Gå till innehåll

SAJT: Unibet.com


in|sane

Recommended Posts

  • Svars 337
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser visst att Unibet har sin verksamhet registrerad i Malta.

Det som kan vara intressant att veta i sammanhanget är att Malta också blev fullvärdig medlem i EU 1 maj 2004.

Borde ju vara riskfritt att peta in eventuella vinster från Unibet direkt till svenskt bankkonto med tanke på att du inte får dubbelbeskattas som EU medborgare så länge det rör sig om inkomst förvärvad inom Unionen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men som vi alla vet jobbar de för fullt för att lösa det. 24 har ju nästan tiodubblat sin action över natten, så det är inte mer än fair att ge dem ett par dagars invänjningstid. Jag misstänker att tanken med att lansera samarbetet på en tisdag var för att ha tid på sig fram till helgen att fixa till sånt som inte funkar 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att tanken med att lansera samarbetet på en tisdag var för att ha tid på sig fram till helgen att fixa till sånt som inte funkar 100%

 

Det bör man kanske ha gjort INNAN lanseringen iofs.

Att det skulle bli mycket mer folk var väl inte helt otippat. :twisted:

 

Inget ont om 24h, men jag märker att ni är väldigt toleranta mot allt deras strul.

Hade ni varit lika förstående om det hade varit nytt nätverk hos unibet.....hmmm nä tror knappast det! :)

Vill absolut inte låta spydig, jag tycker bara att alla hyllar 24h lite väl mycket fast det verkar vara en hel del problem.

 

Har inte reggat mig ännu på 24h pga brist på action, och nu pga dessa serverproblem, men ska absolut göra det framöver när de har löst alla problem. Någon kan väl meddela när det blivit felfritt.

Då kommer jag och dominerar! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör man kanske ha gjort INNAN lanseringen iofs.

Att det skulle bli mycket mer folk var väl inte helt otippat. :twisted:

Det är nog rätt svårt att testa på låtsas hur det kommer funka på riktigt, speciellt när du inte vet om du kommer ha 100 nya spelare eller 2000 nya spelare, samt vilka spel dessa kommer lira.

 

Inget ont om 24h, men jag märker att ni är väldigt toleranta mot allt deras strul.

 

Ja, det är klart. Man ska värna om det svenska sa alltid min farfar ;)

24h är schyssta mot oss, vi är schyssta mot dem helt enkelt.

 

Hade ni varit lika förstående om det hade varit nytt nätverk hos unibet.....hmmm nä tror knappast det! :)

 

Det är klart vi inte hade haft det men det är lite skillnad på att jämföra en helt ny site med en som fler av oss spelat på i några år och som dessutom var väldigt sammarbetsvilliga när forumet startade sina forumturneringar. Vi fick ju massor av sponsring trots att vi i början bara var en handfull spelare som lirade där.

 

Vill absolut inte låta spydig, jag tycker bara att alla hyllar 24h lite väl mycket fast det verkar vara en hel del problem.

 

Det är ingen som hyllar någon, vi stöttar varandra bara. Lite som Brolin, Borg och Dr Alban i friends in need ;)

 

Har inte reggat mig ännu på 24h pga brist på action, och nu pga dessa serverproblem, men ska absolut göra det framöver när de har löst alla problem. Någon kan väl meddela när det blivit felfritt.

Då kommer jag och dominerar! :lol:

 

Det ser vi fram emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också provat de där freerollsen. Mest för att jag hade lite tankar på att prova 24h och eftersom det tydligen är samma så passade ju det här bra.

 

Jag säger bara ??????

 

Det positiva måste ju vara ett stort urval av olika sorters poker även om jag inte är så intresserad av varken sökö eller mörkpoker så kan jag ändå tycka att det är roligt att det finns andra varianter än de som brukar finnas.

 

En annan positiv grej är förstås en otrolig mängd spelare som är sämre än det sämsta jag ens hört talas om.

