Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycket rörig vecka pga att jag fyller år idag (32). Det kommer nästan att inte bli något spel alls den här veckan eftersom mina släktingar envisas med att undvika den utsatta "välkomna på tårta på söndag"-tiden och istället tycker att "äh, jag dyker upp [godtycklig kväll] istället". Vilket i sin tur leder till att alla kvällar är uppbokade.

 

Igår satt dock återigen jag och Cassano och donkbettade som besatta på låglimitbord. Vi körde FLT 0.02/0.04, och då klonken var med mig via QQ, KK och floppade wheels så fick jag en BB/100 på 44 där. Och ja, jag hade 100% seen flops. Och c:a 80% av dessa såg rivern. Vi fortsattet till PLO innan han gulade sin brutala Starsrulle på tre dollar. Cassano plussade dock c:a 1700 igår, så det går inte direkt någon nöd på grabben. :)

 

Cassano fick fö lite flack för sitt LAG-spel i en 2/4 hand som han postade i sin dagbok, men jag kan inte se några större fel än möjligtvis preflopsynen (där han har ett A i handen som därför enbart kan användas tillsammans med ett T för stege eller för en flush). Synen all in på floppen med lågt par och openended är lite gambool med en kille kvar att agera, men han drar ju inte dött på något sätt. Och som vi tidigare sagt, han vet ju inte hur man gör för att missa ett drag OCH förlora en pott. 72o är ju en stålhand när han spelar den.

 

Jag presenterar bevis för detta nedan. Från igår, Cassano är BB:

 

Poker Stars

Limit Holdem Ring game

Limit: $0.02/$0.04

4 players

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with :3c::7h:

UTG calls, Hero calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :3d::2s::2d: (4SB, 4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, BB raises, UTG calls, Hero calls, SB calls.

 

Turn: :6c: (6BB, 4 players)

SB checks, BB bets, UTG folds, Hero calls, SB calls.

 

River: :2c: (9BB, 3 players)

SB checks, BB bets, Hero calls, SB calls.

 

Results:

BB shows :7s::2h: (four of a kind, Deuces)

Final pot: 12BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en misärlik morgonsession som slutade -300 utan att jag förlorat en enda större pott (7-8 potter i storleksordningen 70 till 120 dollar mot shortstacks som var all in med flushdrag eller wraps samt missade draghänder som jag fick lägga på turnen) och sedan bara blindat bort mig med preflopsyner så kände jag, för att citera filmen The paper, "a horrendously shitty day coming up" och valde att strypa mina förluster till 300 istället för att fortsätta. Just det, jag spelade rätt kasst också, det hjälper ju tydligen inte såvida man inte spelar på Party där det snarast kan anses vara en tillgång.

 

Så vad gör man när man är lite pokersugen då?

 

Man tittar in på Martins Poker. Stönar som vanligt över det deprimerande färgvalet och funderar på...att man har 4.2k VIP att sätta sprätt på.

 

Länge leve B2B! Man får köpa in sig till SNGs med VIPs! Jag är SNG-kungen ikväll!

 

Ett snabbt taktiksnack med Mauau hölls imorse när planen först kläcktes. Det löd ungefär så här:

 

Jag: "Tight i första perioderna va?"

Mauau: "Ja. Och sedan aggro som fan på slutet. Så kör alla SNG-grinders."

 

Done deal, då kör vi på det.

 

Jag minns inte om jag i tidigare inlägg skrutit om min enorma ITM-procent på SNGs, men den är uppåt 85. Iofs, jag har bara spelat c:a 70-80 totalt i hela mitt liv och har haft bisarr bonntur under 65 av dessa, men här finns det ju kärlek och pengar att hämta. Det är ju kristallklart.

 

Jag signade således på en 11a (1k VIP), en 22a (2k VIP) och slutligen en till 11a.

 

Brukade inte en SNG ta c:a en timma att spela? Dang vad det gick fort. I kid you not, i min första hann jag inte posta min första blind förrens två pers var ute. Trots detta så var jag helt shellshocked över strukturen och blindade nästan ut mig på en femteplats.

