Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

Jajja - fold preflop, fold flop, fold out of turn om möjligt antingen på turn eller river. Eller så synar man preflop, tänker "det kan ju komma", försöker bluffa hem potten på floppen och visar upp ett par i åttor vid showdown som står.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with :6d::Ac::8c::Ks:

Hero calls $2, 2 folds, MP2 calls $2, 2 folds, Button raises to $11, SB calls $10, BB folds, Hero calls $9, MP2 folds.

 

Flop: :2d::5s::4c: ($37, 3 players)

SB checks, Hero bets $35.15, Button folds, SB calls $35.15.

 

Turn: :9h: ($107.3, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: :8s: ($107.3, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

SB : shows [:6s::As::5c::Jc:] (a pair of Fives)

Hero: shows [:6d::Ac::8c::Ks:] (a pair of Eights)

 

Results:

Final pot: $107.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har officiellt mycket att göra på jobbet, så det blir lite sparsamma uppdateringar under kommande vecka.

 

Inte mycket har hänt sedan vi senast sågs. Jag hittade till ett 0.5/1-bord som hade en avg pott på 110 igår. Första handen från BB turnar jag nötkåken och blir reraisad all in av en kille med någon form av stege. Dum som jag är har jag svårt att släppa nötterna när någon försöker köpa hem potten mer eller mindre halvtom så jag synade. Då kaos utbröt vid bordet varje hand släppte jag uppkopplingen efter c:a två varv.

 

Under gårdagskvällen missade jag PF-turneringen och valde att testa min nya pot-pot-pot taktik under en till munter session på 0.05/0.10. Jag fick ingen respekt - en pothöjning på knappen fick till följd att vi var nio personer som såg floppen. Jag skämtar inte ens.

 

Kommande period tänkte jag köra ett litet expriment. Jag skall testa olika typer av höjningar preflop.

 

500 händer 2xbb (alla positioner, inkl SB och BB).

500 händer 3xbb (alla positioner, inkl SB och BB).

500 händer 4xbb (alla positioner, inkl SB och BB, förutsätter dock att ngn limpat innan, annars blir det 3.5bb).

500 händer pott/min-reraise i sen position.

 

Om jag backar rakt ut förbehåller jag mig rätten att avbryta exprimentet. Jag kommer droppa ned till 0.5/1 när jag gör detta och även vara lite tightare än normalt preflop. Jag gissar på en VPIP på strax under 30, men troligen högre än 25. Bordsstämning kommer att noteras på alla sessioner (min-reraise pre kan ju bli spektakulärt om det sitter en samling tokstollar där, så vi får se hur länge jag/min BR härdar ut, det kanske självdör efter fem varv).

 

Jag återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbguide till Stockholm:

 

Kinabuffé med skämda friterade räkor - Undvik.

 

Jag åt en (1!), och tyckte den smakade lite lustigt direkt vid första tuggan, men tänkte dumt nog "jag inbillar säkert mig, och jag är hungrig". Tur det bara fanns en kvar när det var min tur vid buffén. Jag lade mig i alla fall 21:00, och med ett kortare avbrott 00:30 för att...tja...vomera...så var jag helt sänkt. Vilket jag är idag med, men åtminstånde befinner jag mig på jobbet. Varför? Jag vet inte, men det hade något med "lön" och "mycket arbete" att göra.

 

Så det blev inget spelande igår.

 

Jag gjorde några syner häromdagen med den enda readen att "han är ju dansk, vad skall han ha?!" vilket visade sig vara ett bra drag. Mauau kontrade då med "Han är ju norrman, vad skall han ha?!" och den här HH'n, vilket jag tyckte var kul.

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

(Ante: t25)

8 players

 

Stack sizes:

UTG: t10428

UTG+1: t13116

MP1: t9900

MP2: t5470

CO: t4465

Button: t7890

SB: t2840

Hero: t4450

 

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with :Qd::As:

5 folds, Button calls t200, SB calls t100, Hero checks.

 

Flop: :Ad::Ac::3s: (t800, 3 players)

SB checks, Hero bets t400, Button raises to t800, SB folds, Hero calls t400.

 

Turn: :Ah: (t2400, 2 players)

Hero checks, Button bets t400, Hero raises to t1400, Button calls t1000.

 

River: :7c: (t5200, 2 players)

Hero is all-in t2025, Button calls t2025.

