Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

...och så vidare. Till råga på eländet får jag höra från vänster och höger att det är skitenkelt att plussa på PLO. Det kanske det är, jag kanske också skall börja spela som en idiot och slå om all in mot top set med naket flushdrag. Verkar ju fungera för alla andra.

 

dessa nissar har väl bara börjat lira PLO. I början av min PLO karriär var jag mr Farha himself (host host, trodde jag iaf). Livet var en dans på rosor. Senaste veckan har jag backat 2000BB...man blir ju tvungen att pigga upp tillvaron med SSRI :-o . Men tips, som funkar för mig när allt går skit är Är att lira shorthande PLO i en lägre nivå än vad man brukar köra och GASA mer än vanligt. Har börjat med det nu och...det känns redan bättre.

 

bara att fortsätta game:a.

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag rushade lite på slutet av dagen och vann tillbaka 550 den sista halvtimman, vilket satte mig på -55 på kvällssessionen. Jag lyckades med konststycket att få en pott att gå från 50 till 530 dollar på rivern vilket gjorde dagen en smula mer uthärdlig (AAxxds, nötflush på floppen, turn A, river parar upp brädan, preflopraisaren hade top set i 8 på floppen). Jag borde dock slutat 600 upp istället för 55 ned. Jag är jäkligt trött på att lura skjortan av folk så att de committar hela sin stack på turnen och sedan bli utköpt. Till råga på eländet fick jag höra av Le Djens på MSN att jag spelade helt fel. Kanske är sant, jag har inte hittat funktionen "bet 2xpot if you have the nuts to avoid klonking by Fi" ännu i Starsklienten. När jag gör det kommer jag bli ostoppbar.

 

Provade en ny rivertaktik igår i alla fall, jag slutade helt med värdebet utan pottade konstant. Fungerade rätt bra, jag fick förvånansvärt många syner.

 

Just det, en skojig hand igår. Jag synar ett raise preflop med AAAKss UTG (för den som undrar är fö AAAx med en suit en favorit HU mot alla andra händer om man skyfflar preflop, så det är inte helt uselt spel). Floppen kommer KK2r och jag checkraisar in halva stacken med enbart kickern som enda vapen (och en enoutare). Tursamt nog lade han sig.

 

Ang handen jag postade igår: Jag potbettade och han lade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Heh, lyckades hitta någon maskinhand att posta först. Den var dock inte den som jag ämnade posta, där var det jag som spelade tomtigt. Oh well, next hand. Det här är min dagbok, och jag vill klaga på folk. Så då gör jag det.

 

Table 'Kobolda' Seat #8 is the button

Seat 1: treysfull21 ($137.60 in chips)

Seat 3: WFO 2005 ($163 in chips)

Seat 4: VINHO69 ($157.70 in chips)

Seat 5: DO1011 ($256.75 in chips)

Seat 6: steevel ($447.35 in chips)

Seat 7: Hero ($245.35 in chips)

Seat 8: jcop1 ($161.30 in chips)

Seat 9: Itchy ($78 in chips)

Itchy: posts small blind $1

treysfull21: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Jd Ad Jh Qh]

WFO 2005: folds

WFO 2005 leaves the table

VINHO69: folds

DO1011: calls $2

steevel: folds

Hero: raises $4 to $6

jcop1: calls $6

Itchy: folds

treysfull21: folds

DO1011: calls $4

*** FLOP *** [Jc 3c 6h]

DO1011: checks

Hero: bets $19.95

jcop1: calls $19.95

DO1011: folds

*** TURN *** [Jc 3c 6h] [2c]

Hero: checks

jcop1: bets $57.95

Hero: calls $57.95

*** RIVER *** [Jc 3c 6h 2c] [Th]

Hero: checks

vico the cat joins the table at seat #3

jcop1: checks

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [Jd Ad Jh Qh] (three of a kind, Jacks)

jcop1: shows [7h 7c 4h 8c] (a flush, Jack high)

jcop1 collected $173.80 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $176.80 | Rake $3

Board [Jc 3c 6h 2c Th]

Seat 1: treysfull21 (big blind) folded before Flop

Seat 3: WFO 2005 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: VINHO69 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: DO1011 folded on the Flop

Seat 6: steevel folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Hero showed [Jd Ad Jh Qh] and lost with three of a kind, Jacks

Seat 8: jcop1 (button) showed [7h 7c 4h 8c] and won ($173.80) with a flush, Jack high

Seat 9: Itchy (small blind) folded before Flop

 

Herregud. Ok, synen på turnen är inte så het av mig (värdelös om jag skall vara ärlig), jag brukar släppa där. Men så här ser det ut när jag spelar numer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra! Jag drog ut någon! Hade lågt levande flushdrag och top set och drog ut två personer för en 400-pott när jag satte kåken.

