Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså upplys mig nu, hur kan Mikael Norinder kallas för proffs när han spelar som han gör mot det motståndet? Jag tror att t.o.m. jag hade förstått att Kjell Bergqvist kan syna ner en med vilken hand som helst.

 

Tyvärr var det här det sämsta avsnittet av Pokermiljonen som jag sett. Det blir sjukt oberäknerligt när så många är så pass gröna i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen förstår jag är dåligt...kändisar som första gången spelar... Men kan någon förklara för mig Nordic Poker King??? Var kommer dem spelarna ifrån? Har dem verkligen lyckats kvala in på nåt sätt? De är ju sjukt dåliga. Till och med kommentatorerna sitter och hånar dem ett helt program igenom... rätt så uppseendeväckande också med tanke på att programmet är sponsrat. Tycker i och för sig de gör det enda rätta eftersom det är sjuuuukt dåligt. Nån som vet nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var sista gången jag någonsin tittar på pokermiljonen.

 

Kan någon maila denna tråd till Tv4?

 

Jag har formulerat (inte skickat ännu) ett brev som ser ut så här:

 

-----------------------------

Hej!

 

Tänkte att det vore bra med lite feedback på Ert program Pokermiljonen. Som Ni känner till har fler och fler svenskar blivit intresserade av poker. Många av de som fått det som hobby eller rent av spelar professionellt brukar besöka sajten Pokerforum. nu.

 

Självfallet diskuteras även TV-program om poker där. Här är forumtråden som handlar om den nya säsongen av pokermiljonen:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=23325&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Som Ni ser är det en ganska lång tråd och jag har förståelse för att Ni kanske inte bryr dig om att läsa hela. Sammanfattningsvis är nästan alla mycket missnöjda med produktionen.

 

Många klagar på programledarna (både hur de är som programledare och deras kompetens inom poker).

 

De flesta tycker att själva spelet (hur väl spelarna spelar) är under all kritik (vilket ofta tar sig uttryck i att de nämner någon enskild händelse under programmet som de ansett vara särskilt usel). Anledningen till det dåliga spelet kan antagligen vara att man tagit in kändisar som inte har någon aning om hur man spelar bra poker. Somliga jämför med den amerikanska motsvarigheten Celebrity Poker Showdown och tycker att Pokermiljonen är t o m sämre än det (och det är ett riktigt lågt betyg).

 

Vi frågar oss till vem programmet vänder sig. Är det till oss pokerintresserade är produktionen en totalmiss. Är det till nybörjare eller sådana som kan tänkas bli intresserade av poker är det en oerhört dålig introduktion. Om det vänder sig till de som är intresserade av att se kändisar göra bort sig har Ni lyckats.

 

Intressant att notera är också att många av forumets deltagare har uppskattat de tidigare säsongerna men att förändringar till det nyaste programmet inneburit markanta försämringar.

 

För detaljer och möjlighet att bemöta kritiken är Ni välkomna till forumet.

Jag hoppas att Ni lyssnar på oss pokerintresserade. Kritiken är skarp och jag hoppas att Ni förmår ta till er av den till nästa säsong. Ser fram emot Era förbättringar.

 

mvh

 

------------------------

 

Tycker fler att det är en bra idé att skriva till dem? Är det något jag ska lägga till eller ta bort i brevet? Ge gärna synpunkter på formuleringar och innehåll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du fått med det mesta i brevet. Bra formulerat och inga stavfel så det är bara att skicka in. :D

 

Jo, två stavfel. Professionellt med ett f. Säsongen med ett s.

 

/petimeter.

 

lol...det är väl därför man inte är någon korrekturläsare. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man måste förstå att varken geigerts eller swartlings roll är att kommentera spelet med analyser, utan det är "expertens" glimnes roll. Ken har glimens roll i poker (5an) alltå är det dessa man jämför inte geigert/swartling vs ken.. ok...?
Du har så rätt så Baller.

