Lobo Postad 17 timmar sedan Författare Rapport Postad 17 timmar sedan Spew. Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (95.17 kr) BB (Hero): (74.61 kr) BTN: (210.68 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: BTN : raise 1.50 kr SB : call 1.25 kr BB (Hero) : raise 7 kr BTN : call 5.50 kr SB : fold Flop (2 players) – Pot: 15.50 kr: Hero : bet 11 kr BTN : call 11 kr Turn (2 players) – Pot: 37.50 kr: Hero : bet 18.75 kr BTN : raise 37.50 kr Hero : call 18.75 kr River (2 players) – Pot: 112.50 kr: Hero : check BTN : bet 112.50 kr Hero : all-in 19.11 kr Showdown: Hero shows: BTN shows: Result: BTN wins 145.72 kr with kåk (sjuor över tior) Rake: 5 kr Board: Detta är så klart spew, men hur illa är det? Villain (över 40 i VPIP) var en störig rec som ofta bettade, speciellt om ingen annan gjorde det. Tidigare under session har jag torskat två mindre potter till honom. Då har han träffat både turn och river, ska dock tilläggas att jag spelade som en fjant i dom händerna, vilket gjorde mig irriterad och det påverkade denna hand. Pre är mitt standardspel att 3beta 99 mot en BTN-öppning, dessutom synade även SB. Jag har haft dåligt kortsnitt under kvällen så jag uppfattas nog som tight. I en likadan situation tidigare foldade bägge mot min 3bet. På floppen är jag osäker på vad som är bäst av bet, checksyn eller checkfold? Är checkraise för optimistiskt? Liknande scenario på turn, men jag gissar att checksyn är bästa valet? Som spelat kan jag inte folda mot hans raise, men jag bör nog inte höja heller med mina sista 19 för optimalt spel, tror jag. Då är det bättre att syna med dom som jag gjorde på river. Vad tycker ni? Citera
Lobo Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 6 timmar sedan, säger ölkaka : I hand så varför skulle någon rimlig pusha en kåk här? Men samtidigt är det /0.5kr så vem vet Just då kändes det som att det var rätt beslut, och jag har en winrate på 19 bb/100 att backa upp det med. Jag är dessutom oddsmedveten och att pusha 99 in i 5 kr, då ringer varningsklockorna. Senare i sessionen limpsynar han från UTG med , synar mitt bet på brädan , På turn kommer och han checkar bakom. På river landar och han checkar bakom igen. Detta är en indikation på att jag var rätt ute. Citera
Recommended Posts