 

Results:

Final pot: t9250

 

Hero shows: :Qd::As: (four of a kind, Aces)

Button shows: :2c::3h: (a full house, Aces full of Threes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verdi skrev:

>Käkade du på Bamboo City på Drottninggatan? Där har jag blivit

>matförgiftad en gång för ett par år sen. Mådde fruktansvärt dåligt i flera

>dar.

 

Nära nog. Sveavägen.

 

Lär inte bli något spel ikväll, jag har huvudvärk och är trött. Och tycker synd om mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snooker rekommenderade en länk där förslaget "rök på lite så störs du inte av bad beats" gavs.

 

Jag har nästan testat det under the influence of strong cough syrup, såsom tidigare omnämnts (mitt första inlägg i dagboken). Det har enbart slutat illa och jag kan således inte hålla med om rekommendationen. Det är dock möjligt att valet av droger måste övervägas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nästan testat det under the influence of strong cough syrup, såsom tidigare omnämnts (mitt första inlägg i dagboken). Det har enbart slutat illa och jag kan således inte hålla med om rekommendationen. Det är dock möjligt att valet av droger måste övervägas. :)

Tja, det var en snubbe som hade en blogg kallad "high poker". Den gick i stort sett ut på att snacka 300-600 mixgame och att vara hög väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag klagar, men vad håller en del på med? Killen har alltså inte ens AAxx eller KKxx. Han har...JJ77. Som inte direkt är stålet på den här brädan.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

8 players

 

Stack sizes:

UTG: $96.90

UTG+1: $124.85

Hero: $107.25

MP2: $92

CO: $20

Button: $107.20

SB: $192.35

BB: $58.85

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with :8h::Ah::9d::4c:

2 folds, Hero calls $1, MP2 raises to $3, CO calls $2, Button calls $3, 2 folds, Hero calls $2.

 

Flop: :8d::2d::8c: ($13.5, 4 players)

Hero bets $12.85, 2 folds, Button calls $12.85.

 

Turn: :8s: ($39.2, 2 players)

Hero bets $15, Button raises to $40, Hero calls $25.

 

River: :Tc: ($119.2, 2 players)

Hero checks, Button is all-in $51.35, Hero calls $51.35.

 

Results:

Final pot: $221.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att tacka och ta emot och dessutom hoppas på att det inte kommer lika mycket guider i omaha som Texas för då kommer det bli tuffare att få in pengar från majoriteten som inte förstår sig på något förrens dom har nött ut några böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade lite igår, vann c:a 120 innan jag blev avbruten av familjestuff (läs: sjuka barn).

 

En intressant hand - Uncle Bak är en erfaren PLO-spelare som spelat på högre nivåer tidigare men verkar ha gått från "onlineproffs" till mer förströelsespelare det senaste året. Jag spelar här enligt taktiken "all your scarecards are belong to me" (geekreferens). På rivern träffar jag faktiskt något bra, och försöker få det att se ut som en steal, men han hittar folden.

 

Jag är inte säker på om han tiltade efter den här och någon liknande senare hand, men han justerade i alla fall spelstilen lite. Han höjde 3xbb preflop i början av sessionen men bytte sedan till att höja pott preflop.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

7 players

 

Stack sizes:

UTG: $277.65

UTG+1: $71.30

MP1: $394

CO: $233.35

Hero: $233.25

SB: $98

BB: $293.60

 

Pre-flop: (7 players) Hero is Button with :8h::7s::Jh::Qs:

UTG folds, UTG+1 raises to $4, MP1 folds, CO calls $4, Hero calls $4, SB calls $3, BB folds.

 

Flop: :9s::Qh::3s: ($18, 4 players)

SB checks, UTG+1 checks, CO bets $17.1, Hero calls $17.1, 2 folds.

 

Turn: :7h: ($52.2, 2 players)

CO bets $49.65, Hero calls $49.65.

 

River: :Ah: ($151.5, 2 players)

CO checks, Hero bets $148.5, CO folds.

Uncalled bets: $148.5 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $151.5

 

Dagens filmquiz: Hur många filmer av de 19 som i USA spelade in över 100 miljoner dollar förra året kan ni nämna ? Listan finns nedan.