 

Geigert tog över mycket av Glimnes roll under förra säsongen. Jag misstänker att det är därför han har fått kicken tyvärr. Glimne framstod som löjligare och löjligare ju mer plats Geigert tog i rutan. Enda utvägen var att kicka någon av dem. Att kicka Glimne är ju helt uteslutet, dels eftersom de tog in honom som expert trots alla råd utifrån och dels eftersom han är en känd "pokerprofil" så Geigert fick stryka på foten. Att ta in idioten Swartling ter sig ju helt ogenomtänkt men det kan visa sig att jag har fel eftersom den självgoda fan är känd för det menlösa projektet "Idol" och mycket väl kan höja tittarsiffrorna. Åtminstone kortsiktigt.

 

Jag hoppas att det totalt hopplösa fallet Swartling nu finner sig i att bli sågad på samma sätt som han sågade folk under "Idol". Han har helt enkelt inget i rutan att göra och ju snarare han upptäcker det desto bättre. Jag tvivlar inte på hans kunskaper inom musikproduktion, han kan säkert hitta nåt trallvänligt skit bättre än alla oss andra men som programledare för ett pokerprogram är han så totalt malplacerad att han borde fan skämmas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en sak att säga om denna "pokerunderhållning", helt jävla bedrövligt. De lokala turneringar jag deltar i håller enormt mycket högre klass än vad de där überfiskarna skulle kunna uppnå, och då är de flesta, för det mesta minderåriga dessutom. Det säger det mesta om Pokermiljonen, för att inte tala om att Celebrity Poker Showdown enligt mig själv, och förhoppningsvis enligt de flesta andra förnuftiga människor dominerar detta program.

 

Vem fan var egentligen proffessionella spelaren när Kjell var med? Megafisken som synade en all-in med JTs? Hela programmet är en stor jävla fisksoppa, för att uttrycka det milt. Det senaste "Fråga Glimne" var det löjligaste jag sett, de hade alltså fått in många mail angående dessa mytomspunna och mystiska sidopotter som eventuellt kan uppstå. Jaha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är faktiskt att den amerikanska kändispokern är bra mycket bättre nu än den var i början.

Det har gått lite prestige i att inte göra fullständigt bort sig i rutan och de flesta har tränat som fasen.

 

Många RIKTIGT duktiga kändisar (för att vara kändisar), James Woods, Ben Affleck, Macauly Culkin och Chevy Chase bara för att nämna några. Spelare som spelat på ganska höga nivåer. (James Woods hade ju Johnny Chan på gaffeln i en stor HU turnering förra året).

 

Det är tråkigt att behöva säga det men celebrity poker showdown håller i nuläget väsentligt högre klass än pokermiljonen på alla plan. Om ändå miljonen i pokermiljonen hade gått till välgörenhet så att nåt gott kommit av skiten.

 

Ruskigt besviken på ett tidigare favoritprogram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade till i brevet:

"Intressant att notera är också att många av forumets deltagare har uppskattat de tidigare säsongerna men att förändringar till det nyaste programmet inneburit markanta försämringar."

 

Skickar antagligen iväg brevet på måndag om det inte är någon som har starka invändningar. Ge gärna fler förslag och klagomål på brevets innehåll, stavning mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har aldrig varit bra, ur en pokerspelares perspektiv, vad hetsar ni upp er över? Programmet riktar sig åt spelare som inte har ett unibet konto och som inte har spelat poker på nätet tidigare... inte spelare som spelar flera gånger i månaden, läser forum osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man måste förstå att varken geigerts eller swartlings roll är att kommentera spelet med analyser, utan det är "expertens" glimnes roll. Ken har glimens roll i poker (5an) alltå är det dessa man jämför inte geigert/swartling vs ken.. ok...?

 

Jo jag har inga problem att särskilja experterna från bisittarna.

Men det var inte det jag menade

Swartling förknippar väl alla med en person som säger det som faller honom in. Trodde det skulle bli sågning på högsta nivå.