 

22an gick lite bättre. När det började bli lite tight med blindsen och vi var 6 kvar och en var short limpade jag med JJ UTG, shorten ställde och fick syn av en med 2.5k i stacken. Jag ställde, och det var JTo mot JJ och AT. Shorten plockade självklart hem mainpot med ett A på rivern, men jag höll mig flytande i sidopotten och fick lite grund att stå på. Efter en rivrad flush när jag hade openended, nötflushdrag och ett A som överkort så låg jag bra till och på något sätt jag inte minns överlevde jag och slutade tvåa efter att ha gått in i HU-matchen med ett chipunderläge på 1:7. Synade AI med A4o på TTx-floppen när jag anade att han var tom och att min kicker skulle stå (vilket han också var, bra read, grattis) men sexoutaren satt självklart på turnen. +60 euro i alla fall!

 

Tredje SNGn var en 11a där jag dubblade stacken med en stege när jag synade AI med AQs mot två shortstacks och sedan fick 55 att stå mot AK i ett battle of the blinds. Till sist stod jag som segrare i den (yay, äntligen en förstaplats) och slutade således 110 euro upp på mina tre frirulle-SNGs. Good times!

 

Jag slutar dagen back c:a 170 dollar tack vare SNG-klonket som räddar mig lite. Det får jag vara nöjd med. Frågan är dock om jag skall använda mina 110 euro på Martins till att starta en SNG-rulle (som otvivelaktigt kommer att gulas, frågan är bara hur snabbt det kommer gå) eller köra ngt annat för pengarna. Jag är som alltid öppen för förslag, men varje gång jag ställt en liknande fråga i dagboken får jag knappt några svar så jag är redo för en pinsam tystnad igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt. Man hoppas att man har ~10 outs till turnen och försöker stjäla potten ur position på den där saggiga floppen. I själva verket har man 5 outs (varav bara tre är nut outs) och är i princip så rökt man kan bli. Tre pers på flushdraget, och en håller i femmorna som jag behöver för att få wheelet. Men Cassano har hållit lektioner i hur man sätter sina händer och får dem att stå, och det börjar ge effekt. 8-)

 

Jag blev slaskig efter den här potten (Nähä! Vad kan det bero på då?) och gick från 300 upp till +170 innan jag klev av. Detta sätter mig på noll för veckan, trots uselt spel. Jag får ta en dag vid sidan av och fokusera om lite tror jag, jag har läckt som ett såll den här veckan.

 

Stack sizes:

UTG: $227.35

UTG+1: $213.40

Hero: $199.95

MP2: $84.35

MP3: $198

CO: $245.45

Button: $136.10

SB: $119.60

BB: $145.85

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP1 with :4s::Ah::6h::4h:

2 folds, Hero calls $2, MP2 calls $2, MP3 folds, CO calls $2, Button raises to $6, SB folds, BB calls $4, Hero calls $4, MP2 calls $4, CO calls $4.

 

Flop: :2h::8d::3h: ($31, 5 players)

BB checks, Hero bets $22, MP2 calls $22, CO folds, Button calls $22, BB folds.

 

Turn: :Qh: ($97, 3 players)

Hero bets $77, MP2 calls all-in $56.35, Button raises all-in $108.1, Hero calls $31.1.

 

River: :7h: ($369.55, 1 player + 2 all-in - Main pot: $266.05, Sidepot 1: $103.5)

 

Results:

Final pot: $369.55

 

Button mucked :9h::Ts::Jc::Kh:

Hero showed :4s::Ah::6h::4h:

MP2 mucked :5c::5h::8c::8h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket exalterande riverspel i den här potten.

 

Och ja, jag var på halvtilt när jag synade hela vägen. Dock hade jag en note på SB som "tomte som bluffsynar och pottar allt" och kunde inte för mitt liv gissa vad han drog emot, vilket ledde fram till en syn.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

7 players

 

Stack sizes:

UTG: $269.95

UTG+1: $240.15

MP1: $200.55

CO: $219.20

Button: $100.80

SB: $200.30

Hero: $344.60

 

Pre-flop: (7 players) Hero is BB with :Kc::8c::Ks::Js:

UTG folds, UTG+1 raises to $7, 3 folds, SB calls $6, Hero calls $5.

 

Flop: :9s::2d::Td: ($21, 3 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $19.95, SB calls $19.95, Hero calls $19.95.

 

Turn: :4s: ($80.85, 3 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $77.85, SB calls $77.85, Hero calls $77.85.

 

River: :Ts: ($314.4, 3 players)

SB checks, Hero bets $184, 2 folds.