 

Chicken Little

The Longest Yard

Robots

Mr. & Mrs. Smith

Wedding Crashers

Walk the Line

Star Wars: Episode III -- Revenge of the Sith

King Kong

Madagascar

Hitch

Batman Begins

The Pacifier

Charlie and the Chocolate Factory

The 40-Year-Old Virgin

Fun With Dick and Jane

Fantastic Four

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch & the Wardrobe

Harry Potter and the Goblet of Fire

War of the Worlds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stitchio skrev:

>Dessutom kan du byta plats på orden i titeln, du tänker på filmen om den söta musen :)

 

Tro för bövelen inte att jag konstruerade listan på egen hand. Jag prenumererar på Hollywood Reporters RSS-feed och i en av gårdagens artiklar fanns listan. :)

 

Eftersom jag hade listan framför mig vet jag inte hur många filmer jag skulle klarat att komma på, men inte så särskilt många utöver de uppenbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var extremt spelsugen igår, tittade på 24 och var sedan extremt trött. Och satte mig vid två shorthandedbord på Stars och pottade lite väl mycket (gick i Stars-fällan: glömde bort shortstacksen).

 

Till sist blev blev jag HU mot en kille på ena bordet och då vann jag tillbaka allt och lite till på tre händer. Speciellt handen när han hade 12 dollar kvar och jag ställde preflop med AKT9ss mot hans 9933ss var fin. Par i A stod vid rivern när brädan var något i stil med A2546.

 

Jag glömde igår att berätta om att jag och Cassano dagen innan tog över ett 0.01/0.02 O8-bord. Vi satte oss och ställde ungefär varannan hand. Klonkskillzen var för stark i Cassano och han tog sitt inköp från 2 till 12 dollar på nolltid innan jag gjorde en dräpande comeback och utjämnade och faktiskt hade ledningen i vår interna match med en hel cent. Sedan blev jag utköpt, synade med stålhanden i alla split-spel (678x), och så låg jag ett "inköp" back innan jag till sist fick kliva av. Oh, jag scoopade med att ställa preflop med handen A784ss och fånga en stege till 9 på rivern precis innan jag klev av. Här är en minnesvärd HH från minnet:

 

Brädan KJ4, tvåflush.

Jag checkar, några stackare i mitten checkar.

Cassano pottar, en synar.

Jag checkraisar all in med mitt top set i K.

Cassano och halva bordet blixtsynar.

Cassano på MSN samtidigt som han synar: "Jag har ett bra drag nu" (det sade han iofs varje hand, i det här fallet var det en openended där ena delen bestod av suckerstegen med tillhörande T-högt flushdrag utan låghandsmöjligheter som var ett "bra drag").

Jag på MSN: "Here comes the pain train! Boop-booop! Boop-booop!"

Jag blir utköpt. Cassano splittar med någon annan och festar i helgen för mina pengar.

Tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste vara årets trixande med potodds:

 

1 - Jag inser att jag nästan har odds att syna shortstackens all in.

2 - Jag synar

3 - MP2 slår om. Men inte tillräckligt.

4 - Jag inser att jag på nytt har odds för min syn.

5 - Jag synar igen

6 - Klonk

 

Att få odds för syn två gånger på samma flop får hädanefter vara känt som en Lex Othello. 8-)

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $46.40

UTG+1: $244.85

MP1: $191.60

MP2: $557.95

MP3: $52

Hero: $202.05

Button: $273.50

SB: $64.30

BB: $73.65

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :9s::Qh::Kd::Qc:

UTG calls $2, 2 folds, MP2 calls $2, MP3 raises to $11, Hero calls $11, Button folds, SB calls $10, BB calls $9, UTG calls $9, MP2 calls $9.

 

Flop: :7s::Qs::4s: ($66, 6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP2 checks, MP3 is all-in $41, Hero calls $41, 3 folds, MP2 raises to $100, Hero calls $59.

 

Turn: :4h: ($307, 2 players + 1 all-in - Main pot: $189, Sidepot 1: $118)

MP2 bets $92, Hero calls all-in $91.05.

Uncalled bets: $0.95 returned to MP2.

 

River: :Jd: ($489.1, 1 player + 2 all-in - Main pot: $189, Sidepot 1: $300.1)

 

 

Results:

Final pot: $489.1

 

Hero showed :9s::Qh::Kd::Qc: and won ($486.10) with a full house, Queens full of Fours

MP2 showed :5s::As::4d::8d: and lost with a flush, Ace high

MP3 mucked :Ts::8s::Jh::9c:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Vi kör en veckouppdatering på gammalt vis)

 

Jag har inte spelat mycket under veckan då jag varit sjuk, så siffrorna är lite skeva. Uppdelingen mellan 0.5/1 och 1/2 står inom parentes, med 0.5/1-statistiken först.