 

Sedan kan ju Glimne rabbla smeknamn på AA osv.

 

Ken kan bägge delarna , både smeknamn och att vara otrevlig eller äcklig ärlig när han ser ett idiotspel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvaligen. :shock::evil: Att se en kvalspelare bli utdragen av en totalt idiotspelande kändis i första handen är INTE bra reklam för TV4.

 

Har TV4 någon anständighet och känsla för goodwill, så erbjuder man killen som Wiklund slog ut, en friplats i nästa säsong (om det blir någon).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har aldrig varit bra, ur en pokerspelares perspektiv, vad hetsar ni upp er över? Programmet riktar sig åt spelare som inte har ett unibet konto och som inte har spelat poker på nätet tidigare... inte spelare som spelar flera gånger i månaden, läser forum osv

 

Jag håller med dina argument om varför programmet görs i första hand. Att Unibet skall få fler kunder och det är ju ingenting man hycklat om tidigare heller. Dera intentioner tillsammans med TV4 är ju att tjäna pengar på detta i slutändan och så är det med all TV.

 

Jag vet inte hur många nya spelare man får på Unibet under en säsong men helt klart så inbringar ju kvalperioden en hel del och detta är man säkert tillfreds med. Precis som alla andra projekt så finns det en budget och jag är helt övertygad om att Unibet är nöjda hittills. Så ngn ändring om det blir en fortsättning är nog långt borta. Man borde kanske coacha celebriteterna bättre så att det inte uppstår fler förkastliga spel som man kunde se i det senaste öppningsprogrammet. Hua... stackars kille.

 

Personligen så tycker jag att det gick mot ljusa tider i säsong 2 när man dels förlängde de 4 sista programmen som dessutom (i mina ögon) innehöll bra spel och många intressanta händer.

 

 

Där kan du väl hålla med om att det fanns en liten gnutta bra spel att titta på ;-)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har aldrig varit bra, ur en pokerspelares perspektiv, vad hetsar ni upp er över? Programmet riktar sig åt spelare som inte har ett unibet konto och som inte har spelat poker på nätet tidigare... inte spelare som spelar flera gånger i månaden, läser forum osv

 

Jag håller med dina argument om varför programmet görs i första hand. Att Unibet skall få fler kunder och det är ju ingenting man hycklat om tidigare heller. Dera intentioner tillsammans med TV4 är ju att tjäna pengar på detta i slutändan och så är det med all TV.

 

Jag vet inte hur många nya spelare man får på Unibet under en säsong men helt klart så inbringar ju kvalperioden en hel del och detta är man säkert tillfreds med. Precis som alla andra projekt så finns det en budget och jag är helt övertygad om att Unibet är nöjda hittills. Så ngn ändring om det blir en fortsättning är nog långt borta. Man borde kanske coacha celebriteterna bättre så att det inte uppstår fler förkastliga spel som man kunde se i det senaste öppningsprogrammet. Hua... stackars kille.

 

Personligen så tycker jag att det gick mot ljusa tider i säsong 2 när man dels förlängde de 4 sista programmen som dessutom (i mina ögon) innehöll bra spel och många intressanta händer.

 

 

Där kan du väl hålla med om att det fanns en liten gnutta bra spel att titta på ;-)

 

Joakim

 

Jag håller med dig Joakim. Semifinalerna och finalen var väldigt underhållande att titta på. Bra och rolig poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar med spänning på att någon svensk kanal skall "apa efter" High Stakes Poker och fösa ihop en bunt svenska lirare.

 

Jag vill se Sveriges (eller Nordens) topplirare i en liknande programserie där de lirar cashgames med mycket stålars.

 

Då kan det bli intressant igen. Jag har tröttnat på turneringspoker med för övrigt, sitter bara massa satellit-vinnare och lirar.

 

(Inget ont i turneringspoker och satelliter , men jag börjar tröttna på program-formen. Inga sköningar , bara massa "tuffingar" med sol-brillor som inte säger något kul på 3 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...