Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

Igår hände något komiskt. Jag vaknade 04:30 av att min ena dotter (treåringen) vandrade in i vårt sovrum, lade sig mellan mig och sin mor och prompt stal min kudde. Och sparkade mig upprepade gånger vid njuren. Welcome to parenting 101, typ. Detta resulterade i att jag inte kunde somna om utan gick upp och satte mig framför datorn.

 

Efter lite surfande insåg jag jag var för trött för att spela poker "på riktigt", så istället satte jag mig på ett par 50 och ett 25-bord på Stars och slöspelade. Då kom den. Årets första royal. På 25-bordet. Självklart. Och runner runner också.

 

En royal är dock en obligatorisk dagbokshand, om den så skulle komma på 0.01/0.02:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Qd::5h::Kd::3c:]

Kyle Wizz: calls $0.25

RPDEV66: calls $0.25

omega-suprm: calls $0.25

BMike1977: calls $0.25

Hero: calls $0.15

Figgaz: checks

*** FLOP *** [:Td::7h::5s:]

Hero: checks

Figgaz: checks

Kyle Wizz: checks

RPDEV66: checks

omega-suprm: checks

BMike1977: checks

*** TURN *** [:Td::7h::5s:] [:Jd:]

Hero: bets $1.45

Figgaz: folds

Kyle Wizz said, "ll"

Figgaz leaves the table

Kyle Wizz: raises $1.45 to $2.90

RPDEV66: folds

omega-suprm: folds

BMike1977: folds

Hero: calls $1.45

*** RIVER *** [:Td::7h::5s::Jd:] [:Ad:]

Hero: checks Notera att jag checkar för att få visa upp den!

Kyle Wizz: checks

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [:Qd::5h::Kd::3c:] (a Royal Flush)

Kyle Wizz: mucks hand

Hero collected $6.95 from pot

Hero said, ":)"

*** SUMMARY ***

Total pot $7.30 | Rake $0.35

Board [:Td::7h::5s::Jd::Ad:]

Seat 4: Hero (small blind) showed [:Qd::5h::Kd::3c:] and won ($6.95) with a Royal Flush

Seat 7: Kyle Wizz mucked [:Tc::As::Js::6h:]

 

På kvällen railade jag lite polare, bl a Mauau som satt och körde 5 30+3 SNGs samtidigt, och blev...Texassugen. 4 1/2 timmars sömn på 48h är dock inte optimalt för att spela ett spel man är kass på, så det blev 25-borden där med. Potential för en Royal på floppen i en hand där med - klart man måste ställa in då.

 

Table 'Setebos' Seat #5 is the button

PokerSoccer: posts small blind $0.10

Froggymizz: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Tc::Ac:]

bacon4: folds

Hero: raises $0.75 to $1

PokerSoccer: folds

Froggymizz: calls $0.75

*** FLOP *** [:Jc::Qc::9h:]

Froggymizz: checks

Hero: bets $2

Froggymizz: raises $3.50 to $5.50

Hero: raises $18.60 to $24.10 and is all-in

Froggymizz: calls $2.15 and is all-in

*** TURN *** [:Jc::Qc::9h:] [:6c:]

*** RIVER *** [:Jc::Qc::9h::6c:] [:4c:]

*** SHOW DOWN ***

Froggymizz: shows [:Th::8c:] (a flush, Queen high)

Hero: shows [:Tc::Ac:] (a flush, Ace high)

Hero collected $16.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $17.40 | Rake $0.85

Board [:Jc::Qc::9h::6c::4c:]

Seat 2: PokerSoccer (small blind) folded before Flop

Seat 3: Froggymizz (big blind) showed [:Th::8c:] and lost with a flush, Queen high

Seat 4: bacon4 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Hero (button) showed [:Tc::Ac:] and won ($16.55) with a flush, Ace high

 

Jag klonkade fö friskt och drog in ett drygt inköp på 10 min innan bordet bröts upp. Hålstegar är da shizznit i Texas.

