Gå till innehåll

SAJT: Unibet.com

in|sane

Recommended Posts

• Svars 337
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

.. på spelbolagets egen begäran, innan börsens öppning på fredagen. Analytiker spekulerar i ett eventuellt bud på kursraketen.

Vad tror ni om detta? Är det någon som känner att dom har koll på vad som är påG? Hörde från andra källor att ryktet säger att dom kommer att köpas upp av en annan stor aktör... men rykten har man ju hört förut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta något tror jag ett bud på Unibet inte alls är särskillt troligt. Visst det kan komma, men Unibet står bra på egna ben.

Det mest troliga är att Unibet förvärvar en europeisk konkurrent för att expandera mot nya marknader, ex sydeuropa.

Tanken slog mig. Men att Unibet gör ett köp skulle nödvändigtsvis inte behöva leda till ett börsstopp, vilket ett uppköp av Unibet ovillkorligen skulle leda till........

Länk till kommentar

Det är inte så vanligt att köpande bolag börsstoppas, men det finns exempelvis scenarior där det skulle kunna vara aktuellt. Som exempel:

24hpoker äger runt 70-80% av B2B, och Unibet resterande del. Unibet har en option att köpa upp sig till 50-50 (jag vet inte alla siffror i huvudet, men jag vet att det är i dessa härader).

Ponera nu att man diskuterar en förtida lösning av optionen, eller kanske ett köp av hela lilla 24h för att få kontroll över hela B2B. Det skulle vara ett tillräckligt argument för ett börsstopp. Inte för att affären som sådan är så jämrans stor, utan för att det lär flöda en jävla massa rykten (med stora kurssvängningar) och vara många som sitter på insiderinfo.

Länk till kommentar

Bara 2 platser till Pokermiljonen denna söndag!! Har det någon gång meddelats vad en plats i pokermiljonen är värd? otroligt oproffsigt av Unibet! Kan man hitta någon info om prisstrukturen? Jag har aldrig någonsin spelat en satellit utan att veta värdet på det man spelar om. Tur för Unibet att jag är så jävla kändiskåt :D

Länk till kommentar

Bara 2 platser till Pokermiljonen denna söndag!! Har det någon gång meddelats vad en plats i pokermiljonen är värd? otroligt oproffsigt av Unibet! Kan man hitta någon info om prisstrukturen? Jag har aldrig någonsin spelat en satellit utan att veta värdet på det man spelar om. Tur för Unibet att jag är så jävla kändiskåt :D

Värd och värd, du får resa till tallin med boende plus en kamrat.

Sen får du spela i pokermiljonen på tv 8-) . Ettan får väl 1 mille tvåan typ 600 000 eller nåt så mycket pengar är den värd om man är kändiskåt :lol:

Länk till kommentar

• 1 month later...
Får jag bara fråga hur riggat b2b är? Jämfört med andra bolag är det ju patetiskt och se all-ins. Observera "hur" inte "om". Ja, jag har haft tunga veckor där.

Mina svackor på B2B är riktigt djupa och topparna är riktigt höga. Loosat 300€ där senaste veckorna och då lirat mest 0,25-0,5NL. En polare har loosat 400€ denna vecka på 0,5-1NL. Kan då sägas att vi båda brukar plusa utan större problem. Så visst skiljer sig sidan mot många andra, på såvis att man loosar stort och man vinner stort. Av denna anledning jag inte pallar att spela högre nivåer där.

Länk till kommentar