Gå till innehåll

SAJT: Unibet.com


in|sane

Recommended Posts

Det händer efter att jag har spelat ett tag, inte på en gång. Har inte testat att slå av animationerna men det borde väl inte göra varken ut eller in? Erfarenheten jag har är att det sker under vanligt spel texas hold'em. Turnering testar man inte på i onödan om det kan hänga sig mitt i.

 

Processorfel? Man ska aldrig säga aldrig men eftersom att detta fenomen bara inträffar då jag kör unibetpoker och slutar då jag slår av pokern låter den knepigt.

 

[edit] Konstig mening[/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 337
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den har iofs blivit seg en annan gång men då den mest används för pokern så har jag nog fokuserat lite fel :oops:

Ska nog kollla upp hårdvaran ..

Återkommer i ärendet!

 

Det låter som om mjukvaran kommer i spin av nån anledning och binder upp processorkraft. Låter ju som att om du och din kompis har allt likadant och han kan köra men inte du... Kanske hårdvaran men jag vill inte slå ifrån mig. Det är alltid väldigt svårt när det blir problem för enstaka spelare. Får vi inte klagomål från ett halvt dussin brukar det var mkt enklare att hitta en gemensam nämnare och fokusera på det problemet.

 

Håll kontakten och meddela mig hur det går så ska jag försöka hjälpa till om jag kan.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kollat upp lite...

 

När processorn börjar äta så är den inte speciellt varm, typ runt 60 vilket inte är så mycket för en amd 2800+. Det har gått till det bättre hållet nu iaf, ibland kan man spela en dag men ibland hänger det sig efter en kort stund.

 

Tips på vad man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Precis som du säger ska jag kolla minnet. Det som talar emot det är att det är ett kingstonminne som ska vara rätt bra... men precis som allt annat kan dom vara trasiga. Grafikkortet är det som jag är mer lurig mot nu, dess minne tror jag mer på som det trasiga minnet om det finns något sånt. Kan man kolla det i memtestet?

 

2. Har hört om folk som har ändrat busshastigheten på agp-porten vid märkliga problem och ibland har det löst problemet, låter askonstigt men det är iofs hela mitt problem också. Är inte hundra på att jag har nyaste drivrutinerna till grafikkortet heller, gamla drivrutiner kan framkalla dom mest konstiga felen.

 

3. Formattera om hela datoraset.

 

Om nån har fler tips så skriv gärna.

 

Fungerar memtest i windows eller bara under linux?

[edit] Sista frågan[/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS oberoende, du bootar datorn med memtest och kör alla tester.

 

En annan tanke är ju att du lyckats fått något riktigt måndagsexemplar av tex processorn. Du kan ju testa att klocka NER den och se om det hjälper.

 

Att det skulle vara fel på grafikkortet tycker jag verkar långsökt eftersom ditt problem inte är grafikbuggar utan att en process "hänger sig"... Nu ska man ju aldrig säga aldrig eftersom det är komplexa system :) Men när jag haft grafikkortsproblem så har alltid problemen uppträtt under grafikintensiva applikationer (läs spel).

 

Men som sagt det kan ju vara mjukvarubuggar också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Precis som du säger ska jag kolla minnet. Det som talar emot det är att det är ett kingstonminne som ska vara rätt bra... men precis som allt annat kan dom vara trasiga. Grafikkortet är det som jag är mer lurig mot nu, dess minne tror jag mer på som det trasiga minnet om det finns något sånt. Kan man kolla det i memtestet?

 

Om du inte redan gjort det så testa att dra ner hastigheten på minnet också, har haft minnen i andra datorer som inte fungerat i sin speccade hastighet men går felfritt i en lägre hastighet. Om memtest skulle gnälla så testa att flytta minnet till en annan plats också, då även dessa kan sluta fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan inte logga in på Unibet. Det kommer varje gång jag ska starta programmet "failed" i den där laddnings linen.