 

Slutar 200 upp efter att spelat två 200 och ett 100-bord. På 100-bordet blev jag översettad fyra gånger på en timma! Sjukt riggat. Kostade dock inte så mkt då jag läste tre av dem innan rivern. Jag ställde dock in en shortstack som hade $55 på KAx-floppen i snudd på ohöjd pott när han checkraisade mig. Använde t o m "time"-funktionen på Stars innan jag slog om en sista gång, trots att jag hade mycket onda aningar. En backdörrsflush och en hålpipa fällde dock avgörandet, men jag hade inte bonntur där.

 

En alfaversion av en pokerstoveliknande simulator för Omaha har sett dagens ljus. Finns online här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk!

 

Jag har fått en varning från PokerStars!

 

Scenariot:

 

100-bord, jag slöspelar i slutet på sessionen och är rätt munter. Jag får de saggiga korten TTxx och killen som inte höjt på en halvtimma vaknar till och slår upp det till $3 preflop. Jag synar då jag sitter i sen position och...tja, för att jag hoppas på en tia på floppen. SB eller BB synar, och vi är tre som ser floppen.

 

Flop: A88r.

 

Check av BB, preflophöjaren bettar $3 efter viss tvekan.

 

Jag småskrattar framför datorn och skriver följande i chatten då jag (ärligt!) tror att jag är ensam kvar i handen (jag sitter och chattar med Parre, Cassano och några till på MSN - det var mycket här):

 

Jag: "Preflop raiser bets weak at the pot with A88 flop"

Jag: "EJECT EJECT EJECT"

 

Och så lägger jag.

 

Precis när jag trycker return noterar jag att BB är kvar i handen (ups), och även synar (!), och även hittar synen på ett $4 bet på turnen. Rivern blankar och BB lägger för ett bet på $10.

 

En timma senare droppar det in ett oerhört artigt och välformulerat "fy skäms"-mail från supporten med rubriken "Rule violation" angående att jag kommenterat handen "in progress" och påverkat utgången.

 

Jag måste dock ge props till Stars supportteam som tar sånt här på allvar och agerar direkt och på ett bra sätt. Man skall inte göra som jag gjorde, men det var lite roligt att han uppenbarligen hade kåken med AAxx och lackade så till den milda grad att han dängde iväg ett mail till supporten.

 

Jag har mailat supporten och bett om ursäkt, etc, och erbjöd mig även att som plåster på såren matcha det osynade riverbet på $10 som han gjorde genom att skicka över det till spelaren ifråga. Mest för att något jag inte strävar efter är att hamna på Stars shitlist så att om något trams skulle inträffa i framtiden så står jag där med en historia av tveksamheter. Worst case är ju att de halverar ens klonkindex i slumpgeneratorn. :) $10 betalar man ju ändå i rake på en halvtimma om man har lite flyt, så det är förhållandevis billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst problemen med Starssupporten nu och verkar ha klarat mig helskinnad undan. Föga förvånande rekommenderade de mig att inte skicka över några pengar utan låta "sleeping dogs lie".

 

Inget spel igår, istället bläddrade jag förstrött i SS2, som jag funderar på om den inte borde heta "poker decathlon" istället. Lite av varje. Jag kom inte längre än till 7CS/8-kapitlet, så jag får kolla lite på PLO-kapitlet senare.

 

Sedan sov jag. För första gången på tre veckor fick jag åtta timmars sömn. Goda tider! Ur en pokersynvinkel är det dock ett tveeggat svärd, förra gången jag var pigg och spelade poker backade jag rakt ut under en hel dag, så vi får väl se vad resultatet blir om jag spelar något ikväll.

 

Gårdagens nyheter i pokervärlden tycks inkludera följande:

 

PLO - Party droppade alla 6-max PLO-bord och kör enbart full ring. 5/10 och 10/20 dog helt och har maximalt två bord uppe (på grund av avgränsningar hos Party, inte för att intresse saknas). Diskussion på 2+2 följde.

 

Kaos i Vegas när unga spelare med för mycket pengar gjorde staden osäker under en helg. Kul beskrivet. En hand history i fin Parrestil postades också.

