Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

Othello är riggad.

 

Allt man hör från honom på MSN är "Tilt, han köpte ut mig" (alltså som en vanlig omahanisse). Till skillnad från vanliga Omahanissar följs det dock två minuter senare av "Ahh, men där betalade fisken tillbaka det jag torskade och lite till när han synade min all-in med bottentvå". Sedan verkar han ha grym disciplin och vara vass på PLO - sjukt riggat.

 

Hmm.

 

Kan det vara därför som han plussar istället för fylletiltar bort all sin deg?

 

Neh, måste vara kortsiktig varians :)

 

Keep up the good work, denna dagbok är skitbra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjo! Jag har grym migrän efter första dagen på nya jobbet, men lyckades ändå gå plus €120 under en kort session på kvällen. Vad som var viktigare, jag fick 60 VIP under den tiden...

 

Tack Parre och snooker för skojjiga kommentarer ovan, jag återkommer med något fyndigt att replikera när hjärnan börjat fungera igen. Det borde vara någon gång 2009.

 

Utan att fuska, i handen nedan:

-Hur stort EV har jag på floppen?

-Och hur stort EV har jag om han har spaderdraget?

-Och...har jag odds att syna en all-in på den här floppen även om han har nötflushdraget i spader?

 

Players:

gunni (EUR 97,90 in seat 1)

mellann (EUR 22,30 in seat 2)

pavey (EUR 20,75 in seat 3)

Hero (EUR 49,75 in seat 4)

Partisan (EUR 24,60 in seat 5)

fiskbingo (EUR 77,05 in seat 6)

 

Dealer: mellann

Small Blind: pavey (0,25)

Big Blind: Hero (0,50)

 

Hero was dealt: :Ks: - :Qc: - :Jc: - :Ts:

 

Partisan Call (0,50)

fiskbingo Fold

gunni Call (0,50)

mellann Call (0,50)

pavey Fold

Hero Raise (1,60)

Partisan Raise (7,05)

gunni Fold

mellann Fold

Hero Call (5,45)

 

Flop :4h: - :Js: - :8s:

 

Hero Bet (16,35)

Partisan All-In (17,05)

Hero Call (0,70)

 

Turn :4h: - :Js: - :8s: - :5s:

River :4h: - :Js: - :8s: - :5s: - :Kd:

 

Hero shows: :Ks: - :Qc: - :Jc: - :Ts: (a flush, king high)

Partisan shows: :9c: - :Ah: - :5d: - :Ac: (a pair of aces)

 

Hero wins: EUR 47,95 (with a flush, king high)

Rake: EUR 2,50

 

Svaret finns på Twodimes:

http://twodimes.net/h/?z=1416365 - med mitt flushdrag som "levande"

http://twodimes.net/h/?z=1416368 - med hans flushdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förvåvand faktiskt att du var så pass storfavorit som du var, jag gissa på 60/40 inte på 70/30. Flushdraget är som alla vet värt 35%. har precis vaknat så jag pallar inte grinda nummer men jag trodde inte att de andra outsen gav så mycket som 35%.

 

Om du har odds och syna hans all-in på floppen, tja med tanke på att det var en höjning för <$1 så tror jag nog att du lugnt kan syna med any 4. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filip skrev:

 

>Om du har odds och syna hans all-in på floppen, tja med tanke på att

>det var en höjning för <$1 så tror jag nog att du lugnt kan syna med any 4. ;)

 

Jajja, nu skall vi inte vara sådana. Jag tänkte självklart i linje med "Om jag checkar och han ställer (sånär som på en dollar...), har jag då odds att syna (även om mitt flushdrag inte är levande)?". Om svaret på det är ett rungande "Ja!" har jag ju redan beslutat mig för att syna oavsett vad som sker och således kan jag lika gärna skjuta först för att om möjligt få lite fold equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så Parre övertalar mig att sätta mig och nöjesspela vid ett 25-bord på Stars. Titta på följande hand (jag är i slaskmode och har bestämt mig för att bara ha roligt för $25).

 

Table 'Europa' Seat #6 is the button

Seat 2: sammypick ($27.80 in chips)

Seat 3: steveyp ($10.10 in chips)

Seat 4: luckOverSkil ($12.95 in chips)

Seat 5: andkan ($21.50 in chips)

Seat 6: Hero ($24.25 in chips)

Seat 7: royalrusty8 ($25.65 in chips)

Seat 9: biss411 ($60.50 in chips)

royalrusty8: posts small blind $0.10

biss411: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:As::3h::6c::Kh:]

sammypick: calls $0.25

steveyp: calls $0.25

luckOverSkil: folds

andkan: calls $0.25

Hero: calls $0.25

royalrusty8: calls $0.15

biss411: checks

*** FLOP *** [:4h::Ks::3s:]

Top and bottom och bluffdraget till naket A. Och position.

royalrusty8: checks

biss411: checks

sammypick: checks

steveyp: checks

andkan: bets $1.45

Hero: calls $1.45 <-"Parre är alltid tom"

royalrusty8: calls $1.45

biss411: folds

sammypick: folds

steveyp: folds

*** TURN *** [:4h::Ks::3s:] [:6h:]

 

Trepar och backdoorflushdrag.