 

Någon som vet vad man kan göra för att få det att funka?

 

Har mailat supportern och dom har sagt lite olika saker som inte har funkat.

 

typ, ta bort dom filerna och uppdatera på nytt, ta bort filer från temporära internet files osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå,

Har det löst sig?

Jag har haft liknande problem med Unibet. Både när jag uppdaterade till XP SP2 och när jag installerade nytt antivirusprogram.

 

I båda fallen var det fråga om att manuellt ge tillåtelse i mjukvarubrandväggen att programvaran fick accessa datorn. När det gäller SP2 uppgraderingen funkade naturligtvis inte detta. Den enda lösningen var att installera om klienten.

 

Om en ominstallation inte funkar. Tänk till om det är något speciellt som du gjort med datorn som kan vara orsaken. Eller om du ändrat i routern.

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knapp_o tack att du tog dig tid att svara.

 

det var så att jag satt och spelade poker på en fredag. Sen stängde jag av datorn och kom tillbaka på måndagen för att spela. Men när jag skulle starta klienten så funkade den inte.

 

Efter det så har jag tagit bort "pokerclient.jar" och "resources.jar" för att klienten ska uppdatera sig på nytt. Men efter uppdateringen så hände inget, den vägrade att connecta som tidigare. Så jag har installerat om klienten.

 

Sedan har jag testat med tv3bet och 24hpoker klienten också, men det är samma fel (det är ju samma programvara). När inget av programmen funkade så tog jag och uppdaterade windows till allt det nyaste. SP2 osv. Och installerat ett virusprogram för att scanna datorn. Samma sak hände igen när jag försökte starta upp klienten.

 

Jag har ingen router och enda brandväggen jag kan tänkas ha på datorn just nu, måste vara det som medföljer i SP2 och den har jag inte gått igenom och tittat efter om den spärrar klienten.

 

Vet du vilka portar den använder så ska jag titta om dom är öppnade i brandväggen.

 

Ska uploada en bild så du/ni får se hur det ser ut.

 

http://server2.uploadit.org/files/mixtran-bild2.JPG

 

* Bild blir länk - QoS *

 

sorry QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt,

Jag sitter på jobbet nu så kan inte göra så mycket.

Jag satt säkert och joxade 2 timmar med samma grej när jag installerat SP2. Funkande inte med att tillåta programmet i mjukvarubrandväggen.

Funkade inte att avsluta jar-processerna i aktivitetshanteraren för att sen ta bort dem.

Till slut avinstallerade jag allt i ren desperation och laddade ned klienten på nytt. Då gick det.

 

Det händer ibland att jag inte får igång klienterna idag också. Men då har det alltid varit så att det varit routern som krånglat. Dvs den har inte kopplat upp sig mot nätet. Men det är ju ganska basic eftersom inte heller internet funkar då.

 

Mina råd är:

Kolla anslutningen. (Jag vet att du förmodligen har koll på det).

 

Om du inte installerat om efter du skaffade SP2 så:

Gör en total avinstallation. Jag tror den kräver att du avslutar processerna om du innan har prövat att logga in. Alternativet är att starta om datorn före avinstallationen.

Jag har för mig att jag blev lite ledsen på SP2 och ändrade inställningarna i brandväggen till "allt tillåtet" plus att jag gav fri passage åt klienten. Trots det funkade det inte förrän jag gjorde en ominstallation.

 

Det optimala är om du har tillgång till en maskin till och kan testa där för att ringa in problemet till datorn.

 

Vet inte riktigt hur man kollar vilka portar klienten använder. Jag tror inte Unibet är unika. Borde vara port 80, men den infon ska du kunna få från Unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unibets support har slutat att svara på mina mail. Senast fick jag ett svar "vi återkommer när vi vet vad man ska göra".