 

Jag gillar ju PokerStars, men det här var lite skumt. Visste ni att Stars tillåter soft play med polare vid bordet? Kort sagt kan man betta ut folk ur handen och sedan checka ned den, det är tydligen tillåtet. I den här tråden diskuteras detta och Lee Jones, PokerStars pokerroom manager konstaterar att...japp, det får man göra. twin-caracas och H@LLINGOL gör tyldigen det, och det är helt ok.

 

Och Andy Beal vann 10 miljoner dollar. Ted Forrest hade tydligen honom på repet där Andy låg 7 miljoner back i deras session, men han rättade till det de sista två timmarna till ett nollresultat. 10 miljoner dollar är för övrigt tillräckligt för att jag skall kunna mastodonttilta på 1/2 och 2/4 6000 gånger och ändå ha pengar kvar i min rulle. Det innebär att jag skulle kunna tilta sjukt mycket varje dag under 16 år. Jag skulle dock vara en jäkligt arg människa under den tiden, så jag tror jag avstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De observanta besökarna här har troligen sett att dagboken gått från "hyfsad" till "rätt kass" senaste tiden. Jag har whinat som en liten flicka under en period. Nåja, skärpning utlovas.

 

En grunden till detta är att jag inte hunnit spela så mycket. För att råda bot på detta och ändå bibehålla någon slags jämvikt mellan poker och familjelivet tänkte jag helt enkelt justera inrikningen på dagboken en smula. I god dagboksanda kommer fortfarande en mängd HHs infogas, även om de kan dyka upp från andra spelformer än PLO. Det var exempelvis kul att bli heldissad för mitt tomtiga FLT-spel för någon vecka sedan, och jag tänkte försöka bredda mig lite under en period framåt. Jag kommer posta resultat i någon form, men kan inte garantera mer detaljer än "jag vann ett par hundra igår" eller "den här veckan var inte så het, men jag slutade runt noll". Främst på grund av att jag hoppar mellan två datorer när jag spelar (laptop i knät framför TVn eller...tja, min Tablet-PC som pga trasig skärm fungerar som stationär dator).

 

Det kommer även dyka upp lite skojiga länkar till saker jag hittat på nätet. I vanlig ordning litar jag på att alla har god koll på vad som händer på Pokerforum, så troligen kommer 2+2 och diverse bloggar vara övervägande på länksidan. Små anekdoter kommer självklart även att redovisas, främst baserade på interaktioner med andra forummedlemmar.

 

Slutligen, istället för att gnälla som en liten tjej över utdragningar och beats kommer jag också att införa en ny statistikkategori som ni kan använda som värdemätare på hur glad/sur jag är, nämligen "Antal timmar jag sov inatt", "Antal väckningar" och "Pigghetsgrad". Detta är en speciell kategori som jag tror både nuvarande och blivande småbarnsföräldrar kommer uppskatta. Definitionen på antal väckningar är antalet icke-planerade uppvaknaden under natten. En väckning på morgonen 45 minuter innan jag planerat vakna räknas således inte. Pigghetsgraden kan variera under dagen då jag inte dricker kaffe men ofta en Red Bull eller trycker i mig en koffeintablett (100mg koffein, en kopp kaffe=60mg).

 

Med den introduktion, går vi således över till dagens officiella dagboksinlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal timmar jag sov inatt: 6,5h

Antal väckningar: 0

Pigghetsgrad (efter en koffeintablett): 90%

 

Eftersom jag fick sova hela natten igår satte jag allt på ett kort och gick för två nätters sömn på raken. Jag valde alltså helt bort pokern igår. Jag och tjejen tittade på medium, och sedan avrundade jag med lite pokerrelaterad chatt en timma med ett antal personer samtidigt som jag railade Cassano (Party PLO200 full ring, han plussade rakt ut) och Mauau (andra MTT finalbordet för dagen, den här gången i 10+1 PLO8 Freezout där han dealade till sig 800 som shortstack med fem deltagare kvar). Några kul händelser vid de borden jag tittade på:

 

Cassano och jag sitter och skrattar rått åt det galna spelet på Party. En kille höjer pott preflop med c:a 70 i sin stack vid 200-bordet och Cassano vaknar till liv och slår om pott till 57 och lyckas isolera killen. Killen skriver följande i chatten innan han går all in preflop:

 

"Uh-ohh."

"I hope I hit!"

"Come on now baby!!!"

 

Floppen kommer AKK och Cassano vinner självklart potten på kåken.

