Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

Det är inte lätt att vara pokerexpert och analysera massa tomtars spel.

 

Så många otroligt dåligt spelade händer så man bara ville sjunka genom jorden. Som Görans river syn med AK och den andra killens all in heads up med 93o med en stack som var marginellt större än Görans stack. När sedan killen träffar turn med sin 3a fick jag nog.

 

Glimne känns naturlig medans Swartling inte gör det. Men framförallt har Pokermiljonen blivit sämre denna säsong för att färre pokerproffs är med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Missade programmet, såg sista handen (93o vs Q8o) där Glimne fällde kommentarerna "ett proffs hade nog lagt sig vid det här läget, eller vad säger du Peter?" och "han har ju överläget, men inte med mycket ... ja, 65 / 35". Tur att jag var trött redan innan, för det där gjorde mig inte särskilt mycket piggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att man blir grymt besviken. en annan jäkligt tveksam sak är klippningen, dvs hur väl man kan följa med i vad som händer. det tydligaste exemplet var ju igår när en av kvalspelarna förlorat en all-in och låg på kanske 1,2 gånger bb eller nåt sånt. sedan säger de

 

"och... nu flyttar vi fram, det har varit passivt spel"

 

så går en av kändisarna all-in. och då TÄCKER kvalspelaren helt plötsligt killen som för tre sekunder sedan praktiskt taget var utslagen. det kommenteras efter att synen är gjord med

 

"eeeh, och nu har alltså xx kämpat sig tillbaka så att han täcker xx".

 

en av de viktigaste aspekterna av att följa ett pokerparti måste ju anses vara möjligheten att hålla någorlunda vettig koll på om inte de exakta stackarna, så åtminstone vem som ligger före vem. det vore ganska lustigt att i ett sammandrag från champions league-finalen mellan arsenal och barcelona först visa ronaldinhos 1-0-mål i den 13:e minuten, och sedan visa barcelonas andra mål i den 85:e, och under tiden repriserna rullar säga

 

"eeh, och innan eto´o sätter det här skottet så har alltså arsenal gjort fem mål..."

 

Alltså, det är ju inte direkt någon nyhet att dom klipper sina program som ett gäng pajaser. Störde mig något enormt på det redan första och andra säsongen, och till slut fick jag nog.

 

Man kan inte för fem öre hänga med hur det går, snart kommer de börja klippa bort när spelare blir utslagna också. Och i vissa fall när dom visar något, kan det vara en helt ointressant hand. Stör mig lika mycket på pokermiljonen som på bet24 pokerskämtet som går på ztv.

 

De kanske borde nöja sig med att få med en bild i tidningen på vinnaren, för snart kommer man väl ändå inte få veta så mycket mer om turneringen än just vem som vann så som de klipper sönder det.

 

Och förstår inte de som klagar på Glimne, han är ju den enda som gör att det går att titta på, eller ska vi säga lyssna på, för han är ju bara skrattretande dålig, vilket får en att garva gång på gång under ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här man kräks över Peter Swartling? Sämre programledare får man ju leta efter med ljus och lykta.. Stakar sig fram, beter sig nervöst och oproffsigt. Nä huga.. ryser av blotta åsynen av hans nuna på skärmen. Ligger i klass med Carolina Gynnings malplacering på racingbanan intervjuandes racerförare... Varför lixom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här man kräks över Peter Swartling? Sämre programledare får man ju leta efter med ljus och lykta.. Stakar sig fram, beter sig nervöst och oproffsigt. Nä huga.. ryser av blotta åsynen av hans nuna på skärmen. Ligger i klass med Carolina Gynnings malplacering på racingbanan intervjuandes racerförare... Varför lixom?

Då är vi två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, vad har hänt med pokermiljonen, det är ju numera sämre än Bet24 Pokerking och det säjer ju inte lite. Swartling är en katastrof och platsar inte ens för pansionärs TV, Glimne är lika usel som vanligt och de flesta spelarna är totalt värdelösa. Vem fan vill se 3-4 idioter per program som inte ens kan spela?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En av spelarna i kvällens program bjuds på en pokerchock som nästan får pokerexperten Dan Glimne att tappa fattningen:

- Det är den oturligaste start jag sett i Pokermiljonen."

 

Vad händer då tro?

Fyrtal mot fyrtal?

Straight Flush mot högre Straight Flush?

 

Nu blev jag nyfiken att kolla , trots att programmet egentligen suger.

 

Men nätkvalarna är från Kumla och Örebro så det kan vara kul att se ändå (om man själv bor där).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade "Glimnes chock". Hade den nåt att göra med en kåk, tyckte jag mig höra?

 

Wiklund bettade flop (AAx) och synade raise och turnbet med pp77. Klonkade 7 på river och slog ut AAA första handen. Sjukt dåligt muppspel med idiotisk klonkarröta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Wiklund och Kjell tävlar om platsen som sämsta spelare. Men Kjell har ju uppenbarligen ingen aning om vad han håller på med. Senaste handen, där han checkade ner topparet hela vägen, vad höll han på med? Trodde han att han var slagen fast den andra inte betade på någon gata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...