Gå till innehåll

ARTIKEL: Linda Rosing blir pokerproffs


MrZingo

Recommended Posts

Simon och andra,

 

Det är inte det att Linda "tar steget fullt ut" folk retar sig på, utan det att någon firma är beredd att skicka en renodlad nybörjare till en finfin tävling som många pokerspelare kämpar varannan kväll för att kunna ta sig till av egen kraft.

 

OCH det att kvällstidningarna skriver hyllmeter om denna nybörjares räkmackesegling till Västindien men inte ett sketet ord om någon enda av dem som har gnetat och slitit för att spela ihop till inköpet, eller studerat och övat upp sitt spelkunnande tillräckligt för att kunna vinna en satellit osv.

 

Bilden av poker som sprids under superboomen nu gör ju att man närapå har lust att lägga ner sin favorithobby. För att helt enkelt slippa bli förknippad med all sån här skit. "Jaså, jaha, du spelar poker. Ja ja, vem gör inte det. Själv tycker jag Roulette är kuligare (pun intended)."

 

Att lägga ner skulle ligga helt i linje med riksdagskvinnan Kristina Zakrissons uppfattning att "Vad jag tror så är det alltid någon annan som gynnas vid spelande. Jag är väldigt emot det." Det är ju bara andra sidan av myntet på vars framsida Rosing/Redbet företräder uppfattningen att poker är ett enda stort reklamjippo.

 

Ja ja, vad vet man. Kanske är det det också. Allt det här snacket om pottodds och strategier, kanske är det bara propaganda.

 

Och, fan, nu citerar jag Expressen också...

 

//Sur grindare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker det är kanon om Lindas framträdande leder till:

1. Fler tjejer som är trevliga att titta på vid borden.

 

Det där är en del i det jag dissar. Att tjejers existensberättigande är så knutet till deras utseende att de slutar äta och lägger sig under kniven.

 

2. Fler som spelar poker med motiveringen "Kan hon så kan jag, poker kan ju inte vara så knepigt"

 

:) Jag fattar vad du menar. För egen del spelar jag faktiskt hellre mot värdiga motståndare. Men det beror väl på att jag spelar för tävlandets skull, snarare än för att berika mig.

 

Men sjävlklart önskar jag Linda lycka till på fredag med sin korta stapel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon och andra,

 

Det är inte det att Linda "tar steget fullt ut" folk retar sig på, utan det att någon firma är beredd att skicka en renodlad nybörjare till en finfin tävling som många pokerspelare kämpar varannan kväll för att kunna ta sig till av egen kraft.

 

OCH det att kvällstidningarna skriver hyllmeter om denna nybörjares räkmackesegling till Västindien men inte ett sketet ord om någon enda av dem som har gnetat och slitit för att spela ihop till inköpet, eller studerat och övat upp sitt spelkunnande tillräckligt för att kunna vinna en satellit osv.

 

Bilden av poker som sprids under superboomen nu gör ju att man närapå har lust att lägga ner sin favorithobby. För att helt enkelt slippa bli förknippad med all sån här skit. "Jaså, jaha, du spelar poker. Ja ja, vem gör inte det. Själv tycker jag Roulette är kuligare (pun intended)."

 

Att lägga ner skulle ligga helt i linje med riksdagskvinnan Kristina Zakrissons uppfattning att "Vad jag tror så är det alltid någon annan som gynnas vid spelande. Jag är väldigt emot det." Det är ju bara andra sidan av myntet på vars framsida Rosing/Redbet företräder uppfattningen att poker är ett enda stort reklamjippo.

 

Ja ja, vad vet man. Kanske är det det också. Allt det här snacket om pottodds och strategier, kanske är det bara propaganda.

 

Och, fan, nu citerar jag Expressen också...