 

Jag ska testa det du sa att avinstallera programmet och sen starta om datorn för att installera det på nytt. Och låta allt vara tilllåtet i SP2 brandvägg. återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur man kollar vilka portar klienten använder. Jag tror inte Unibet är unika. Borde vara port 80, men den infon ska du kunna få från Unibet.

 

Mjukvaran använder port 12001.

 

Kontrollera så att brandväggen som medföljer SP 2 tillåter mjukvaran. Även nya Norton Antivirus kan i defaultinställningarna vara besvärlig som sjutton.

 

Pröva tillfälligtvis att helt avaktivera Windows egen brandvägg. Jag rekommenderar naturligtvis inte att man inte är skyddad.

 

Själv har jag installerat en separat router brandvägg hårdvara och avvaktiverat branddvägg i såväl SP2 och NAV och har då full koll på vad som släpps igenom och vad som stoppas via min D-Link router.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med NAV? (lite korkad)

 

Testade att installera om och starta om osv. Sen stängde jag av hela säkerhetsCENTER som följer med i SP2 och det funkade inte iaf. Ska aktivera det igen och lägga till port 12001 och poker klienten som tillåten

 

UDP eller TCP?

 

NAV= norton antivirus

 

Porten är TCP.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva klicka på denna länk:

 

http://connect3.b2bpoker.com:12001/connect

 

Om du då får upp en text som denna:

 

#/connect

#Mon Dec 06 07:32:13 CET 2004

REFERAL=connect3.b2bpoker.com

PORT=8002

SERVER=connect3.b2bpoker.com

SSL=true

 

så har du connection till vår server.

 

Det har visat sig att vissa datorer får connection-problem med vår server när man kör klienten pga av nån SSL-bug. Våra utvecklare jobbar med problemet.

 

Om du inte kommer igenom med ovan URL så är det nåt fel på din internetanslutning och du bör kontrollera den först.

 

mvh stefan

Pillar lite så det blir rätt / Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustiga beteenden på Unibet.

 

Hallå,

Vet att det är som att svära i kyrkan att skriva det jag nu tänker göra här på pf. Men den moderator som får mest fringisar får väl ta bort det här :lol:

 

Följande har hänt mig på Unibet:

 

-Får in högt par på lågt FL-bord. Post-Flop börjas det ett raise-rally mellan två spelare. Jag viker mig när det blir för dyrt. En av de två viker sig sedan på rivern och handen blir osedd... Kan naturligtvis vara så att foldar'n inte fick in det önskade och därför la sig. Mest irriterad över att man inte fick se vad de hade. En stund senare händer samma sak. Men då köper jag in kåken och tjänar bra på deras beteende totalt sett.

 

-PL5CD SnG. Jag och två italienare kvar på slutet. De samarbetade öppet och slussade marker mellan sig. Jag tog inte illa upp utan såg det mer som en utmaning och det gick bra till slut i alla fall. (Tror inte jag reagerat lika mycket om det varit en större buy-in).

 

-Slutligen igår NL låga bord. Går in på ett bord med hög flop-närvaro, men lågt pottsnitt. Förlorar initiallt 9€, men sen får jag fina kort tre gånger på raken. Dock lägger sig alla på mina små betningar och det blir inte ens flop. Javisst, jag visste att det var ett försiktigt bord, men vafan?

Sen, händer det märkliga. Alla, jag menar verkligen alla, försvinner från bordet på 15 sek någonting. 3-4 kollektivt och nån stackare verkar fundera några sekunder innan han också viker av.

 

Förutom italienarna så tror jag inte alls att jag skulle kunna hävda något med bestämdhet. Men, jag delar min pokertid mellan Unibet och Betson och jag kan absolut säga att det sker mer oväntade saker på Unibet, vilket som sagt inte behöver vara negativt.

 

Kan också säga att det här inte innebär att jag kommer sluta spela på Unibet. Tycker ändå det är en trivsam site som väl står sig i konkurrensen. Framförallt gillar jag femkortspokern och Stefan trevliga sett här på pf. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...