Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

Javisst! Det finns rättvisa i poker!

 

2006/01/04 - 16:25:26 (ET)

Table 'Hyakutake' Seat #9 is the button

Seat 1: cocoblackcat ($278.45 in chips)

Seat 2: Buyem1 ($35 in chips)

Seat 3: SunTzuReps ($353.40 in chips)

Seat 4: ffb_guru ($57.25 in chips)

Seat 5: hate_river_9 ($37 in chips)

Seat 6: ac bandit ($60.65 in chips)

Seat 7: Hanoi2005 ($121.70 in chips)

Seat 8: Neutron Girl ($66.85 in chips)

Seat 9: Hero ($104.90 in chips)

cocoblackcat: posts small blind $0.50

Buyem1: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Td::As::Ac::6c:]

SunTzuReps: folds

ffb_guru: folds

hate_river_9: calls $1

ac bandit: folds

Hanoi2005: calls $1

Neutron Girl: calls $1

Hero: raises $3 to $4

cocoblackcat: folds

Buyem1: calls $3

hate_river_9: folds

Hanoi2005: calls $3

Neutron Girl: calls $3

*** FLOP *** [:Jh::Qh::Kd:]

Buyem1: checks

Hanoi2005: bets $10

Neutron Girl: folds

Hero: raises $36.65 to $46.65

Buyem1: folds

Hanoi2005: raises $71.05 to $117.70 and is all-in

Hero: calls $54.25 and is all-in

*** TURN *** [:Jh::Qh::Kd:] [:Kc:]

*** RIVER *** [:Jh::Qh::Kd::Kc:] [:Ad:]

*** SHOW DOWN ***

Hanoi2005: shows [:5d::Qs::Jc::Qd:] (a full house, Queens full of Kings)

Hero: shows [:Td::As::Ac::6c:] (a full house, Aces full of Kings)

Hero collected $216.30 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $219.30 | Rake $3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tiltar just nu hårt på den belysning som finns här på nya jobbet. Jag har haft huvudvärk i stort sett varje dag sedan jag bytte jobb då jag hamnat i något mellanläge mellan att kisa och titta som vanligt när jag sitter här, vilket ofrånkomligen leder till huvudvärk för min del. Den är för övrigt på gång även idag.

 

Igår var det tveksamt om jag skulle spela, jag kände mig hängig och hade den obligatoriska huvudvärken när jag kom hem från jobbet. En snabbkoll senare visade det sig att jag hade feber, och jag var redo att kasta in handduken på dagen. Suget blev dock för stort och jag tänkte spela en halvtimma innan Las Vegas började på femman. Halvtimman blev självklart 50 minuter, men jag tyckte ändå jag höll tiden någorlunda.

 

Jag inledde på B2B med att missa att höja preflop shorthanded med 89TJss, hittade bakdelen på en stege på en flop med tvåflush ute och slog om ett minbet på €1 av BB. Checksyn av fi på turnen, rivern blankar och han ställer in för sina sista €20. Wtf? Jag synar i alla fall och han sitter med KTxx och har checksynat hela vägen. Jag vet inte vem som spelade sämst i den handen, han eller jag. Singla slant och hoppas den inte landar. All night he check, check, check, he trapped me, etc.

 

B2B utförde sedan sin ceremoniella serveromstart när jag hämtat upp mig så att jag bara låg €40 back och jag drog vidare till grönare jaktmarker med mindre weaktajta spelare – Party och Stars.

 

Jag öppnade upp fyra bord, två på varje sajt, och fick sedan så extremt bra starthänder under 30 min att jag fick problem att spela på alla fyra borden. Det var KQTJds, AAxx i alla upptänkliga varianter, tvåparshänder (KKJJ, KK88, etc), höga par, händer av 6778d och så vidare. Good times!

 

Förutom att jag missade varje flop. Och då menar jag VARJE flop.

 

Sjuk tilt. Jag gnällde som en liten tjej för Filip som satt på MSN och gottade sig åt att han för dagen dominerade i MTTs och lyckades vinna en 7cs turnering på Stars och sedan komma tvåa in en O8-turnering bara några timmar senare.

 

I alla fall, mitt i gnällandet kommer tidigare publicerad hand med flopträff, utköp på turnen av fi och tillbakautköp på rivern av mig. Bra grejer. Jag börjar se positivt på dagen när jag hamnar i en pott UTG med 2266ds och halvtoken på SB höjer pott preflop. Vi är tre till floppen som kommer relativt harmlösa J72 och ger mig jättebottomset. SB potbettar (vad annars?), jag slår om, shortstacken ställer in, pengar åker in från SB och jag synar AI. Tvåorna står chockerande nog både mot SBs JT89 och shortstackens QQAx med backdoorflush och jag är numer en välgödd tiltad gosse.