 

Så där var det positiva slut och dessa två grejor speciellt den sista hade kunnat räcka väldigt långt om det bara hade gått att spela. Jag menar runt 600 online då hänger sig allt. Om man spelar en turnering och blir flyttad ja då får man oftast leta upp var man tog vägen själv men detta förutsätter förstås att man överhuvudtaget har kunnat ta sig in på servern ifrån början.... blindstrukturen är rätt ok men eftersom det är så mycket problem så händer det att man får se typ två händer på en level vilket gör varje turnering till en superturbo turnering och det gynnar knappast någon som kan spela poker, ja jag vet inte om man ens kan kalla det för poker egentligen.

 

Man känner sig som ett litet barn med näsan tryckt mot skyltfönstret på en godisaffär utan en chans att få smaka, även om faktiskt omaha turneringarna i synnerhet faktiskt har ett visst underhållningsvärde när killen med lägsta möjliga par går in i ett raisekrig med killen med en fyrstraight på ett trefärgat bord med två par.

 

När prima hade sina problem så fort mer än 3000 var påloggade samtidigt blev de väldigt hårt kritiserade och pacifics mjukvara anses väl allmänt vara fantastiskt dålig. Bägge dessa var och är mycket mycket bättre än det här. Men visst om unibet kan fortsätta skyffla in nötter med pengar och får ordning på uppkopplingen så kanske det här kan bli ett nytt pacific eller något, men just nu känns det där väldigt avlägset och jag tror inte att folk blir sugna på att spela poker när det är så här jobbigt även om en liten del av dem ju bör vinna lite på att folk med bästa handen blir automatfoldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Jag har problem då jag spelar på unibet. Rätt som det är hänger sig applikationen javaw.exe och tar upp 99% av processorkraften. Det är lite tråkigt om man ligger ute med pengar i potterna alternativt har en kanonhand....

 

Datorn är en amd 2800+ som har 512 i ram. Win Xp professional och servicepack 2. Jag har testat att ladda hem unibet klienten på nytt men inget viss riktigt lösa problemet. Någon annan med samma problem eller någon som sitter inne med en lösning?

Vilken javaversion kör ni alla på? Jag har 1.4.1.1 eller liknande, kan det förstöra?

 

//Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har problem då jag spelar på unibet. Rätt som det är hänger sig applikationen javaw.exe och tar upp 99% av processorkraften. Det är lite tråkigt om man ligger ute med pengar i potterna alternativt har en kanonhand....

 

Datorn är en amd 2800+ som har 512 i ram. Win Xp professional och servicepack 2. Jag har testat att ladda hem unibet klienten på nytt men inget viss riktigt lösa problemet. Någon annan med samma problem eller någon som sitter inne med en lösning?

Vilken javaversion kör ni alla på? Jag har 1.4.1.1 eller liknande, kan det förstöra?

 

//Johan

 

Din pokerapplikation använder en medskickad javaversion så vad du kör i annat fall har ingen betydelse. För mig låter det som ett "tråd"-problem. Dvs, om du kör ett P2P-program samtidigt , tex Overnet eller edonkey, så kan antalet trådar ta slut i din dator då många är uppkopplade mot dig och vece versa.

 

Du har en dator som gott och väl ska klara av programvaran.

 

Sitter du på modemuppkoppling kan det vara besvärligt då klienten skickar ut rätt mkt info till dig. Pröva då att stänga ner Tournament Area och inte ha uppe bord som du inte spelar på.

 

mvh Stefan 24hpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har problem då jag spelar på unibet. Rätt som det är hänger sig applikationen javaw.exe och tar upp 99% av processorkraften. Det är lite tråkigt om man ligger ute med pengar i potterna alternativt har en kanonhand....

 

Datorn är en amd 2800+ som har 512 i ram. Win Xp professional och servicepack 2. Jag har testat att ladda hem unibet klienten på nytt men inget viss riktigt lösa problemet. Någon annan med samma problem eller någon som sitter inne med en lösning?

Vilken javaversion kör ni alla på? Jag har 1.4.1.1 eller liknande, kan det förstöra?