 

royalrusty8: checks

andkan: checks

Hero: bets $4

royalrusty8: calls $4

andkan: folds

*** RIVER *** [:4h::Ks::3s::6h:] [:9s:]

 

Ehm...bluffklonk.

 

royalrusty8: checks

Hero: bets $11

royalrusty8: calls $11 <-TIIIIIIILT!

 

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [:As::3h::6c::Kh:] (two pair, Kings and Sixes)

royalrusty8: mucks hand

Hero collected $34.10 from pot

Total pot $35.85 | Rake $1.75

Seat 7: royalrusty8 (small blind) mucked [:2s::Ah::8c::8d:]

 

Vafan?!

Förklaringen kom i chatten någon minut senare:

 

royalrusty8 said, "ihad a low a2 whats up"

Han trodde han spelade Hi/Lo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka är inte killens bluffsyn, sjuka är att Othello köper ut mig på turn med högre tvåpar (jag hade K4). Dock har man ju monsterreaden, så man passar utan att det kostar för mycket.

 

Riktigt skönt slask på bord Europa på Stars nu. En slaskande Othello, en weaktajt Parre, ett par nutpeddlers och lillstimmet med fiskarna, bl.a. en riktigt synfisk som Parre försökt bluffa ett flertal gånger utan framgång!

 

När jag skriver dessa rader så försökte Othello riverbluffa mot ovan nämnda fisk, dock hade han färgstege denna gång. Men fisken har 2 inköp nu. Jag täcker. Stort spel att vänta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter kvällsslasket med Parre på Stars riggade $25-bord (att köra nakna A-bluffen mot färgstege rekommenderas inte, tursamt nog låg jag $30 upp när fi ställde, så jag slutade på -$2) fick jag för mig att fortsätta cleara bonusen på Martinspoker. Parre undrade förvånat på MSN "varför bonushorar du, du har ju redan rulle?", och jag har faktiskt inget bra svar. Fast bonusar är ju lite som rakeback på min nivå, så det är rätt ok ändå. Å andra sidan har jag haft rätt kul de senaste dagarna, det är ju rätt avslappnat att ha långt över 100 inköp för den nivå man kör på.

 

Jag körde tre €50-bord (6-max) under någon timma, och resultatet blev att jag spelade riktigt uselt. Problemen började nog med att det första bordet jag fick plats på var läskigt weaktajt och att jag inte fick några kort. När jag väl kom igång på de två andra borden smittade det usla spelet av sig dit, speciellt när jag började få problem att hinna med det tredje bordet som i princip blev bortglömt. Efter ett tag låg jag i alla fall c:a €100 upp innan jag tiltsynade för €15 in i en 78-pott med openended+top två när brädan var parad under mig.

 

Dagen slutade med att jag var +€55 efter någon timma på B2B. Och 50 intjänade VIP. Inte att förglömma. Sedan fick jag höra att jag inte fick spela något idag eller imorgon, då det skall fixas och donas hemmavid inför något som kallas "julen". Men det får man ha förståelse för då det är +EV så det stänker om det att ta hand om familjen, så jag tänkte faktiskt se till att få in lite julstämning. Annars blir man väl som nissarna i Monty Python-sången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite pysslande med en grön trädliknande tingest i mitt vardagsrum fick jag faktiskt möjlighet att slänga in några händer på B2B (I'm on a mission from God to clear that bonus!) innan det blev för sent på kvällen.

 

Jag testade en grej: Standard preflopraise till 3xBB för alla händer jag spelade utanför blindsen undantaget de som redan är höjda. Gick ok. Jag fuskade på ett 10-tal händer, men i stort tror jag att jag höll det.

 

Första handen försökte jag stjäla från BB med TP i K på relativt ofarlig bräda men fick två syner. Klantigt, skulle insett att någon måste sitta på flushdraget. Nåja, turn kom K, och jag hamrade på direkt varvid en av de obligatoriska shortstacksen (SITT MED FULLT INKÖP OM NI VILL BLI TAGNA PÅ ALLVAR I PLO!!!) ställde med AAxx. Jag fick in kåken på rivern och började således med att stacka en kille första potten och få ett table rep som idiot på köpet. Sweet.