 

Efter det här inser jag att jag har suttit för länge och spelat, har feber och inte kommer kunna värja mig mot tilten länge till samt får vara nöjd med en liten vinst för dagen. Jag är dock fortfarande tjurig och gnäller på MSN både till Filip, Parre och snooker över vilket oflyt jag har haft. Tills jag startar PTO och importerar händerna från Party och Stars.

Jag har en PTBB/100 på 97 för dagen. BB/h ligger på 153. En timlön på 300 dollar. Jag inser att jag skall hålla tyst och gå in och kolla på slutet av Las Vegas istället.

 

På tal om timlön, här är en länk med lite skön årsstatistik från Poker Tracker. Så här kan det se ut när en spelare på lite högre nivå öppnar sin poker tracker.

 

Så nu vet man vad man har att sträva efter. 690k USD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar just nu hårt på den belysning som finns här på nya jobbet. Jag har haft huvudvärk i stort sett varje dag sedan jag bytte jobb då jag hamnat i något mellanläge mellan att kisa och titta som vanligt när jag sitter här, vilket ofrånkomligen leder till huvudvärk för min del.
Även jag har nytt jobb och således nytt kontor! Ringde kommunhälsan och gnällde på belysningen och fick då tala med en trevlig snubbe som ska komma och montera ner den gamla, fula och avskyvärda lysrörsarmaturen. Problemet med de gamla lysrören, förutom att de pekar nedåt och således är "direktverkande" är att de blinkar i 50 Hz. Detta är inget man uppfattar själv men hjärnan registrerar det ändå och det kan leda till ansträngning och huvudvärk. Plus att ljuset är allt annat än behagligt!

 

Istället ska det monteras upp en nyare slags armatur med mycket högre frekvens som inte påverkar oss i samma omfattning. Den är dessutom monterad på det sättet att ljuset strålar upp i taket istället för rakt ner. Detta ger ett mjukare ljus som är bra mycket mer behagligt än de gamla lysrören...´

 

Så ta ett snack med chefen och se till att du får byta ut din ljuskälla mot en modernare! Huvudvärken kommer inte som ett brev på posten, du spelar bättre poker och jag har således inte gått OT i din dagbok, hepp!

 

/TF - ljushuvud :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om timlön, här är en länk med lite skön årsstatistik från Poker Tracker. Så här kan det se ut när en spelare på lite högre nivå öppnar sin poker tracker.

 

Mäktigt! Vilka snygga gröna siffror allstå. Notera BB/100 dock, och särskilt på den högsta nivån. Jävlar vad egde:n sjunker, hur bra man än är (antar att det här var nån du anser riktigt grym?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är NL ($100)? 50/100 NL? Han vann ju nästan $50k på 633 händer så jag antar att det inte är 0.5/1. :D

 

Schysst i vilket fall. Tänk när det ser ut sådär i ens PT. :twisted:

 

100 är nog storleken på big blind (eller på en big bet, hur ser egentligen PT på det hela?), så det är antingen 25/50 eller 50/100 NL...

 

Ja, tur att jag själv inte slaskade på nätet igår. "Fan, jag missade AAxx igen", "Men helvete, kan man få träffa en flop", "Hur kan jag missa?" och liknande kommentarer droppar in. Följt av... jag är upp 97BB/100 idag.

 

Jaha? Plussar man så mycket trots att man tokmissar varje flop så har man fan skill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre skrev:

>100 är nog storleken på big blind (eller på en big bet, hur ser egentligen

>PT på det hela?), så det är antingen 25/50 eller 50/100 NL...

 

Det är storleken på big blind, men för att öka förvirringen räknar Poker Tracker BB/100 som "big bets", även i PL/NL. Det är därför jag (oftast) skriver PTBB/100 när jag skriver hur det går.

 

>Ja, tur att jag själv inte slaskade på nätet igår. "Fan, jag missade AAxx

>igen", "Men helvete, kan man få träffa en flop", "Hur kan jag missa?"

>och liknande kommentarer droppar in. Följt av... jag är upp 97BB/100 idag.