Uncalled bets: $184 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $314.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelningen "så här botar man tilt". Den här kan också skrivas på "varför skall man alltid ha fullt inköp i PLO". Hade de haft 100bb eller mer i stacken hade jag lagt mig för omslag+syn. Jag använde faktiskt Stars eminenta "time"-funktion innan jag ställde in dem. I det här fallet kände jag för att testa det faktum att jag en gång drog en massa scenarier om underfulls vs två motståndare igenom twodimes och insåg att man oftast är marginell men ändå viss favorit att vinna handen mot två pers. Marginellt är det dock som sagt. Och just det, det förutsätter ju att man inte drar mot två outs. Vilket jag tydligen gjorde.

 

Summeringen är +300 för kvällen, efter mycket sväng åt alla håll och kanter.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $117

UTG+1: $58.05

MP1: $101.20

MP2: $95

MP3: $149.55

CO: $409.25

Button: $250.70

Hero: $395.40

BB: $100.50

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :Jc::Jd::7h::7s:

3 folds, MP2 calls $2, MP3 folds, CO calls $2, Button folds, Hero calls $1, BB checks.

 

Flop: :7c::8s::8h: ($8, 4 players)

Hero bets $7.6, BB raises to $30.4, MP2 calls $30.4, CO folds, Hero raises to $101.6, BB calls all-in $98.5, MP2 calls all-in $62.6, Hero calls $4.5.

 

Turn: :Kh: ($358.8, 1 player + 2 all-in - Main pot: $287, Sidepot 1: $71.8)

 

River: :Js: ($358.8, 1 player + 2 all-in - Main pot: $287, Sidepot 1: $71.8)

 

Results:

Final pot: $358.8

 

BB mucked :9h::3h::7d::8c:

MP2 shows :8d::Kc::Ad::5c: (a full house, Eights full of Kings)

Hero: shows :Jc::Jd::7h::7s: (a full house, Jacks full of Eights)

 

Kanonkonversation efteråt också:

 

BB said, "****in pisser"

Hero said, "gambooooool"

BB said, "****in lucky *******...you were beat all the way"

BB said, "i guess it's better to be lucky than good"

BB said, "more money than brains"

Hero said, "figured at least I wasn't drawing dead"

viper007 said, "give him a break, he had full on the flop"

Hero said, "I got severe klonkskillz, I can't help it"

BB said, "nobody's talking to you *******"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero said, "figured at least I wasn't drawing dead"

 

hahahahahah klockren :lol:

 

Annars hatar jag att träffa underfull..Man måste beta floppen eller reraisa och får man syn måste man beta igen på turn även om man vet att man redan kan vara slagen (Fi reraisar sällan här av nån anl om do m träffar)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom för tusan inte och säg att folk är bättre på 200-borden. Det här var fiskspel från start till mål av oss båda ...

 

Jag råkar klicka fel och limpa preflop på CO. Jag är upptagen med att bli fullt utdragen i en 340-pott på andra bordet och ser bara "Double suited! Syyyyyn!" utan att titta närmare på korten eftersom det är en trevägs AI där nere i hörnet när jag blir utköpt av på rivern av ett tvåpar i AJxx som synat potbet all in till rivern med floppen AJT när jag har KKQT med flushdraget. Floppen kommer tragiskt tråkiga 256r och T-hög backdoorflush. Jag har här återgett mina tankar under potten...

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $200

UTG+1: $99.30

MP1: $101.10

MP2: $78

MP3: $170.10

Hero: $277

Button: $170

SB: $291

BB: $301.95

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :4d::Kd::Tc::3c:

UTG (poster) checks, UTG+1 calls $2, 2 folds, MP3 calls $2, Hero calls $2, Button calls $2, SB calls $1, BB (poster) checks.

 

"Men för i ------...först utdragen där på bordet nere i vänstra hörnet och nu den här skitsynen pre...#$##¤!"

 

Flop: :5c::6s::2h: ($14, 7 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 bets $8, MP3 folds, Hero raises to $20, Button raises to $81.3, 4 folds, Hero calls $61.3.

 

"Men..." (kollar noten som säger "fiskig"). "Hm. Jag vill se turnen innan jag ger upp. Och så är jag tiltad över utdragningen på bordet i vänstra hörnet på skärmen som bara ger mig skit." Syn!

 

Turn: :Ac: ($184.6, 2 players)

 

Turn är ett vackert klöver A. Backdoorflushen är på G. Jag känner direkt ..."Det kommer ju komma" och sätter honom all in för sina sista 87 dollar.