 

//Sur grindare ;)

 

Bra skrivet. Men personligen tycker jag inte att det är ett sånt problem att poker framställs på det verklighetsfrämmande sätt som det ofta gör i kvällstidningarna. Så länge jag själv vet vad det handlar om (vilket jag tror att jag har en hyfsad uppfattning om) så är det väl i princip bara bra att annat folk får en felaktig uppfattning om spelet? Nu tänker jag i ett krasst EV-perspektiv förstås.. ;)

 

Det enda problemet jag själv upplever med superboomen och allt skit som väller ut är att det känns smått skämmigt att erkänna att jag spelar poker. Inför de jag känner väl är det inga problem, men om en slumpmässig ytlig bekantskap råkar fråga om jag spelar poker kommer jag ofta på mig själv med att stamma fram ett "jo.. jag spelar litegrann" samtidigt som jag flackar osäkert med blicken och försöker komma på ett annat samtalsämne. Detta gäller speciellt gentemot lite äldre personer eftersom de verkar njuta av att uttala sig tvärsäkert och mästrande om ämnen de vet väldigt lite om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en del i det jag dissar. Att tjejers existensberättigande är så knutet till deras utseende att de slutar äta och lägger sig under kniven.

Känns som att jag blev övertolkad lite där ;)

 

Detta gäller speciellt gentemot lite äldre personer eftersom de verkar njuta av att uttala sig tvärsäkert och mästrande om ämnen de vet väldigt lite om.

Va? Har du träffat min släkt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag blev övertolkad lite där ;)

 

:) F'låt!

 

Detta gäller speciellt gentemot lite äldre personer eftersom de verkar njuta av att uttala sig tvärsäkert och mästrande om ämnen de vet väldigt lite om.

Va? Har du träffat min släkt? :)

 

Och min också! En kvinnlig släkting sågade pokern rätt av. "Det leder folk in i spelberoende". Svårt att säga emot. Detta förklarade hon för alla som ville höra medan hon drog ett bloss och svalde en klunk av det röda. Min givna kommenar hade ju varit: "Jag förstår inte hur du kan sitta där och pimpla vin och röka när du vet hur mycket lidande som orsakas av alkohol och tobak." Men som vanligt kom den inte till mig förrän flera timmar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer hon bara i närheten av finalbordet tycker jag hon är värd all respekt. Särskilt om hon gör det från det massiva underläge hon sitter i nu.
Lyckas hon med det ska jag äta upp mitt tomteskägg... Är gjort av sockervadd så jag hoppas nästan att hon lyckas...

 

Skämt åsido... Jag tippar att hon går allin tidigt och blir utdragen ;)

 

/TF

 

Nej nej, hon väntar på en bra hand, det är hennes taktik! Tror hon kommer antgula (om hon nu inte får en riktigt bra hand som hon kan spela aggresivt, typ AA)..

 

Exakt! Som den korkade bimbo hon är kommer hon väl konstatera: "Å, käre nå´n, var tog alla mina marker vägen!"

 

Sedan kommer hon väl att skriva i bloggen:

"Jag försto inte va som hände...Ja måst ha missa nå regel eller nåt..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet jaqk !

det är ju inte Linda R fel att hon tar en chans att få lite pengar +gratis-semester.

Tyvärr är det yta som gäller i dagens mediavärld. Innehåll eller sanning vad är det ?

 

Men det borde vara lite småpinsamt att vara reporter på Expressen och skriva gratis reklam för Redbet...

 

Men om Linda skulle lyckas att placeras sig bra kommer det nog att innebära många nya pokerspelare.

Så lycka till Linda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Som den korkade bimbo hon är kommer hon väl konstatera: "Å, käre nå´n, var tog alla mina marker vägen!"

Ursäkta, men vad fan vet du om det?

 

Skärp dig med att uttala dig om människors intelligens när du inte känner dem.

 

Exakt. Hade du klarat av samma bedrift? Ge henne respekt för att hon klarat sig förbi första dagen . Hon har ju inte spelat poker länge, så något rätt måste hon ju uppenbarligen gjort. Sen att hon tjänar pengar via redbet är väll jättebra för henne. Känner ingen som skulle tacka nej till lite sponsring, bra eller dålig. Skäms för ditt uttalande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Som den korkade bimbo hon är kommer hon väl konstatera: "Å, käre nå´n, var tog alla mina marker vägen!"

Ursäkta, men vad fan vet du om det?

 

Skärp dig med att uttala dig om människors intelligens när du inte känner dem.

 

Han kanske känner henne? Inte för det är särskilt troligt men kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Hade du klarat av samma bedrift?