 

Summa summarum: Microlimit nöjesspel igår gav mig c:a 40 dollar. Tjoho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här avgör saken, jag skiter i Party. De kan ta sina bonusar och köra upp någonstans, det är bara idiotspel som premieras. Och så är det riggat. Till min nackdel. Jag har reverse engineerat deras slumpgenerator och programkoden ser ut så här:

 

if(player.getFirstName().equals("Göran")){

 

administerBadBeat(player);

lurePlayerBackWithBonus(player);

}

 

Table Table 65090 (No DP) (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: CGLUF7 ( $291.95 )

Seat 2: casimir66 ( $78.90 )

Seat 6: obdachloser ( $318.80 )

Seat 7: Hero ( $151.30 )

Seat 8: muttmix ( $24.50 )

Seat 9: Racer ( $74.35 )

Seat 4: oDEADxMONEYo ( $49.95 )

Seat 10: B_Raven ( $67.75 )

Seat 3: brian0521 ( $66 )

Racer posts small blind [$0.50].

B_Raven posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Tc::9d::8c::Js: ]

CGLUF7 folds.

casimir66 folds.

brian0521 folds.

oDEADxMONEYo raises [$2].

obdachloser folds.

CGLUF7: nice work donkey

Hero calls [$2].

muttmix calls [$2].

>You have options at Table 72030 (No DP) Table!.

Racer calls [$1.50].

B_Raven calls [$1].

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :7c:, :9c: ]

Racer checks.

B_Raven checks.

>You have options at Table 72030 (No DP) Table!.

oDEADxMONEYo bets [$9.50].

Hero raises [$38].

muttmix folds.

Racer folds.

B_Raven folds.

oDEADxMONEYo is all-In.

B_Raven: dont tap the aquairm shes dead $

Hero calls [$9.95].

** Dealing Turn ** [ :7h: ]

** Dealing River ** [ :Qc: ]

>You have options at Table 72030 (No DP) Table!.

Hero shows [ :Tc:, :9d:, :8c:, :Js: ] a flush, queen high.

oDEADxMONEYo shows [ :6s:, :8s:, :Qd:, :Qs: ] a full house, Queens full of sevens.

oDEADxMONEYo wins $102.90 from the main pot with a full house, Queens full of sevens.

 

Bara två inköp back, men så här har det sett ut hela dagen. Tack vare storspel har jag vunnit lite potter som finansierat skiten, men nu ger jag mig. Jag har c:a 4BB/100 på Party PLO100, på andra siter ligger jag på c:a 20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu återupptar vi vårt normala schema i dagboken.

 

Januari var en pissmånad, mest på grund av en till magnifik utdragningsdag där en mängd inköp försvann. Ett var på tilt, de övriga 10 var rena utdragningar. Tjoho!

 

Så, jag ignorerar de två återstående dagarna i januari och beslutar mig för att februari redan har börjat. Eller något.

 

Målet för februari blir att jag skall spela 5000 händer PLO100, köra klart Martinspokerbonusen och ligga på minst 15BB/100.

 

Och under en hel kväll enbart spela NLT50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hände inget kul igår förutom att jag vann ett inköp på 111 händer. Jag spelade dock bra, men fick inte direkt några träffar förutom i handen nedan, dock fick jag en del rätt fina starthänder. Enda tveksamma beslutet var kanske att se floppen med 99KQss efter ett reraise preflop till 15 av "Dr.Cobben", men eftersom han backar sina AAxx-händer med hela stacken, han täckte mig och jag hade 210 i stacken så var det ett rätt enkelt beslut.

 

Dr Cobben är fö en lustig spelare på PokerStars, han spelade med mig på 25-borden i april, i maj satt sedan han helt plötsligt på 2k-borden och spelade under två månader. Han är hyfsat selektiv med starthänder, men sedan hamrar han på oavsett hur dött han drar. Väldigt udda. Kommer floppen K25 och han har (som han hade igår) QQJJss så ställer han in. Igår gick han bra, men jag har faktiskt ingen aning om han vinner i vanliga fall.

