Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså, med samma rejk som alla andra, och utan RB, måste väl GG vara i princip unbeatable för oss svenskar? Iaf om vi pratar mistakes+? 

Kan inte svära på det, men vill minnas att även de bättre regsen är mer eller mindre b/e innan RB? 

Postad

Vad jag har förstått om du bor i ett annat land och du kan visa tex räkningar när du skapar konto så kan du öppna från det landet, du behöver meddela din gamla support dock att du har flyttat så dem kan radera ditt gamla konto, i våra fall ggpoker.eu. Osäker om det behövs då dem kommer raderas ändå vad jag har förstått men det är ganska enkelt att skicka iväg ett email. 

Det finns några som hade svensk flagga på midstakes som ändrade till Österrikiska för ett tag sedan.

Postad
Den 2026-06-12 kl 18:25, säger KlonkSteve :

Alltså, med samma rejk som alla andra, och utan RB, måste väl GG vara i princip unbeatable för oss svenskar? Iaf om vi pratar mistakes+? 

Kan inte svära på det, men vill minnas att även de bättre regsen är mer eller mindre b/e innan RB? 

Stämmer

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger brusig1 :

Hurvida du kan öppna ett konto eller inte är inte vidare intressant. Den större frågan är om det blir skattepliktigt vilket allting tyder på att det skulle vara. 

Hur tänker du nu? Är det skattepliktigt att som svensk bo på Malta och spela på GG?

Kan för övrigt rekommendera Irland i så fall. 

Att GG-poker nu är skattefritt i Sverige är däremot klart pga den svenska licensen (och i förlängningen skulle jag hävda, om jag var Skatteverket, att det var skattepliktigt tidigare).

Redigerad av Ola Brandborn
Postad (redigerade)

Du är inte skattepliktig om du flyttar inom EU och spelar och spelar på en sida med EU/EES licens, sen huruvida Maltas GGpoker har en sådan licens vet jag inte. Man ska nog spela på ggpoker.eu för att slippa skatta om man flyttar inom EU om jag förstått det hela rätt. 

Redigerad av Hector
  • Like 1