 

Hero bets $181.6, Button calls all-in $86.7.

Uncalled bets: $94.9 returned to Hero.

 

River - ni vet ju vad rivern är för kort. Freerollen är ett faktum. Publiken blir vild och när han visar upp sina kort hade han...

River: :Qc: ($358, 1 player + 1 all-in - Main pot: $358)

 

Results:

Final pot: $358

Hero shows :4d::Kd::Tc::3c: (a flush, Ace high)

Buttom mucked :3s::4h::Ks::As:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snooker skrev:

 

>Annars hatar jag att träffa underfull..Man måste beta floppen eller

>reraisa och får man syn måste man beta igen på turn även om man vet

>att man redan kan vara slagen (Fi reraisar sällan här av nån anl om do

>m träffar)..

 

Japp. Floppade underfulls ur position brukar jag normalt spela så här:

 

1 - Pot bet. Synar någon till turnen sker följande:

2 - Check/fold.

Kommer jag till rivern via check/check på turnen:

3 - Blocking bet med tillhörande fold mot omslag.

 

Vekt? Japp, men jäklar vad det sparar pengar.

 

Alternativ:

 

1 - Pott, samt om någon slår om så lägger jag om de har en stack som det gör ont att förlora mot.

 

Finns tre orsaker till att jag hängde kvar här:

1 - Jag får in allt på floppen och behöver inte bry mig om positionen.

2 - De var shortstacked.

3 - Jag drar faktiskt inte dött :D

 

Sedan insåg jag nyss att de senaste fyra-fem händerna jag postat här i dagboken är fiskspel. Känns coolt på något sätt. Åtminstånde hoppas jag det visar att jag har en viss självdistans. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen kommer tragiskt tråkiga 256r och T-hög backdoorflush.

 

Jag har kollat femtielva gånger, ser jag fel eller floppar du inte nötterna med 34?

 

Visserligen tragiskt tråkigt om han nu har samma hand, men det vet du ju inte när floppen kommer, så hur är den då tragiskt tråkig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stahl skrev:

>Jag har kollat femtielva gånger, ser jag fel eller floppar du inte nötterna med 34?

>Visserligen tragiskt tråkigt om han nu har samma hand, men det vet du

>ju inte när floppen kommer, så hur är den då tragiskt tråkig? ;)

 

Jag kan inte den korrekta matematiken i huvudet men OM floppen sett likadan ut och haft tvåflush ute i "fel färg"...

 

Så hade min hand (om jag kan min Ciaffone rätt) haft 6% chans att vara nuts vid rivern. Men det förutsätter som sagt ett flushdrag.

 

Här är det ändå en svajig hand. Jag behöver ducka för 23456789 två gånger om samt backdoorflusher och ett extrakort som kan para upp sig för att ha nuts på rivern. Kort sagt - jag har nötterna nu, men min hand suger rätt hårt ändå. Nu klonkade jag en backdoor, vilket naturligtvis var rätt trivsamt.

 

Fisknoten på Fi fällde dock avgörandet. Se vad bra det är med lite notes på motståndarna! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"1 - Pot bet. Synar någon till turnen sker följande:

2 - Check/fold.

Kommer jag till rivern via check/check på turnen:

3 - Blocking bet med tillhörande fold mot omslag.

 

Vekt? Japp, men jäklar vad det sparar pengar. "

 

Problemet med checken är att Fi kommer garanterat att beta och du får ett tufft beslut (bluffar han eller inte?). Varför inte Beta då fi kan lägga sig vid ett starkt bet?. Det beror lite på vad för kort som kommer kanske dvs

är floppen 577 och det kommer 4 på turn är det ju enklare att potta då fi kan sätta dig på 57 och inte nödvändigtsvis underfull..PS ovanstående gäller HU bara..

 

Man borde dock dela in strategin på underfull beroende position och antal synare.

 

Tidig pos= Check raise kanske är bäst? Fi vet att du har kåk och orkar inte kanske syna. Är det 2 eller fler som synar så check fold. 1 Synare check alt beta pot på turn. Får man syn check/fold eller check/syn ber på read samt storleken på bet från fi.

 

Sen pos = Om nån betat raisa pot direkt efter flopp kanske?. Här tror jag att pot bet på Turn är helt rätt om fi checkat. Får du syn så kan du checka ner på river. Omslag = fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snooker skrev:

 

>Problemet med checken är att Fi kommer garanterat att beta och du får

>ett tufft beslut (bluffar han eller inte?). Varför inte Beta då fi kan lägga

>sig vid ett starkt bet?.