Nu missuppfattar du mig lite. Jag tycker fortfarande inte att hon presterat något alls pokermässigt. Det är helt enkelt bara jäkligt osnyggt (och mot forumpolicy) att konstant spy galla över en person synbarligen helt utan rationellt underlag.

 

Han kanske känner henne? Inte för det är särskilt troligt men kanske.

Ok, då kan han ju få uttrycka sin åsikt att hon är ett pucko en gång. Men det räcker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har aftonbladet skrivit samma smörja: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,705212,00.html

 

Det är fortfarande oklart vad som är så bra med prestationen om man uppnår bättre resultat genom att ligga och sola på badstranden.

Det jag retar upp mig på är inte Linda Rosing, som får en fin chans och självklart tar den, utan tidningarnas sätt att rapportera på.

 

Det är en sak om man skriver om en bra prestation när det är bra, men jag ser inte vitsen med att skriva att det har gått bra när hon har torskat marker hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Hade du klarat av samma bedrift?

Nu missuppfattar du mig lite. Jag tycker fortfarande inte att hon presterat något alls pokermässigt. Det är helt enkelt bara jäkligt osnyggt (och mot forumpolicy) att konstant spy galla över en person synbarligen helt utan rationellt underlag.

 

Han kanske känner henne? Inte för det är särskilt troligt men kanske.

Ok, då kan han ju få uttrycka sin åsikt att hon är ett pucko en gång. Men det räcker där.

 

Aj,aj,aj! Det där retade tydligen upp många!

Men låt mig bara säga: helt utan rationellt underlag är det INTE.

När man säger att man ska vinna hela skiten när man är nästan helt torsk på marker och är glad över att man har slagit ut stora spelare visar att man inte har speciellt mycket koll alls.

 

Någon ställde frågan om jag hade kunnat svara för samma "bedrift" att ta sig igenom dag 1 så är svaret på den frågan: JA! Om jag verkligen hade gått in för det! Men det är inte vad poker handlar om. Att hamna mitt i är totalt meningslöst. Antingen är man in the money eller inte.

 

Men det jag framför allt retar mig på är inte så mycket Linda som person utan det tidstypiska fenomenet att höja amatörer till skyarna samtidigt som man förlöjligar proffs och halvproffs som verkligen sliter för att komma någon vart.

 

Nog snackat om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande oklart vad som är så bra med prestationen om man uppnår bättre resultat genom att ligga och sola på badstranden.

Det jag retar upp mig på är inte Linda Rosing, som får en fin chans och självklart tar den, utan tidningarnas sätt att rapportera på.

 

Precis! Alla skulle väl ta en gratisresa till Västindien. Tidningarnas rapportering är skandaldålig eftersom det inte är någon prestation övht att folda sig till andra dagens spel för att sedan troligen antgula efter två varv. Det skulle vem som helst klara av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om hur bra eller dålig den här tjejen är.

Men var kan man läsa att hon har foldat sig till andra dagen? hur vet ni det?

 

Kvällstidningarna gör mig illamående men om man ska klaga på dom så bör man kanske inte göra exakt samma sak genom att spekulera utan fakta och dra förhastade slutsatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om hur bra eller dålig den här tjejen är.

Men var kan man läsa att hon har foldat sig till andra dagen? hur vet ni det?

 

Kvällstidningarna gör mig illamående men om man ska klaga på dom så bör man kanske inte göra exakt samma sak genom att spekulera utan fakta och dra förhastade slutsatser.

 

Njae, jag tror många menar att man hade kunnat nå hennes position som OM MAN HADE foldat sig igenom första dagen. Sedan har hon säkert vunnit någon/några enstaka stor pott och förlorat en del andra efter showdown...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från bloggen:

Det roliga e när jag kommer ner på stranden så kommer det massa kommentarer som, DÄR E DEN SVENSKA POKERTJEJEN SOM E SPONSRAD. De e kul att dom känner igen mig av de skälet, inte bara för Big Brother. Frukostdags nu, hörs senare......

 

Bloggen är guld värd, så många guldkorn. Det här är marknadsföring för pokern på hög nivå... Heja Linda 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...