 

Jag har inga intressanta händer från igår, så vi tar en lättspelad skrythand istället. Jag har 16 outs på turnen och klara odds att syna, så det är bara att trycka på call och hoppas på att köpa ut (han hade JJTx)

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (9 handed)

 

UTG ($31.85)

UTG+1 ($91.50)

MP1 ($99)

MP2 ($99.50)

MP3 ($272.55)

CO ($104.70)

Button ($402.90)

SB ($100)

BB ($216.95)

 

Preflop: Hero is CO with :Qd::Qs::6d::Kd:

1 fold, UTG+1 raises to $3, MP1 calls $3, MP2 calls $3, MP3 calls $3, CO calls $3, 1 fold, SB calls $2.50, 1 fold.

 

Flop: ($19) :Qh:, :8d:, :Kc: (6 players)

SB checks, UTG+1 bets $5, MP1 folds, MP2 folds, MP3 calls $5, CO raises to $38.05, SB folds, UTG+1 calls $33.05, MP3 folds.

 

Turn: ($100.10) :9d: (2 players)

UTG+1 bets $50.45 (All-In), CO calls $50.45.

 

River: ($201) :5d: (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $201

 

Outcome: Hero wins $201.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen håller skola i hur man inte skall spela AAxx.

Jag trodde dock han skulle lägga på turnen..

 

PokerStars Game #3827158756: Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2006/02/01 - 12:18:45 (ET)

Table 'Vincentina' Seat #6 is the button

Seat 1: booker73 ($70.35 in chips)

Seat 2: doc_oliday ($29.85 in chips)

Seat 3: liesmith ($109.30 in chips)

Seat 4: Northsight ($57.45 in chips)

Seat 5: Nicky ($77.25 in chips)

Seat 6: 37?! ($131.05 in chips)

Seat 7: faverkrismus ($128.15 in chips)

Seat 8: gordocpga ($50.25 in chips)

Seat 9: jdchance ($134.60 in chips)

faverkrismus: posts small blind $0.50

gordocpga: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 37?! [Ac Jh Qh Ts]

jdchance: folds

jdchance is sitting out

jdchance said, "gl all"

booker73: folds

doc_oliday: folds

liesmith: folds

Northsight: calls $1

jdchance leaves the table

Nicky: calls $1

37?!: raises $3 to $4

faverkrismus: folds

gordocpga: folds

Northsight: folds

Nicky: raises $10.50 to $14.50

37?!: calls $10.50

*** FLOP *** [Tc Kc 5s]

Nicky: bets $29.95

37?!: calls $29.95

*** TURN *** [Tc Kc 5s] [9c]

AJHPoker joins the table at seat #9

Nicky: checks

37?!: bets $86.60 and is all-in

Nicky: calls $32.80 and is all-in

*** RIVER *** [Tc Kc 5s 9c] [Qd]

*** SHOW DOWN ***

Nicky: shows [Ad 4h As 3d] (a pair of Aces)

37?!: shows [Ac Jh Qh Ts] (a straight, Ten to Ace)

37?! collected $154 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $157 | Rake $3

Board [Tc Kc 5s 9c Qd]

Seat 1: booker73 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: doc_oliday folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: liesmith folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Northsight folded before Flop

Seat 5: Nicky showed [Ad 4h As 3d] and lost with a pair of Aces

Seat 6: 37?! (button) showed [Ac Jh Qh Ts] and won ($154) with a straight, Ten to Ace

Seat 7: faverkrismus (small blind) folded before Flop

Seat 8: gordocpga (big blind) folded before Flop

Seat 9: jdchance folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka utdragningar idag:

 

AAKKss knäckta när min rivrade nötkåk på brädan K4565 (all in på floppen) slogs av en färgstege (killen synade AI med 37Jsx...).