>Jaha? Plussar man så mycket trots att man tokmissar varje flop så har man fan skill

 

Nåja, jag var rätt gnällig igår. Jag fick extremt bra starthänder och missade floppar (jag tappade räkningen vid 0 av 25 set med höga pocketpar), men till sist fick jag in några träffar och fick dessutom in pengarna som favorit. Mer kan man inte begära. Ja, förutom att man skall vinna handen då, och till och med det lyckades jag med. :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite spel igår, körde på B2B där jag fick så dåliga flopträffar att jag inte ens kunde betta några draghänder, bytte till Party PLO200 6-max och vann ett par hundra där vilket satte mig på...tja, +50 för dagen kanske?

 

Sånt här avskyr jag - första handen idag:

 

Seat 2: buyMEa40oz ( $116.15 )

Seat 4: bigbrsos ( $73.80 )

Seat 5: Skoumoune ( $616.83 )

Seat 6: hertelda ( $74 )

Seat 1: Hero ( $200 )

hertelda posts small blind [$1].

Hero posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :8d::7d::Jd::2h: ]

buyMEa40oz calls [$2].

bigbrsos folds.

Skoumoune raises [$9].

hertelda folds.

Hero folds.

buyMEa40oz calls [$7].

** Dealing Flop ** [ :6d:, :Td:, :9d: ]

buyMEa40oz bets [$13].

Skoumoune folds.

buyMEa40oz does not show cards.

buyMEa40oz wins $32.95

 

Bah! Dock så är jag rätt säker på att han hade stege och att jag inte skulle fått någon action på min straight flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, du spelar ju mer och mer som en tomte för var dag som går. Har du glömt de viktigaste reglerna gällande starthänder i PLO?

 

- Never fold a hand containg a suited connector (or, a one-gap suited connector, two-gap suited connector, or any cards that can make straights and/or flushes).

- You are only allowed to play two out of your four cards, therefore, the most important thing is two have TWO connected cards, or a pocket pair that can make a set, not four cards that play well together.

- Remember: any one card can make four of a kind.

- Remember: any two cards can make a full house.

 

Jag blir ju besviken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre skrev:

>Fan, du spelar ju mer och mer som en tomte för var dag som går. Har

>du glömt de viktigaste reglerna gällande starthänder i PLO?

>- Never fold a hand containg a suited connector (or, a one-gap suited

>connector, two-gap suited connector, or any cards that can make

>straights and/or flushes).

 

>- You are only allowed to play two out of your four cards, therefore, the

>most important thing is two have TWO connected cards, or a pocket pair

>that can make a set, not four cards that play well together.

>- Remember: any one card can make four of a kind.

>- Remember: any two cards can make a full house.

>Jag blir ju besviken :)

 

De där reglerna kommer från Ciaffones bok va? Tycker jag känner igen dem. ;)

 

Ja, det var weaktajt så det förslog. Så därför spelade jag en kort session senare med lite mer tempo i benen. 10 min, 6 vunna händer, +$137 utan att ha gjort något exceptionellt. Hela sessionen (som blev bryskt avbruten pga att jag skulle ut och åka pulka med barnen) finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först, innan jag glömmer det: Stort tack till TotalFarker för infot gällande belysningen på mitt arbete - jag skall kolla upp det. Seriöst, det kan ha varit den mest värdefulla nya kunskapen under hela 2006, och den kom jag över fem dagar efter nyårsafton. Lysande. Pun intended.

 

Gårdagens höjdardiskussion via MSN utspelade sig med en polare som precis har börjat spela poker. Jag rekommenderade Party så han skulle få någon lättclearad bonus och följade konversation utspelade sig efter ett tag:

 

Polaren: "HAHA, JAG ÄGER DEM. Satte mig med 25, jag har 79 nu!!!"

Jag: "Ojdå, bra flyt!"

Polaren: "Jag skall in och skita på chefens tangentbord nu!!!" (han satt på jobbet)

Jag: "LOL! Så du har redan vunnit 54 dollar alltså?"

Polaren: "Ja....eh...playmoney"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst lite spel igår och idag (128 händer bara) på PLO200 6-max. Gick rätt ok (+236) förutom en idiotsyn jag gjorde för 105 när jag trodde en kille missat ett flushdrag. Självklart hade han satt sin stege på rivern. Schysst av mig att betala av också. Riktigt stort spel. Eller något.

 

Å andra sidan...vem är det som tror att folk spelar bättre på högre nivåer?