 

//Johan

 

Din pokerapplikation använder en medskickad javaversion så vad du kör i annat fall har ingen betydelse. För mig låter det som ett "tråd"-problem. Dvs, om du kör ett P2P-program samtidigt , tex Overnet eller edonkey, så kan antalet trådar ta slut i din dator då många är uppkopplade mot dig och vece versa.

 

Du har en dator som gott och väl ska klara av programvaran.

 

Sitter du på modemuppkoppling kan det vara besvärligt då klienten skickar ut rätt mkt info till dig. Pröva då att stänga ner Tournament Area och inte ha uppe bord som du inte spelar på.

 

mvh Stefan 24hpoker

 

De enda programmen som är igång förutom windows sedvanliga grejor är min brandvägg, virusprog och icq. Vidare har jag 10mbits uppkoppling så det borde inte vara den begränsande faktorn.

Jag hade en gammal dator som jag spelade på förut, där fungerade den kanonbra att köra fyra bord på unibet men på min nya krashar det. Det lustiga i sammanhanget är att min kompis har köpt en exakt likadan och den fungerar. Vi har likadana datorer med samma installationer.

 

Anledningen att jag nämnde det där om java var att dom på unibets support sa åt mig att installera nyaste java, jag tyckte det lät som ett sätt att få mig att lägga på.

En liten korrigering angående att det hänger sig, den hänger sig inte utan blir väääääldigt seg, det går att med visst tålamod få upp aktivitetshanteraren(heter den så?) för att kolla på processerna och den äter bara processorkraft, minnet den tar upp är rimliga 40 mB.

 

HIIILFE!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har problem då jag spelar på unibet. Rätt som det är hänger sig applikationen javaw.exe och tar upp 99% av processorkraften. Det är lite tråkigt om man ligger ute med pengar i potterna alternativt har en kanonhand....

 

Datorn är en amd 2800+ som har 512 i ram. Win Xp professional och servicepack 2. Jag har testat att ladda hem unibet klienten på nytt men inget viss riktigt lösa problemet. Någon annan med samma problem eller någon som sitter inne med en lösning?

Vilken javaversion kör ni alla på? Jag har 1.4.1.1 eller liknande, kan det förstöra?

 

//Johan

 

Din pokerapplikation använder en medskickad javaversion så vad du kör i annat fall har ingen betydelse. För mig låter det som ett "tråd"-problem. Dvs, om du kör ett P2P-program samtidigt , tex Overnet eller edonkey, så kan antalet trådar ta slut i din dator då många är uppkopplade mot dig och vece versa.

 

Du har en dator som gott och väl ska klara av programvaran.

 

Sitter du på modemuppkoppling kan det vara besvärligt då klienten skickar ut rätt mkt info till dig. Pröva då att stänga ner Tournament Area och inte ha uppe bord som du inte spelar på.

 

mvh Stefan 24hpoker

 

De enda programmen som är igång förutom windows sedvanliga grejor är min brandvägg, virusprog och icq. Vidare har jag 10mbits uppkoppling så det borde inte vara den begränsande faktorn.

Jag hade en gammal dator som jag spelade på förut, där fungerade den kanonbra att köra fyra bord på unibet men på min nya krashar det. Det lustiga i sammanhanget är att min kompis har köpt en exakt likadan och den fungerar. Vi har likadana datorer med samma installationer.

 

Anledningen att jag nämnde det där om java var att dom på unibets support sa åt mig att installera nyaste java, jag tyckte det lät som ett sätt att få mig att lägga på.

En liten korrigering angående att det hänger sig, den hänger sig inte utan blir väääääldigt seg, det går att med visst tålamod få upp aktivitetshanteraren(heter den så?) för att kolla på processerna och den äter bara processorkraft, minnet den tar upp är rimliga 40 mB.

 

HIIILFE!!

 

Händer detta på en gång eller när du spelat ett tag? I en turnering? Har du prövat slå av animationerna?

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...