 

Motståndaren tog sin förlust med stor humor i alla fall, avrundade med ett "lol, nh" och "goodbye". Han måste således omedelbart bannas från Party, han smälter ju inte in för fem öre.

 

Under tiden sitter Mauau vid sitt finalbord på Stars och spelar solid poker. När fem spelare är kvar vill några deala, och motvilligt går Mauau med på det. Blindsen är skyhöga, 12k, och chippien har 340 i stacken, några strax under 200 och Mauau spelar iskallt trots att han bara har 90. Förstapris ger 1870 och femteplats 450 om jag minns rätt.

 

Jag och Mauau är redo att göra ett prop bet på over/under gällande vad han kommer få i förslag från supporten när de kör Stars vanliga chipcountdeal, men då vi båda gissar på 700 och jag kommer på att jag kan räkna ut det i Excel på tre minuter hoppar vi det.

 

Efter det vanliga tjafset med hemsnickrade förslag kommer första budet från supportkillen: Mauau skall få 650.

 

Supportkillen: "Do you agree?"

Mauau (efter c:a 0.1 sek): No.

Jag och Cassano som railar gapskrattar via MSN åt det blixtsnabba svaret.

 

Till sist lyckas han på något sätt få ihop 800, där chippien får typ...1100 eller något och de lämnar 170 att spela för. Dealet är klart, och ena killen som hade den första hemsnickrade varianten kommenterar småsurt "you got a helluva deal Mauau".

 

Mauau (efter c:a 0.1 sek): But I'm strong.

 

Varvid han prompt skyfflar in degen när turneringen sätts igång igen på en openended med tvåflushig bräda och backdoorlow och blir scoopad.

 

Stor humor, stort spel.

 

Dagens länk är från BBV-forumet på 2+2 där en kille backat 100k USD på en dag och postar lite information om hur det känns.

 

En länk som är en vecka gammal angående NLT där David Sklansky diskuterar "Your invisible ante" dök upp framför mig idag, sådant måste också vidarebefodras. En rad trådar följde angående diskussionen, ni får söka på David Sklansky för att se de som är relaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, roligt att vara en feature i en av de få riktigt bra dagböckerna. :D

 

 

Skulle bara säga att det var en PLO8 $10 rebuy och inte en freezeout och att det var mitt tredje finalbord för dagen, varav en resulterade i vinst. Rätt ska vara rätt...eller förresten, SKRYT ska vara rätt!

 

Den stora tomten i dealen var chipleadern. Han gick med på att få $1k när andraplatsen gav $1,280!! :shock: Det lämnades hisnande $180 att spela för. Han kunde alltså inte ens komma upp till andraplatspengarna. Även om händerna drar väldigt jämnt i O8 kan han använda sin stack för att trycka ut folk. Dessutom ska han ju definitivt inte deala förrän det är tre kvar, och då göra en even chop eller få en premie för sin stack. Men å andra sidan stod hans dealkunskaper i paritet till hans spelkunskaper. Han hade c:a 3.5 gånger min stack och fick 25% mer. Du milde!

 

Det var över huvud taget fantastiskt mycket tomterier i den här turneringen, och eftersom det var en rebuy garanterar det en djup stack efter första timmen om man är beredd att spola ett par inköp och bara bomba på. Det spelas några sådana här turneringar på Stars på svensk kvällstid och de rekommenderas framför vanlig PL freezeout-crapshoot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal timmar jag sov inatt: 6h (Till lörd: 6h (+1h på dagen), till söndag: 5.5h (+1h))

Antal väckningar: 0 (Lörd: 1, Sönd: 5)

Pigghetsgrad: 85% (Lörd: 75%, Sönd: 60%)

 

Godtyckligt resultat för helgen: Backade rakt ut på 6-max FLT€2/4 (22BB!), spelade nästan jämnt upp på NLT€0.5/1 (-€10) och +$250 på PLO1/2 samt -$50 på PLO0.5/1. Slutresultat blev typ +$100.

 

PLO:

===

Roligaste händelsen var en kille som tiltade på 1/2 med 1600 i stacken. Jag satt bara och tittade på, men det var det värsta jag sett. Han gick från 1600 till -400 på 40 minuter. Good times were had by all.

Sedan såg jag PARAB0LA (Darwinism på Stars) gå på en liten rush (+26k på 10 min) på B2B samtidigt som jag lekte med ett screencapture-program. Resultatet blev en liten videosnutt på nätet.