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: turtlemoney ( $759.55 )

Seat 2: Schneewichen ( $0 )

Seat 3: SmellyJesus ( $157.63 )

Seat 4: DEFCONN1 ( $498.60 )

Seat 6: BlueSkies02 ( $222.50 )

Seat 5: Othello ( $201.50 )

turtlemoney posts small blind [$1].

SmellyJesus posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Othello [ :Qh::6c::Ac::Jh: ]

DEFCONN1 calls [$2].

Othello calls [$2].

BlueSkies02 calls [$2].

turtlemoney calls [$1].

SmellyJesus raises [$2].

DEFCONN1 calls [$2].

Othello calls [$2].

BlueSkies02 calls [$2].

turtlemoney calls [$2].

** Dealing Flop ** [ :Jd:, :Js:, :2d: ]

turtlemoney checks.

SmellyJesus bets [$5].

DEFCONN1 folds.

Othello calls [$5].

BlueSkies02 folds.

turtlemoney calls [$5].

** Dealing Turn ** [ :9h: ]

turtlemoney checks.

SmellyJesus checks.

Othello checks.

** Dealing River ** [ :Jc: ]

turtlemoney checks.

SmellyJesus bets [$33.25].

Othello raises [$70].

turtlemoney folds.

SmellyJesus is all-In.

Othello calls [$78.63].

Othello shows [ :Qh:, :6c:, :Ac:, :Jh: ] four of a kind, jacks.

SmellyJesus doesn't show [ :4h:, :Tc:, :Ah:, :As: ] a full house, Jacks full of aces.

Othello wins $330.26 from the main pot with four of a kind, jacks.

 

Galet.

 

Jag vann också en pott på 160 med AAKKss som på ett bord med snittpott på 105 INTE BLEV HÖJD PREFLOP. Jag satt UTG och tyckte det var väl genomskinligt att vakna till liv och höja för första gången på en halvtimma, självklart limpade alla in och det kom en enfärgad flopp. Jag synade, turn kom A (så nu behövde jag inte ens oroa mig för att brädan skulle para) och jag synade bara hans potbet igen. River blank och han var vänlig nog att ta en titt på min höjning där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komisk session igår när min gode far var över och ville titta på hur det såg ut när jag spelade. Han fick välja vilken klient som hade tydligast kort (min moddade Partyklient med speciella kort fick ett betydligt bättre omdöme än Pokerstars), sedan körde vi två stycken 5+1 NLT enbordsturneringar.

 

Sjukt kass struktur förresten, 800 i startmarker med 10/15 i blinds! Är det så även på dyrare sit'n'go på Party? Det blev ju all-in spel direkt från start. Ett missat stegdrag i första turneringen och vi var ute på plats nio (farsans hets om att "men du kan ju få stege" hjälpte inte), i andra inledde vi med AKo, AQs och QQ på de tre första händerna och dubblade snabbt vilket så småningom ledde oss till en kort HU session där jag försökte stjäla blinds med 24s efter att ha mesfoldat preflop tre händer (72o, 83o och 26o...) i rad. Han hittade på något mystiskt sett synen med AA och det var det.

 

Jag har spelat c:a 60 händer idag, och vann en ok pott på 390 nästan direkt med set i A vs A734 (tvåpar) som reraisade mig all in på turnen. Jag var livrädd då brädan var AQ79 tvåflush och det fanns extrema mängder med scarecards (speciellt eftersom jag hade en dam i min hand och blockade mina outs), men det hela slutade lyckligt eftersom fi var fast besluten att slänga in pengar i potten när han drog dött. Lite missade floppar kostade c:a 60 vilket gör att jag ligger ungefär 160 upp just nu. Jag får se om det blir mer spel senare idag.

 

En lite kul hand från igår - jag drar mot stegen men har bluffässet i backup. Lurigt spel av fi - han verkar vara en kompetent spelare av det jag sett vid bordet, men här trixar han till det lite för mycket:

 

$200 PL Omaha - Saturday, January 07, 05:17:51 EDT 2006

Table Table 64836 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Fi ( $712.25 )

Seat 2: Schneewichen ( $165.70 )

Seat 4: DEFCONN1 ( $512.60 )

Seat 6: BlueSkies02 ( $186.50 )

Seat 5: Hero ( $423.03 )

Seat 3: sanjuanriver ( $46 )

DEFCONN1 posts small blind [$1].

Hero posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :4c::3c::6s::Ad: ]

BlueSkies02 calls [$2].

Fi calls [$2].

Schneewichen folds.

sanjuanriver calls [$2].

DEFCONN1 calls [$1].

