Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä men är väl inte så konstigt om kändisarna spelar dåligt egentligen. De spelar väl ungefär så som alla gör i början, fiskigt och passivt. Är ju inte dem man ska hacka på. Däremot är ju hela idén med att ha en extra kändis där åt helvete. Hoppas produktionsbolaget tar till sej av kritiken inför en ev. säsong 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta avsnitt måste gå till historien som det med sämst spel. (och det säger inte lite det!)

Det var ju så dåligt så det blev underhållande. :lol:

T om "proffset" spelade ju riktigt uselt de händer man fick se.

Synd att inte kvaltjejen vann, hon verkade ha koll och var värd att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt illa är det enda jag kan säga. Nej jag kan säga mera, måste säga mera. Swartling pratar som han skulle gå på något ohälsosamt, ibland mumlar han fram ordena så man knappt hör. Och spelarna sen.....det är inte roligt att se amatörer som fått spelet texas holdem förklarar för sig 1h innan start, det kan bara bli riktigt riktigt illa. Besvikelsen är stor :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför gubbarna på TV4 envisas om att ha fler kändisar som lirar, kändisar som inte fattar när man ska höja eller lägga sig. Jag kollade på hela förra säsongen, mest för att det var intressant och lärorikt att se proffsen spela. Men va*an ska man kolla på denna säsong, dogge doggelito och Kjelle när de synar en all-in efter river med high card J ? Klart alla amatörer hellre ser proffs som kan lira fin poker än sopiga kändisar som är kassa lirare.

 

TV4 blir bara sämre o sämre.......o sämre

...

....

.....o sämre :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesper och Maya spelade väl ok iaf. Fast det räckte inte för att få programmet på fötterna. Inget avsnitt av PM som har imponerat än så länge denna säsongen.

 

I övrigt så tycker jag att Glimes frågehörna är en klar förbättring från föregående säsonger. Det är grejer som många inte har bra koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att den rundnätta killen som (i sb eller bb...) synade med QJo efter raise och reraise är proffs...?

 

Mjo, var ju oxå en del andra händer som han spelade skumt.

 

Så sant, bara för att man försöker lira loose finns det väl ingen anledning att syna en All-in med J10s tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att den rundnätta killen som (i sb eller bb...) synade med QJo efter raise och reraise är proffs...?

 

Tror att han i alla händer skulle sätta dem på plats med sina höjningar.

Absolut inget bra spel mot nybörjare som aldrig släpper par

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att den rundnätta killen som (i sb eller bb...) synade med QJo efter raise och reraise är proffs...?

 

Mjo, var ju oxå en del andra händer som han spelade skumt.

 

Så sant, bara för att man försöker lira loose finns det väl ingen anledning att syna en All-in med J10s tex.

 

Nej, det känns ju som man inte förstått riktigt vad det innebär att vara loose om man gör så med de förutsättningar som fanns. Sjukt dåligt spelat om det inte varit en autosyn pga potoddsen vilket det ju naturligtvis inte var i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör nog en Swartling för att summera senaste avsnittet av Pokermiljonen; lägger huvudet på sne i en sisådär 3 minuter, byter sida därefter för att undvika nackspärren, ser sådär oberörd ut som bara Peter Swartling kan göra och får ur mig ett tveksamt "mjaaaa ..."

 

TV4:s nöjeschef Margaretha Zachrisson måste ha toppat någon lista över hur många kändisar en chef kan ha med i sina program under ett år. Har hon otur blir hon slagen av Sen kväll med Luuk. En skamlig trend som vi inte bara återser i Pokermiljonen, utan i stort sett varenda nöjesprogram: Rampfeber, Let's Dance och såklart Kändis: Direkt. De startar sektioner på sin webbplats om mode och, såklart, kändisar. Det verkar gå hem i de större tävlingarna av någon underlig anledning - jag antar att det har med fredagsunderhållningen, som det så vackert ska kallas. Men Pokermiljonen är ingen fredagsunderhållning, det borde TV4 ha tagit lärdom av från exempelvis programmet Celebrity Poker Showdown. Jag har tittat på CPS en endaste gång i mitt liv. Jag kommer inte att se ett avsnitt till, såvida jag inte blir mutad med femsiffrigt belopp. Inser inte TV4 väldigt snart vilket stort misstag de begår, kommer deras tittarsiffror dra ner Pokermiljonen i graven och det har de endast de själva att skylla.