 

När jag tittar i min Poker Tracker Omaha ser jag en del deppig statistik. Säkert 80% av de sessioner (session=en sittning vid ett bord) som är längre än 90 minuter går jag med förlust på. Tilt. Ett bord på 1/2 missade jag allt på, eller så hände något i stil med följande (detta var en hand):

 

Jag får 6789ss på knappen. ALLA limpar. Hela bordet. Jag vill inte spela en flervägshand där 6 pers ser floppen med den handen då den är sällan nuts vid rivern, så jag frångår min vanliga 3xbb-höjning och höjer upp det till $10. SB lägger, BB som har $60 i stacken återhöjer pott. Ridå. Alla lägger fram till mig som tiltsynar. Floppen: A72. Rainbow.

 

Efter visst trixande byter jag till ett bord med skyhög snittpott. Självklart sitter Dr Cobben där och pottar vid varje chans. Och jag lyckas klonka fint i de potter jag är med i. På 16 händer vinner jag en pott på nötflush ($175), en pott på $120 på K-hög flush (JJK9, top set på floppen, all in, turn ger mig nötstegen med monsterredraws och river flushen), en supersnyggt timad riverbluff i en trevägspott på $180 och slutligen ytterligare en mindre pott när min starthand på 9TJQ träffar floppen 99J. 300 dollar på 16 minuter. Trevligt.

 

FLT:

===

Jösses säger jag. Nu förstår jag varför alla proffsbonushoror kör FL. Det bara haglar in VIP-poäng på B2B när man kör 2/4. Jag satt lite lakoniskt och körde ett bord 2/4 och ett bord 1/2 och drog in 250 VIP på två timmar. Galet. Synd att jag är så kass dock, men jag ser det till viss del som läropengar. Det blev ju inte roligare av att jag var översettad en gång och missade överkort+flushdrag 4 gånger på raken, men jag kan inte helt skylla på det. Jag var fisken vid bordet.

 

NLT:

====

Förutom att ducka för DJens rekryteringsförsök att spela klart en 50+5 SNG åt honom spelade jag lite cash game. Ades_va fick spela klart åt djens och vann tydligen lite pengar också, så det beslutet var nog +EV hela vägen.

 

NLT är intressant. Alla potter har en viss potential, sedan slutar de mitt i. Spännande på något sjukt sätt. Och jäklar vad alla minraisar. Är det en tip-top NL-taktik eller? Så här såg mina potter ut (6-max 100):

 

Jag i sen position, höjer c:a 4xbb preflop med dugliga kort.

En synar, floppen tokmissar oss båda.

Jag bettar pott, fi lägger sig.

 

Var femte gång hände följande:

På floppen bettar jag pott, får ett minraise på mig och beroende på hand synar jag eller lägger mig. Vilket eventuellt kan vara jordens läcka, men det återstår att se.

 

Länkar och övrigt:

=====

JJProdigy är tydligen någon rätt bra turneringsspelare på Party som har fuskat genom att spela med flera nicks i samma turnering. Han åkte fast och Party konfiskerade pengarna från hans konton (40 000 och 140 000). Frågan är vad Party gör, jag tycker de borde köra en "JJProdigy memorial freeroll" för pengarna. Det finns flera trådar om samma sak på 2+2, ni får själva leta upp resten. För övrigt har någon redan skapat ett nick på Party som "JJPsGrandma".

 

Som lowlimitspelare kan man alltid läsa en "Who's broke"-tråd och känna att senaste tilten inte var så farlig ändå. Lågt, jag vet, men vad tusan.

 

Just det, jag har glömt nämna Snooker här på PF som klonkade två Royals inom en vecka. Och vann en pott på c:a 600 euro på ena när brädan parade upp. Keep klonking buddy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, jag glömde ju att skriva att jag och Parre spelade HU-PLO i fredags. Det var sjukt kul, jag blev helt hooked. Jag förde över pengar till Parre på Stars, sedan körde vi 5+0.25 HU bataljer i PLO. Parre ägde mig i de två första, och visade galna klonkskills i sista där jag hade en chiplead trots att Parre hade 85% won at showdown efter c:a 30 händer. Till sist skyfflade vi preflop med AAxx och ett flushdrag till Q (Jag) och Parre med KKxxds. Floppen kommer enfärgad i Parres ena flushfärg. Turn K. River K. Jag var redo att börja gråta. Till sist lyckades jag vinna matchen i alla fall, men det var löjligt ett tag. Slutresultatet blev alltså 2-1 till Parre. Tilt.