 

Han bettar inte oavsett, många tar faktiskt ett gratiskort här.

 

Och jag har inget tungt beslut - jag vill få in pengarna när jag vet att jag inte är död - vilket gör att jag har beslutat mig redan på floppen. Bluffar han får han väl göra det, och trots mitt spel i handen igår anser jag att underfulls ur position, speciellt när det är spel på turn och river, är en stackdumper i långa loppet. Inser man inte det så är man dock mycket välkommen att spela på samma bord som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han bettar inte oavsett, många tar faktiskt ett gratiskort här."

 

Mmm kanske. Men det du gör är ju att ge upp handen direkt. Du kan inte beta på river heller då och då betar ju fi generellt iallafall. Synar du då?

 

"Och jag har inget tungt beslut - jag vill få in pengarna när jag vet att jag inte är död - vilket gör att jag har beslutat mig redan på floppen. Bluffar han får han väl göra det, och trots mitt spel i handen igår anser jag att underfulls ur position, speciellt när det är spel på turn och river, är en stackdumper i långa loppet."

 

Ja inte är den lättspelad den saken e klar..Men att ge upp direkt vet jag inte om jag gör :)..BluffMats in da house tar alltid chansen att beta bort fiii..

 

"Inser man inte det så är man dock mycket välkommen att spela på samma bord som mig."

 

Ok the gloves are offf hihihihi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår hände inte mycket roligt. Jag var megatrött (mer om det sedan) och dumpade pokern till förmån för första halvlek av Arsenal-Juventus. Kuriosa är att jag i helgen pratade med en polare som hade lite insideinfo om Zlatan och hade mött honom i ett ”ickeofficiellt” sammanhang. För att summera, snubben har blivit ett headcase som konstant pratar om sig själv i tredje person och beter sig som en clown. Tilt. Jag som gillar Zlatan. Han behöver kanske bara få en spanking av sin tränare för att landa lite, jag hoppas på det. Men jag tvivlar tyvärr.

 

Halvtidspaus innebar tittande på High Stakes Poker – vilket spillde över till andra halvlek. Spoilers nedan – dolda. Går ni in via Pokerdagbok.org ligger ni dock pyrt till så då rekommenderar jag snabbt blundande.

 

Stackars Phil Hellmuth är det inte ens kul att mobba längre, det är som om jag skulle sätta mig och spela NL med de där grabbarna. Han är helt off på spelet nu. Jerry Buss är dock rätt cool även om han inte spelar bra, men han är prestigelös och försöker inte verka som att han hör hemma vid bordet. Dessutom, som Chris Rock sade, Shaq is rich – the man who signs his paycheck is fucking wealthy.

En kommentar som jag missade men som jag läste på nätet var dock när Doyle förlorat sin AI med AA mot DNs set i 8or och Todd kommer in och frågar hur det går: ”Well I just lost your inheritance son”. Följt av ett gapskratt. Sjukt bra hantering av förlusten av en monsterpott på nästan 300k. Till skillnad från Antonio i förra avsnittet som såg helt sänkt ut efter en trevägs på 200k. Där märkte man skillnaden i bankrulle.

Jen Harman – Vad skall han ha liksom? 82o är stålet.

 

Efter detta fastnade jag framför datorn och chattade lite med forumprofiler som Mauau (grindandes), RilleG (på grisfest - typ), Djens (grindandes) och Filip (pluggandes) och en othellopolare. Jag railade Mauau som både hann med att chatta och ha fem bord igång samtidigt. På PokerStars. Där borden stjäl fokus när det är ens tur att agera vilket får till följd att man skriver rakt in i chatten det man tror sig skriva på MSN. Imponerande skill han visade upp där då han inte gjorde bort sig. Bra session också, han låg nästan 5 inköp upp efter fyra timmar, trots ett par tvåoutare han åkte på under tiden jag tittade.

