Gå till innehåll

ARTIKEL: Linda Rosing blir pokerproffs


MrZingo

Recommended Posts

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg att det var en snubbe som vann ett armband i senaste mästerskapen i någon billigare NL-disciplin... Nickname "Miami" någonting...

Om det var Miami John Cernuto så har jag förstått att han är riktigt vass rent allmänt, även om jag inte hört något om hans NL-spel.

Jo, det namnet var det... Tyvärr stod det bara att han bustade...

 

Simon, nej, inte ens det faktum att hon spelar på aruba blir jag avis på ;) Hon är ju fortfarande L. Rosing...

 

/TF -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog bara Expressen som tycker det går bra för henne.

 

Även ultimatebet.com tycker visst att det går bra för henne och ska man tro dem så måste man hålla med... så expressen är inte ensamma tydligen......

 

September 26, 2005 04:55 PM

 

First of all, our chip leader, so far as anyone can tell, is Mario Donoso, with 42K. He built most of his stack by catching a flush on the river to double through Sam Murphy, SN (screen name) All Golf, who now stands -- or wobbles, if you will -- at 7500.

 

Other numbers of note (all numbers x 1000):

 

MARK PETRILLO -- Rogue23 -- 20

SCOTT SWEDLUND -- scoootterXLCH -- 13

TODD CROWELL -- toddcrowelll -- 19

DEVIN PORTER -- tranquilchaos -- 26

DAVID OTTOSEN -- quilksilver -- 8

TERRENCE CHAN -- 8

MATT SMITH -- samEnole -- 17

STEVE ZOLOTOW -- 8

ALAN KROON -- big als --22

LINDA ROSING -- 12

DEVILFISH -- 33

STACY MATUSON -- stayceacee -- 15

DEWEY WEUM -- whitevisor -- 14

MARK KROON -- P0ker H0 -- 7

MIKE NEJAD -- mote -- 17

DAVE KLASSEN -- KillerDave -- 13

MIAMI JOHN CERNUTO -- 8

CHRIS SAVAGE --brsavage --10

ALAN SMURFIT -- pasimonin -- 15

MELISSA HAYDEN -- 7

JOHN PHAN --- 13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är jag iallafall lite avundsjuk på alla som är på Aruba istället för att sitta och grinda här.

Men därifrån till att säga att det går bra för Linda när man skulle ha mer marker om man legat på stranden istället för att spela där är steget långt.

 

Naturligtvis är inte denna hype på expressen lindas fel utan deras fantastiska journalister som slänger ur sig exakt vad som helst för att det ska se bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men därifrån till att säga att det går bra för Linda när man skulle ha mer marker om man legat på stranden istället för att spela där är steget långt.

 

Vet inte om det är så många som skulle kunna ligga på stranden och klara sig vidare i en liknande turnering som en av de 79 som gick vidare av 647 spelande. .. men jag kanske har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog ut en av favoriterna, storspelaren Gary L Debernardi! Jag köpte in färg på turn och han hade floppat en triss. Ha ha ha...han blev inte glad. Till dig som skrev att du skulle elda upp dina pokerböcker om jag vann, de e lika bra att du gör dig redo för jag ska vinna hela skiten! Nu ska jag gå och beacha.

 

Detta är från hennes blogg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppat på flyget till Aruba direkt om nån pröjsat buyin till en WPT-turnering. Ingen tvekan, inte en sekund. Linda Rosing gillar uppmärksamhet och vi betalar för det genom att klicka på länkar på expressen och kolla vad hon har för sig. Enkelt.

 

Vad jag tycker är komiskt med det hela är sättet det beskrivs i Expressen, av några som inte verkar kolla upp fakta ordentligt innan dom skriver att ett nytt svenskt pokeress har skapats.

 

Men som sagt, jag hade gärna blivit sponsrad i en WPT-turnering. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppat på flyget till Aruba direkt om nån pröjsat buyin till en WPT-turnering. Ingen tvekan, inte en sekund. Linda Rosing gillar uppmärksamhet och vi betalar för det genom att klicka på länkar på expressen och kolla vad hon har för sig. Enkelt.

