Gå till innehåll

ARTIKEL: Linda Rosing blir pokerproffs


MrZingo

Recommended Posts

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I så fall talar Expressen mot sig själv vilket bara ännu en gång bekräftar att massmedia inte vet ett dugg om vad de själva håller på med!

 

I en tidigare artikel så stod det ju att hon har"övat" på CC i Stockholm

flera gånger i veckan.

 

Expressen skriver idag att det var hennes först no limit texas hold em

hon har väl spelat fixed cash game innan kan tänkas, ingen motsägelse där..

 

En turnering säger ju ingenting, men det är kul att hon blir så stolt över så lite smicker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag märkte ju att alla andra stirrade, och de undrade säkert hur det skulle gå för mig."

 

Linda, de stirra ja, men inte pga att de undra hur det skulle gå..

 

"Nästan alla andra var killar, och så hamnade jag vid ett bord där alla var jätteduktiga. Men jag fick ändå flera positiva kommentarer. Den här tjejen kan ju spela var det en som sa"

 

betyder: häng på mig ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt vid samma bord som henne på turneringen i söndags.

Hennes spel var tight men väldigt passivt. Hon förlorade större delen av sin stack med KQo när hon synade ner några stora bet då det fanns 4 klöver på brädan och hon inte träffat något, väldigt konstigt. En annan märklighet var att hon på big blind valde att folda trots att ingen höjt. Dealern anmärkte på detta men Rosing ville slänga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt vid samma bord som henne på turneringen i söndags.

Hennes spel var tight men väldigt passivt. Hon förlorade större delen av sin stack med KQo när hon synade ner några stora bet då det fanns 4 klöver på brädan och hon inte träffat något, väldigt konstigt. En annan märklighet var att hon på big blind valde att folda trots att ingen höjt. Dealern anmärkte på detta men Rosing ville slänga.

 

 

OMG. ROFLMAO.

 

Det måste ha varit en speciell känsla att ha henne brevid sig. Nästan scary.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linda spelade en turnering på cosmopol igår. Hon kom på 23plats av 50 spelare. Det var första gången hon spelade med pengar som insats enligt artikeln, så vi kan lägga alla spekulationer åt sidan nu..

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=435150

 

Ingen som spelade turneringen och kan ge en rescension av hennes spel?

 

Det var till att börja med 60 spelare i den där turneringen som vanligt, dvs sex tiomannabord. Jag satt på bordet bredvid och sneglade lite på hennes spel då och då, och hon satt med lite marker kvar när jag åkte ut i alla fall men verkade spela ganska tight och det är svårt med den strukturen de har där. Hon utmärkte sig inte som någon dålig spelare i sällskapet vad jag såg, men det säger nog mer om de övriga turneringsdeltagarna än om hennes kvaliteter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt vid samma bord som henne på turneringen i söndags.

Hennes spel var tight men väldigt passivt. Hon förlorade större delen av sin stack med KQo när hon synade ner några stora bet då det fanns 4 klöver på brädan och hon inte träffat något, väldigt konstigt. En annan märklighet var att hon på big blind valde att folda trots att ingen höjt. Dealern anmärkte på detta men Rosing ville slänga.

 

Att spela KQo känns väl inte så jättetight direkt om hon inte satt på knappen och alla hade lagt sig fram till henne. Sedan känns det ju som definitionen på tight möjligtvis bara gäller preflop såsom KQo spelades efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, tänk om hon skulle träffa konstant när hon lirar mot Ken, och ro hem segern. Kens reaktion efter att fått storpisk av BB-Linda vore spännande att se...

 

Hon skulle nog inte få chansen att träffa eftersom hon troligen skulle spela lika tight HU som fullring. Autoraise från Ken och fold, fold, fold preflop för Linda alltså...

 

Skulle nog krävas en hel del coachning för att få till ditt scenario skulle jag tro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person som har gett självföraktet ett (nyopererat) ansikte har nu blivit pokerproffs. Hon ska åka till Aruba och tävla. Efter att ha provat på en livetävling (som gick skitbra eftersom hon inte åkte ut först) tränar hon på nätet med Kalle Anka-pengar.

 

Det är en seppig, seppig värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, nä. Och jag tror inte att Linda Rosing har läst boken om du undrar över det också.

 

Det jag menade var att Harrington nog inte rekommenderade att kasta istället för att checka BB preflop vilket ju var hur hon spelade enligt killen som satt vid samma bord.

 

Frågan är väl om Linda läst någon bok övht sedan skoltiden... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...