Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
3 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Lill-Ruo shortstackar NL5 och leker allanballan. Kom tillbaka och visa hur tuff du är när jag sätter PRESS 600bb djupt

image.png.83421cd7292a4877ed5caea4d437bbe1.png

Du fick ju igen det när du synade pre 150BB med draghand

Postad
6 timmar sedan, säger Tiburtius :

Låter rimligt, men hurpass stor är skillnaden på chatt kontra icke-chatt enligt datan?

Citat

Hur gick det i praktiken? Fick PAF in mera rake när chatten slopades? Finns det facit?

Ja, det finns facit. Det är dock inget som kommer delges er, men det är tydligt att spelarna spelar längre sessioner/fler tävlingar utan chat.

• Like 2
Postad

Att spela mot fisk som raisar måste vara det svåraste man kan göra i poker. Det är antingen en fisk som raisar any two eller så är det en fisk som bara raisar dödsnöten och man har alltid 27 händer i databasen att basera sitt beslut på.

Postad

Det är nånting som har hänt med AI preflop-händerna på sistone. Nästan 80% av mina reg all-ins har varit mot KK/AA i december. Någon enstaka QQ, någon enstaka AK och någon enstaka vansinesshand. Och då tror jag ändå att jag har den vidaste ai-rangen de kan spela mot bland regs (jag vågar gå utanför AK/QQ-mallen).

Postad
Den 2024-12-12 kl 09:31, säger Ola Brandborn :

Ja, det finns facit. Det är dock inget som kommer delges er, men det är tydligt att spelarna spelar längre sessioner/fler tävlingar utan chat.

Då vill jag gratulera PAF till ett gott beslut rent affärsmässigt. Tyvärr saknar många spelare chatten. När man spelar live kan man ju alltid prata med varandra så ett moment försvinner när man spelar på nätet. Det blir mer opersonligt.

Det kan vara intressant att jämföra med Black Jack och roulette. Där finns chatten kvar. Jag vet att många dealers uppskattar möjligheten att prata med spelarna. En dealer som står ensam en halvtimme vid rouletten säger ibland: "Har ni något trevligt att berätta", "Vad ska ni göra i helgen". o.s.v. Dessutom tror nog nätbolagen att en chatt gör sajten populärare och lockar spelare.

• Like 2
Postad
Den 2024-12-11 kl 15:00, säger Folke Rosvall :

Förklaringen verkar vettig. Pokerbolagen är rädda för att om folk sätter bort tid med att chatta i stället för att spela så går spelet långsammare. Man får in mindre rake.

Nackdelen är kanske att vissa tycker om det sociala i att skriva och prata med andra. Dom tycker kanske att spelet blivit tråkigare utan chatt.

För egen del hade jag velat behålla chatten, men den är nog död numera.

Håller med speciellt när det är på svenska. Klart det kommer bli mer gnäll än live då skärmen skyddar men folk kan bete sig rätt dåligt live. Men oftast var chatterna ganska trevliga!

Nu är det bara "You are good"  

• Haha 1
Postad
1 timme sedan, säger ölkaka :

Håller med speciellt när det är på svenska. Klart det kommer bli mer gnäll än live då skärmen skyddar men folk kan bete sig rätt dåligt live. Men oftast var chatterna ganska trevliga!

Nu är det bara "You are good"  

rekommenderar att byta till svenska, de är charmigare. jag är ingen flitig användare men uppskattar att ha möjligheten till att skicka en "där fick jag dig!"

• Like 1
Postad
6 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Då vill jag gratulera PAF till ett gott beslut rent affärsmässigt. Tyvärr saknar många spelare chatten. När man spelar live kan man ju alltid prata med varandra så ett moment försvinner när man spelar på nätet. Det blir mer opersonligt.