 

Angående min trötthet som jag omnämnde tidigare så har jag några noteringar. Jag har ju som säkerligen uppmärksammats av alerta dagboksläsare två döttrar som är tre och 1 ½ gamla. De vaknar, såsom barn gör, tidigt. 06:30 är standard. Inga konstigheter där, det får man acceptera som förälder. Nu, när jag spelar poker blir jag ofta rätt stressad, och även om jag (som i förrgår) avslutar i tid (23.00) så får jag svårt att sova då jag har så mycket adrenalin i kroppen. Så det tar ett par timmar innan jag somnar då jag mentalt går igenom händerna jag spelade, vilka som var usla (en bluff som kostade 150 dollar var rätt löjlig men hade ändå en viss potential, samt alla händer jag spelade på 100-bordet där jag donkade friskt), vilka som var bra, vilka som var marginella och som kunde spelats hursomhelst (de två som jag postade här, samt en AAxx när jag trebetade preflop för att sätta shortstacken på knappen AI för 58 dollar och få det till HU mot en SB som slog om mitt 3xbb raise – vi hade fulla inköp och jag telegraferar ju min hand – dock så kom AJx på floppen och vi ställde och hans flushdrag kom inte m handen AJKKss).

 

Jag pratade om detta med en polare som spelar rätt mycket, och han sade att han också blir lite stressad när han spelar, dock troligen inte lika mycket. I alla fall, det är ju lite irriterande att behöva slösa med sömn bara för att man spelar lite poker på kvällarna, även om man som sagt inte sitter för länge. Är det någon annan som har lite problem med att somna efter en session, även om det gått bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag railade Mauau som både hann med att chatta och ha fem bord igång samtidigt"

 

Imponerande minst sagt :D ..

 

"Är det någon annan som har lite problem med att somna efter en session, även om det gått bra?"

 

Har också problem att somna..Speciellt om det gått illa såklart.

Men även om jag vunnit då adrenalinet e kvar..

 

Man har ju märkt att så fort man är med i en stor pott inför rivern så börjar det dunka i bröstet. Det är väl det som sitter kvar lite tror jag. Hur ofta börjar hjärtat dunka för andra saker? För mig är inte så mycket som orsakar det längre förutom pokern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga updates gällande gårdagen mer än att jag igår spelade en MTT-liknande (erhm..tre bord) turnering på jobbet. 200:- NLT m rebuys. Jag gjorde varken rebuy eller addon (som gav en 1000 extra i stacken vilket vid tillfället var hela 8bb) men var ändå i toppen vid pausen. I pausen lämnade jag glatt över min plats och mina marker till vår fantastiskt kompetente grafiske designer som...tja, har större grafisk talang än pokerkunskap om vi säger så. Nåja.

 

Innan ni slänger er på mig och börjar skriva inlägg så kan vi säga att det var klar nybörjarstatus på turneringen vilket ledde till att alla möjliga regler flög ut genom dörren innan den börjat. Så det var inte direkt några diskussioner om att min delegering av ansvar skulle vara ett problem. Jag är ju inte direkt någon regelexpert på livepoker (...), men en höjdpunkt som kan få erfarna spelare att skruva besvärat på sig i stolen var:

 

BB: "Jag satsar 300"

MP 1: "Jag höjer till 400"

BB: "MED 400?"

MP 1: "Nej, TILL 400."

Jag: "Ehm..."

Jag försöker hålla masken och säger inget av flera orsaker. Dels vill jag inte framstå som jobbig inför en del folk jag knappt känner (folk från vårt systerföretag var också med och spelade). Och så har jag munnen full med chips som av okänd anledning har fastnat i tänderna och som jag diskret försöker peta bort med tungan. Jag har alltså vissa svårigheter att göra mig förstådd, i dubbel bemärkelse.

BB: "Jaha. Vad tycker du jag skall göra?" (visar sina kort för SB och knappen).

SB: "Hm...svårt."

Knappen: "Äh, fold."

BB: "Äh, ta den" (muckar korten)

 

En PLO-länk: Phil Hellmuth har spelat en hel del på UltimateBet. Igår spelade han 50/100 PLO. Om ni undrar var den här bloggens gamla favorit Darwinism/PARAB0LA tagit vägen efter sin B2B hit'n'run så ser ni att han ofta hänger på UB och är med i några HHs i den länkade tråden.

 

Jag tror (tror) inte det blir något riktigt pokerspel ikväll heller - familjen måste ha sitt. Det är viktigt att jag är där för barnen och även håller frugan på gott humör genom att inte låsa in mig i arbetsrummet hela kvällarna, så ibland får mina intressen stryka på foten. Om ni vill kalla det något pokerrelaterat kan ni kalla det familjegrinden. Och om ni undrar: Jag älskar varje minut av den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Devilfish visar upp the powermove of powermoves - det dubbla checkraiset.