Hero checks.

** Dealing Flop ** [ :Jd:, :7d:, :5c: ]

DEFCONN1 checks.

Hero checks.

BlueSkies02 checks.

Fi checks.

DEFCONN1: NH

sanjuanriver checks.

** Dealing Turn ** [ :Ks: ]

DEFCONN1 checks.

Hero checks.

BlueSkies02 checks.

Fi bets [$6].

sanjuanriver folds.

Hero: thx, first time ever I manage to win with AAKK

DEFCONN1 folds.

>You have options at Table 66118 (6 max) (No DP) Table!.

Hero calls [$6].

BlueSkies02 folds.

** Dealing River ** [ :3s: ]

DEFCONN1: HAD A GOOD ONE MYSELF

Hero checks.

Fi bets [$20.90].

Hero raises [$75].

Fi calls [$54.10].

Hero shows [ :4c:, :3c:, :6s:, :Ad: ] a straight, three to seven.

Fi doesn't show [ :4s:, :Ac:, :Jc:, :Jh: ] three of a kind, jacks.

Hero wins $169 from the main pot with a straight, three to seven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att han trixar till det för mycket. -EV så det stänker om det. Det är bara att bomba på mot så många motståndare redan på floppen. Han träffar bra på turn och har vid det laget byggt en bra pott så det är bara att potta igen. För du svarar väl inte i det läget? Samma sak om han checkat floppen - han måste betta pott på turn! (Absolut inte bara halva som han gör nu. Det är nästan sämre än att checka.)

 

Om jag bara skulle analysera honom utifrån den här handen verkar han fräsch (som i ny) och lite naiv. (Han langar in ordentligt med pengar när han är helt död.) Det är inte sällan som naiva spelare kan uppfattas som luriga och djärva (när de i själva verket är oförstående inför riskerna de utsätter sig för) tycker jag. Skulle vara intressant att höra din bild av honom i övrigt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauau skrev:

<vettiga kommentarer bortklippta>

>Det är inte sällan som naiva spelare kan uppfattas som luriga och

>djärva (när de i själva verket är oförstående inför riskerna de utsätter

>sig för) tycker jag. Skulle vara intressant att höra din bild av honom i

övrigt!

 

Min bild efter c:a 30 händer var "han har mycket pengar vid bordet och är ändå rätt tight". Tittade just i min andra PTO-databas och såg att han låg på plussidan efter ett par hundra händer, men han verkar vara lite av en nutpeddler. Spelet i den omnämnda handen var dock rätt tveksamt, speciellt när det ligger ett flushdrag ute (vilket 99 av 100 spelare brukar ha svårt att släppa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick upp en timma tidigare imorse för att testa att spela lite innan jag sprang iväg till jobbet. Det gick rätt dåligt, jag fick inga bra kort utan slutade -$10 efter 100 händer på tre bord. Gjorde en ok syn på rivern för en relativt stor pott på 250, men inget annat hände.

 

Det här var en intressant hand, på flera sätt. Jag trycker iväg ett bet då jag vill kolla läget (checkfold/check-syn kommer inte ge mig någon information) och jag har en bra flopträff. Två syner, jag lägger mig på turnen när flushen kommer. Extremt svårt läge för mig på floppen, jag var både nöjd och inte nöjd med den här flopträffen.

 

Så här i efterhand: Det var inte många outs som fanns för flushen som INTE parade brädan...

 

Table 66118 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: dpdriller ( $443.90 )

Seat 2: RRracing10 ( $401.85 )

Seat 3: KTallin ( $207.75 )

Seat 5: IGreatOne ( $154.10 )

Seat 6: Coach112 ( $1027.69 )

Seat 4: Othello ( $330.40 )

Othello posts small blind [$1].

IGreatOne posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Othello [ :Jh::Qc::7d::Td: ]

Coach112 calls [$2].

dpdriller calls [$2].

RRracing10 calls [$2].

KTallin calls [$2].

Othello calls [$1].

IGreatOne raises [$4].

Coach112 calls [$4].

dpdriller calls [$4].

RRracing10 calls [$4].

KTallin calls [$4].

Othello calls [$4].

** Dealing Flop ** [ :9c:, :Jd:, :Qd: ]

Othello bets [$25].

IGreatOne calls [$25].

Coach112 folds.

dpdriller folds.

RRracing10 folds.

KTallin calls [$25].

** Dealing Turn ** [ :3d: ]

Othello checks.

IGreatOne bets [$108].

KTallin is all-In.