 

Några händer senare så satt jag med €100 vid bordet, varav en halvtimmas tristess inleddes. Bord nummer två gick grisdåligt, och jag låg ett tag lite back (bara €10, men det var mycket fold på floppen) innan de två borden helt plötsligt reverserades i fråga om framgång. Klonkbordet som jag inledde på blev iskallt när jag serverades en underfull och lite annat trams, så till sist var jag tillbaka där jag började, på €50. Det andra bordet grindade jag mig upp till €96 via några mediumpotter som vanns osynade på turnen samt en magiskt fin syn som gjordes på rivern med tvåpar med A4xx. Jag skulle egentligen aldrig sett rivern då jag satt och förstrött tittade i bokhyllan på vilka IT-böcker jag skulle ta med till jobbet när jag direktsynade på floppen med vad jag ansåg vara ett fint nötflushdrag och lite potientiella stegdrag. I realiteten var nötflushdraget en backdoor och jag hade egentligen flushdrag till 7+hålpipa. Givetvis var det så här långt veckans klonk och måste uppvisas nedan:

 

SB (EUR 60,31 in seat 1)

BB (EUR 42,80 in seat 2)

UTG (EUR 15,50 in seat 3)

MP (EUR 30,60 in seat 4)

CO (EUR 41,91 in seat 5)

Hero (EUR 63,00 in seat 6)

 

Dealer: Hero (button)

SB: SB (0,25)

Big Blind: BB (0,50)

 

Hero was dealt: :4c: - :Ac: - :7d: - :6d:

 

UTG Fold

MP Call (0,50)

CO Raise (2,25)

Hero Call (2,25)

SB Fold

BB Call (1,75)

MP Call (1,75)

 

Flop :Qd: - :2c: - :3d:

 

BB Check

MP Check

CO Bet (7,50)

Hero Call (7,50)

BB Call (7,50)

MP Fold

 

Turn :Qd: - :2c: - :3d: - :As:

 

BB Check

CO Check

Hero Check

 

River :Qd: - :2c: - :3d: - :As: - :4s:

 

BB Bet (15,00)

CO Fold

Hero Call (15,00)

 

BB shows: :3c: - :6c: - :Ad: - :2d: (two pairs, aces and threes)

Hero shows: :4c: - :Ac: - :7d: - :6d: (two pairs, aces and fours)

 

Hero wins: EUR 58,75 (with two pairs, aces and fours)

Rake: EUR 3,00

 

Dagen slutade med att jag satte en lite mer hyfsad pott på c:a €160 med en nötflush där en kille med två midset på turnen synade till rivern för sina sista 35. Resultatet blev €110 upp, vilket jag får vara nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God jul på er alla!

 

Jag fick mina julklappar en timma innan julafton inleddes när jag hade en klonksession utan dess like under mitt bonushorande på B2B. Första handen, AA89ss, träffar A på floppen som parar på turn när jag check-synat HU. Check-check, jag bettar vekt på rivern och får omslag och ställer varvid fi lägger. Första handen på andra bordet: Jag träffar flushdrag och får fina odds att haka på till rivern när flushen kommer och jag drämmer in 300BB i en pott. Kuriosa, andra killen drog till K-höga flushen med tre i färgen på handen. Det hela avrundades med att jag på floppen 223 sitter med 2TTQ och försöker hämta hem potten direkt medelst ett potbet. En synar och jag sitter redo att lägga på turnen om inte tvåoutaren sitter. Javisst. Fi sitter på 33xx och jag dubblar.

 

För att summera, det var givande 40 minuter när jag vann €220.

 

Snabb shoutout till Filip som splittade vinstpengarna i den där PLO-turneringen på UB (samma som jag lyckades vinna för ett par veckor sedan) igår, bra jobb. Jag railade och han ägde finalbordet men blev grandiost utköpt HU av en tvåoutare och accepterade då ett 50/50 deal med killen som hade dubbelt så mycket marker som han. Bra förhandlare är han också, den gode Filip. 8-)

 

God jul som sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutet på dagen (God Jul förresten!) satt jag och degade framför datorn varvid lite pokerbord uppenbarade sig framför mig. Låg ett tag $300 upp (körde lite PLO100 på Party samtidigt), men slutade efter en lite komisk bluffhand, korttorka och ofokuserat post-julmatspel på +$200.

 

Bluffhanden var lite komisk, jag höjde med en halvkass KKxx hand och fick en min-reraise tillbaka. Klart man tar en flopp då när fi spelar med två öppna kort (lowstakes...). Floppen kom Q8xr och var således helt ofarlig. Jag satt i stealposition och potbettade (8) och fick ett mysko reraise på 25 tillbaka. Lite skum reraise då det sätter honom i en position att han måste syna min all in - jag hade nog ställt direkt om jag beslutat mig för att spela handen och haft AAxx.

