Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

Tänkte det var dax att dra igång en sån här tråd då det närmar sig kvaltävlingar för proffsen i Pokermiljonen säsong 3..

 

Har hört ryktesvägen att nån som är med och håller i vilka som ska få vara med av proffsen har gått mer på att ta med kompisar utan varken trackrecord eller nån form av media värde än duktiga pokerproffs? Hemskt om det är sant!

 

Nån som vet mer? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har hört från säker källa ;) att det bara ska vara mycket fler proffs nästa omgång.

 

Proffsen skall ha en egen tävling typ en satellit. Sen kommer de bästa att vara med och spela "huvud tävlingen".

 

Men bara ett rykte.

 

Dock kommer det endast att vara ett proffs per "riktig" omgång.

 

Fler kändisar, midre proffs i huvudturneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört från säker källa ;) att det bara ska vara mycket fler proffs nästa omgång.

 

Proffsen skall ha en egen tävling typ en satellit. Sen kommer de bästa att vara med och spela "huvud tävlingen".

 

Men bara ett rykte.

 

Dock kommer det endast att vara ett proffs per "riktig" omgång.

 

Fler kändisar, midre proffs i huvudturneringen.

 

Torde vara mer EV+ att spela i år i så fall för både proffs och kvalspelare? Någon som vet om de har samma upplägg i år med lucky loosers och sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört från säker källa ;) att det bara ska vara mycket fler proffs nästa omgång.

 

Proffsen skall ha en egen tävling typ en satellit. Sen kommer de bästa att vara med och spela "huvud tävlingen".

 

Men bara ett rykte.

 

Efter att ha samtalat med initierad källa på Cosmopol i tisdags fattade jag det så här:

Proffsen träffas för att lira om "proffsplatserna" i turneringen. De som går vidare får sedan välja heat efter placering i kvalet. Typ hellre välja heatet med Ulf Elfving än Peter Swartling ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo.. Kvaltävlingen är den 4:e Mars. Max 45 spelare som spelar en 10K tävling där de 6 platserna är added från pokermiljonen.

Alla prispengar går tillbaka i denna tävling.

 

De 6 kvaltävlingarna är färdig-"lottade" och proffsen får välja i turordning sitt kval de ska spela.

 

Final spelas med de 6 vinnarna som i första säsongen, alltså inga lucky loosers final osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur de tänkt.

 

Tror de verkligen att en tävling med 45 av sveriges bästa pokerspelare lockar? Dessutom med långsam struktur.

 

De jag pratat med är mycket tveksamma att delta. Många hade föredragit ett lotteri.

 

Undrar vilken konsult som bidragit till detta?

 

Vad är det för fel på en turnering med många proffs och långsam struktur? Det är ju det roligaste att titta på, blir inte en massa all-ins efter 15 spelade händer.

 

Fast nu är det ju iof tvärtom om jag förståt allt rätt.

 

ps.

Kanske missade din ironi?

ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur de tänkt.

 

Tror de verkligen att en tävling med 45 av sveriges bästa pokerspelare lockar? Dessutom med långsam struktur.

 

De jag pratat med är mycket tveksamma att delta. Många hade föredragit ett lotteri.

 

Undrar vilken konsult som bidragit till detta?

 

Vad är det för fel på en turnering med många proffs och långsam struktur? Det är ju det roligaste att titta på, blir inte en massa all-ins efter 15 spelade händer.

 

Fast nu är det ju iof tvärtom om jag förståt allt rätt.

 

ps.

Kanske missade din ironi?

ds

Tror snarare han menar att det inte precis är något värde i turneringen. 45 proffs spelar om 6 platser (ifall det nu skall vara 1 proffs per program i 6 program..). Och ifall sen denna turnering spelas utanför Sverige så tror jag inte alla orkar ödsla tid på detta... men vad vet jag..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Dom säger ju varför i intervjun.... Swartling är mer kännd och dom vill locka en bredare publik. Kan bli bra med honom tror jag. Geigert var inte dålig men såååå bra var han inte heller tycker jag.

 

Men Geigert kan ju i varje fall spela poker (han placerade sig väll på en 17 plats i EPT Barcelona sist om jag inte minns fel). Swartling kan väll i och för sig också spela hyffsat, men jag klarar inte av mannens uppsyn och attityd! Klanka ner så hårt på människor som han gör är bara onödigt i min mening. Och med den klass pokermiljonen håller kommer de nog att trycka hårt på detta (poker verkar komma i andra hand i detta program...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...