela så många händer, dom klippte ju bort allt mellan 100/200-1000/2000 nivåerna i princip!

 

 

De flesta här tyckte väl om Geigert även innan han slutade. Det var många som tyckte det var tråkigt att han slutade iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag är fortfarande stort fan av Dan Glimne, vilket jag är väldigt ensam om här på forumet, för han e ju såååå himla mycke sämre än alla på forumet :P yeah right!

Skillnaden mellan Glimne och vi forumtomtar är att Glimne skrivit en pokerhandbok och tituleras pokerexpert. Är det då särskillt konstigt att det ställs lite högra krav på honom?

 

Varje ny mening startar med STOR bokstav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sådär nöjd med kommentaren från vinnaren i en pott där han hade 99 som träffa kåken på rivern mot skådespelarens AK.

 

När nian kommer på rivern så börjar han rycka i kroppen och säger: "har du en J?" (floppen gav två J) - o sen betar han ut ett uppenbart värdebet.

 

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...