 

Jag ställde givetvis in av rena principskäl och fick självklart syn. Ett K kom på rivern, men rättvisan segrade då han traskade in i rr-stegen.

 

Jag är snart klar med bonusen på nätverket med absurd lag... Här är ett fint räkneexempel från min cashier:

 

<borttagen bild som visade en konstig summering av pokerpengar i b2b-cashiern>

 

Snygg summering på slutet där. Imaginära tal och grejer.

 

Notera förresten att jag spelat ihop c:a 500 VIP och ligger 850 plus. Det borde göra en PTBB/100 som ligger runt 40 på de där borden efter c:a 1000 händer. Dugligt. Lite table selection också, jag rotar alltid upp de med störst snittpott och djupast stackar.

 

En hand från sessionen idag:

 

Players:

nastynik (EUR 70,30 in seat 1)

Zlickk (EUR 262,40 in seat 2)

SuumQuiqu (EUR 28,60 in seat 3)

Oronte (EUR 15,80 in seat 5)

Bacardi (EUR 43,55 in seat 6)

GuranG (EUR 52,85 in seat 7)

Hero (EUR 99,95 in seat 8)

 

Dealer: GuranG

Small Blind: Hero (0,25)

Big Blind: nastynik (0,50)

 

Hero was dealt: :9d::Ah::8h::4d:

 

Zlickk Raise (1,75)

SuumQuiqu Fold

Oronte Call (1,75)

Bacardi Fold

GuranG Fold

Hero Call (1,50)

nastynik Fold

 

Flop :6h::Qs::7h:

 

Hero Bet (5,75)

Zlickk Raise (23,00)

Oronte Fold

Hero Call (17,25)

Kanske lite vekt med en syn, men om brädan parar på turn vill jag ha möjlighet att kunna släppa handen.

 

Turn :6h::Qs::7h::9c:

 

Hero ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero ...

 

Vet ej vad för nisse du är upp mot. En duktig spelare släpper väl sitt höga par när du gör ett potbet på turn, då han sätter dig på stegen. Hade du inte haft en drag hand så hade du väl slagit om hans raise. Har han dock träffat sin triss i damer så lär han ha synat ditt pottbet.

 

Jag hade satt han på AA, KK. Och bettat pot på turn och hoppas han lagt sig. Synar han så har du ändå chans för stege på rivern eller tvåpar, vilket tar hans Höga pockets, såvida han inte har QQQ.

 

Bra dagbok förresten. Bästa på forumet då jag själv bara spelar omaha :D

 

GÖTT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glomma (EUR 136,42 in seat 1)

kludden (EUR 18,93 in seat 2)

Hero (EUR 51,35 in seat 3)

lillerik (EUR 20,60 in seat 4)

sandenb (EUR 24,79 in seat 5)

airolivyaj (EUR 8,00 in seat 6)

 

Dealer: lillerik

Small Blind: sandenb (0,25)

Big Blind: airolivyaj (0,50)

 

Hero was dealt: Ah - Ac - 2s - Kh

 

Glomma Call (0,50)

kludden Fold

Hero Fold

 

Snyggt. Jäkligt snyggt. Stilfullt, t o m. Total kostnad pga disconnects för mig under dagen är c:a €70 - man spelar ju med ena handen bakbunden när man till och från inte kan betta. 50 VIP till, sedan så tar jag mina pengar och springer så långt jag kan, trots det sjukt höga värdet på borden på B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

espinola skrev:

 

>Vet ej vad för nisse du är upp mot. En duktig spelare släpper väl sitt

 

Ahh, du vill ha reads? Jo, jag inser att det hade varit bra, men han var svensk och kanske läser den här dagboken, så jag vill inte förolämpa någon...

 

>höga par när du gör ett potbet på turn, då han sätter dig på stegen.

>Hade du inte haft en drag hand så hade du väl slagit om hans raise. Har

>han dock träffat sin triss i damer så lär han ha synat ditt pottbet.

>Jag hade satt han på AA, KK. Och bettat pot på turn och hoppas han lagt

>sig. Synar han så har du ändå chans för stege på rivern eller tvåpar,

>vilket tar hans Höga pockets, såvida han inte har QQQ.