 

Nötflushen hann också bli knäckt av färgstege. Där insåg jag dock vad som hände på rivern och synade bara ned. Fördelen med att spela mot en spelare man känner till och man vet är kompetent.

 

Och igår fick jag en royal, en färgstege och ett fyrtal. Summa vinst i de potterna: 9 euro.

 

Men ändå 80 upp idag i alla fall. Är på konferens och sitter på ett hotellrum och väntar på middagen, återkommer eventuellt senare.

 

___

Om någon av de som känner mig försöker chatta med mig så fungerar inte MSN här, av outgrundlig anledning. Och MSN Web messenger är minst sagt svajig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt! Jag höll på att åka ut från förstasidan på dagboksforumet.

 

Ok, så jag får väl uppdatera.

 

Inget spel igår, hade århundradets migrän. Istället valde jag att agera svart katt åt Cassano här på forumet som åkte ur två MTTs och förlorade en 100 HU SNG 30 minuter efter att jag öppnat upp hans bord. Sjuk jinx.

 

Ok, så vi kör en liten poll här. Jag har fått $25 av Empire då de hoppas på att jag skall återvända till deras site. Skall jag:

 

1 - Köra en 20+2 SNG.

2 - Köra två 10+1 SNGs.

3 - Köra 1/2 FLT.

4 - Köra Operation Gula DreamClown Redeux (PLO med start på 25-borden och HHs hela vägen).

5 - Göra ett fiskinköp på 100-bordet och ställa pre med godtycklig hand

 

Jag är sugen på 10+1 SNGs, men alla alternativ kommer beaktas. Kom gärna med en motivering.

 

Dagens...

 

-Insikt: Sammy Farha är ungefär hur cool som helst. Kul sågning av turneringspoker han gör i förbifarten på High Stakes Poker. Och så är han elakt vass på PLO.

 

-Önskemål: Jag vill se Erik123 spela mot Andy Beal.

 

-Kvinnor kan: Jag diggar att Jennifer Harman plussar rakt ut mot Beal.

 

-Film: "Waiting" var som en Kevin Smith-film fast gjord av någon annan. Och huvudrollsinnehavaren agerade som Jason Lee, fast var...någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FLT-fråga (insåg att jag hade 18BB/100 på FLT och var tvungen att leta upp värsta fiskspelen under den enda session jag kört - 1/2, 150 händer).

 

Jag har knappen. Det är typ det enda jag har. Jo, och om jag minns rätt hade jag vind i seglen och satte alla drag jag pekade på, så det räknas väl också in.

 

Dealt to 37?! [8h 6h] <-They were sooted!

topcat9: folds

Travl'nLight: folds

37?!: calls $1

FearGreed: calls $0.50

three boys: checks

*** FLOP *** [4h 9h 5d]

FearGreed: bets $1

three boys: calls $1

37?!: calls $1

 

Skulle jag höjt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort sade:

>Varför höjer du inte preflopp?

>Obligatorisk höjning på floppen, för värde så klart.

 

0/2 alltså. Holy crap vilken fisk jag är. The Coalition kan således känna sig säkra ett tag till. :)

 

Standard brasklapp: Vi kanske kan hålla i huvudet att det här var första gången jag försökte spela FLT sedan jag gjorde det på primas 0.05/0.10-bord (då med en BR på 50 kronor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är således etablerat att jag har en del att förbättra på FLT-området (minst sagt). Om någon undrar hur resten av handen såg ut så kom 7h på turnen, jag betade och fick två syner - rivern blankade och de lade sig för mitt bet där.

 

På tal om FLT så kommenterar Daniel Negreanu på sin blogg Beal-matchen som just nu pågår. Där säger han bland annat:

 

" I think a guy like Joe Cassidy or Erik123 would make short work of him since they have so much experience playing the game heads up online."