 

Ett problem var att sätta oss på samma SNG och få igång den. Två gånger fick Parre spela HU-matcher mot andra spelare som snodde "min" plats. Tursamt nog vann han de matcherna rätt snabbt.

 

Sedan fortsatte spelade jag fyra till HU PLO-SNGs. Jag måste säga det, om ni har en liten bankroll och vill snabbgrinda ihop en mindre summa, kör dessa på fredagskvällar på Stars. Motståndet var sjukt uselt. Jag vann fyra på raken, tre stycken gick på under tio händer (4, 7 och 9 händer totalt). Folk commitar sig på en bluff (vilket fö var vad jag gjorde mot Parre i våra två första). Och se till att spela hårt när folk sitter på draws. Donkeys always draw, som jag hörde i någon tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får 6789ss på knappen. ALLA limpar. Hela bordet. Jag vill inte spela en flervägshand där 6 pers ser floppen med den handen då den är sällan nuts vid rivern, så jag frångår min vanliga 3xbb-höjning och höjer upp det till $10. SB lägger, BB som har $60 i stacken återhöjer pott. Ridå. Alla lägger fram till mig som tiltsynar. Floppen: A72. Rainbow.

 

 

du är på rätt väg... du är på rätt väg.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste berätta om en pott du dels skulle få hjärtslag av och dels vad du gör fel med 6789ss

 

short hand pot limit omaha: rilleg spelar pang pang omaha

 

seat 1 : rilleg

seat 2: proffs

seat 3: proffs

seat 4: grinder

seat 5: grinder

seat 6: grinder

 

 

alla limpar fram till mig som slår pott, seat 6 slår om pott, rilleg slår om pott med 6789ss och får ett pott bet tillbaka av seat 6. syyyyyyyyyn av rilleg

 

på flopp är det 1200 dollar i potten då seat 6 endast har 50 dollar som han ställer in floppen : A 6 2 rainbow! "Va ska han ha liksom säger rilleg" och synar snabbt. turn då plockar rilleg upp färgdraget så klart. klonk på rivern ger rilleg hela potten med 9 hög färg

 

seat 6 : what did u call with on flop retard?

rilleg : What should you have, like?

 

end of story

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rilleg skrev:

>short hand pot limit omaha: rilleg spelar pang pang omaha

>han ställer in floppen : A 6 2 rainbow! "Va ska han ha liksom säger

>rilleg" och synar snabbt. turn då plockar rilleg upp färgdraget så klart.

>klonk på rivern ger rilleg hela potten med 9 hög färg

 

>seat 6 : what did u call with on flop retard?

>rilleg : What should you have, like?

 

Kommentaren är vad som gör det till magnifikt spel, inte flopsynen för 50 in i en 1600-pott. :)

 

Överlägset. Nh sir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal timmar jag sov inatt: 6.5h

Antal väckningar: 1

Pigghetsgrad: 72%

 

Nej, det blev inget spel igår förutom att jag försökte få till en NLT HU-match mot Cassano för brutala €5. Det var lättare sagt än gjort, de blev ju uppfyllda hela tiden! När Cassano fått spela två HU-matcher på raken mot "fel kille" (en på B2B, en på Stars) gav vi upp och körde PLT istället. Jag fick skitbra kort och Cassano rags, så jag lyckades klonka hem matchen. Efter detta körde vi en HU PLO-sng också, och där var Cassano upptagen med att spela en MTT samtidigt (han kom fö till finalbordet och vann c:a 1k med en sjundeplats trots att han blev brutalt utdragen i tre monsterpotter) så där blev han lite disträ och jag lyckades så småningom vinna även den.

 

Big ups till Cassano förresten: Han ställde på 2/4 med 17-korts stegdrag på floppen QTx när han hade KQJ9. Det missade. Andra killen i handen hade samma stegdrag. Och missade. C-dawg vann $800 på ett par i damer.

 

 

Dagens länK:

Mike the mouth har blivit utmanad av en tiltad 2+2are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"måste berätta om en pott du dels skulle få hjärtslag av och dels vad du gör fel med 6789ss

 

short hand pot limit omaha: rilleg spelar pang pang omaha

 

seat 1 : rilleg

seat 2: proffs

seat 3: proffs

seat 4: grinder

seat 5: grinder

seat 6: grinder

 

 

alla limpar fram till mig som slår pott, seat 6 slår om pott, rilleg slår om pott med 6789ss och får ett pott bet tillbaka av seat 6. syyyyyyyyyn av rilleg

 

på flopp är det 1200 dollar i potten då seat 6 endast har 50 dollar som han ställer in floppen : A 6 2 rainbow! "Va ska han ha liksom säger rilleg" och synar snabbt. turn då plockar rilleg upp färgdraget så klart. klonk på rivern ger rilleg hela potten med 9 hög färg

 

seat 6 : what did u call with on flop retard?

rilleg : What should you have, like?

