Rille Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 Jag har nu hittat att man kan lägga till alias för B2B. Hur får man in alla B2B HH till PT? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 är det någon som har öppnat PT databaserna med Access? Jag får ett meddelande som typ lyder: "This file may not be safe to open. It contains code that was intended to harm you computer" SKall man låta bli att öppna dem eller går det bra endå? En Accessdatabas kan inte göra någon skada. Det är ingen som helst fara att öppna den. Använder du något mystiskt antivirusprogram eller liknande? Se till att inte skriva någonting till databasen från Access, för då är risken att PT inte kan öppna den (eller gör en säkerhetskopia). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johan1986 Postad 25 November , 2005 Rapport Share Postad 25 November , 2005 Vet någon hur PT räknar ut BB/hr? Läser den av händernas starttider i HHn och räknar fram hur länge man verkligen spelat eller går den på ngt medelvärde av händer per timma? Den räknar på BB/100. BB/hr är tämligen dåligt att räkna på vid "nät" spel. Jo men den räknar också på BB/hr under session notes och det kan ju vara trevligt att veta vad man gör för timlön. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 27 November , 2005 Rapport Share Postad 27 November , 2005 Rille - manlägger dem i textfil, och importerar in dom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aron Postad 28 November , 2005 Rapport Share Postad 28 November , 2005 Jag komprimerade poker och hand history databaserna häromdagen via "One step compact" och då försvann alla hh:s sen förra gången jag komprimerade. Spelarna jag mött finns kvar i listan, men händerna är som bortblåsta, vad kan ha hänt? /Aron Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
C Postad 28 November , 2005 Rapport Share Postad 28 November , 2005 Varför ska man komprimera hand history och poker history. Eller rättare sagt jag vet varför man ska göra men förlorar man ngt på att göra det ofta? Måste man rensa gammal databaser till slut eller blir hela datorn full och slö.. Några andra dumma frågor. Kan man starta hur många databaser som helst? Jag får följande meddlenade när jag försöker öppna en till "All avalible databases are currently open" Hur ställer man in inställningar som gör att man får ikoner på spelare under spelets gång? Måste man köpa till ngn funktion då? Jag laddade ner min tracker för typ en vecka sedan så alla nya patchar bör väl vara med? Är det någon snäll själ som vill pm:a mig sin msn adress så jag kan fpå ställa några snabba frågor så slipper alla andra mina frågor som ni säkert hört 10000 ggr.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 28 November , 2005 Rapport Share Postad 28 November , 2005 "Kan man starta hur många databaser som helst? Jag får följande meddlenade när jag försöker öppna en till "All avalible databases are currently open" " Öppna och starta databaser är inte samma sak. Öppna är att öppna de som redan är skapade. Skapa gör man på ett annat ställe. Autorate menar du? tror ja har kvar autorate guiden här http://web.telia.com/~u90118138/pt.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 30 November , 2005 Rapport Share Postad 30 November , 2005 Jag har försökt få PT att fungera men jag har avinstallerat det för många gånger när jag rengjort hårddisken manuellt. Nu när jag kör installationsprogrammet står det: "Du har installerat det 5 gånger, du får inte installera det igen", vad ska jag göra? Jag har försökt pilla i registret men det hjälpte inte. Vet någon hur man råder bot på detta problem utan att formatera om hela burken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
benknackan Postad 1 December , 2005 Rapport Share Postad 1 December , 2005 varför står det att det är låtsaspengar jag spelar med när den ska importera HH från B2B med hjälp av HHgetter den textfilen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 Hur får jag autoimport på prima? Jag har ställt in datfilen jag hittade i Bet365mappen men får inte in några händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 starta auto-import featuren, och tryck på "help"-knappen (uppe i höger hörn) i auto-import fönstret. Där står allt, har du tex installerat SQL-drivern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 starta auto-import featuren, och tryck på "help"-knappen (uppe i höger hörn) i auto-import fönstret. Där står allt, har du tex installerat SQL-drivern? Vad ska jag göra mer? SQL vet jag inte vad det är men det står unable to find the help file, do you want to to browse and try to find it yourself? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Går det att använda PT med B2B? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Adapa: ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Det går ju bara att se 50 HH:s åt gången? Det lär ju bli väldigt krångligt att få en konsistent mall över sitt spelande? Berätta hur man gör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidot Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Man andvänder HH-getter som var 60e sekund laddar ner HHs som sparas i ett fint text dokument. Efter det så andvänder du B2B converter som gör dina HH's PT-vänliga sen är det bara att trycka in dem i Pokertracker! Kort å gott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Efter det så andvänder du B2B converter som gör dina HH's PT-vänliga sen är det bara att trycka in dem i Pokertracker! Den biten kan du hoppa över eftersom PT läser B2B hhs som de är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
benknackan Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 Vart tusan finns B2B converter då ? (orkar inte uppgradera mitt PT krånglar bara en massa) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 (orkar inte uppgradera mitt PT krånglar bara en massa) Patetiskt att du begär hjälp när du kör warez. Betala in $55 ffs. Vem tror du utvecklar ett sådant program om alla använder det gratis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 starta auto-import featuren, och tryck på "help"-knappen (uppe i höger hörn) i auto-import fönstret. Där står allt, har du tex installerat SQL-drivern? Vad ska jag göra mer? SQL vet jag inte vad det är men det står unable to find the help file, do you want to to browse and try to find it yourself? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 6 December , 2005 Rapport Share Postad 6 December , 2005 Nån som kan hjälpa mig med att läsa in B2B textfilerna som skapas med hjälp av HHgetter? Jag tar på import handhistories och väljer textfilera och de läses in men bara som en text fil verkar det som.... Nån som vet vad jag ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidot Postad 6 December , 2005 Rapport Share Postad 6 December , 2005 Andvänd B2B converter. eller 24hconverter.exe som den heter. finns på pokertrackers forum Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 6 December , 2005 Rapport Share Postad 6 December , 2005 Jo men baller skrev ovanför att man inte behöver converter för att PT ska läsa in handhistories.... Hur funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ssmhorb Postad 7 December , 2005 Rapport Share Postad 7 December , 2005 känner mig ganska dum, men jag fattar inte riktigt hur man får igång pokertracker.. jag startar pt och sedan min pokerklient ( bet365 ) vad ska man göra sen? hittar ingen guide eller det kanske inte ska behövas... aja tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 December , 2005 Rapport Share Postad 7 December , 2005 rille - ladda ner helpfilerna, görs i samband med vanliga downloaden. Stugan - Om du har senare version än 2.10.00, så är PT kompatibelt med b2b hand histories, använd vanliga "import hand histories" funktionen, läs textfilen och vips så är händerna inlästa. Nä du behöver inte använda någon B2B converter. ssmhorb - Set finns här 10 sidor med tips och tricks, länkar osv. det finnstom en gammal tråd som innehålller 30 sidor med tips osv. Använd annars http://web.telia.com/~u90118138/pt.htm för att komma igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts