Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

OT: När visas andra avsnittet av High Stakes Poker? Om det redan har visats - går det att via någon laglig kanal få tag på Internet? Jag skulle SJÄLVKLART ALDRIG sjunka så lågt som att leta efter piratkopior via torrents eller något liknande mygel.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Först lite shoutouts till de nya PLO-dagböckerna på forumet, JackBalsam och Nimreb som förhoppningsvis kommer gula hela Prima respektive B2B.

 

Jag har skickat lite PM fram och tillbaka med en PLO-spelare på 2+2 vars åsikt jag respekterar mkt. Han gav mig lite råd inför en storartad comeback, och chockerande nog tänkte jag följa dem. Så nu är jag tillbaka på PLO100 och spelar mestadels full ring. Har väl kört 1 1/2 timma på fyra bord och ligger 170 upp, via hyfsat hårt urval av starthänder.

 

Dagens roliga länkar:

 

Tredje inlägget i den här tråden är klockrent.

 

Google har gjort en energidryck! Något att dricka medan ni spelar.

 

Man borde ha Full Tilt-klienten igång lite oftare. Man kan ju få en Phil Ivey-sighting.

 

Om någon missat Djens fylleinlägg i helgen så var det stor komik. Man märker hur laggy folk blir när de fått lite att dricka i sig. "All-in" var standardrådet.

 

Ibland har jag svårt att gräva fram HHs, men den här är typisk för ett svårt beslut. Tyvärr finns det inget klockrent svar på den heller.

 

6-max PLO200, jag har 9TTQ på UTG+1. Jag har 220, SB har 350. SB är en aggresiv spelare som vunnit många potter genom att potbetta hela vägen eller (till synes) stjäla potter på rivern när ett scarecard kommer. Han har blivit synad en gång, och vann då med en J-hög flush.

 

Preflop, jag limpar, knappen limpar, SB pottar, BB lägger, jag och knappen synar.

 

Flop, 678, tvåflush i klöver.

Check av SB, jag potbettar, knappen lägger, SB synar. Ingen överraskning här inte.

 

Turn 4, ingen klöver, check av SB, jag potbettar för c:a 65, SB synar.

River 6.

SB potbettar, vilket sätter mig all-in om jag synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"6-max PLO200, jag har 9TTQ på UTG+1. Jag har 220, SB har 350. SB är en aggresiv spelare som vunnit många potter genom att potbetta hela vägen eller (till synes) stjäla potter på rivern när ett scarecard kommer. Han har blivit synad en gång, och vann då med en J-hög flush.

 

Preflop, jag limpar, knappen limpar, SB pottar, BB lägger, jag och knappen synar.

 

Flop, 678, tvåflush i klöver.

Check av SB, jag potbettar, knappen lägger, SB synar. Ingen överraskning här inte.

 

Turn 4, ingen klöver, check av SB, jag potbettar för c:a 65, SB synar.

River 6.

SB potbettar, vilket sätter mig all-in om jag synar."

 

Surt ..Tyvärr så har dom i princip alltid kåken där..Eller samma stege och spelar smart då han helt klart har satt dig på stegen. Klurigt indeed..Jag synar om jag e lite tiltad och sen åker råttan i bordet om det är torsk.

 

Sen så hoppas jag att tjejen inte kommenterar disken eller nåt för då blir det övertryck i kålan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger marginellt på plus den här veckan, men den där Party-freerollen satte ju käppar i hjulet för ett par hundra extra. Min fråga:

 

Vem fan har sagt att svenskar är bra på poker? Jag vill diskutera det.

 

Seriöst, de tomtigaste PLO-spelen hittar man på B2B, under Party-frirullen så kryllade det av svenskar vid borden och jag blev i vanlig B2B-andra reraisad AI av folk med Q-höga flushdrag och inget annat. Tursamt nog blev jag bara utdragen lite då och då, men helt allvarligt: Sjukt usla spelare. Svenska spelare. Skämmes, ta mig fan! Lite bättre spel kan väl visas upp? Eller kan alla bara spela texas?

 

Ok, handen jag postade för någon dag sedan slutade ju med ett bottenpar och potbet på den tvåflushiga brädan. Jag synade, och han hade jagat med bottom två hela vägen.:shock: Dock antar jag att han tänkt potta på en river som gav flush också. Ironiskt nog hade jag lagt mig om flushen kom, så det var ju en win-win situation för honom.

 

Vad mer? Jag spelade lite på party, klonkade hårt i ett marginellt spel som framförallt visar på varför man skall ha fullt inköp när man spelar PLO:

 

$100 PL Omaha - Tuesday, January 24, 15:23:45 EDT 2006

Table Table 65090 (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Dave32 ( $100.25 )

Seat 2: whiteshark ( $47.80 )

Seat 3: donmacins ( $58.45 ) <-SHORTSTACK!

Seat 7: Hero ( $92 )

Seat 9: Svinto83 ( $100 )

Seat 8: Seabrancher ( $111.80 )

Seat 10: laluck ( $91.55 )

Seat 4: maxtaxa ( $101.05 )

Seat 5: saltamore ( $41.75 )

Seat 6: Dr__Q ( $113.05 )

saltamore posts small blind [$0.50].

Dr__Q posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :6s::7s::4h::5d: ]

Hero calls [$1].

Seabrancher folds.

Svinto83 folds.

laluck folds.

Dave32 folds.

whiteshark raises [$2].

donmacins calls [$2].

maxtaxa folds.

saltamore folds.

Dr__Q calls [$1].

Hero calls [$1].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :Ks:, :8s: ]

Dr__Q checks.

Hero bets [$8.10].

Vill se vad jag står. En jättedraw...men helt utan några nut outs. Får jag två syner är det insta-muck på turnen, får jag omslag av någon och en syn är det också insta-muck. Helst vill jag vinna direkt.

whiteshark folds.

donmacins raises [$32.40].

Hm...flushdrag eller top set? Har han top set leder jag. Vi ser vad som händer med de andra först

Dr__Q folds.

Perfekt, då slipper jag bekymra mig för honom.

Hero raises [$71.90].

Nu är vi HU och jag tänker spela. Lika bra att slippa bekymra mig framöver. Jag har även fyra bord igång och viktigare saker att göra ;)

donmacins is all-In.

** Dealing Turn ** [ :Ad: ]

** Dealing River ** [ :2s: ]

Hero shows [ :6s:, :7s:, :4h:, :5d: ] a flush, king high.

donmacins shows [ :9s:, :Kd:, :Qc:, :Kc: ] three of a kind, kings.

Hero wins $23.55 from side pot #1 with a flush, king high.

Hero wins $118.40 from the main pot with a flush, king high.

 

http://twodimes.net/h/?z=1485259

pokenum -o 6s 7s 4h 5d - 9s kd qc kc -- 7h ks 8s

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Ks 8s 7h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

7s 6s 5d 4h 431 52.56 389 47.44 0 0.00 0.526

9s Kc Qc Kd 389 47.44 431 52.56 0 0.00 0.474

 

Javisst! En hälsosam femprocentig ledning! :)

 

Notera att ju större stackar vi haft, destå större chans att jag:

1 - Foldat floppen (200+bb)

2 - Foldat turnen (100bb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det kan man, något förenklat, dela in pokerklientelet i tre grupper:

 

:club: De som förstår spelet.

:diamond: De som inte förstår spelet.

:heart: De som förstår spelet men som inte förstår sig själva.

 

De svenskar som förstår spelet gör det väldigt väl. Jag tror att den här gruppen är relativt sett större än i andra länder. Det beror säkert på att vi har en god akademisk tradition och att det ses som dygd att vara noggrann och korrekt.

 

Sen har vi de som hoppar på tåget som inte orkar eller kan sätta sig in i hur det egentligen fungerar. På grund av den tunga mediafokuseringen är det många som dras med som egentligen saknar förutsättningar att lyckas (av olika anledningar). Ett subtilt tecken på hur pokern tar allt större plats är "pokerlänken" på Expressens hemsida - den har succesivt flyttats från en undanskymd plats nere i högra hörnet till en fetad huvudlänk i översta raden. Säger en del.

 

De som förstår spelet men som inte förstår sig själva är oftast personer med missbrukstendenser. Det kan också vara spelare som sätter sig på nivåer och spelar med de bästa trots avsaknad av ordentliga ekonomiska resurser. Jag kan tänka mig att det handlar om att en del känner sig provocerade att delta i pokerns kukmätartävlingar, och att det i grund och botten finns ett mindervärdeskomplex som spökar.

 

En annan sak jag också har funderat på är nationstillhörighet, och hur spelstilar skiljer sig åt mellan länder. Här kommer en jämförelse med fotboll:

 

Sverige - En tradition av försvarsspel som försöker utnyttja motståndarnas svaghet. Ibland lite för defensivt, men väldigt solitt. Vinner över alla sämre motståndare men det kan ta en stund. Statistik Hold'Em full ring - VP$P 15%, PFR 6%, AggF 1.5

 

Norge - Komma till avslut så fort som möjligt. Inget finlir. Bara att bomba på, oavsett förutsättningar. Statistik Hold'Em full ring - VP$P 19%, PFR 12%, AggF 5.0

 

Danmark - Bara finlir. Försvarsspel är fult. Försöker man försvara sig är man feg. Tunnlar är snyggast och värt mer än mål. Två röda är alltid spelbara. Statistik Hold'Em full ring - VP$P 33%, PFR 1%, AggF 0.8

 

England - Varför förlita sig på intellektet när testosteronet fungerar så bra? Att kämpa och tackla och bestämma och sätta fjollor på plats och vara manlig är det viktigaste som finns. För det vinner man väl VM på? Det måste man göra. "Vi är inte arroganta, det bara är så." Fantastiskt hur mycket talang man kan bluffa bort. Statistik Hold'Em full ring - VP$P 25%, PFR 9%, AggF 3.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha - skön fotbollsjämförelse!

 

De som förstår spelet men som inte förstår sig själva är oftast personer med missbrukstendenser.

 

Finns också de som förstår spelet och sig själva och vet om att de har missbrukstendenser, men som av en eller annan anledning fortsätter ändå. Sedan finns det även de med kombinationsmissbruk, såsom alkohol och spel, som kan prestera bra poker nyktra men vars spel faller samman som ett korthus så fort de är full, och när de är fulla MÅSTE de naturligtvis spela, eftersom missbrukstendenserna förstärks av alkohol.

 

I och för sig så är jag en baltblatte och inte svensk... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns också de som förstår spelet och sig själva och vet om att de har missbrukstendenser, men som av en eller annan anledning fortsätter ändå.

 

Det är en förenkling som sagt - men att veta och förstå är inte riktigt samma sak och det är där problemet ligger tror jag. Man ser sina egna tendenser men det är svårt att veta vad de beror på. Jag är för dåligt insatt i hur "den psykologiska vetenskapen" ser på missbruk, om man kan bli av med sina missbrukstendenser och förhålla sig till det objekt missbruket gäller på ett "normalt" sätt. Alltså, frågan är: Om man förstår sig själv och sina behov, blir man då av med missbruket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för dåligt insatt i hur "den psykologiska vetenskapen" ser på missbruk, om man kan bli av med sina missbrukstendenser och förhålla sig till det objekt missbruket gäller på ett "normalt" sätt. Alltså, frågan är: Om man förstår sig själv och sina behov, blir man då av med missbruket?

 

Knappast - jag tror att många narkomaner/alkisar ex. förstår att det de sysslar med kommer leda till att de dör, men ändå så orkar/vill/kan de inte sluta. Samma sak med speltorskar. Jag tror att när den första riktiga kraschen kommer så kommer de allra flesta till i alla fall någon form av insikt om att de faktiskt har problem. Om de sedan tar tag i problemen och slutar spela är en annan fråga. Själva erkännandet är dock första steget att ens kunna bli av med sitt missbruk - någon som inte erkänner att han/hon missbrukar kommer heller inte att bli fri från sitt missbruk.

 

Hur den psykologiska vetenskapen ser på det hela vet jag inte heller, jag är inget stort fans av psykologi öht.

 

Sedan har jag en lite väl stor tendens att dra generaliseringar om andra utifrån min egen situation. Just pokern är så farlig eftersom skicklighetsaspekten ändå är så pass stor - om jag tar mig själv som exempel så har jag inga problem att plussa rakt ut (iaf på lägre nivåer) så länge jag håller mig nykter, och så länge jag är nykter och har fokus så spelar jag riktigt bra poker även live. Tror de flesta jag spelat med en längre tid håller med om detta.

 

Däremot söker jag mig ständigt bort från det bra spelet - jag super mig full och tiltar hela rullen etc. Och det är där missbruket kommer in i bilden. Det, och att jag tänker för mycekt på spelet poker i sig. Hur jag ska klassa mig själv vet jag inte riktigt själv, och vad mitt spelande beror på.. mjae, jag vet inte. Ibland blir spelandet som en sorts terapi, eftersom man när man spelar har fokus på poker och inte på andra saker som man kanske inte vill/orkar ta itu med.

 

Varför jag spammar ner Othellos dagbok med allmän spelmissbrukarfilosofi vet jag i och för sig inte heller - detta hör ju snarare hemma i min dagbok, så jag får besinna mig och sluta spamma nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket har du spelat nykter då Parre? Har du tillförlitlig statistik på att du är en vinnare då?

 

Jag har läst lite av vad du har skrivit och du framställer dig själv som en pokergud när du är nykter. Är det verkligen så? Det är ju en sak att analysera pokerhänder på ett pokerforum. En helt annan att ta besluten när pengar står på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger marginellt på plus den här veckan, men den där Party-freerollen satte ju käppar i hjulet för ett par hundra extra. Min fråga:

 

Vem fan har sagt att svenskar är bra på poker? Jag vill diskutera det.

 

Seriöst, de tomtigaste PLO-spelen hittar man på B2B, under Party-frirullen så kryllade det av svenskar vid borden och jag blev i vanlig B2B-andra reraisad AI av folk med Q-höga flushdrag och inget annat. Tursamt nog blev jag bara utdragen lite då och då, men helt allvarligt: Sjukt usla spelare. Svenska spelare. Skämmes, ta mig fan! Lite bättre spel kan väl visas upp? Eller kan alla bara spela texas?

 

Jag tror att det krylla av många svenska spelare som har hoppat på trenden och som saknar både insikt och förståelse för spelet och som tror att de per automatik är bra eftersom de är svenskar. Det är precis lika löjligt som det låter. Sverige har fått pokerhybris. Det snackas vitt och brett om amerikanska fiskar, men det är ju fan inte sant. På de allra högsta nivåerna hävdar vi oss bra (Linköpingsgänget, Thuritz osv) men på låg/medel så tror jag att vi överskattar oss något kopiöst.

 

ps. Party-frirullen? Är det cruise-rullen du tänker på? Eller var det en Omaha-frirulle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket har du spelat nykter då Parre? Har du tillförlitlig statistik på att du är en vinnare då?

 

Jag har läst lite av vad du har skrivit och du framställer dig själv som en pokergud när du är nykter. Är det verkligen så? Det är ju en sak att analysera pokerhänder på ett pokerforum. En helt annan att ta besluten när pengar står på spel.

 

Tillförlitlig har jag säkerligen inte. Förra året gick jag väl +10-15k på nätet och kanske 10-15k live när jag spelade nykter, men det är ungefärliga siffror som kan avvika rätt mycket. Fast jag spelade full så sjukt ofta och mycket.

 

Innan julen lirade jag seriös PLO25 i någon vecka och gick väl + ca 10 inköp. Inte spelat något på nätet 2006, spelat en del live och totalt är jag plus ungefär en lax vilket i och för sig inte säger så mycket. Ah, just det, när vi körde Operation Dreamclown så gick vi ju +500 dollar eller något - men det var ju sjuka rushen.

 

Och att jag framställer mig själv i lite bättre dager än vad jag egentlgen är är väl rätt självklart, ngn jävla nytta ska man väl ha av sin dagbok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verdi skrev:

>Party-frirullen? Är det cruise-rullen du tänker på?

 

Jag tänkte på cruise-rullen. Det var fler svenskar än vanligt på Party den dagen (vad jag kunde se). Själv missade jag att delta i den med hela 3 minuter och fick köra mitt vanliga CG PLO istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre skrev:

>Varför jag spammar ner Othellos dagbok med allmän

>spelmissbrukarfilosofi vet jag i och för sig inte heller - detta hör ju

>snarare hemma i min dagbok, så jag får besinna mig och sluta spamma nu :)

 

WTF?! Jag som tyckte det var skitkul när det var lite fart här. Keep going, även om det är lite OT. Jag sitter på jobbet och hinner inte svara, men fortsätt gärna diskussionen om ni vill. Mig gör det inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket har du spelat nykter då Parre? Har du tillförlitlig statistik på att du är en vinnare då?

 

Jag har läst lite av vad du har skrivit och du framställer dig själv som en pokergud när du är nykter. Är det verkligen så? Det är ju en sak att analysera pokerhänder på ett pokerforum. En helt annan att ta besluten när pengar står på spel.

 

Tillförlitlig har jag säkerligen inte. Förra året gick jag väl +10-15k på nätet och kanske 10-15k live när jag spelade nykter, men det är ungefärliga siffror som kan avvika rätt mycket. Fast jag spelade full så sjukt ofta och mycket.

 

Innan julen lirade jag seriös PLO25 i någon vecka och gick väl + ca 10 inköp. Inte spelat något på nätet 2006, spelat en del live och totalt är jag plus ungefär en lax vilket i och för sig inte säger så mycket. Ah, just det, när vi körde Operation Dreamclown så gick vi ju +500 dollar eller något - men det var ju sjuka rushen.

 

Och att jag framställer mig själv i lite bättre dager än vad jag egentlgen är är väl rätt självklart, ngn jävla nytta ska man väl ha av sin dagbok :)

 

Dollar eller svenska? I vilket fall så har du ju potential. Kan du inte försöka skaffa lite disciplin då? Spela billiga S&G och MTT när du är full o så... Tänk hur mycket pengar du får att supa upp sen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket har du spelat nykter då Parre? Har du tillförlitlig statistik på att du är en vinnare då?

 

Jag har läst lite av vad du har skrivit och du framställer dig själv som en pokergud när du är nykter. Är det verkligen så? Det är ju en sak att analysera pokerhänder på ett pokerforum. En helt annan att ta besluten när pengar står på spel.

 

Tillförlitlig har jag säkerligen inte. Förra året gick jag väl +10-15k på nätet och kanske 10-15k live när jag spelade nykter, men det är ungefärliga siffror som kan avvika rätt mycket. Fast jag spelade full så sjukt ofta och mycket.

 

Innan julen lirade jag seriös PLO25 i någon vecka och gick väl + ca 10 inköp. Inte spelat något på nätet 2006, spelat en del live och totalt är jag plus ungefär en lax vilket i och för sig inte säger så mycket. Ah, just det, när vi körde Operation Dreamclown så gick vi ju +500 dollar eller något - men det var ju sjuka rushen.

 

Och att jag framställer mig själv i lite bättre dager än vad jag egentlgen är är väl rätt självklart, ngn jävla nytta ska man väl ha av sin dagbok :)

 

Dollar eller svenska? I vilket fall så har du ju potential. Kan du inte försöka skaffa lite disciplin då? Spela billiga S&G och MTT när du är full o så... Tänk hur mycket pengar du får att supa upp sen. ;)

 

Svenska, svenska :)

 

Nuförtiden har jag spritförbud på klubben jag spelar live och på nätet lär jag inte spela seriöst förrän jag flyttar. Och då lär jag föra över allt utom kanske 25 dollar (för fylleslask) till nån polare om jag vet att jag ska supa, samt inte ha pengar kopplade till kreditkortet så jag inte kan fylleslaska...

 

Sist jag skulle spela billiga MTT:s jättefull så slutade det med att jag gulade hela rullen, som iofs var blygsamma 250-300 dollar, eftersom jag när jag var chipleader i en tredollarsturre räknade in förstapriset på 1000 dollar som vunnet och började spela fem turneringsbord (dyra) MTT:s och ett cashbord samtidigt, detta då jag i prakiken såg dubbelt. Kom ITM, typ 120/2000, fick 8 dollar och var gul... Åkte på att chiptvåan vid bordet synade ett bet på 10xpott all-in med JTo (jag hade 66), sen var jag shortstack och åkte mot ett pocketpar mot högre pocket nåra händer senare. Så det funkar inte så bra - fick den där "JAG HAR REDAN VUNNIT"-känslan liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite poker mitt i alltihop! Körde 50 min på B2Bs 50-bord, plus €150. Skapade ett monster med den här potten:

 

Players:

Hero (EUR 66,80 in seat 1)

Fisken (EUR 3,08 in seat 2)

h44jng (EUR 32,09 in seat 3)

Ackeace (EUR 22,93 in seat 4)

sako75hunt (EUR 140,27 in seat 5)

 

Dealer: h44jng

Small Blind: Ackeace (0,25)

Big Blind: sako75hunt (0,50)

Hero was dealt: :5d: - :Kh: - :Kc: - :4d:

Hero Call (0,50)

Fisken Call (0,50)

h44jng Call (0,50)

Ackeace Call (0,25)

sako75hunt Check

 

Flop :2d: - :2h: - :Kd:

 

Ackeace Check

sako75hunt Check

Hero Check

Fisken Bet (1,50)

h44jng Fold

Ackeace Fold

sako75hunt Fold

Hero Call (1,50)

 

Turn :2d: - :2h: - :Kd: - :Qd:

Hero Bet (1,10)

Fisken All-In (1,08)

Hero Payback (0,02)

 

River :2d: - :2h: - :Kd: - :Qd: - :Ah:

Hero shows: :5d: - :Kh: - :Kc: - :4d: (a full house, kings full of deuces)

Fisken shows: :As: - :Ac: - :2c: - :7d: (a full house, aces full of deuces)

 

Fisken wins: EUR 7,31 (with a full house, aces full of deuces)

Rake: EUR 0,35

 

Jag satt sedan i telefon ett varv under vilket fisken klonkade ALLT. Han gjorde en grand slam homerun och vann alla potter. Sedan tog jag kommandot igen...

 

Players:

Hero (EUR 68,85 in seat 1)

Fisken (EUR 62,78 in seat 2)

zubaik (EUR 49,50 in seat 3)

Ackeace (EUR 25,58 in seat 4)

sako75hunt (EUR 141,72 in seat 5)

LeffeMa (EUR 48,40 in seat 6)

 

Dealer: Fisken

Small Blind: zubaik (0,25)

Big Blind: Ackeace (0,50)

Hero was dealt: :9d: - :7c: - :8c: - :6h:

 

sako75hunt Fold

LeffeMa Fold

Hero Raise (1,50)

Fisken Call (1,50)

zubaik Call (1,25)

Ackeace Call (1,00)

 

Flop :Qc: - :5h: - :4s:

 

zubaik Check

Ackeace Check

Hero Bet (4,25)

Fisken Call (4,25)

zubaik Fold

Ackeace Fold

 

Turn :Qc: - :5h: - :4s: - :6c:

Hero Bet (14,50)

Fisken Call (14,50)

 

River :Qc: - :5h: - :4s: - :6c: - :Kh:

Hero Bet (17,00)

Fisken Fold

Hero Payback (17,00)

Hero didn't show hand

Hero wins: EUR 41,35

Rake: EUR 2,15

 