 

end of story"

 

Det är en Klassiker Rille :)..

 

Hade en skum hand igår. En kille preflopraisar jag och en kille till synar..Flop och jag träffa precis nada orka inte med några bluffar så jag checkar..Dom andra checkar också.turn rundcheck igen. river med..Jag vinner med 8 hög :D .. Ok ingen bettning men ändå..Vad ska dom ha liksom hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rilleg skrev:

>short hand pot limit omaha: rilleg spelar pang pang omaha

>han ställer in floppen : A 6 2 rainbow! "Va ska han ha liksom säger

>rilleg" och synar snabbt. turn då plockar rilleg upp färgdraget så klart.

>klonk på rivern ger rilleg hela potten med 9 hög färg

 

>seat 6 : what did u call with on flop retard?

>rilleg : What should you have, like?

 

Kommentaren är vad som gör det till magnifikt spel, inte flopsynen för 50 in i en 1600-pott. :)

 

Överlägset. Nh sir.

 

 

allt är maginfikt spel.. spelar man pang pang kan man inte missa!

"ju mer man betar ju mer pot commited blir man"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal timmar jag sov inatt: 6.5h

Antal väckningar: 1

Pigghetsgrad: 75%

 

Jag backade rakt ut på live cashgame igår. Eller...tja någon här på jobbet fick för sig att jag skulle vara med och spela NL cashgame. 2/4. Maxupptag: 100skr. I kid you not. 25bb. Kortleken var riggad "Parre på sviten med Esperit som dealer"-style. Jag fick 83o 6ggr på en timma, och 72o 3ggr. Till sist ställde jag in med 53s (asbra kort i mina ögon) med öppet stegdrag+flushdrag och fick instasyn av att set, och det var det. Ett upptag till försvann när floppen kom QTxr och jag hade KJs och synade testchefens n:te all in på 10 min. En annan kille synade också, och vi checkade glatt ned resten av handen. Q7o slog Q8o....Ett tag funderade jag på att montera upp en laptop och multitabla på en projektor i ren tristess, men det hade nog varit asocialt i överkant.

 

Väl hemma tänkte jag att "det går ju fasen inte att vara 200skr back", startade ett par bord på stars och vann 100 dollar på 9 minuter på "betta pott på 50 rätt in i 5 pers på floppen TJQr och vinn", "floppa kåken med 99KTss och tro att du spelar smart och trappar någon med 7xxx men som i själva verket representerar AAxx på turnen" och "stjäl en pott via bluff-reraise". Båda borden jag satte mig vid dog blixtsnabbt (tja, om man inte tycker att spela shorthanded med Ribbo, TheRempel och några andra semi-pros är optimal table selection), och mitt mål att komma på plus för dagen var ju uppnått, så jag loggade av och såg på High Stakes (trist avsnitt) och Mirrormask (udda film).

 

Dagens länkar:

Har Chau Giang gulat en $18kk rulle? Låter osannorlikt, men man vet ju inte.

 

Om ni fick gissa vad kända pokerspelare i själva verket skulle kunna ha för vanliga jobb, vilka skulle det vara?

 

Min favoritkolumnist Bill Simmons, "The Sports Guy" på ESPN har varit på NBAs all-star match. Han får in en liten pokerkommentar mitt i artikeln. Och, ja, han kommer vara med på WSOP Main också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT; glömde ju min nya stat-line.

Antal timmar jag sov inatt: 5h

Antal väckningar: 1

Pigghetsgrad (efter en koffeintablett och två "red energy" (nya Vicks, smakar fö jäkligt illa)): 70%

 

Jag spelade en timma igår (ok, 62 minuter) och vann c:a 150. Samtidigt chattade jag med en mängd personer utan att missa ett move. Tja, förutom att jaga efter en shortstack med ett nötflushdrag+hålpipa mot jättetydligt wheel. Självklart var det att slänga pengar i sjön och kostade mig c:a 90.