Det kan vara intressant att jämföra med Black Jack och roulette. Där finns chatten kvar. Jag vet att många dealers uppskattar möjligheten att prata med spelarna. En dealer som står ensam en halvtimme vid rouletten säger ibland: "Har ni något trevligt att berätta", "Vad ska ni göra i helgen". o.s.v. Dessutom tror nog nätbolagen att en chatt gör sajten populärare och lockar spelare.

sen argumentet att regs skrämde bort fisk pga tiltande i chatt vet jag inte riktigt hur väl det stämmer. Känns som 99% regs har tillräckligt med hjärnceller att förstå att det är totalt efterblivet att sitta och få fisken att misstrivas vid borden. Tyckte det var rätt kul när man blev stackad djupt av grisfisk och dom skrev ”tack”

Postad

Tyckte det var rätt roligt när man spelade mot fisk på HU-borden att chatta en del, många inledde chatt själva tillochmed och uppskattade att chatta. 

Men +1 till den som föreslog voicechat vid pokerborden online, hade varit legendariskt.

Postad
1 timme sedan, säger soldado9 :

sen argumentet att regs skrämde bort fisk pga tiltande i chatt vet jag inte riktigt hur väl det stämmer. Känns som 99% regs har tillräckligt med hjärnceller att förstå att det är totalt efterblivet att sitta och få fisken att misstrivas vid borden. Tyckte det var rätt kul när man blev stackad djupt av grisfisk och dom skrev ”tack”

99% hade hjärnceller till dess att de låg 300bb back och sanningar skulle fram

• Like 2
Postad
3 timmar sedan, säger Borka123 :

xxx är xxx? Lilla råttan spelar exakt lika.

1 timme sedan, säger soldado9 :

Varför är xxx en råtta? 

Vi spekulerar inte vem som befinner sig bakom svenska pokeralias, gammal regel, men gäller fortfarande.

• Like 1
Postad
16 timmar sedan, säger soldado9 :

Vi pratar om ett bolag som är värt flera miljarder dollar med nästan 30 år i branschen. Det klart deras uträkningar är korrekta och avancerade. Ola är också en straight arrow och ser inte varför han skulle säga något annat än sanningen eller något som var konstaterat som fakta.

Du kan ju fortfarande göra tack emojis och dyl, känns rätt obvious att oavsett det positiva en regg/fisk kan få ut av chatten så måste det negativa väga tyngre än det positiva. Folk sitter ju och mordhotar varandra här på forumet över stejks som handlar om ostburgare på McDonalds. Jag är fortfarande otroligt impad över grinders utbrott på dig, jag är nyfiken hur man beter sig som en h*runge på borden eller vad han nu sa. Det är microstakes utan chatt eller någon form av bordsettikets-standards, hur är det ens möjligt att bete sig så illa? 

• Like 5
Postad
3 timmar sedan, säger brusig1 :

Vi pratar om ett bolag som är värt flera miljarder dollar med nästan 30 år i branschen. Det klart deras uträkningar är korrekta och avancerade. Ola är också en straight arrow och ser inte varför han skulle säga något annat än sanningen eller något som var konstaterat som fakta.

Du kan ju fortfarande göra tack emojis och dyl, känns rätt obvious att oavsett det positiva en regg/fisk kan få ut av chatten så måste det negativa väga tyngre än det positiva. Folk sitter ju och mordhotar varandra här på forumet över stejks som handlar om ostburgare på McDonalds. Jag är fortfarande otroligt impad över grinders utbrott på dig, jag är nyfiken hur man beter sig som en h*runge på borden eller vad han nu sa. Det är microstakes utan chatt eller någon form av bordsettikets-standards, hur är det ens möjligt att bete sig så illa? 

Såklart han har rätt ur den ekonomiska synvinkeln och jag förstår också att det tyvärr inte är värt det att ha chatten pga det du säger 

jag har inte den blekaste vad han menar, helt omöjligt att ens bete sig på något sätt utan chatt, bordsettiket finns inte kvar på sidan så min inställning till det är att jag bara gör som alla anda och sover inte sämre när jag byter plats vid bordet 

Postad
8 timmar sedan, säger brusig1 :

Chatten på svenska är också exceptionellt otrevlig. Jag har aldrig mött något motsvarande på engelskspråkiga sajter på den tiden när chatt var norm. Visst har folk varit otrevliga på andra sajter också, men jag har aldrig varit med om det bottenlösa hatet som jag har mött på SvS. Att det genrererar mindre spel är inte svårt att förstå.

• Like 2