Och ett par händer senare försökte jag representera AAxx, med...tursamt resultat:

 

Players:

Hero (EUR 87,20 in seat 1)

Fisken (EUR 40,68 in seat 2)

zubaik (EUR 47,50 in seat 3)

Ackeace (EUR 25,23 in seat 4)

sako75hunt (EUR 146,12 in seat 5)

LeffeMa (EUR 47,40 in seat 6)

 

Dealer: Hero

Small Blind: Fisken (0,25)

Big Blind: zubaik (0,50)

Hero was dealt: :4c: - :7d: - :8s: - :9c:

 

Ackeace Call (0,50)

sako75hunt Call (0,50)

LeffeMa Fold

Hero Raise (1,60)

Fisken Call (1,35)

zubaik Fold

Ackeace Call (1,10)

sako75hunt Call (1,10)

 

Flop :6c: - :3c: - :As:

 

Fisken Check

Ackeace Check

sako75hunt Check

Hero Bet (6,90)

Fisken Call (6,90)

Ackeace Fold

sako75hunt Fold

 

Turn :6c: - :3c: - :As: - :5s:

 

Fisken Check

Hero Bet (20,70)

Fisken Call (20,70)

 

River :6c: - :3c: - :As: - :5s: - :4d:

 

Fisken Check

Hero Bet (12,00)

Fisken Fold

Hero Payback (12,00)

Hero didn't show hand

Hero wins: EUR 59,10

Rake: EUR 3,00

 

Trivsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från den torsdagsdepression som kallas First Poker (som jag fortfarande får i brevlådan...) ang Omaha:

 

"...är Omaha ett spel som spelas efter floppen. Det är då som odds kan räknas ut på ett mer precist sätt och riskerna för bad beats minimeras."

 

Heh. Ragga lite fler fiskar till borden, ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde ett lag i din genomgång:

 

USA - En tradition av krig som försöker utnyttja alla de kommer över. Sjukt överaggro. Vinner till att börja med men får alltid duktigt med stryk i slutändan. Statistik Hold'Em full ring - VP$P 50%, PFR 20%, AggF 6.66

 

Fotboll kan de inte spela, så de uppfinner en annan sport som de kallar fotboll.

 

God bless partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från den torsdagsdepression som kallas First Poker (som jag fortfarande får i brevlådan...) ang Omaha:

 

"...är Omaha ett spel som spelas efter floppen. Det är då som odds kan räknas ut på ett mer precist sätt och riskerna för bad beats minimeras."

 

Heh. Ragga lite fler fiskar till borden, ok?

 

absolut bästa med den artiklen är om du kollar på bra starthänder så är där med två riktiga monsterhänder iform av 7777 och 6666 och dessutom så är dom dubbelsuited tror helt klart det är +EV på att spela dom två händerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från den torsdagsdepression som kallas First Poker (som jag fortfarande får i brevlådan...) ang Omaha:

 

"...är Omaha ett spel som spelas efter floppen. Det är då som odds kan räknas ut på ett mer precist sätt och riskerna för bad beats minimeras."

 

Heh. Ragga lite fler fiskar till borden, ok?

 

I och för sig har de rätt angående bad beats. Man jobbar stenhårt och plockar fiskars pengar. Fyrdubblar typ. Sen åker hela stacken in i en pott där man har 51.2 vs 48.8 i equity, självklart torskar man. Men det klassas ju ine som badbeat! :)

 

Omaha är långa perioder av trixande, värdebetande och bluffande i mindre potter följt av ett vulkanutbrott av pottomslag, där slutresultatet oftast är att två händer med väldigt snarlik equity möts i en slantsingling...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre skrev:

>Omaha är långa perioder av trixande, värdebetande och bluffande i

>mindre potter följt av ett vulkanutbrott av pottomslag, där slutresultatet

>oftast är att två händer med väldigt snarlik equity möts i en

>slantsingling...

 

:)

 

Över tiden är PLO lika mycket grind som FLT, m a o. Fast man hinner få hjärtproblem snabbare på grund av all action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...