Kul bord på UB. Inte direkt nätets fiskigaste, men ändå. Devilfish har fö gått från 5k till 80k på lite över en timma efter att tidigare förlorat hela sin stack på c:a 9k i en rejäl pott. Kan vi ragga upp några av våra svenska hopp från B2B (NY, Malaka) att svänga sina lurviga vid det här bordet skulle det ju vara ännu bättre att raila än vad det just nu är.

 

PARAB0LA is at seat 0 with $16297.

Beerenburg is at seat 1 with $1450.

WeToddDid is at seat 2 with $6847.

Devilfish is at seat 3 with $78036.

Halinalle is at seat 4 with $35388.

Svesken is at seat 6 with $8522.

SxMxF is at seat 7 with $18890.

verybadcat is at seat 8 with $1100.

The button is at seat 2.

 

Devilfish posts the small blind of $50.

Halinalle posts the big blind of $100.

 

Pre-flop:

 

Svesken calls. SxMxF folds. verybadcat folds.

PARAB0LA folds. Beerenburg folds. WeToddDid folds.

Devilfish calls. Halinalle checks.

 

Flop (board: :7h::Ad::Qd:):

 

Devilfish checks. Halinalle checks. Svesken bets

$300. Devilfish raises to $600. Halinalle folds.

Svesken calls.

 

Turn (board: :7h::Ad::Qd::4s:):

 

Devilfish checks. Svesken bets $1500. Devilfish

raises to $6000. Svesken folds. Devilfish is

returned $4500 (uncalled).

 

$3 is raked from a pot of $4500.

Devilfish wins $4497.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förr och säger det igen. Sådana här syner gör trötta amerikaner mellan 8 och 9 på lördagsmornar. Sovmorgon? Screw it!

 

Seat 5: UTG+1($730 in chips)

Seat 6: Hero ($243.45 in chips)

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:6c::Jc::Jh::Th:]

BB: calls $2

...: calls $2

UTG+1: calls $2

Hero: raises $6 to $8

...: folds

...: folds

...: folds

...: folds

...: folds

BB: calls $6

...: folds

UTG+1: calls $6

*** FLOP *** [:9c::Ks::Jd:]

BB: checks

UTG+1: checks

Hero: bets $24

BB: folds

UTG+1: calls $24

*** TURN *** [:9c::Ks::Jd:] [:3h:]

UTG+1: checks

Hero: bets $74

UTG+1: calls $74

*** RIVER *** [:9c::Ks::Jd::3h:] [:Js:]

UTG+1: checks

Hero: bets $137.45 and is all-in

UTG+1: calls $137.45

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [:6c::Jc::Jh::Th:] (four of a kind, Jacks)

UTG+1: mucks hand

Hero collected $496.90 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $499.90 | Rake $3

Board [:9c::Ks::Jd::3h::Js:]

Seat 5: UTG+1 mucked [:9h::8c::Kh::5h:]

Seat 6: Hero showed [:6c::Jc::Jh::Th:] and won ($496.90) with four of a kind, Jacks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morberg skrev:

>Othello skrev:

>>Starthandskategorierna (jag använder de här

>>http://www.pokerjury.com/overlap.txt) var intressant läsning

>Hur ska tabellen tolkas, är alla händer spelbara i alla positioner, eller?

 

Oj, det var ett gammalt inlägg du hittade. :)

 

De där kategorierna använder jag för att se vilka händer som går bra/dåligt i PTO. Det är enbart en gruppering av händer helt enkelt och tar ingen hänsyn till positionen.

 

Vissa händer är t o m fold preflop-varning på - A432 och många av de "low double pairs" som finns i tabellen är bra exempel.

 

Ett slaskigt bord där folk hamrar på hela vägen gör dessutom en kanonhand som 5678, ds eller inte, till rena stackdumparen. Den fina stege du är ute efter kommer sällan vara nötstegen, och även om du hade nöten på turnen och tyckte att du freerollade för flushen så inser man ju snabbt att eftersom ni var fyra stycken som var all in på turnen så kommer flushjäkeln bara tilta dig mer om den väl kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var ett gammalt inlägg du hittade. :)

Jag har läst din dagbok sen början, men har precis börjat prova på PLO själv och tyckte mig minnas att du skrivit någonting om starthänder tidigare.

 

Använder du något poängsystem numera, eller har du en känsla för vad som funkar att spela med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...