 

Dagens hand var en kass JJ28, tre ruter, som träffade top set på mardrömsfloppen JTx med tvåflush i spader. Uppe mot monsterdraget AKQx med nötflushdrag var det ju ingen tvekan om att pengarna skulle åka in, och för en gångs skull i livet fick man stå som segrare trots att man var underdog. 426 dollar skickades i min allmänna riktning samtidigt som Mauau spammade chatten med "Feel the frostbite!" och liknande kommentarer. Två andra svenskar satt vid bordet och spädde på med något i stil med "fiskfile", så jag har gjort mig redo att få tampas med Starssupporten igen inom en snar framtid.

 

Mauau kom förresten till sitt femtusende finalbord den senaste tvåveckorsperioden, och en sak kan jag säga: Mannen är sjukt kall (kall som "ha is i magen", inte som i "kalla kort"). Som shortstack med usla kort foldade han 3-4 varv på raken med tokhöga blinds och lyckades jobba sig upp från en åttondeplats till en fjärdeplats trots att alla gjorde allt för att få bort honom. Och han spelade som jag såg det helt perfekt. Till sist fick han in pengarna med AKo mot AQs och åkte på ett Q på floppen.

 

Dagen avslutades med att jag railade djens som körde lite NLT. Rapport om hur det gick finns självklart i hans eminenta dagbok, men jag kan meddela att jag såg 56s-handen "live", och då han t o m hade skvallrat på MSN om vilka kort han hade så kände jag mig högst delaktig i hans klonk där. Sjuk syn där av hans motståndare med Q3o förresten. Riggat.

 

Dagens länkar:

 

Mauau har en ny fin blogg, lite pokerrelaterad men även mer personlig. Goda tider. Atom/RSS-feed finns också. Kul läsning!

 

En kille på 2+2 testade på en anställningsintervju att säga sanningen: Att han spelat poker för att försörja sig. Intressant för en del på forumet antar jag, även om det är i ett amerikanskt sammanhang och inte direkt kan appliceras på svenska förhållanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal timmar jag sov inatt: 7.1h (Megaklonk!)

Antal väckningar: 1

Pigghetsgrad: 80%

Post-lunch komafaktor som följd av ett Pizza Hut-besök: 66%

 

Jag spelade inget igår utan det var ++EV med familjeliv hela kvällen. Då det inte var min tur att lägga barnen fick jag dock några minuter att raila lite polare som spelade, men inget speciellt av pokerkaratär hände. Jo förresten, en kille vid Mauaus 1/2 PLO/8-bord skyfflade preflop mot en shortstack med 70 dollar i stacken med handen A222r. Jag är ingen expert på PLO/8, men det kändes inte direkt som ett genidrag...

 

Jag blev officiellt tjurig när det idag kom en tråd här på forumet om JJProdigy och hans bravader på Party. Vafan! Här tar man på sig rollen som nyhetsbärande dagbokssnubbe (postade infot den 20de) och så bryr sig ingen. Jag behöver en större läsekrets...

 

Parre klonkade alltså en ny lya igår. Jag har sett den på bild, och den ser helt ok ut. Då jag spenderade mina tre första levnadsår i Fruängen måste det ju vara ett bra ställe.

 

Dagens citat:

"Update: Ivey wants to raise the stakes to $100K-$200K, but he will settle for $50K-$100K if the rest of the corporation will go for it. I think I'm developing a case of manlove for Ivey"

 

Dagens länk:

"Maniac rebuy strategy"-diskussion.

 

Den här handen var irriterande. Någon som har något förslag på lämpligt postflopspel?

 

Table 'Sichuan' Seat #2 is the button

Seat 1: PKPJoe ($200 in chips)

Seat 2: Rsa87 ($194 in chips)

Seat 3: Hero ($204.10 in chips)

Seat 4: cnieL2924 ($88.45 in chips)

Seat 5: Ribs ($333.25 in chips)

Seat 6: Rikti ($236.15 in chips)

Seat 7: TIGER11 ($245.55 in chips)

Seat 8: raisemaster ($368.95 in chips)

Seat 9: CLYDE69 ($70.50 in chips)

Hero: posts small blind $1

cnieL2924: posts big blind $2

PKPJoe: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Qd::3c::9d::Jc:]

Ribs: calls $2

Rikti: folds

TIGER11: calls $2

raisemaster: folds

CLYDE69: folds

PKPJoe: checks

Rsa87: calls $2

Hero: calls $1

cnieL2924: checks

*** FLOP *** [:2d::Td::Ad:]

Hero: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...