Othello folds.

IGreatOne is all-In.

** Dealing River ** [ :Ks: ]

IGreatOne shows [ :6h:, :Kd:, :Ac:, :Ad: ] a flush, ace high.

KTallin shows [ :4d:, :9d:, :2d:, :4h: ] a flush, queen high.

KTallin wins $53.65 from side pot #1 with a flush, queen high.

IGreatOne wins $354.20 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på det här, förresten. Kan någon förklara hur tusan 9442-handen ovan kan ha så högt EV som 0.27 på floppen? Såsom jag ser det har han fyra outs samt runner-runners. Jag måste missa något. Jag är officiellt förvirrad.

 

http://twodimes.net/h/?z=1453980

pokenum -o 7d td jh qc - ad ac kd 6h - 4d 4h 9d 2d / jd qd 9c

Omaha Hi: 435897 enumerated boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qc Td 7d Jh 128850 29.56 306975 70.42 72 0.02 0.296

Ac Ad Kd 6h 186944 42.89 248881 57.10 72 0.02 0.429

9d 4d 2d 4h 120031 27.54 315866 72.46 0 0.00 0.275

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man flyttar flopkorten från "Dead" till "Board" får man ett annat resultat:

 

Omaha Hi: 666 enumerated boards containing 9c Qd Jd

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qc Td 7d Jh 349 52.40 317 47.60 0 0.00 0.524

Ac Ad Kd 6h 252 37.84 414 62.16 0 0.00 0.378

9d 4d 2d 4h 65 9.76 601 90.24 0 0.00 0.098

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauau (och Jaer) skrev :

>Om man flyttar flopkorten från "Dead" till "Board" får man ett annat resultat:

 

Tackar, tackar, kul att se att min hand var bra med i spelet där. Ja, tills turnkortet kom då.

 

Lektionen är, som alltid, att jag är en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag spela rivern sämre? Check för att inducera bluff måste ju vara optimalt, eller?

 

$200 PL Omaha - Monday, January 09, 17:16:46 EDT 2006

Table Table 66118 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: PocketStar ( $398.75 )

Seat 2: abc168 ( $322.93 )

Seat 4: Othello ( $200.45 )

Seat 5: pantiley ( $362.30 )

Seat 6: MrKeso ( $203.35 )

Seat 3: snakebitten1 ( $188.40 )

snakebitten1 posts small blind [$1].

Othello posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Othello [ :Qd::Ad::Td::Ah: ]

pantiley calls [$2].

MrKeso calls [$2].

PocketStar folds.

abc168 folds.

snakebitten1 calls [$1].

Othello checks. <-Ja, jag checkade! Jag var inblandad i en $400-pott på andra bordet samtidigt! Stäm mig för weaktajthet och släng mig i fängelse med JoeWatch!

** Dealing Flop ** [ :6c:, :As:, :Qc: ]

snakebitten1 checks.

Othello bets [$7.60].

pantiley calls [$7.60].

MrKeso folds.

snakebitten1 calls [$7.60].

** Dealing Turn ** [ :9s: ]

snakebitten1 checks.

Othello bets [$29.30].

pantiley calls [$29.30].

snakebitten1 calls [$29.30].

** Dealing River ** [ :5h: ]

snakebitten1 checks.

Othello bets [$115.70].

pantiley folds.

snakebitten1 folds.

Othello does not show cards.

Othello wins $231.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade ju att posta veckostatistiken för förra veckan igår.

Det blev, i summering, inte mycket spel pga arbete. Nåväl, nya tag den här veckan.

 

Veckans:

 

Totala resultat: +$651 över 352 händer.

Resultat för PLO100: +$204 över 105 händer

Resultat för PLO200 (6-max): +$447 över 247 händer.

BB/100: 45 på PLO200, 97 på PLO100 (obs, notera vilket litet sample…)

Klonk: A-rivern när brädan parade på turnen och jag hade AATx med nötstege på floppen och andra killen satt med mid set var både lönsam och rättvis.

Beat: En löjlig runner-runner stege som en shortstack fick in när han hade ett ev på 0.2 på floppen.

Roligaste replikskifte:

 

Parre (via MSN angående en postning på 2+2s PLO-forum): ”Jag lär ju få höra ’fold preflop’ av JoeWatch.”

(En dag senare)

Parre (klipper och klistrar från 2+2): ”That's why JJxx isn't a very profitable hand and should be folded in general preflop.” – JoeWatch.

Parre: KLONK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...