 

Det är inte mycket som är värt ett betygspoäng denna säsong. Alla snackar om hur många kändisar det är med och att de är för många. Jag kan inte mer än hålla med, de är inte underhållning, särskilt inte för de som verkligen spelar poker.

Inte heller var Peter Swartling någon bra ersättare. Blasé och bara allmänt "out". Han borde hålla sig till ett program, på sin höjd (Idol).

Dessutom har editeringen och produceringen av programmet blivit värre. Jag har aldrig varit positiv till Pokermiljonens grafik, men när teamet bakom klipper hej vilt och hoppar alldeles för stora steg blir jag inte direkt gladare.

 

Hans Wiklund deltog i senaste programmet och för första gången på länge förstod jag verkligen vad Dan Glimne hade att säga och att han hade rätt i det: "Han spelade som en idiot". Dock känner man sig lite av en idiot som över huvud taget kollar klart på programmet ... antagligen för att jag vill se kändisarna åka ut, så att den lilla poker som kanske finns kvar kan få utövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska börja kolla på programmet nu när Geigert har försvunnit orka med en sån TV personlighet. Swartling är perfekt för det här programmet!

 

Vad är det du inte orkar med?

 

Förklara dig gärna närmare, jag gillar att få kritik om den är berättigad.

 

Programmet skall ju bara levereras ;-)

 

MVH

 

Joakim

 

Känns bara dumt att du ska ta åt dig av negativ kritik. DU gjorde ett bra jobb!

 

Håller nog med.

Var inte Jockes största fan men ser man på resultatet med swartling, så är jocke ljusår före.

 

Vet inte vad TV4 tänkte på , åt måste ju ha gått snett.

Trodde swartling skulle tuffa på i tuffaste Ken stil och idiotförklara folk som spelar galet.

 

Iom att det är en mix av folk som spelar(proffs, kändisar o svenssons) för att locka till sig en bredpublik så tycker man väl att tv4 kunde på nåt sätt se till att det blir lite utbildning av det hela.

 

Nordic poker challange, känns oxå som tomtar, men de kan verkligen se ett dåligt spel och göra tittarna uppmärksamma på det oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen med att få massa kändisar med är att "alla" vill se kändisar, och att se Dogge slå ut ett proffs med insidestegen. och Hans Wiklund som aldrig spelat förut kommer 2:a. Till och med 2-barnsmorsan, 50+, talar med väninnorna om det på jobbet och T-banan. klart att man vinner mark på det. och Unibet, är de intresserade av att de som kan spela ska tycka det är intressant? De vill väl locka nya spelare till sin sida, och om 50+ fruar intresserar sig+tycker det är ok att mannen spelar...

 

brukar titta och garva, vill man se poker är det väl bäst att ladda hem Hi-stakes.... Några andra program som rekomenderas?

 

Ps. Om det nu ska vara så jävla många kändisar och så få Proffs, varför inte göra som för proffsen, låt kändisarna kvala....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att den rundnätta killen som (i sb eller bb...) synade med QJo efter raise och reraise är proffs...?

 

blindar 1000-2000

raise till 7000 från Wiklund SYN från Kjell på knappen, micke i BB syna 5000 till in i en pott på 17000. Inget jag skulle rekommendera ur position men man ska också veta att de andra spelat extremt passivt och Micke kunnat plocka hem ett gäng potter både pre och post flop ganska enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...