 

Veckans...

 

Resultat: +$950 (112/834)

 

Spelade händer: 775 (423/352)

BB/100: 34.13 (13/59)

BB/h: 15.65

MT-ratio: 3.05

Speltid (total): 5.5h. Japp, så är det när man är sjuk.

Största vinst i en enskild pott: $284 (QQxx-kåken i fredags)

Största förlust i en enskild pott: $74. (Bitter läggning på turnen med A899ss med suckeropenended+flushdrag mot top set)

Största pott med mig vid bordet: $486

Värsta utdragning av mig: Måste väl nästan vara den turnade kåken.

Värsta utdragning mot mig: Nix, jag har varit rätt [edit] förskonad från beats.

Bad beat: Att vara sjuk suger.

"Jag är imponerad": Jag tror inte Cassano någonsin har missat ett drag. Han vet helt enkelt inte hur man gör.

Roligaste: På tal om draghänder: Jag satte ett flushdrag igår. Det har inte hänt på över en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggen var starkt emot mig idag. Flusher galore. Som tidigare sagts: Har ni ett flushdrag mot mig, det är bara att instasyna eller slå om pott. Det kommer komma. Här väntade jag t o m in en säker turn, men det hjälpte föga...Notera hans checkraise med överpar+flushdrag på den floppen. Idiotspel av det slaget måste ju belönas.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $156.10

UTG+1: $211.35

MP1: $70.65

MP2: $275.15

MP3: $180.85

CO: $304.15

Hero: $257.40

SB: $167

BB: $200

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with :9h::8c::6d::8d:

UTG calls $2, UTG+1 calls $2, MP1 calls $2, MP2 folds, MP3 calls $2, CO folds, Hero calls $2, SB folds, BB checks.

 

Flop: :6h::5c::7h: ($13, 6 players)

BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP1 checks, MP3 checks, Hero bets $12.35, BB calls $12.35, UTG folds, UTG+1 raises to $52, 2 folds, Hero calls $39.65, BB calls $39.65.

 

Turn: :As: ($169, 3 players)

BB checks, UTG+1 bets $24, Hero raises all-in $203.4, BB folds, UTG+1 calls all-in $133.35.

Uncalled bets: $46.05 returned to Hero.

 

River: :4h: ($483.7, 0 player + 2 all-in - Main pot: $483.7)

 

 

Results:

Final pot: $483.7

UTG+1 showed :9d::Kh::Ah::Kc: and won $480.70 with a flush, Ace high

 

Dagen slutar back $200, vilket jag är rätt ok med. Jag var nere på -450 ett tag innan jag jobbade tillbaka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade lite nu på kvällen. Jag har svårt "grinda" då jag faktiskt inte har pokern som jobb som vissa andra jag känner, men nu satt jag och försökte få ihop lite VIP på Stars av olika anledningar. Kvällen slutade c:a 300 upp utan att några roliga potter inträffat (floppade nötkåken två ggr och fick syn av shortstacks, det var typ det roligaste).

 

Sorry att jag inte har något kul att skriva här. Jag återkommer om jag kommer på något skoj.

 

...

 

Jag kom på något skoj.

 

...

 

Ups. Jag glömde det.

 

...

 

Nej! Nu kom jag på! Fast jag har fortfarande glömt det första skojsiga som jag kom på. Men, jag är ju en NLT-fisk som alla vet, men...seriöst:

 

Spoiler - ursäkta till djens som fick avsnittet förstört pga mig, dra musen över och markera texten för att se vad jag skrev -

I senaste avsnittet av High Stakes, var inte Daniel Negreanu på megatilt (syna preflop för 35k eller vad det var med tveksamma kort) och såg det inte komiskt ut när Phil Hellmuth synade all-in på 0.01 sekunder med hela två outs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort skrev:

>Fast i rättvisans namn kan det ju knappast ses som ett dåligt spel.

>Topptvå på världens dragigaste bräda när man har rykte om sig att

>vara världens vikstation är knappast något som går att släppa.

 

Nej, spelet var det (i den handen) inget fel på såvitt jag kan se. Men själva synen var ju så rolig att jag föll av stolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...