 

Och jag som trodde att det finansierades via raken som spelarna betalar hios Redbet. Bra att veta att raken går till något bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppat på flyget till Aruba direkt om nån pröjsat buyin till en WPT-turnering. Ingen tvekan, inte en sekund. Linda Rosing gillar uppmärksamhet och vi betalar för det genom att klicka på länkar på expressen och kolla vad hon har för sig. Enkelt.

 

Och jag som trodde att det finansierades via raken som spelarna betalar hios Redbet. Bra att veta att raken går till något bra ;)

 

Man finansierar inte sånt här via rejken, man gör sånt här för att få in mer rejk. Rejken ska kanske däremot sen finansiera så att ägarna kan åka till Aruba istället...

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Oavsett så tycker jag att hon är jäkligt tuff med de förutsättningar som hon har att ta steget fullt ut och testa sina vingar något som de flesta här bara drömmer om..

 

Just my 2c

 

/ Simon

 

och det är jävligt tufft att överge sin dotter (om inte EXP nu ljuger).

Skittufft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppat på flyget till Aruba direkt om nån pröjsat buyin till en WPT-turnering. Ingen tvekan, inte en sekund. Linda Rosing gillar uppmärksamhet och vi betalar för det genom att klicka på länkar på expressen och kolla vad hon har för sig. Enkelt.

 

Och jag som trodde att det finansierades via raken som spelarna betalar hios Redbet. Bra att veta att raken går till något bra ;)

 

Med betalade menade jag att varje gång man går in och kollar på expressen/aftonbladet så ser dom att hon fortfarande drar läsare och tackar ja till att betala henne nästa gång hon vill lufta sina bekymmer i tidningen. Tänkte inte på raken i första hand, ser att det var lite otydligt skrivet aaait?! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med betalade menade jag att varje gång man går in och kollar på expressen/aftonbladet så ser dom att hon fortfarande drar läsare och tackar ja till att betala henne nästa gång hon vill lufta sina bekymmer i tidningen. Tänkte inte på raken i första hand, ser att det var lite otydligt skrivet aaait?! ;)

 

Lite OT här, men tidningarna betalar inte för att intervjua Linda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT här, men tidningarna betalar inte för att intervjua Linda.

 

Ok, jag trodde faktiskt hon fick en liten slant som många andra (har för mig att jag läst det i en intervju med henne), men oavsett så tror jag tyvärr inte hon fått biljetten om hon inte varit i tidningarna titt som tätt. Men men, slut på OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expressen: "Skulle det gå lika bra på torsdag blir det finalspel..."

 

om Linda kan gå från sista plats till att ta en plats på finalbordet och "vinna hela skiten "(enligt Linda) är hon värd respekt.

 

Är det två varv hon har på sig att dubbla chipsen?

Att spela "shortstacked" är ju så enkelt...

LOL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer hon bara i närheten av finalbordet tycker jag hon är värd all respekt. Särskilt om hon gör det från det massiva underläge hon sitter i nu.
Lyckas hon med det ska jag äta upp mitt tomteskägg... Är gjort av sockervadd så jag hoppas nästan att hon lyckas...

 

Skämt åsido... Jag tippar att hon går allin tidigt och blir utdragen ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer hon bara i närheten av finalbordet tycker jag hon är värd all respekt. Särskilt om hon gör det från det massiva underläge hon sitter i nu.
Lyckas hon med det ska jag äta upp mitt tomteskägg... Är gjort av sockervadd så jag hoppas nästan att hon lyckas...

 

Skämt åsido... Jag tippar att hon går allin tidigt och blir utdragen ;)

 

/TF

 

Nej nej, hon väntar på en bra hand, det är hennes taktik! Tror hon kommer antgula (om hon nu inte får en riktigt bra hand som hon kan spela aggresivt, typ AA)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...