 

Hejja Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av spelet senaste dagarna:

 

Tristess, grind, många Sklansky-bucks vunna och ett par hundra vunnet. En enda intressant pott, men jag har inte HHn här pga B2Bs fin-fina funktion att man bara kan få se senaste 50. Och HHGetter fungerar inte med PLO, så den vägen är också stängd. Men här kommer den ur minnet:

 

6-max. Jag har 4567ds med två hjärter. Jag täcker i vanlig ordning bordet med c:a 150bb, de två intressanta i handen har ett fullt inköp (100bb) och en med 40bb. Preflop raise från shortie, tre till floppen, jag har virtuella knappen på CO när floppen kommer.

 

Floppen är 48K, två hjärter, vilket ger mig 8 outs för stegen samt drag till en babyflush i h.

 

Potbet av SB, reraise all in (c:a 35bb) av shortie.

 

Jag funderar några sekunder och slår om pott så att SB måste ställa om han vill spela.

 

Bra? Dåligt? Mitt resonemang var följande: Får jag SB att lägga har jag lite döda pengar i potten. Shortie har säkerligen AAxx, frågan är om han har naket A i hjärter eller inte. Även om han har ett flushdrag så är jag i alla fall med i matchen (EV 0.37 enl twodimes) Synar SB så ligger jag troligen pyrt till men har ändå några outs.

 

Vad som hände:

SB lade sig. Turn och river blankade och shortie tog hem potten med par i A. Han hade fö nakna Ah. Jag blev kallad fisk under en halvtimma av SB som lade tvåpar.

 

http://twodimes.net/h/?z=1509029

pokenum -o 4c 5h 6h 7c - ah ad 9c qc -- 4h 8d kh

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 8d Kh 4h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

7c 4c 6h 5h 574 70.00 246 30.00 0 0.00 0.700

Qc 9c Ad Ah 246 30.00 574 70.00 0 0.00 0.300

Martinspokerbonusen har mig i ett järngrepp ett tag till. Och till protokollet: Jag hade redan från början räknat med att jag skulle få grinda ihop 4200 för att komma upp i hela bonussumman på 600+200+200. Oavsett vad någon lågavlönad supportnisse kläcker ur sig.

 

Jag tog också och försökte få igång Bestpokerkoderna, vilket självklart inte gick. Kalabaliken där får mig att tänka på följande scenario. I höstas dök någon reloadkod på Party upp som jag använde mig av. Det var en riktad kod som jag inte hade rätt till. Den fungerade och bonusen angavs som "pending". Halvvägs igenom försvann de pengar som angavs som pending för bonusen ifrån cashiern. Samtidigt dök en popup upp när jag loggade in för en annan bonus. Jag använde även den koden. I slutändan hann jag inte cleara den "riktiga" då den första låg som en fettklump i vägen.

 

Aldrig under denna tid tänkte jag kontakta Partysupporten och gnälla på dem för att jag använt en reloadkod som jag inte hade rätt till och nu inte fungerade eller att jag genom min egen klantighet låst mig ute från min fungerande kod. Jag tog en rövare när jag såg en klar felaktighet i systemet, det fungerade inte, big deal.

 

Just det, jag får lite taskig feedback på vad jag skall göra för mina Empirepokerpengar ($25). Kom igen nu, förslag emottas. Polaren lyckades grinda upp sina till 100 på FLT 1/2 (!) vilket gav mig prestationsångest. Nu vill ju inte jag heller gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans...

 

Resultat: Uselt i förhållande till arbetsinsatsen, men plus c:a $500.

BB/100: Ingen aning (tack vare B2B brist på HHs). Men brutalt uselt när jag multitablat PLO50 för att cleara en bonus, vi pratar om 5-6BB/100. På PLO100 har det varit bättre, jag har spelat c:a 300 händer där och vunnit ett par inköp, så jag gissar c:a 15BB/100. Och ja, jag har gått ned i nivå under min downswing (jag tror jag kan kalla det för det) för att få tillbaka självförtroendet.