 

Jag gillar din tankegång. Mycket. Speciellt eftersom den är identisk med mitt spel:

 

Turn :6h: - :Qs: - :7h: - :9c:

 

Hero Bet (51,75)

Zlickk Raise (103,50)

Hero All-In (23,45)

Zlickk Payback (28,30)

 

River :6h: - :Qs: - :7h: - :9c: - :Kh:

 

Hero shows: :9d: - :Ah: - :8h: - :4d: (a flush, ace high)

Zlickk didn't show: :8s: - :Jh: - :Ad: - :As: (a pair of aces)

 

Hero wins: EUR 199,15 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 3,00

 

Jag drog inte direkt dött på turnen, jag had ett EV på 0.4 och kunde således syna ett potbet. Han hade ungefär det jag anade (AAxx) och jag blev mäkta förvånad när han ställde på turnen - jag trodde faktiskt han skulle släppa handen där då han nästan drar dött sånär som på en hålpipa om jag faktiskt har stegen. Men det är ju ofta så, folk blir lite fartblinda i stora potter.

 

>Bra dagbok förresten. Bästa på forumet då jag själv bara spelar omaha :D

 

Tackar, tackar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar med den hemska bonusen, tack och lov. Slutade €800 upp på själva spelet efter att ha blivit lite utdragen tidigare idag med några tvåoutare samtidigt som jag missade ett par drag. Jag fick heller inte tillfälle att betta i tre mediumstora potter vilket satte mig i det alltid lika svindyra "check-call"-läget när man sitter på en marginell draghand. €800 får anses ok sett över 600VIP på €50-borden. Nu måste jag bara browsa igenom bonustråden för att se när eländet betalas ut, det lär väl ta en timma eller två att reda ut...

 

Några kul händer från kvällssessionen. Två exempel på hur man kan spela AAxx, och ett exempel på en typisk hand som knäcker AAxx.

 

Game # 199486395 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kecskemet"

Game ended 2005-12-25 20:48:56 GMT+01:00

 

Players:

Sokrates (EUR 67,34 in seat 1)

robjenn (EUR 19,50 in seat 2)

Hero (EUR 47,95 in seat 3)

Miskovic (EUR 39,25 in seat 4)

x23 (EUR 27,61 in seat 5)

Tronell (EUR 15,20 in seat 6)

 

Dealer: Hero

Small Blind: Miskovic (0,25)

Big Blind: x23 (0,50)

 

Hero was dealt: :Ah::As::9h::3s:

 

Tronell Call (0,50)

Sokrates Raise (2,25)

robjenn Call (2,25)

Hero Call (2,25)

Miskovic Call (2,00)

x23 Call (1,75)

Tronell Call (1,75)

 

Flop :5h::8c::3h:

 

Miskovic Bet (1,50)

x23 Call (1,50)

Tronell Call (1,50)

Sokrates Raise (21,00)

robjenn Fold

Hero All-In (45,70)

 

Flera orsaker bakom det här: Jag vill slippa fatta beslut senare i handen om brädan parar upp sig, och det finns också döda pengar i potten om jag kan få någon att lägga sin hand. Tja, och det luktar flervägsskyffling lång väg...

Miskovic Fold

x23 Fold

Tronell All-In (11,45)

Sokrates Call (24,70)

 

Turn :5h::8c::3h::Ac:

River :5h::8c::3h::Ac::Qd:

 

Sokrates shows: :7h::6c::6d::4s: (a pair of sixes)

Hero shows: :Ah::As::9h::3s: (three of a kind, aces)

 

Hero wins: EUR 65,25 side pot (with three of a kind, aces)

Tronell shows: :8d::7d::4d::4c: (a pair of eights)

Hero wins: EUR 52,60 main pot (with three of a kind, aces)

Rake: EUR 3,00

 

Jag hade fint EV på floppen tack vare att båda hade samma kort:

http://twodimes.net/h/?z=1425563

pokenum -o ah as 9h 3s - 7h 6c 6d 4s - 8d 7d 4d 4c -- 5h 8c 3h

Omaha Hi: 666 enumerated boards containing 8c 5h 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As 3s Ah 9h 423 63.51 243 36.49 0 0.00 0.635

4s 6c 6d 7h 191 28.68 453 68.02 22 3.30 0.303

4c 8d 7d 4d 30 4.50 614 92.19 22 3.30 0.062

 

 

Game # 199483315 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger"

Game ended 2005-12-25 20:45:02 GMT+01:00

 

Players:

Hero (EUR 50,30 in seat 1)

holkfan (EUR 40,65 in seat 2)

Chaklun (EUR 11,00 in seat 3)

shilberg (EUR 48,25 in seat 4)

kludden (EUR 24,10 in seat 5)

kleo (EUR 18,08 in seat 6)

 

Dealer: holkfan

Small Blind: Chaklun (0,25)

Big Blind: shilberg (0,50)

 

Hero was dealt: :Ad::9h::Qs::As:

 

kludden Fold

kleo Call (0,50)

