Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 3


KalleAnka

Recommended Posts

  • Svars 425
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nån mer som hade programmet textat? Irriterande var det iaf man såg i förväg vad som skulle hända. Hoppas det inte händer igen.

Ja, den versionen ligger uppe på nätet också. Var ska detta sluta? Kan TV4

göra fler misstag?

 

/76-årig sur kärring på fjärde våningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-86 handen var lite konstig. Gjorde Mats en Storåkersbluff där på floppen eftersom han synade med hålstegdraget? För Mats gick väl inte allin direkt på floppen?

 

Sen är det alltid lika kul att höra Glimne kommentera.

 

Psykologen använder sina skådespelartalanger för att se svag ut samtidigt som han sitter och funderar på hur han ska få in allt i mitten. Glimne tror såklart att psykologen på riktigt är orolig över sin hand.

 

Sen när han checkraisar Mats så säger Glimne nåt i stil med " Undra om det var en avsiktlig checkhöjning eller om psykologen egentligen ville se en check från Mats där?".

 

Vad gör den där tomten på TV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag svar från tittarombudsmannen. (Jag skrev ett brev som man kan läsa på sid 14 i denna tråd.) Svaret kom efter nästan två veckor på en lördag?!

Det blev ändå bara ett standardsvar:

 

Hej och tack för ditt mejl!

 

Jag läser självklart allt men kan inte längre svara personligt på alla tittarmejl, eftersom mejlandet har ökat dramatiskt den senaste tiden. Många av frågeställningarna är dessutom likartade.

 

De viktigaste frågorna och kritiken mot TV4 från tittarna kommer jag även i fortsättningen att ta upp med TV4:s ledning, medarbetare och ansvariga chefer.

 

Du kan läsa deras svar, samt vad tittarna reagerar mot på TO-sajten http://www.tv4.se/to. /...

 

Brevet fortsätter med att informera om t ex var jag ska vända mig om jag haft problem med ljudet eller bilden och annat ovidkommande.

 

Länken till svaren på den viktigaste kritiken leder till en sida där en mängd program tas upp. Ingen artikel som handlar om Pokermiljonen.

 

Däremot finns en artikel under pokermiljonens egen avdelning där någon modeförståsigpåare kritiserar klädstilen hos de inblandade. Hon ger f ö Glimnes stil mvg för att han inger respekt med sin clownaktiga framtoning :)

http://www.tv4.se/pokermiljonen/460337.html

 

Lite trist att få noll respons. Till programmets försvar har väl i o f s spelet blivit lite bättre jämfört med det inledande katastrofprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men mats efternamn uttalas vell ändå inte "rammn" han heter vell "raaaahmn" eller? för ja vet att både swartling och glimne uttalade namnet skit konstigt.

 

texten va ju grymt störande, speciellt eftersom gry forsell är en sån "klyftig" spelare och text-jäveln döljer allt det roliga :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-86 handen var lite konstig. Gjorde Mats en Storåkersbluff där på floppen eftersom han synade med hålstegdraget? För Mats gick väl inte allin direkt på floppen?

 

Sen är det alltid lika kul att höra Glimne kommentera.

 

Psykologen använder sina skådespelartalanger för att se svag ut samtidigt som han sitter och funderar på hur han ska få in allt i mitten. Glimne tror såklart att psykologen på riktigt är orolig över sin hand.

 

Sen när han checkraisar Mats så säger Glimne nåt i stil med " Undra om det var en avsiktlig checkhöjning eller om psykologen egentligen ville se en check från Mats där?".

 

Vad gör den där tomten på TV?

AA-65 var det och dessutom är jag övertygad om att du missuppfattade Glimne där. Han är trots allt inte förståndshandikappad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, så det var alltså våran psykolog aka "psykologen" som spelade igår? Alltid lika kul att se pokerforum.nu-profiler på tv.

 

Klart det inte var "Psykologen". Det fattar väl vem som helst att han inte kan spela poker när man läser hans inlägg.

 

Det var tydligen Psykologas istället - som spelade riktigt bra efter vad vi fick se. Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att kommentera lite:). Då man blir lite provocerad av alla tvärsäkra påståenden om hur folk agerat i Poker TVprogram. Det finns alltid en historia bakom.

Här kommer min:)

 

Mats 56 var inte så himla konstig. Strukturen e snabb man hinner ca 10 händer per blindrunda tror jag.

Jag har höjt mkt och bland annat nyligen slagit om på hans preflophöjning, när den aktuella handen kommer upp.

Han tar en syn i position för att kunna spela ut mig då han vet att jag inte behöver ha monster. Antagligen spelar det in att han inte vill bli pushed around oxå.

Floppen kommer rätt dåligt för mig om jag nu bara satt med överkort.

Jag försöker se ut som många spelare gör när de missat med överkort. dvs tänka och låtsas fundera på att beta för att skrämma motståndaren till check. E inte förtjust i överdrivet skådespeleri i poker, trots att jag gjorde det här. Skillnaden e dock att jag försöker agera stark och sen spela svagt (precis som många dåliga spelare alltså gör när de vill ha frikort. Medans det vanliga är att folk agerar svag och sen spelar starkt.

tycker inte det e så konstigt att han betar (skådespeleriet spelade kanske inte nån roll heller). Det enda som jag troligen kan slowspela där e väl AA, JJ, 99 eller möjligen KK. Finns bra många fler händer jag kunde slagit om på än dessa.

 

Sen betar han faktiskt typ 24-25 och inte 30 som det stod i programmet (om det nu spelar nån roll).

 

Annars tycker jag HU var intressantare och tycker precis som Jesaja att Mats check på floppen med 88 visar att jag hade greppet i matchen. (en hand som jag för övrigt tycker att jag spela riktigt riktigt bra. Kunde torskat en hel del marker där.

 

För övrigt spela både Mats och Gry bra många ggr som inte visades. Själv stångade jag mig blodig mot Gry ett par ggr innan jag gav henne proper respekt å typ enda betydelsefulla handen jag vann mot henne var när jag blev räddad av rivern.

 

Andra kvalspelaren hade också självklart tänkt checkställa mot Mats när han floppa JJJ. Snygg check av Mats på floppen där. Självklart kan tyckas men många många skulle nog ha testat en bet där.

 

/tomas

 

ps till arsenalrules: hattrick i allmänhet och pokerplayers i synnerhet rockar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite tråkigt att man gärna klipper ihop spelsekvenser där kändisar "trycker in keramiken" vilket gör att man missar en hel del andra bra händer.

 

Jag tyckte personligen att av det som jag såg så var Mats lite passiv i många lägen... Kanske förståerligt mot "kändisarna" men jag tycker nog att han borde ha gått hårdare åt dig (Psykologas aka Stortjommen) i vissa händer. Rätt eller fel?

 

PS Medlem i Hattrick Pokerplayers... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näe inte lätt att släppa varken sjuor eller åttor där med tanke på struktur, stackstorlekar och odds. men men inte så kul att åka ut på en sån motklonk förståss.

Enda som kanske kunde hindrat dig från att ställa in hade varit om du erinrat dig Ring Snutens klonkförmåga i nätkvalet:)

 

mmm Mats blev kanske lite för försiktig men det e lätt att säga i efterhand. Han ställde ju trots allt med A10 till slut å det e ju inte så passivt precis

ht pokerplayers kommer från alla håll å snart tar vi över pokersverige hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...