Gå till innehåll

ARTIKEL: Linda Rosing blir pokerproffs


MrZingo

Recommended Posts

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://expressen.se/index.jsp?a=442380

 

Nu är hon iaf i semifinal. Hon verkar inte vara så blåst trots allt... Bättre än de flesta här inne iaf :D

 

// Fadde

 

Ja, jag har aldrig kommit till dag två i en WPT-tävling.

 

 

Jag säger inte att hon har gjort det, men visst kan man komma till dag två genom att kasta varje hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://expressen.se/index.jsp?a=442380

 

Nu är hon iaf i semifinal. Hon verkar inte vara så blåst trots allt... Bättre än de flesta här inne iaf :D

 

// Fadde

 

Ja, jag har aldrig kommit till dag två i en WPT-tävling.

 

 

Jag säger inte att hon har gjort det, men visst kan man komma till dag två genom att kasta varje hand?

 

Är det inte så hon har gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att hon har gjort det, men visst kan man komma till dag två genom att kasta varje hand?

 

På WPT-programmet i söndags hade dom samma fråga som tittarfråga och där sa dom att man hade kommit en bra bit in på dag 2 genom att bara konsekvent folda. Med tanke på nästa blind/ante-nivå så måste Linda ha spelat en och annan hand rimligtvis om hon ligger på 2000 marker nu med ovanstående antagande. :D

 

Jag är lite nyfiken på vem världsmästaren var som hon puttade ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att hon har gjort det, men visst kan man komma till dag två genom att kasta varje hand?

 

På WPT-programmet i söndags hade dom samma fråga som tittarfråga och där sa dom att man hade kommit en bra bit in på dag 2 genom att bara konsekvent folda. Med tanke på nästa blind/ante-nivå så måste Linda ha spelat en och annan hand rimligtvis om hon ligger på 2000 marker nu med ovanstående antagande. :D

 

Jag är lite nyfiken på vem världsmästaren var som hon puttade ut.

 

Skrev dom att det var en världsmästare i poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev dom att det var en världsmästare i poker?

 

Ingressen till Expressens nätartikel: Linda visade storform i natt och slog ut en tidigare världsmästare.

 

Kanske var Michael Schumacher?! ;)

 

Jag tippar på att det är någon helt okänd i någon obetydlig lagsport. Allt i linje med expressens fantastiska journalistik.

 

Nä nu får linda ta och vakna så vi får höra hennes egen story!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på vem världsmästaren var som hon puttade ut.

 

Vad jag tror att Expressen syftade på är att Allen Cunningham åkte ut före Linda, inte att hon slog ut honom.

 

Och Allen Cunningham är måhända kanske inte riktigt "världsmästare" men han vann i alla fall $1500 NL Hold'em event i WSOP i somras (och han har två bracelets sedan tidigare).

 

Så det var ju starkt av Linda att "slå ut" honom! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på vem världsmästaren var som hon puttade ut.

 

Vad jag tror att Expressen syftade på är att Allen Cunningham åkte ut före Linda, inte att hon slog ut honom.

 

Och Allen Cunningham är måhända kanske inte riktigt "världsmästare" men han vann i alla fall $1500 NL Hold'em event i WSOP i somras (och han har två bracelets sedan tidigare).

 

Så det var ju starkt av Linda att "slå ut" honom! :D

 

Nja, hon slog ju ut honom med färg står det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Allen Cunningham är måhända kanske inte riktigt "världsmästare" men han vann i alla fall $1500 NL Hold'em event i WSOP i somras (och han har två bracelets sedan tidigare).

Skulle iofs tro att han är duktigare än rätt många av ME-vinnarna.

 

Och har man vunnit ett armband i wsop så är man väl "världsmästare" i den spelformen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linda må vara en dum bimbo, kändis, trasig person, dum playboy modell eller vad man nu vill kalla henne men jag tycker att det är tufft gjort av henne att ställa upp och sen att det går skapligt för henne är ännu bättre.. Hon ställer upp med vetskapen att med hennes bakgrund så kommer det att komma många olika reaktioner.. vilket också bevisligen har skett.. Sen att det är ett pr trick eller att hon är betald spelar ingen roll då det är hon som person som de flesta har roligt åt..

 

Efter att ha läst en hel del inlägg här och på andra ställen så är det helt klart att många är enbart avundsjuka för att hon är där hon är inom poker idag och många vill inget annat än att se henne misslyckas..

 

Oavsett så tycker jag att hon är jäkligt tuff med de förutsättningar som hon har att ta steget fullt ut och testa sina vingar något som de flesta här bara drömmer om..

 

Just my 2c

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har man vunnit ett armband i wsop så är man väl "världsmästare" i den spelformen?

Det finns ju typ femhundrafemtioelva nolimit event så det verkar lite off.

 

Efter att ha läst en hel del inlägg här och på andra ställen så är det helt klart att många är enbart avundsjuka för att hon är där hon är inom poker idag och många vill inget annat än att se henne misslyckas..

Visst finns det en frisk blandning av misogyni och avund i inläggen men det finns väl inte direkt några prestationer/resultat att bli avundsjuk över pokermässigt. Vad jag kan se har hon haft en frirulle på ett WPT-event och spelat några tävlingar på Cosmopol.

 

Oavsett så tycker jag att hon är jäkligt tuff med de förutsättningar som hon har att ta steget fullt ut och uppnå det de flesta här bara drömmer om..

Jag håller inte med om att det är någon större prestation att få gratis inträde i en turnering och snacka lite med aftonbladet.

 

Jag hoppas det går bra för henne, om inte annat så tiltar det väl någon. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en hel del inlägg här och på andra ställen så är det helt klart att många är enbart avundsjuka för att hon är där hon är inom poker idag och många vill inget annat än att se henne misslyckas.../ Simon
Ja, jag är väl en av dem som tråkat ms Rosing men en sak är säker, jag är inte avundsjuk på en endaste aspekt av henne :roll:

 

Såg att det var en snubbe som vann ett armband i senaste mästerskapen i någon billigare NL-disciplin... Nickname "Miami" någonting... Stod dock inte vem som bustade honom... Kanske var vårt svenska hopp?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linda må vara en dum bimbo, kändis, trasig person, dum playboy modell eller vad man nu vill kalla henne men jag tycker att det är tufft gjort av henne att ställa upp och sen att det går skapligt för henne är ännu bättre.. Hon ställer upp med vetskapen att med hennes bakgrund så kommer det att komma många olika reaktioner.. vilket också bevisligen har skett.. Sen att det är ett pr trick eller att hon är betald spelar ingen roll då det är hon som person som de flesta har roligt åt..

 

Efter att ha läst en hel del inlägg här och på andra ställen så är det helt klart att många är enbart avundsjuka för att hon är där hon är inom poker idag och många vill inget annat än att se henne misslyckas..

 

Oavsett så tycker jag att hon är jäkligt tuff med de förutsättningar som hon har att ta steget fullt ut och testa sina vingar något som de flesta här bara drömmer om..

 

Just my 2c

 

/ Simon

 

Tufft gjort av henne att ställa upp?

Ja det var säkert svårt att tacka ja till en gratis semester i Aruba...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att det är någon större prestation att få gratis inträde i en turnering och snacka lite med aftonbladet.

 

Som jag skrev så tycker jag oavsett om hon är betald eller inte att hon är tuff som försöker..

 

 

Ja, jag är väl en av dem som tråkat ms Rosing men en sak är säker, jag är inte avundsjuk på en endaste aspekt av henne

 

Nu pratade jag inte om att du skulle vara avundsjuk på henne som person utan pga där hon är dvs i en större pokertävling..

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...