Hero Raise (1,60)

holkfan Call (1,60)

Chaklun Call (1,35)

shilberg Call (1,10)

kleo Call (1,10)

 

Flop :2s::8s::Kh:

 

Chaklun Check

shilberg Check

kleo Bet (1,10)

Hero Raise (11,30)

holkfan Fold

Chaklun Fold

shilberg Fold

kleo All-In (15,38)

Hero Call (5,18)

 

Turn :2s::8s::Kh::2c:

River :2s::8s::Kh::2c::Jh:

 

kleo shows: :Ks::5s::Js::9s: (two pairs, kings and jacks)

Hero shows: :Ad::9h::Qs::As: (two pairs, aces and deuces)

 

Floppen är lite mer oroande här, KKxx är inte helt omöjligt. Även om så är fallet är jag inte en extrem underdog, och återigen - han är shortstack så det gör inte så ont om han dubblar mot mig. Fint EV igen dock.

 

http://twodimes.net/h/?z=1425564

pokenum -o ad 9h qs as - ks 5s js 9s -- 2s 8s kh

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 8s 2s Kh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Qs Ad 9h 563 68.66 257 31.34 0 0.00 0.687

Ks Js 9s 5s 257 31.34 563 68.66 0 0.00 0.313

 

 

Hero wins: EUR 38,96 (with two pairs, aces and deuces)

Rake: EUR 2,00

Game # 199478920 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger"

Game ended 2005-12-25 20:39:29 GMT+01:00

 

Players:

Hero (EUR 50,85 in seat 1)

pornowiivi (EUR 33,60 in seat 2)

elybetta (EUR 86,20 in seat 3)

shilberg (EUR 50,00 in seat 4)

kludden (EUR 7,50 in seat 5)

kleo (EUR 16,51 in seat 6)

 

Dealer: pornowiivi

Small Blind: elybetta (0,25)

Big Blind: shilberg (0,50)

 

Hero was dealt: :Qc::8s::Ks::Jc:

 

kludden Call (0,50)

kleo Fold

Hero Raise (1,60)

pornowiivi Fold

elybetta Raise (5,55)

shilberg Fold

kludden Fold

Hero Call (4,20)

`

Flop :4c::Ts::9h:

 

elybetta Check

Ehm...ok, varför ge upp direkt? Iofs är jag redo att flytta in hela min stack i mitten, men ändå.

Hero Bet (12,60)

elybetta Fold

Hero Payback (12,60)

 

Hero didn't show hand

 

Hero wins: EUR 12,00

Rake: EUR 0,60

 

Rätt lätt - även om han ställer med ett högt par här är jag med i matchen. Faktum är att om jag möter ett set bara singlar slant om potten. Har han AAxx med dubbla backdoors ligger jag fin-fint till:

 

http://twodimes.net/h/?z=1425576

pokenum -o qc 8s ks jc - ac ah 2c 2h -- 4c ts 9h

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Ts 4c 9h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ks 8s Qc Jc 484 59.02 336 40.98 0 0.00 0.590

Ac 2c Ah 2h 336 40.98 484 59.02 0 0.00 0.410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero was dealt: symbol 9 diamonds symbol A hearts symbol 8 hearts symbol 4 diamonds

 

Fan, missa även att du drog på nötfärgen :oops: . Då hade du mycket mera outs :).

 

Bra spelat iaf. Frågan är hade du bettat pott på turn om du inte hade haft nötfärgdraget? Dålig fråga kanske då du kanske inte hade lekt med den potten i huvudtaget och aldrig hamnat i den situationen, om du inte hade haft färgdraget på flopp

 

God fortsättning

 

Nu blir det omaha games

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för veckosummeringen!

Veckans...

 

Resultat: +$1310

PTBB/100: Ingen aning eftersom jag inte får PTO att fungera med B2B, men det känns som om den varit hysteriskt hög - troligen närmare 40 än 30.

Största pott: $300-ngnting på PLO100, och €230 på PLO50.

Största vinst i en pott: Ingen aning, men jag tippar på c:a 150.

Största förlust i en pott: €58. Sjukt nog har det inte varit värre.

Klonk: 223 flop, jag har TT2J och försöker ta ned potten direkt men får syn. Jag gör mig redo att lägga mig på turnen alternativt bara syna ned om ett J är högsta kort på rivern. Turnen kommer T och jag får in hela stacken mot 33xx.

Beat: Jag höjer preflop med 5667, floppen kommer K56, vi är HU och jag checkraisar för att se om han sitter och trycker på KKxx. Han synar, turn kommer T. Jag ställer honom (shortstack...) och han har synat mitt preflop raise och checkraise på floppen med 28TTr. Fisknoten och betyget "1" smälldes in under hans namn innan raken ens hunnit dras från potten.

