Lobo Postad 6 timmar sedan Författare Rapport Postad 6 timmar sedan 21 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Jag måste börja med att fråga: Tog man ingen hänsyn till om du är en vinnande eller förlorande spelare? Spelar det ingen roll för dom? Nej, det spelar ingen roll. De har gjort bedömningen utifrån beteendet. Det är inte relevant att överklaga bara för att man vinner eller förlorar. Citera
Lobo Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan Nu blir jag förbannad.🤬 Jag var tvungen att testa en grej. Jag loggade in på sidan och hade 4h och 55min kvar. Jag stängde ner sidan direkt utan att logga ut och vad tror ni händer? När jag återvänder till sidan och loggar in, då har 2h försvunnit, så nu har jag bara 3h kvar. Detta är fan vedervärdigt. Vem fan tänker på att logga ut hela tiden! Citera
Folke Rosvall Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Lobo : Nej, det spelar ingen roll. De har gjort bedömningen utifrån beteendet. Det är inte relevant att överklaga bara för att man vinner eller förlorar. Om det ska vara någon poäng med att skydda spelarna från att spela bort för mycket pengar så borde väl det ekonomiska väga tungt? En spelare som går plus borde väl inte alls få några begränsningar? Att enbart gå efter spelad tid förefaller konstigt. Jag får en känsla av att Svenska Spel är så rädda för Spelinspektionen att man går långt över det rimligas gräns. Kommer verkligen Spelinspektionen att ta Svenska Spel i örat för att en vinnande spelare spelar (för) många timmar per dygn? Svenska Spel kanske borde ta ett ordentligt samtal med Spelinspektionen för att reda ut vad som gäller. 46 minuter sedan, säger Lobo : Nu blir jag förbannad.🤬 Jag var tvungen att testa en grej. Jag loggade in på sidan och hade 4h och 55min kvar. Jag stängde ner sidan direkt utan att logga ut och vad tror ni händer? När jag återvänder till sidan och loggar in, då har 2h försvunnit, så nu har jag bara 3h kvar. Detta är fan vedervärdigt. Vem fan tänker på att logga ut hela tiden! Jag förstår din ilska, men av detta lär vi oss att man alltid måste logga ut direkt efter spel. Om tidsgränser råder gäller det att spara på minuterna. Tidsgränserna gäller väl för övrigt separat för varje bolag? Du har väl full frihet att byta? Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Om det ska vara någon poäng med att skydda spelarna från att spela bort för mycket pengar så borde väl det ekonomiska väga tungt? En spelare som går plus borde väl inte alls få några begränsningar? Att enbart gå efter spelad tid förefaller konstigt. Jag får en känsla av att Svenska Spel är så rädda för Spelinspektionen att man går långt över det rimligas gräns. Kommer verkligen Spelinspektionen att ta Svenska Spel i örat för att en vinnande spelare spelar (för) många timmar per dygn? Svenska Spel kanske borde ta ett ordentligt samtal med Spelinspektionen för att reda ut vad som gäller. Jag förstår din ilska, men av detta lär vi oss att man alltid måste logga ut direkt efter spel. Om tidsgränser råder gäller det att spara på minuterna. Tidsgränserna gäller väl för övrigt separat för varje bolag? Du har väl full frihet att byta? Vi kan inte vinna en strid om en vinnande spelare är spelberoende eller inte, oavsett vad vi tycker. Vi måste istället leta lösningar där det har begåtts fel, till exempel på den tekniska biten. Är det rätt att speltid ska dras om man inte loggar ut? Är det rätt att speltid ska dras när sidan är nedstängd? Den sista borde svaret vara ett givet NEJ. Jag skulle kunna komplettera med en annan sida, men det skulle kräva att jag förnyar licensen på Holdem Manager, vilket innebär en merkostnad på 7 BI på den här nivån. Dessutom trivs jag på Svenska Spel och gillar att spela med 200 bb. Citera
Recommended Posts