Läcka: Att betta starka draws med tillhörande bluffvärde som sedan har mage att inte träffa har varit relativt dyrt. Speciellt eftersom jag envisats med att skjuta en sista salva på rivern när folk synar med vad de än råkar ha på handen. (JQxx på brädan JQKTx var en syn igår som en kille hittade. Jag hade AAxx och nötflushdraget).

Texas: Jag körde 29 händer 6-max NLT50 igår och vann c:a 20 euro. Jag tror jag fortfarande ligger över 100BB/100 på NLT efter nyår. W00t. Ok, jag har bara kört 200 händer. Detaljer.

Plan: Jag skall köra en jäkla massa händer nu under veckan för att bli klar med signupen på Martins (seriöst, jag blir deppad av grafiken på den sajten). Jag har c:a 2800 VIP och behöver komma upp till 4200. 200 VIP per kväll, det tar c:a 2.5h om jag kör fyra bord PLO samtidigt. Dessutom är det en fördel att spela många händer, ju fler +EV beslut jag hinner med ju bättre :)

Plan del II: Jag skall testa att höja på SB och BB då och då shorthanded.

Problem: Jag fick migrän på konferensen förra onsdagen. Den sitter fortfarande i. Helt galet. Seriöst, jag började dagen med en Ipren idag igen.

Klonk: Två royals på en vecka. Jag fick tre på hela förra året. Och ändå gnäller jag över utdragningar.

Klonk II: En fisk med top set slog aldrig om utan mesbettade hela vägen (1bb på turnen, exempelvis) när jag hade mid set. Jag ställde honom på turnen och klonkade en runner runner hålstege. Det kan varit så att jag var fisken och han hade jordens read på mig och körde ett hyperavancerat move på brädan TJx tvåflush, men konstigt nog tvivlar jag på det.

Utdragningstema: Top set har bara gett mig skit den här veckan. Seriöst, jag tror den hållit två ggr på hela veckan. Roligast har dock varit alla som gett mig oändliga odds och försökt checkraisa turnen när alla möjliga drag träffat och jag bara fått checka bakom för att se rivern.

Utdragning: Två str8flusher mot mina A-höga flusher och nötkåken. Galet.

"Måste träna upp": Klonkskills! Just nu sitter inte många drag/floppar, det är lite trist. Eller så träffar jag för bra, och då blir det ingen action heller.

Sömn: Jag har sovit c:a 5h per natt senaste tre veckorna (I kid you not, det är ingen lek att ha barn). Nu i helgen fick jag faktiskt åtta timmars sömn två nätter på raken. Jag känner inte att det påverkat spelet dock, men möjligheten finns ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, jag får lite taskig feedback på vad jag skall göra för mina Empirepokerpengar ($25). Kom igen nu, förslag emottas. Polaren lyckades grinda upp sina till 100 på FLT 1/2 (!) vilket gav mig prestationsångest. Nu vill ju inte jag heller gula.

Det är väl bara att klå honom i hans eget spel som ger någorlunda tillfredsställelse? Upp till $150 på FLT 1/2 låter som ett lagom mål. Misslyckas du är det bara att skylla på variansen; jag har säkert några losingstreakgrafer på några hundra händer FLT 1/2 du kan få låna om du vill visa upp oberoende bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Griiiind. Det var en utdragningsdag igår igen där inget satt på de låga borden men där jag skärpte till mitt spel på 100-borden och avslutade med svarta siffror i bokföringen. Mest på grund av att jag gjorde ett tomtespel som fungerade.