Tilt: B2Bs kassa servrar. Antag att du sitter med 10k Euro vid bordet, kör NLT och får AA på knappen och sedan inte hinner syna, då lär man nog surna till ordentligt.

Julklapp: Jag köpte en videokamera till familjen för pokervinster.

Stressmoment: Mitt byte av jobb tog en dag från uppsägning till att jag satt och gick igenom kandidatarkitekturen för ett nytt onlinekasino. Jag hade migrän tre dagar på raken av all stress.

Replikskifte:

snooker147: that othello guy is pretty funny :)

GaltsonBoy: yep ;) and hes a really good omaha player

snooker147: yeah

Jag: hehe

GaltsonBoy: hmm

Jag: I'm here at the table guys

snooker147: is it you :)?

GaltsonBoy: haha

Mat: Julskinka. Vad annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauau loggade på MSN och psykade mig med lite hälsningar från varma semesterorter. Så jag skickar hälsningarna vidare till er.

 

Körde lite halvslött igår, men drog in €130 på någon timma. I princip spelade jag för att finansiera det svindyra biobesöket som dagen förde med sig (King Kong). För att tala pokerspråk:

 

-Biografer har rake: Bokningsavgiften när man köper biljett via nätet.

-En extrem tilt på att parkera bilen i ett P-Hus i stan, 270 för fyra timmar. I kid you not.

 

Filmen var ok, men inte mer.

 

Dagens händer:

 

Hand ett: Skall jag slå om pott? (Jag höjer nu, men det är faktiskt inte pott, kändes rätt vekt när jag gjorde det).

Hand två: Turnspelet, är det för vekt?

 

Players:

UTG (EUR 25,00 in seat 1)

UTG+1 (EUR 135,11 in seat 3)

Hero (EUR 114,33 in seat 4)

SB (EUR 52,20 in seat 5)

BB (EUR 15,85 in seat 6)

 

Dealer: Hero

 

Hero was dealt: :Ad::4h::7c::3d:

 

UTG Call (0,50)

UTG+1 Raise (2,25)

Hero Call (2,25)

SB Fold

BB Fold

UTG Call (1,75)

 

Flop :2h::5d::9d:

 

UTG Check

UTG+1 Bet (6,50)

Hero Raise (21,00)

UTG Fold

UTG+1 Fold

Hero Payback (14,50)

 

Hero didn't show hand

 

Hero wins: EUR 19,50

Rake: EUR 1,00

 

 

-------------------------------------

 

Players:

SB (EUR 22,25 in seat 1)

BB (EUR 39,03 in seat 2)

UTG (EUR 136,31 in seat 3)

Hero (EUR 125,08 in seat 4)

Button (EUR 15,10 in seat 6)

 

Hero (CO) was dealt: :As::Jc::7s::Th:

 

UTG Call (0,50)

Hero Raise (1,60)

Button Fold

SB Fold

BB Call (1,10)

UTG Call (1,10)

 

Flop :4s::Qc::Kh:

 

BB Check

UTG Check

Hero Bet (5,05)

BB Fold

UTG Call (5,05)

 

Turn :4s::Qc::Kh::7d:

 

UTG Check

Hero Check

 

River :4s::Qc::Kh::7d::Td: -

 

UTG Bet (7,25)

Hero Raise (14,50)

UTG Call (7,25)

 

Hero shows: :As::Jc::7s::Th: (a straight, ace high)

UTG didn't show: :Ks::3h::7h::6d: (two pairs, kings and sevens)

 

Hero wins: EUR 42,15 (with a straight, ace high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare..

 

Här är mina amatörtankar kompis :)

 

När det gäller hand 1 så är du ju storfavorit. Den enda hand du fruktar är är triss eller en med 67810 eller liknande. Det där med när man ska dra med potbett eller inte är svårt men tror inte du gjorde varken rätt eller fel.

Har FI topptrissen så slår han om potbett igen förmodligen. Är han på drag så brukar det ju bli syn. Så potbett brukar jag göra (man blir dock lite sure när dom lägger sig lol).

 

Hand2 så tycker jag att du ska trycka till på turn bara för att få bort drag händer. Men detta beror på motståndet också..Är det synmaskiner så synar dom och du har svårt beslut att ta på rivern om du inte får in ditt drag. Känns som att alternera hur man bettar i dessa situationer är bäst i långa loppet kanske..

 

Av intresse ..Om du inte hade träffat stegen på rivern vad hade du gjort då om fi checkat (eller bettat hälften av pott för den delen)?

 

Jag brukar generellt satsa på med bluffpotbet eller valuebluffbett (lite än hälften av pott) men det känns lite som att det är detta jag förlorar mest pengar på och sätter mig på tilt när jag torskar dessa potter mot typ mitten tvåpar. Jäkligt surt såna händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninreb skrev:

 

>Du verkar lira på b2b, stars och party på 0.25-0.5 och 0.5-1. Är det

>någon stor skillnad på svårighetsnivån på de olika sajterna? eller är alla

>lika bra/dåliga?

 

De jag spelat på är B2B upp till 100, Stars upp till 200, Party upp till 400 (Ja, jag skottade! Stäm mig! Och fö gick jag "bara" $100 back trots att jag spelade som en fegis) och även Crypto PLO100.

 

Stars:

Du måste vara noga med hur du spelar mot shortstacks på Stars, det är många som sätter sig med 40 och 20 på 100-borden. Mycket limpande preflop, och är det många shortstacks med måste man vara uppmärksam på de händer som blir all-in fester preflop. Postflop är det rätt ok spel på ett par personer, du kommer snabbt lära dig vilka det är. Lite tightare än på de flesta andra siter.

 

Party:

PLO50 6-max är ett jäkligt bra sätt att lära sig spela mer aggressivt på. Det finns ett antal spelare där som kör med en taktik som går ut på att betta pott fram till rivern vilket gör att de kan gå på otroliga rusher om de får rätt motståndare (10-15 inköp är inte alls ovanligt).

PLO100 - djupa stackar. Vid ett 10-manna bord är det inte ovanligt att 6-8 personer sitter med över 150BB i stacken, och att 2-3 av dem har 3-4 inköp. Det är inte svårt att vinna på Party, taktiken för att gå plus ser ut så här: Syna med AAxx, KKxx, QQxx, samt alla draghänder med suited A (A98T, etc). Hoppas på top set eller ett bra drag, ställ in - repetera. Jag spelar inte så, men så har jag bara 6PTBB/100 på Party när jag har 22PTBB/100 på Stars. Sjuk varians, men vinner du kommer du vinna mycket. Du kommer också ha grymt tråkigt när du spelar. Grymt slaskigt dock. Och frustrerande. När du har knappen och höjer pott preflop med AATJds och får syn av sju spelare, då vet du att du sitter på Party.

 

PLO200 6-max. Verkar klart spelbart, liksom 400-borden. Jag tänkte börja köra permanent på 200-borden om allt flyter på inom någon månad eller två (knack, knack...lär väl åka dit med 15 inköp nu ikväll bara för att jag sade det) vi får se hur det ser ut då.

 

B2B

Lite för litet urval av PLO för att köra där egentligen, men jag passar på när jag är lite trött, seg och inte vill köra högre än PLO50 då jag ändå får en bonus där. Jag har inte kört mer än c.a 1200 händer på B2B, så jag kan inte riktigt ge något omdöme mer än att klienten laggar och att jag haft lite tur, så det är svårt att sätta betyg på spelarna. Verkar vara lite bättre motstånd på PLO100 dock, och du måste kunna spela med djupa stackar där (vilket, incidentally, du kan lära dig genom att spela Partys PLO100).

 

Crypto

Jag hatar Interpoker (cryptologic-nätverket) sedan jag fick in pengarna på floppen på deras PLO100 med top set fem ggr på en session och blev utdragen varje gång, men står du ut med variansen så är det rätt ok. Oh, just det, något pucko där har beslutat att du inte får reloada innan du har <80% kvar av stacken. Samt att, om jag minns rätt, de har felaktigt implementerade regler för när bettingen öppnas upp igen vilket man kan dra nytta av då och då (någon som har koll kan nog verifiera detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har inte laggat lika mycket på de senaste dagarna.

 

Angående Omaha. Hur f-n vet man när man kan betta? Jag blir alltid en nut peddlande fegis när jag spelar Omaha. Det känns alltid som att någon har nötterna så hur ska man våga bluffa stort? För jag antar att alla andra också är rädda så bluffen blir ett bra vapen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du Verdi ..

 

Det beror helt på motståndet och vilken limit du spelar på det..Man får känna sig efter..

 

Det går aldrig att bluffa cassano med "naket ess" bluffen till ex:) (skämt)..

Men jag går på den rackaren alltför ofta hehe...

 

Känns som att ha dåligt minne är att föredra i detta spel då man glömmer

utdragningarna fort:)..

 

Är det någon som har provat "limpainmedvadsomhelsthoppaspåkanonträff" taktiken på skoj? Hur gick det isåfall? Det är sjukt ibland när man verkligen väntar på bra händer och får AAJT eller liknande i hjärter och ruter med en flopp på 654

klöver..Det är inte skoj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...