 

Vad som hände var att jag synade ned en nakna A-bluff mot en av Stars regulars när vi var HU på floppen efter att han slagit om till 14 preflop. Jag hade en av mina favorithänder i form av 9TJQds (TJQKds är nog min absoluta favorithand, den är rena pengamaskinen om man hittar någon med en AAxx hand) och floppen kom enfärgad Q73. Jag potbettade och han ställde in efter viss tvekan. Jag tror inte det är en read att belåna huset på, men något i mitt innersta skrek "Nakna A-bluffen!" varvid jag blev besatt av call-djävulen och hittade synen. Turnen gav ett fjärde hjärter på brädan vilket direkt lugnade mig och jag kände mig sedan grymt nöjd när potten på 210 vandrade i min allmänna riktning.

 

Konversationen efteråt var mogen och fin:

 

Fi: "Donk" (viss sanning)

Jag: "Too obvious bluff. Reload b itch"

Fi: "F u, calling with J-high?"

Jag: "I felt like gambling. I hear that's legal in places like this. Also, I don't like you."

 

Sedan var det tiiiiilt. 8-)

 

Jag körde lite NLT50 också, slutade upp 20 där på 40 händer. Tydligaste exemplet på min texasfiskighet: Jag fick KK och visste knappt vad jag skulle göra. Tidigare på dagen chattade jag lite med Djens angående en hand där jag hade JJ och han tyckte jag höjt för lite preflop med den. Jag höjde nu till $6 som han föreslagit och fick syn. Floppen kom J-hög utan mer än ett flushdrag och jag insåg att mina postflopskills inte var mycket att skryta med så jag tryckte iväg 20 dollar och avslutade potten där.

 

Roligaste med NLT är förresten folk som ställer in preflop UTG. Det får mig alltid att gapskratta. "Hurra! Jag vann $0.75 med mina AA!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpar på låglimit är ju så sjukt lättspelade, försök bara få in degen mot typ 9/10 motståndare så plussar du på det.

 

I övrigt:

Funderar på att dra igång en diskussion om att bluffa/semibluffa i sidpotter, inspirerad av dels ett par händer i Olas dagbok, dels den handen jag nyss svarade på i Handanalys-forumet. Let de flejming of parre begin, typ?

 

Fixar upp en sådan post när jag har tid - räknar med ditt bidrag till diskussionen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre skrev:

>I övrigt:

>Funderar på att dra igång en diskussion om att bluffa/semibluffa i

>sidpotter, inspirerad av dels ett par händer i Olas dagbok, dels den

>handen jag nyss svarade på i Handanalys-forumet. Let de flejming of parre

>begin, typ?

 

Låter bra! Jag hade en sidopottsbluff häromdagen när jag hade 9TJQ i handen med flushdrag på floppen 89x. Jag fortsatte betta på turnen och rivern när jag insåg att andra killen satt med A-höga flushdraget och lyckades trycka ut honom från potten på rivern vilket gav mig vinsten i sidopotten när main pot ändå var förlorad. Om jag minns rätt var det samma kille som lackade på mig igår kväll när jag synade hans bluff. Jag är troligen på hans hit list nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet när ni blir utdragna av puckon och man funderar på om de spelar Uno? Voila, en snubbe på 2+2 har gjort en Uno-mod till Party.

 

Efter att ha sett High Stakes Poker, avsnitt fyra, så är jag övertygad om att Sammy Farha är coolast på jorden. Och han flörtar med Jennifer Harman när hennes man står i bakgrunden, det är komiskt.

 

Sammy: You like to straddle?

Jen: OH yeah I LOOVE to straddle

 

Sammy: you want me to show you..ok now I won't

Jen: You're such a tease..

Sammy: You like it...

 

Todd B: I think Shawn's an idiot and he's gonna lose all his money.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Todd Brunson är fan coolare än Farha. Tyckte Todd verka dryg som fan när man först såg/läste om han men han växer! Som tex när jag satt o lyssna på live sändningen från wsop finalen och han kommer förbi och beklagar sig att han typ loosa en 3-4 miljoner på att Mike the Mouth åkt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...